Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 14. okt 2015, 01:50

ManicNinja skrev:[youtubeapp][/youtubeapp]
HappyPaww skrev:Den kvinde der lod sit max 2 måneder gamle barn hyle og græde noget så hjerteskærende uden nærmest at ænse det, under en indkøbstur i Irma, hvor hun bare tullede rundt og gloede på alverdens varer. Så tag dig dog af dit barn kvindemenneske! Jeg tog mig god tid til mine indkøb og var stadig inde og ude af butikken inden hun overhovedet var nået frem til mejeriafdelingen, alt imens baby græd og græd :(


Har oplevet et par kolikmødre reagere sådan. Hvad vi andre ikke ved er jo, at det her barn måske har hylet fem timer i streg forinden. Og nu har Mor for en stund givet op, fordi intet, hun har gjort, har hjulpet. Selv om hun er en god og kærlig mor, tror jeg godt, man i ekstreme tilfælde kan blive ramt af en helt ustyrlig afmagt.

Jeg forstår hende helt ærligt godt. Men dét er nok upassende at sige.

Ja det er klart at der kan være mange årsager bag hendes (manglende) reaktion, derunder kolik. Men det skar mig bare i hjertet :( Generelt var der en akavet stemning i butikken og man fornemmede at folk kiggede meget, stoppede op og observerede på afstand osv. Det er selvfølgelig ikke sjovt for moderen, men jeg kan altså ikke forstå at man ikke bare afslutter sine indkøb hurtigst muligt og så evt går en tur i stedet for, med det skrigende barn.
I øvrigt så stod jeg på et tidspunkt lige ved siden af vognen da moderen stod med ryggen til, og smilede lidt til barnet - og hun stoppede faktisk med at græde...
3
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Badesandalen » 14. okt 2015, 13:50

Ham der klippede græs klokken 7.30 i morges var svært provokerende!
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pjeps » 14. okt 2015, 14:53

Det er altså skide upassende at parkere sin cykel så den spærrer for andre cykler. Jeg får en heftig trang til at pifte de cykler der stilles så åndsvagt. Jeg var max inde i butikken 5 min, og da jeg kom ud , var min cykel spærret inde. Hvis jeg kommer før dig, er chancen for at jeg skal køre før dig ret stor!
1
:ninja:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 14. okt 2015, 16:30

Jeg synes godt nok det er upassende at jeg skal være 1 af 50 mio.

Jeg har fået det der hedder Fransk Rosen, det er noget meget let eksem som bare giver små røde pletter med tør hud. Harmløs og går væk af sig selv.
Mellem 0.3 og 1% af befolkningen får det og af dem får kun 2% mere end et udbrud. Jeg er så på mit andet udbrud denne gang.

Jeg føler næsten jeg burde købe Lotto men jeg ville nok bare ende med at være en ved siden af samtlige tal :lol:
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 15. okt 2015, 09:43

Jeg synes det er upassende at min kollega skal sidde over for mig og nyse, snotte og snøfte konstant. Så gå dog hjem!!
Vil hellere have en kollega hjemme syg (hun kan sagtens arbejde hjemmefra hvis hun føler hun har travlt), i stedet for at sidde herinde og være en stor smittefare.

Jeg synes faktisk det er upassende at tage på arbejde, når man er så forkølet! Og det er da bedøvende ligegyldigt om man har feber, som nogle mene er argumentet for, hvornår man ikke kan være på arbejde!
4
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 15. okt 2015, 09:53

Dikus skrev:Ej. Man kan da ikke tage hjem fra et nyt arbejde, fordi man er forkølet :tie: eller i det hele taget. Det ville jo give ret mange sygedage.


Hun er ikke ny. Men uanset hvad, så er jeg ikke enig. Selvfølgelig ikke i en hel uge, men når forkølelsen er på sit højeste, og man nyser og sprutter og har det forfærdeligt, kan jeg virkelig ikke se nogen god grund til at være på et kontor - især ikke når man kan arbejde hjemmefra...
5
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 15. okt 2015, 09:58

Dikus skrev:Ej. Man kan da ikke tage hjem fra et nyt arbejde, fordi man er forkølet :tie: eller i det hele taget. Det ville jo give ret mange sygedage.


Når jeg er forkølet, så hoster og snøfter jeg gerne 3-4 uger. Er ikke sikker på, at min arbejdsgiver ville være imponeret, hvis jeg meldte mig syg under forkølelser.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 15. okt 2015, 10:05

Synes bare det er bedre at tage en dag eller to hjemme, når smittefaren er på sit højeste, for ikke at smitte alle andre kolleger. Man er alligevel ikke særlig produktiv når man konstant skal rende på toilettet for at pudse næse, har hovedpine og alt det. Og hvis flere andre medarbejdere er lige så uproduktive i ugerne efter pga sygdom, vil det vda blive dyrere i sidste ende, end hvis medarbejderen bare arbejder hjemmefra et par dage.
3
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 15. okt 2015, 10:23

HappyPaww skrev:Synes bare det er bedre at tage en dag eller to hjemme, når smittefaren er på sit højeste, for ikke at smitte alle andre kolleger. Man er alligevel ikke særlig produktiv når man konstant skal rende på toilettet for at pudse næse, har hovedpine og alt det. Og hvis flere andre medarbejdere er lige så uproduktive i ugerne efter pga sygdom, vil det vda blive dyrere i sidste ende, end hvis medarbejderen bare arbejder hjemmefra et par dage.


Men for forkølelse gælder det vist, at man smitter mest dagen(e) før, forkølelsen bryder ud... Selvfølgelig smitter det også via vanddråber i forbindelse med snot og nys, men det er alligevel de færreste voksne, jeg kender, der ikke kan finde ud af det der med at holde sig for munden og spritte hænder jævnligt, når man er syg. Men har man det dårligt med kvalme, hovedpine osv., så skal man da helt sikkert tage sig en dag derhjemme.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 15. okt 2015, 10:29

Jeg er pt. på min anden sygedag som forkølet. Og jeg har på ingen måde dårlig samvittighed over det. Jeg arbejder i butik og det er bare ikke lækkert at skulle ekspedere kunder med en snotklud i den ene hånd og en flaske desinficere væske i den anden hånd.
Jeg er pt. butikschef og jeg er ikke interesseret i at smitte hverken mine medarbejdere (som sagtens kan arbejde uden af jeg er der) eller kunder, fordi jeg absolut skal spille martyr.

Jeg er forkølet 1-2 gange om året og det trækker som regel 1-2 sygedage pr. gang, så det er altså ikke fordi jeg tilbringer flere uger på langs. Pt. kan jeg også arbejde lidt hjemmefra, fordi der nu er noget papirarbejdet jeg normalt ikke har.
6
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 15. okt 2015, 10:35

Mi55y skrev:Men for forkølelse gælder det vist, at man smitter mest dagen(e) før, forkølelsen bryder ud... Selvfølgelig smitter det også via vanddråber i forbindelse med snot og nys, men det er alligevel de færreste voksne, jeg kender, der ikke kan finde ud af det der med at holde sig for munden og spritte hænder jævnligt, når man er syg. Men har man det dårligt med kvalme, hovedpine osv., så skal man da helt sikkert tage sig en dag derhjemme.



Hehehe, det havde jeg en kollega engang som ikke kunne finde ud af... Hun var det sureste, bitreste løg altid, og hun blev så meget værre når hun var syg. Hun lavede stort set ikke andet end at brokke sig over at hendes mand var en lort og deres børn var skideirriterende, og når hun blev syg nægtede hun at tage en sygedag for hun havde jo så traaavlt, men brugte så hele dagen på at brokke sig ekstra meget, sidde og hyle, og selvfølgelig læsse sine opgaver over på andre. :lol2:

Og så blev hun sådan helt hævngerrig, som om hun tænkte at hvis hun skulle lide under sygdom, så skulle vi andre fandme også, så hun hostede og nøs ud over det hele og gjorde ikke noget forsøg på at være bare lidt diskret eller forsigtig. Og så sagde hun sådan helt sukkersødt "Åååh, jeg håber viiirkelig ikke at du bliver syg nu!" mens hendes kropssprog bare skreg "Jeg håber du dør af AIDS". :lol: :klap:

Hvis hun havde en dårlig dag af andre årsager, så virkede det også altid som om hun prøvede at gøre andre i dårligt humør også så hun ikke skulle lide alene. Hun var lidt tegneserie-agtig selv på en god dag, men det gik totalt over gevind når hun var syg eller hvis et eller andet gik hende på. :lol:

Det var sgu egentlig lidt upassende og jeg var OK med at det kun var en midlertidig ansættelse..... :cool:
5
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3853

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyQ » 15. okt 2015, 13:45

Det er upassende at jeg har fået influenza og mundbetændelse, jeg kan kun få vand ned :(
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4148
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7799

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Filipai » 15. okt 2015, 14:01

Ikke at få svar på en jobsamtale. Det er 2,5 uge siden nu, og vi var 4 der var kaldt ind, hvor 2 skulle videre til anden runde. Jeg har INTET hørt. Og det virkede på dem som om det var rimeligt hurtigt de ville have hyret en.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 15. okt 2015, 14:38

Jeg synes kraftedme det er upassende at melde ud, SYV dage før en tur over atlanten, at nå ja, det der værelse jeg er blevet lovet. Det kommer jeg altså lige til at skulle dele med tre andre, total fremmede.

Fuck hvor er jeg sur. Alt i nærheden er selvfølgelig booket eller prisen skyhøj. Jeg er simpelthen så tæt på at melde afbud og så må de fandme mærke konsekvenserne. Røvhuller. Det er total mangle på respekt for andre menneskers tid og penge.
4
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. okt 2015, 18:17

DetSorteCirkus skrev:Jeg forhøjer med håndværkere, der hverken overholder aftaler eller giver besked.
Det er nu 14 dage siden, at jeg blev bedt om at aflevere nøgle eller være hjemme to dage i tidsrummet 7-15. De kom aldrig. Dagen efter fik jeg besked om, at de ville komme den næste dag. De kom stadig ikke. Jeg mener, at der siden da har været en morgen, hvor de uanmeldt bankede på mit stuevindue (plejer man i øvrigt ikke at henvende sig via hovddøren?), men hvor jeg var i bad og derfor ikke kunne lukke op. Siden har jeg intet hørt fra dem, og jeg er SÅ glad for, at de ikke har min nøgle.


Og nu har de toppet sig selv, ser det ud til.
Det ligner, at stilladset er ved at blive pakket sammen, og de har stadig ikke været her.
Hvis jeg har ret i min antagelse, skal jeg personligt gøre mit til, at vi i det mindste ikke kommer til at betale for maling af mit vindue. Hvordan kan man få sig selv til at aflevere sådan noget ukomplet klamp?
0

Tilbage til "Generelt"