Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22309
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52481

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf fisken80 » 27. dec 2016, 19:16

MaybeBaby skrev:Christ.

Min søn kom til at gå ind i en dame. Han undskylder pænt. Hun flejner helt ud, det kunne være gået rent galt, sagde hun. Altså vi står ved disken i en kiosk, så mere galt kunne det ikke gå. Han skulle se sig for osv, osv. Hans lillebror siger til damen "det var jo ikke med vilje". Hun fortsætter, "ja, det var hun ligeglad med. Det skulle han bare ikke".

Og nej, det er da beklageligt han kom til at gå ind i hende, men det er vist sket for alle og man kan jo ikke andet end undskylde. Jeg nåede ikke at sige noget, for hun var væk lige så hurtigt som hun var kommet og jeg skulle lige registrere hvad der skete.


Seriøst, hvad sker der for folk? Forleden var der en mand, der nev mig i armen, fordi jeg åbenbart blev puffet ind i ham i julemylderet. Jeg havde ikke engang selv opdaget at jeg åbenbart havde ramt ham, men han nev mig og så flejnede han helt ud på mig, på engelsk, hvilket gjorde mig endnu mere befippet. Så slap dog af altså, når man går rundt i en butik der er proppet med mennesker, så må man altså forvente en smule puffen.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1249
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25706

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 27. dec 2016, 19:21

Manden som i al (troede han) ubemærkethed lod usædvanlig ildelugtende fiser sive i s-toget i går aftes.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Vinaia » 27. dec 2016, 21:33

Familie-julefrokost igår, hvor folk stillede mig en masse spørgsmål angående min søster, som ikke var med, mens ikke én stillede spørgsmål til mig personligt. Altså ... jeg er mødt op. Snak dog med mig i stedet for at lade mig være "stand in" for min søster.
5
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4146
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7789

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Filipai » 28. dec 2016, 22:14

Jeg havde idag fri før den butik jeg står i lukkede. Jeg havde i forvejen måtte arbejde over, og da jeg så endelig ser mit snit til det, smutter jeg i vores baglokale og for iklædt mig mit overtøj og taske. På vej ud er der en kunde/dame der bremser mig, og i ramme alvor spørger om jeg ikke lige kan hjælpe hende. Jeg bliver SÅ træt.

Eller den kunde der idag skabte sig vildt og hysterisk, fordi hun ikke kunne bytte noget, der ikke var købt i butikken. Hun forstod slet ikke begrebet at man altså skal aflevere i den kæde/butik det er købt i, trods at vi tilfældigvis forhandlede samme mærke.
3
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Oveditlevsen » 28. dec 2016, 22:17

Filipai skrev:Jeg havde idag fri før den butik jeg står i lukkede. Jeg havde i forvejen måtte arbejde over, og da jeg så endelig ser mit snit til det, smutter jeg i vores baglokale og for iklædt mig mit overtøj og taske. På vej ud er der en kunde/dame der bremser mig, og i ramme alvor spørger om jeg ikke lige kan hjælpe hende. Jeg bliver SÅ træt.

Eller den kunde der idag skabte sig vildt og hysterisk, fordi hun ikke kunne bytte noget, der ikke var købt i butikken. Hun forstod slet ikke begrebet at man altså skal aflevere i den kæde/butik det er købt i, trods at vi tilfældigvis forhandlede samme mærke.

Kunden har altid ret :fløjt:
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aspargsen » 29. dec 2016, 13:39

Filipai skrev:Jeg havde idag fri før den butik jeg står i lukkede. Jeg havde i forvejen måtte arbejde over, og da jeg så endelig ser mit snit til det, smutter jeg i vores baglokale og for iklædt mig mit overtøj og taske. På vej ud er der en kunde/dame der bremser mig, og i ramme alvor spørger om jeg ikke lige kan hjælpe hende. Jeg bliver SÅ træt.

Eller den kunde der idag skabte sig vildt og hysterisk, fordi hun ikke kunne bytte noget, der ikke var købt i butikken. Hun forstod slet ikke begrebet at man altså skal aflevere i den kæde/butik det er købt i, trods at vi tilfældigvis forhandlede samme mærke.

Haderkunder.dk

Ved ikke om du kender den
5
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7486
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 828
Likede indlæg: 19593

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 29. dec 2016, 14:23

Filipai skrev:Jeg havde idag fri før den butik jeg står i lukkede. Jeg havde i forvejen måtte arbejde over, og da jeg så endelig ser mit snit til det, smutter jeg i vores baglokale og for iklædt mig mit overtøj og taske. På vej ud er der en kunde/dame der bremser mig, og i ramme alvor spørger om jeg ikke lige kan hjælpe hende. Jeg bliver SÅ træt.

Eller den kunde der idag skabte sig vildt og hysterisk, fordi hun ikke kunne bytte noget, der ikke var købt i butikken. Hun forstod slet ikke begrebet at man altså skal aflevere i den kæde/butik det er købt i, trods at vi tilfældigvis forhandlede samme mærke.


Uh, det minder mig om dengang jeg arbejdede i Bilka. Ret ofte talte jeg med kunder der ledte efter et tilbud havde set i avisen, men ikke kunne finde i butikken. Da de så opdagede at det var et tilbud de havde et i Føtex avisen blev de fleste lidt flove, undskyldte og spurgte om jeg så vidste hvor den nærmeste Føtex lå.
Der var dog så også de kunder der efter jeg havde sagt det, der blev decideret sure og fornærmede og skældte mig ud fordi jeg ikke kunne give dem tilbuddet alligevel. Fordi når nu alligevel begge varehuse tilhører Dansk Supermarked, så kan det vel være ligemeget, ikke? :rulle:
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4146
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 998
Likede indlæg: 7789

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Filipai » 29. dec 2016, 18:43

Aspargsen skrev:
Filipai skrev:Jeg havde idag fri før den butik jeg står i lukkede. Jeg havde i forvejen måtte arbejde over, og da jeg så endelig ser mit snit til det, smutter jeg i vores baglokale og for iklædt mig mit overtøj og taske. På vej ud er der en kunde/dame der bremser mig, og i ramme alvor spørger om jeg ikke lige kan hjælpe hende. Jeg bliver SÅ træt.

Eller den kunde der idag skabte sig vildt og hysterisk, fordi hun ikke kunne bytte noget, der ikke var købt i butikken. Hun forstod slet ikke begrebet at man altså skal aflevere i den kæde/butik det er købt i, trods at vi tilfældigvis forhandlede samme mærke.

Haderkunder.dk

Ved ikke om du kender den

Har flere historirer der kunne passe ind der. Heldigvis har jeg flest skønne, søde og glade kunder. Det er bare kombinationen af for lange vagter, for få kollegaer på arbejde, og alt for mange post-julestressede mennesker der gør mig lidt træt :genert:

Heldigvis er det min sidste faste vagt i morgen :D
1
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pityt » 29. dec 2016, 19:27

Kassemedarbejdere i IKEA (eller hvorsomhelst, egentlig) der overhovedet ikke ænser kunderne men taler sammen mens de scanner varer. Det var KUN lige, at den unge mand kunne tage sig sammen til at sige "godt nytår" efter ekspeditionen.
Men selvfølgelig er det mere spændende, at den smukke, unge pige i kassen ved siden af skulle tilbringe nytårsaften på Lolland :fløjt:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aspargsen » 29. dec 2016, 19:52

Pityt skrev:Kassemedarbejdere i IKEA (eller hvorsomhelst, egentlig) der overhovedet ikke ænser kunderne men taler sammen mens de scanner varer. Det var KUN lige, at den unge mand kunne tage sig sammen til at sige "godt nytår" efter ekspeditionen.
Men selvfølgelig er det mere spændende, at den smukke, unge pige i kassen ved siden af skulle tilbringe nytårsaften på Lolland :fløjt:

Hvis jeg var tæt på af blive inviteret med til Lolland, ville jeg helt klart også priorieter det :)
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pityt » 29. dec 2016, 20:08

Aspargsen skrev:
Pityt skrev:Kassemedarbejdere i IKEA (eller hvorsomhelst, egentlig) der overhovedet ikke ænser kunderne men taler sammen mens de scanner varer. Det var KUN lige, at den unge mand kunne tage sig sammen til at sige "godt nytår" efter ekspeditionen.
Men selvfølgelig er det mere spændende, at den smukke, unge pige i kassen ved siden af skulle tilbringe nytårsaften på Lolland :fløjt:

Hvis jeg var tæt på af blive inviteret med til Lolland, ville jeg helt klart også priorieter det :)

Ja okay...måske fiskede han efter en invitation :lol: Han virkede nu noget mere interesseret i hende end omvendt, så jeg tvivler på, at han fik noget ud af sine anstrengelser. Og så kunne han lige så godt have passet sit job :devil:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 31. dec 2016, 18:18

Fandme upassende at nogen har brugt vores håndværkeres containere til at smide lysstofrør og sække med juleaftens-affald i.

Røvbananer!
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf decibell » 31. dec 2016, 23:37

Marott skrev:Værten til nytårsfesten, der kl 22.40 tog champagnen under armen og gik over til naboerne med ordene "vi ses i det nye år!" :nerve:

Ligger der ikke noget mere bag, et skænderi fx? :forvirret2:
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 1. jan 2017, 00:05

Marott skrev:Værten til nytårsfesten, der kl 22.40 tog champagnen under armen og gik over til naboerne med ordene "vi ses i det nye år!" :nerve:

Say what? :nerve:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 1. jan 2017, 00:08

Jeg kan supplere med lidt fra min mors venindegruppe, der skal holde nytår sammen. Der plejer at være en klar fordeling med hvem der medbringer hvad. Men hende, der laver desserten har så besluttet sig spontant at lave en forret (suppe) også... vel at mærke uden at tale med værtinden om det :rulle: Det skal nok blive spændende at se hvad der kommer ud af det. Hun kunne da i det mindste lige have ringet og tilbudt at lave suppen. Nu kommer hun derop og så står værtinden der og har brugt tid og penge på at købe ind og lave en forret og så kommer hende den anden her og siger "Tada! Jeg har også forret med!" :stoned:
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"