Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 3. jul 2016, 15:22

At Politiken har lagt lige præcis den artikel, som jeg vildt gerne vil læse under betalingsdelen, og at man ikke kan købe en enkelt artikel
0
14 11 14
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Danseprinsesse » 3. jul 2016, 15:47

Jeg synes, man er pinlig og upassende, når man køber for 34,- hos bageren, mens man lader 4 medbragte børn tømme kurven med smagsprøver OG efterfølgende beder om en børnebolle til dem hver.
17
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 3. jul 2016, 15:53

Lemonella skrev:Det har vi så forsøgt, at forklare boligselskabet, men det trænger vist ikke rigtigt ind.
Nu har flere skrevet til dem, at de små gesimser over vores altaner og svalegange, hvor de primært bygger reder, måske skulle udstyres med de der pigge man ser flere steder på tage og andre steder man ikke vil have fugle siddende. Håber de fatter det.


Ja, det er lige præcis derfor at de bliver ved med at komme tilbage. Duer er lidt mindre kloge end kragefugle og har ikke rigtig den samme hukommelse/evne til at lære af erfaring på kort tid. Kragefugle lærer hurtigere og har bedre hukommelse end duer. Så duerne vil blive ved og ved med at komme tilbage.

Det eneste middel som virker, er kontinuerlig chikane - men det er ekstremt svært at gøre fordi man selvfølgelig ikke kan stå en gang hver halve time, når de kommer og prøver at bygge rede, og kaste sko efter dem. Især fordi man selvfølgelig ikke må maltraktere dem, så man skal på en eller anden måde formå ikke at ramme dem, men skræmme dem nok til at de skrider. Og det skal man så gøre hver dag hele tiden, for der vil blive ved med at komme flere. Og duer yngler hele året, ikke kun om sommeren.

Spørgsmålet er om naboerne ikke også vil begynde at klage hvis der står en skokastende beboer udenfor bygningen 24/7 og chikanerer duer... ;)

Med andre ord er spærringer/pigge den mest, måske eneste, effektive metode til at blive duerne kvit. Regulering er ikke specielt effektivt og slet ikke langsigtet. Det er sikkert også dyrere at betale for dét år efter år end at få sat pigge op.
2
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 4. jul 2016, 07:05

Yousee er upassende, jeg har før haft TDC, men de blev jo opkøbt af Yousee... det har da kun været problemer fra starten af, først solgte de mig en defekt tlf, dernæst virker mit internet ikke før jeg har ringet til dem og siddet i kø som nr 45 3 gange fordi de første 2 ikke kunne finde ud af det (faktisk smed den første mig på hold på hans eget bord), så skulle min mobil have skiftet sim kort, og nej det virker stadig ikke... så nu har jeg opgivet dem, nu skifter jeg det hele over til et andet selskab, var ellers en tilfreds tdc kunde, ja dem er der ikke mange af, men det virkede bare, hvilket er hvad jeg vil have... det skal bare virke.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Rapfisk » 4. jul 2016, 07:15

Jeg er upassende glad for at have visning nr. 90.000 for denne tråd :genert:
17
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Thestral » 4. jul 2016, 11:17

Kæft jeg er glad for ikke at være alene om at få røde knopper over de ældre der maser foran ved kasserne :nerve:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pixie88 » 4. jul 2016, 11:41

Hvis en person snød sig foran i køen og ekspedienten godkendte dette, ville jeg læsse alle mine varer op på båndet og skride derefter. Så kan ekspedienten rode rundt med at få det af vejen.
Ja, jeg bliver skide trodsig når noget er åbenlyst uretfærdigt.
6
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 4. jul 2016, 12:15

Det er upassende, at jeg ikke har lettet mig fra sofaen, siden jeg stod op - udover at hente pain au chocolat og kanelsnegle i boksen og varme dem. Nu har jeg upassende ondt i pegefingeren af at sidde og tegne i tre timer, når jeg burde have været i bad og være ude og lave en masse havearbejde nu, hvor det er tørt!
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 4. jul 2016, 17:49

Upassende at bede sin bror passe ens butik, fordi man skal med sin forælder til behandling på sygehuset.

1) så bror har ikke mulighed for at tage med også?

2) luk dog butikken den ene dag

3) 2 er ikke en mulighed, fordi den lige har været lukket pga forlænget weekend - så må man jo prioritere
2
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 5. jul 2016, 11:21

Det er upassende, at vi er nødt til at have åbne vinduer for at kommunikere med/hjælpe den markisemontør, der arbejder i en lift udenfor, når han så samtidig har så lidt pli, at han vælger at stå og pulse løs på sin cigaret lige ind ad det åbne vinduet.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. jul 2016, 20:57

Altså... en kjole lavet af kønshår. Og så topper jeg lige med følgende info: "Kjolen, der har taget seks måneder at lave, har hun opbevaret i sin 13-årige søns soveværelse."
http://www.seoghoer.dk/wild/sarah-louis ... -koenshaar
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf IrmaPigen » 5. jul 2016, 21:23

Den lortenabo der for anden aften i træk sidder på altanen og plabrer i mobiltelefon kl midnat. Så skrid dog inden for, så du ikke forstyrrer dem, som gerne vil sove (og med åbent vindue)
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf FrøkenM » 5. jul 2016, 22:11

En af eksens venner har lige kontaktet mig på FB for at høre om jeg er interesseret i ham.

Han har før kommenteret mine billeder mv og sagt at jeg er en flot pige, som han er tiltrukket af. Han har aldrig mødt mig og har dermed stalket mig på FB og opfordret til noget, også mens jeg var sammen med min daværende kæreste. Jeg har hver eneste gang afvist med henvisning til jeg var lykkelig i mit forhold. Nu hvor jeg er single har han jo så prøvet igen. Jeg skrev pænt og høfligt at jeg ikke er interesseret i nogen form for relation. "Jamen du kender mig jo ikke" - jo jeg kender dig godt nok til at vide, vi to ALDRIG skal have så meget som en enkelt date.

Nu ryger han sgu på bloker for jeg er træt af det :rulle:
3
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ManicNinja » 6. jul 2016, 08:58

:savl:
Guilded_Lily skrev:Det er upassende, at jeg ikke har lettet mig fra sofaen, siden jeg stod op - udover at hente pain au chocolat og kanelsnegle i boksen og varme dem. Nu har jeg upassende ondt i pegefingeren af at sidde og tegne i tre timer, når jeg burde have været i bad og være ude og lave en masse havearbejde nu, hvor det er tørt!


Yay! Andre end mig, der bruger udtrykket 'i boksen' i stedet for 'i fryseren'. Har tit fået at vide, det var noget sært noget at sige.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 7. jul 2016, 11:50

Jeg syntes den reklame jeg hørt i radioen i formiddags var upassende.

Jeg anser ikke mig selv som sippet, men syntes helt ærligt ikke jeg/vi behøver sexlegetøj reklamer i radioen kl 11 om formiddagen.
Jeg havde ungerne med i bilen, og synets ikke lige de behøver høre sådanne reklamer og tænker mange børn/unge hører radio på det tidspunkt og det nok ikke lige er dem reklamen henvender sig til.
8

Tilbage til "Generelt"