Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26581

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Santa » 20. jul 2019, 07:43

kidkomb skrev:
Aima skrev:Veninden var, til hendes forsvar, åbenlyst beklemt ved situationen. Hun sagde ikke et ord, da damen fik sin freak på, hun svarede hende heller ikke, alle de gange, hvor hun fyrede alle de der kommentarer af, og da min chef gav voksen-skæld ud, havde veninden, da loco-damen havde prøvet at få medhold fra hende i et eller anden udsagn, bare kigget ned i bordet og sagt “det der er du selv ude om”.

Jeg tror, veninden var underkuet. Egentligt tror jeg, hele det her intermezzo var allerværst for hende.

Jeg ved ikke om jeg synes det var værst for hende, men jeg får helt ondt i maven over at nogen kan være så underkuede at de føler at de ikke har fortjent bedre veninder end hende der.

Ja!
Måske var hun bange for at blive næste offer, men hvorfor så holde fast i sådan en veninde?
Det er jo ikke venskab?
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aima » 20. jul 2019, 07:44

kidkomb skrev:
Aima skrev:Veninden var, til hendes forsvar, åbenlyst beklemt ved situationen. Hun sagde ikke et ord, da damen fik sin freak på, hun svarede hende heller ikke, alle de gange, hvor hun fyrede alle de der kommentarer af, og da min chef gav voksen-skæld ud, havde veninden, da loco-damen havde prøvet at få medhold fra hende i et eller anden udsagn, bare kigget ned i bordet og sagt “det der er du selv ude om”.

Jeg tror, veninden var underkuet. Egentligt tror jeg, hele det her intermezzo var allerværst for hende.

Jeg ved ikke om jeg synes det var værst for hende, men jeg får helt ondt i maven over at nogen kan være så underkuede at de føler at de ikke har fortjent bedre veninder end hende der.


Ja, det var faktisk rigtig synd for hende. Hun fumlede og rystede også lidt på hænderne, da hun skulle finde sit kort frem.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26581

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Santa » 20. jul 2019, 07:46

Aima skrev:Jeg glider virkelig af på meget, sådan helt generelt, jeg kunne fylde denne her tråd med tjeneroplevelser, men mam vælger sine kampe fordi det oftest er nemmest.

Det i dag begyndte at minde om chikane. Jeg kunne ikke gå ud og servere mad, uden højlydte kommentarer om hvor grim jeg var. Efter fem-seks gange blev det bare for meget, og jeg tror faktisk, det havde naget mig, hvis ikke jeg havde fået sagt fra på lige denne.

Jeg har osse været tjener og bartender i årevis i min ungdom, og har masser af historier om dumme kunder, dog er jeg aldrig blevet kaldt grim.
Der var engang to yngre kvinder, som låste sig inde på toilettet og ikke ville gå til lukketid - den ene truede med at komme tilbage og "skyde knæskallerne af mig"....det grinte jeg meget af bagefter, da jeg havde smidt dem (korporligt!!) ud.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LaScrooge » 20. jul 2019, 07:48

Aima skrev:Jeg glider virkelig af på meget, sådan helt generelt, jeg kunne fylde denne her tråd med tjeneroplevelser, men mam vælger sine kampe fordi det oftest er nemmest.

Det i dag begyndte at minde om chikane. Jeg kunne ikke gå ud og servere mad, uden højlydte kommentarer om hvor grim jeg var. Efter fem-seks gange blev det bare for meget, og jeg tror faktisk, det havde naget mig, hvis ikke jeg havde fået sagt fra på lige denne.


Men hvorfor ikke sige fra, bare sådan generelt? Markere, at folk er velkomne, men at de ikke skal skabe dårlig stemning ved at tale grimt til andre, herunder også tjenerne?
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Nicolait » 20. jul 2019, 07:59

Aima skrev:Jeg er lidt i tvivl om, om denne her måske er mere egnet i WTF-tråden, men på min tjenervagt i restauranten her til aften, fik jeg en klage. Jeg var simpelthen for grim til at man kunne have mig gående og servere mad. Faktisk var det så slemt, at gæsten og dennes veninde måtte rykke udenfor så de kunne spise uden at blive distraheret af væmmelsen mit frygtelige udseende afstedkom hos dem.

Den var alligevel ny.


Det var da virkeligt noget usselt at sige. Hvad bilder folk sig ind. Havde jeg været chef, så var de blevet bedt om at forlade stedet. Sådan taler man ikke om andre mennesker.

Jeg ved ikke om man må sige den slags, men nu hvor jeg har set billeder af dig før, så tænker jeg, at det nærmere har været din skønhed, der har været distraherende for dem. :)
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aima » 20. jul 2019, 07:59

LaScrooge skrev:
Aima skrev:Jeg glider virkelig af på meget, sådan helt generelt, jeg kunne fylde denne her tråd med tjeneroplevelser, men mam vælger sine kampe fordi det oftest er nemmest.

Det i dag begyndte at minde om chikane. Jeg kunne ikke gå ud og servere mad, uden højlydte kommentarer om hvor grim jeg var. Efter fem-seks gange blev det bare for meget, og jeg tror faktisk, det havde naget mig, hvis ikke jeg havde fået sagt fra på lige denne.


Men hvorfor ikke sige fra, bare sådan generelt? Markere, at folk er velkomne, men at de ikke skal skabe dårlig stemning ved at tale grimt til andre, herunder også tjenerne?


Hvis gæster er ubehagelige overfor andre gæster eller på anden vis bare generer eller skaber træls stemning ved deres tilstedeværelse er jeg over dem som en høg. Privat også, jeg er ret god til at mærke hvis er eller andet overskrider min grænse.

På jobbet handler det faktisk om noget så praktisk som tid. Hvis jeg siger fra, er jeg også nødt til at lade gæsten reagere på min anfægtelse, dels for at være sikker på det ikke er mig der har mistolket noget og dels for at give plads til at den pågældende kan beklage. Det tager ganske enkelt for meget tid, og det vil gå udover de andre gæster.

Derudover er det en relativ lille by, og dårlig omtale er altid noget lort, også selvom den ikke er retfærdig eller berettiget.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aima » 20. jul 2019, 08:02

Nicolait skrev:
Aima skrev:Jeg er lidt i tvivl om, om denne her måske er mere egnet i WTF-tråden, men på min tjenervagt i restauranten her til aften, fik jeg en klage. Jeg var simpelthen for grim til at man kunne have mig gående og servere mad. Faktisk var det så slemt, at gæsten og dennes veninde måtte rykke udenfor så de kunne spise uden at blive distraheret af væmmelsen mit frygtelige udseende afstedkom hos dem.

Den var alligevel ny.


Det var da virkeligt noget usselt at sige. Hvad bilder folk sig ind. Havde jeg været chef, så var de blevet bedt om at forlade stedet. Sådan taler man ikke om andre mennesker.

Jeg ved ikke om man må sige den slags, men nu hvor jeg har set billeder af dig før, så tænker jeg, at det nærmere har været din skønhed, der har været distraherende for dem. :)


Det var virkelig pænt sagt! Tusind tak! :)

Jeg tror nu ikke, hun syntes, jeg var nogen skønhed, men jeg tror måske bare jeg ser ud på en måde hun associerer med noget negativt. Altså typemæssigt.

Eller også havde hun bare en seriøs off-dag :D
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26581

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Santa » 20. jul 2019, 08:08

Aima skrev:
Nicolait skrev:
Aima skrev:Jeg er lidt i tvivl om, om denne her måske er mere egnet i WTF-tråden, men på min tjenervagt i restauranten her til aften, fik jeg en klage. Jeg var simpelthen for grim til at man kunne have mig gående og servere mad. Faktisk var det så slemt, at gæsten og dennes veninde måtte rykke udenfor så de kunne spise uden at blive distraheret af væmmelsen mit frygtelige udseende afstedkom hos dem.

Den var alligevel ny.


Det var da virkeligt noget usselt at sige. Hvad bilder folk sig ind. Havde jeg været chef, så var de blevet bedt om at forlade stedet. Sådan taler man ikke om andre mennesker.

Jeg ved ikke om man må sige den slags, men nu hvor jeg har set billeder af dig før, så tænker jeg, at det nærmere har været din skønhed, der har været distraherende for dem. :)


Det var virkelig pænt sagt! Tusind tak! :)

Jeg tror nu ikke, hun syntes, jeg var nogen skønhed, men jeg tror måske bare jeg ser ud på en måde hun associerer med noget negativt. Altså typemæssigt.

Eller også havde hun bare en seriøs off-dag :D

Jeg har truffet tilstrækkeligt med alkoholikere til at vide, at der faktisk ikke behøver at være en god grund til deres galde. Nogen bliver bare ufattelig ondskabsfulde, når de er fulde og det skal gå ud over nogen, noget. De går efter at såre og evt efter at fremkalde en reaktion, så de kan tænde af.
Det er jo osse derfor hun bliver ved med at kalde dig grim.
Så der behøver ikke at være nogen logik eller fornuftig sammenhæng i det.
3
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4585
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21021

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf catnip » 20. jul 2019, 08:31

Aima skrev:
Nicolait skrev:
Aima skrev:Jeg er lidt i tvivl om, om denne her måske er mere egnet i WTF-tråden, men på min tjenervagt i restauranten her til aften, fik jeg en klage. Jeg var simpelthen for grim til at man kunne have mig gående og servere mad. Faktisk var det så slemt, at gæsten og dennes veninde måtte rykke udenfor så de kunne spise uden at blive distraheret af væmmelsen mit frygtelige udseende afstedkom hos dem.

Den var alligevel ny.


Det var da virkeligt noget usselt at sige. Hvad bilder folk sig ind. Havde jeg været chef, så var de blevet bedt om at forlade stedet. Sådan taler man ikke om andre mennesker.

Jeg ved ikke om man må sige den slags, men nu hvor jeg har set billeder af dig før, så tænker jeg, at det nærmere har været din skønhed, der har været distraherende for dem. :)


Det var virkelig pænt sagt! Tusind tak! :)

Jeg tror nu ikke, hun syntes, jeg var nogen skønhed, men jeg tror måske bare jeg ser ud på en måde hun associerer med noget negativt. Altså typemæssigt.

Eller også havde hun bare en seriøs off-dag :D


Jeg tror, at uanset hvilken tjener der var kommet op til bordet, så havde hun sagt det samme. Tror ikke det var personligt - andre bekræftede jo at hun netop er en i ondskabsfuld kælling. Ikke at det undskylder noget, jeg er som dig helt paf over at den slags mennesker ikke kun findes bag en skærm.

Jeg ville være meget rystet hvis det var sket for mig, så hatten af for at du håndterede det så modent i situationen, og også bagefter.
2
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55648
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 20. jul 2019, 09:16

Jeg er chokeret over, hvor modbydelige mennesker, der findes. Seriøst - chokeret. Hvordan fanden kan man få sig selv til at tale sådan til et andet menneske? Så fejler man sgu noget. Det er muligt, at alkohol booster vanviddet, men det kommer et sted fra. Kæft, hvor er det sygt.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 20. jul 2019, 09:19

Wow... jeg mangler ord... jeg er simpelthen målløs :nerve:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 20. jul 2019, 09:21

Ado skrev:Jeg er chokeret over, hvor modbydelige mennesker, der findes. Seriøst - chokeret. Hvordan fanden kan man få sig selv til at tale sådan til et andet menneske? Så fejler man sgu noget. Det er muligt, at alkohol booster vanviddet, men det kommer et sted fra. Kæft, hvor er det sygt.

Jeg er ret sikker på at man ikke er rask, når man gør sådan. Alkohol eller ej. Om Aima havde været grim, havde det jo været lige så sindssygt.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Moxy-lady » 20. jul 2019, 10:03

Rønnebærrene er sure, sagde ræven. Du er så smuk, Aima :love: men ja, jeg undrer mig også over veninden. Tænk sig at sige "jeg er ked af det *hvis* du blev ked af kommentarerne"? Ej, hvad tror du selv, dame?
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55648
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 20. jul 2019, 10:39

kidkomb skrev:
Ado skrev:Jeg er chokeret over, hvor modbydelige mennesker, der findes. Seriøst - chokeret. Hvordan fanden kan man få sig selv til at tale sådan til et andet menneske? Så fejler man sgu noget. Det er muligt, at alkohol booster vanviddet, men det kommer et sted fra. Kæft, hvor er det sygt.

Jeg er ret sikker på at man ikke er rask, når man gør sådan. Alkohol eller ej. Om Aima havde været grim, havde det jo været lige så sindssygt.

Som jeg skrev, ja.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25602

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 20. jul 2019, 12:14

Hold da kæft :ad!:
0
14 11 14

Tilbage til "Generelt"