Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 7. okt 2019, 17:40

Min chef der tjekker min mail på arbejdet, og så brokker sig over at jeg ikke rydder op i den. Jeg troede faktisk ikke at han måtte gå i min mail, også selvom han er direktør.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 7. okt 2019, 18:08

Lemonella skrev:
cola skrev:Min chef der tjekker min mail på arbejdet, og så brokker sig over at jeg ikke rydder op i den. Jeg troede faktisk ikke at han måtte gå i min mail, også selvom han er direktør.


https://www.hk.dk/aktuelt/nyheder/2018/ ... -gerne-maa

ok tak, så han må ikke tjekke min mail hvis det bare er for at se de mails der er kommet ind aka faktura og rek nr, da det er det der kommer i min mail. Udelukkende arbejds relateret.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 8. okt 2019, 03:03

cola skrev:
Lemonella skrev:
cola skrev:Min chef der tjekker min mail på arbejdet, og så brokker sig over at jeg ikke rydder op i den. Jeg troede faktisk ikke at han måtte gå i min mail, også selvom han er direktør.


https://www.hk.dk/aktuelt/nyheder/2018/ ... -gerne-maa

ok tak, så han må ikke tjekke min mail hvis det bare er for at se de mails der er kommet ind aka faktura og rek nr, da det er det der kommer i min mail. Udelukkende arbejds relateret.

Bruger du din private mail til arbejde? For er det en arbejdsmail tilhørende firmaet giver det vel god mening han har adgang til den.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 8. okt 2019, 03:38

Daine skrev:
cola skrev:
Lemonella skrev:
cola skrev:Min chef der tjekker min mail på arbejdet, og så brokker sig over at jeg ikke rydder op i den. Jeg troede faktisk ikke at han måtte gå i min mail, også selvom han er direktør.


https://www.hk.dk/aktuelt/nyheder/2018/ ... -gerne-maa

ok tak, så han må ikke tjekke min mail hvis det bare er for at se de mails der er kommet ind aka faktura og rek nr, da det er det der kommer i min mail. Udelukkende arbejds relateret.

Bruger du din private mail til arbejde? For er det en arbejdsmail tilhørende firmaet giver det vel god mening han har adgang til den.

Det er en arbejdsmail, og blir kun brugt til arbejde, men det den blir brugt til, er kun til når vi modtager faktura osv, intet jeg skal sende videre til ham eller som kunne have hans interesse før jeg har behandlet det, det er derfor jeg syntes han er upassende, for han gør livet besværligt for mig, ved at læse mails, men ikke gøre dem ulæst igen.
2
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 8. okt 2019, 04:32

Jeg synes det er super upassende og provokerende når en kollega har kage med og man bliver mødt med dybe suk og nærmest rullende øjne fordi man siger nej tak

Hvorfor fanden er det ikke i orden, når man på nærmest alle danske arbejdspladser bliver mødt af “Ej skal du ikke have kage/kom nu, det feder først i morgen/det kan du godt tåle/man behøver ikke sige nej hver gang” osv når man siger nej tak til slik eller kage eller hvad folk ellers har taget med? Hvorfor fanden skal man sidde der og enten føle sig presset til at tage et fucking stykke kage eller brød man ikke har lyst til, bare for at der er en der har taget noget med? Og det værste er hvis man så falder i fælden med at gøre rede for hvorfor man ikke vil spise det. Måske er man ved at tabe sig/har allerede spist og er derfor mæt/har en allergi så man ikke kan tåle det/har ikke lyst til det/kan ikke lide det eller whatever

UGH! Bare accepter at jeg ikke vil have den fucking kage!
16
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 8. okt 2019, 04:41

2SHY skrev:Jeg synes det er super upassende og provokerende når en kollega har kage med og man bliver mødt med dybe suk og nærmest rullende øjne fordi man siger nej tak

Hvorfor fanden er det ikke i orden, når man på nærmest alle danske arbejdspladser bliver mødt af “Ej skal du ikke have kage/kom nu, det feder først i morgen/det kan du godt tåle/man behøver ikke sige nej hver gang” osv når man siger nej tak til slik eller kage eller hvad folk ellers har taget med? Hvorfor fanden skal man sidde der og enten føle sig presset til at tage et fucking stykke kage eller brød man ikke har lyst til, bare for at der er en der har taget noget med? Og det værste er hvis man så falder i fælden med at gøre rede for hvorfor man ikke vil spise det. Måske er man ved at tabe sig/har allerede spist og er derfor mæt/har en allergi så man ikke kan tåle det/har ikke lyst til det/kan ikke lide det eller whatever

UGH! Bare accepter at jeg ikke vil have den fucking kage!


Hæ! Så lige den her for 1/2 time siden
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4441
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7384

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Neenah » 8. okt 2019, 06:16

Det er sindssygt upassende at tilbyde en 14 dages praktik med lovning om efterfølgende fastansættelse, og så trække i land dagen inden samarbejdet starter. Tak for lort, siger jeg bare.
21
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LaMariposa » 8. okt 2019, 06:28

2SHY skrev:Jeg synes det er super upassende og provokerende når en kollega har kage med og man bliver mødt med dybe suk og nærmest rullende øjne fordi man siger nej tak

Hvorfor fanden er det ikke i orden, når man på nærmest alle danske arbejdspladser bliver mødt af “Ej skal du ikke have kage/kom nu, det feder først i morgen/det kan du godt tåle/man behøver ikke sige nej hver gang” osv når man siger nej tak til slik eller kage eller hvad folk ellers har taget med? Hvorfor fanden skal man sidde der og enten føle sig presset til at tage et fucking stykke kage eller brød man ikke har lyst til, bare for at der er en der har taget noget med? Og det værste er hvis man så falder i fælden med at gøre rede for hvorfor man ikke vil spise det. Måske er man ved at tabe sig/har allerede spist og er derfor mæt/har en allergi så man ikke kan tåle det/har ikke lyst til det/kan ikke lide det eller whatever

UGH! Bare accepter at jeg ikke vil have den fucking kage!


Det der provokerer også mig. Men jeg tænker ofte, at det nok handler om misundelse, fordi de ikke selv kan sige nej.
8
:lun: Be brave
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 10. okt 2019, 09:42

I to uger har det været planlagt, at der skulle komme en håndværker og sætte nogle solgardiner op på mit arbejde. Det står i kalenderen, og det er blevet sagt på vores ugentlige møde. Medarbejderne på de berørte kontorer arbejder hjemme eller har sørget for at være ude af huset.

Håndværkeren går i gang - og omtrent 5 min. senere står direktøren og beder mig om at stoppe larmen, da han altså har et vigtigt møde og ikke kan høre noget. Et møde som han i øvrigt først bookede ind i kalenderen mindre end en time før start, så ingen havde en chance for på forhånd at nå at opdage, at han skulle komme i dag. Der er heller ikke bestilt frokost til hans gæster, så nu må vi deles om det, der er - som vi vel at mærke betaler til hver måned.
18
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf heysamaysa » 10. okt 2019, 10:40

jeg synes det er upassende lige præcis i dag hvor jeg vil i Jysk, at de vælger at holde lukket en alm. torsdag :cuss:


så måtte jeg pænt køre hjem igen :sur:
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
gro71
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3261

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf gro71 » 10. okt 2019, 10:45

Mi55y skrev:Der er heller ikke bestilt frokost til hans gæster, så nu må vi deles om det, der er - som vi vel at mærke betaler til hver måned.


Bestil en folk pizzaer til medarbejderne på firmaets regning. Og når han så begynder at bitche over regningen, så bed ham om at klappe i og booke sine møder i bedre tid en anden gang. Eller alternativt holde dem udenfor huset.
0
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 10. okt 2019, 10:59

gro71 skrev:
Mi55y skrev:Der er heller ikke bestilt frokost til hans gæster, så nu må vi deles om det, der er - som vi vel at mærke betaler til hver måned.


Bestil en folk pizzaer til medarbejderne på firmaets regning. Og når han så begynder at bitche over regningen, så bed ham om at klappe i og booke sine møder i bedre tid en anden gang. Eller alternativt holde dem udenfor huset.


Nu er det sådan, at vi har en virkelig god madordning, så jeg tror ikke, at jeg kunne finde en eneste, der heller ville have pizza. :lol:
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 11. okt 2019, 05:56

Mi55y skrev:
gro71 skrev:
Mi55y skrev:Der er heller ikke bestilt frokost til hans gæster, så nu må vi deles om det, der er - som vi vel at mærke betaler til hver måned.


Bestil en folk pizzaer til medarbejderne på firmaets regning. Og når han så begynder at bitche over regningen, så bed ham om at klappe i og booke sine møder i bedre tid en anden gang. Eller alternativt holde dem udenfor huset.


Nu er det sådan, at vi har en virkelig god madordning, så jeg tror ikke, at jeg kunne finde en eneste, der heller ville have pizza. :lol:


Så må den madordning være virkelig god :D
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 11. okt 2019, 08:49

lillebjoern skrev:
Mi55y skrev:
gro71 skrev:
Mi55y skrev:Der er heller ikke bestilt frokost til hans gæster, så nu må vi deles om det, der er - som vi vel at mærke betaler til hver måned.


Bestil en folk pizzaer til medarbejderne på firmaets regning. Og når han så begynder at bitche over regningen, så bed ham om at klappe i og booke sine møder i bedre tid en anden gang. Eller alternativt holde dem udenfor huset.


Nu er det sådan, at vi har en virkelig god madordning, så jeg tror ikke, at jeg kunne finde en eneste, der heller ville have pizza. :lol:


Så må den madordning være virkelig god :D


Det er den også - den består af en madmor, der hver dag laver mad til os. 1-2 hjemmelavet varme retter, salatbuffet, altid æg, rejer og sild og så 3-4 slags pålæg derudover med tilbehør, der nu hører sig til. Og vi må ønske varm ret på tur :D
6
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 11. okt 2019, 08:57

Mi55y skrev:
lillebjoern skrev:
Mi55y skrev:
gro71 skrev:
Mi55y skrev:Der er heller ikke bestilt frokost til hans gæster, så nu må vi deles om det, der er - som vi vel at mærke betaler til hver måned.


Bestil en folk pizzaer til medarbejderne på firmaets regning. Og når han så begynder at bitche over regningen, så bed ham om at klappe i og booke sine møder i bedre tid en anden gang. Eller alternativt holde dem udenfor huset.


Nu er det sådan, at vi har en virkelig god madordning, så jeg tror ikke, at jeg kunne finde en eneste, der heller ville have pizza. :lol:


Så må den madordning være virkelig god :D


Det er den også - den består af en madmor, der hver dag laver mad til os. 1-2 hjemmelavet varme retter, salatbuffet, altid æg, rejer og sild og så 3-4 slags pålæg derudover med tilbehør, der nu hører sig til. Og vi må ønske varm ret på tur :D


... :dåne:
5
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"