Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24475

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Moxy-lady » 10. mar 2018, 00:11

Studsgaard skrev:
Zinde skrev:
PaleSeptember skrev:
icelady skrev:Stod i kø i Fakta i går og bagved stod en ung kvinde som talte i telefon.....på medhør....med sin veninde, som fortalte om at hun havde været ved lægen med nogle væske knopper i skridtet "lige der nedenunder kilderen".


Wow, jeg troede det udtryk døde i 80'erne!


Det tænkte jeg også :lol:

Det kan være det kommer retur. Ligesom Buffalo sko :D


Og det siger en hel del at buffalos er mindre grimme end det udtryk :tie:
3
My world 12-10-18 :lun:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 10. mar 2018, 06:08

Dittemus skrev:
Allmost_Famous skrev:Det er temmelig upassende at forsvinde fra debatten uden et ord, når man har lagt en bestilling på hjemmelavede varer hos en anden debattør.
Det er nu anden gang, jeg oplever en debattør gøre det.

Spild af mine materialer (=penge) og spild af min tid.

Så må jeg fremover være upassende og ikke stole på folk, selvom de har været på debatten i årevis.

Jeg fik lige smidt et link til dette, efter at være "kommet frem" andetsteds.
Kan du liiige være der, for dig selv? Jeg aftalte at købe nogle ja, men ville vende tilbage nogle uger efter. Du ville se hvad du havde af stof til det. På intet tidspunkt gav du udtryk for, eller aftalte vi, at du skulle begynde at sy noget som helst før jeg vendte tilbage. Havde du ikke også travlt med andre bestillinger så det lige passede med det? :)


Jeg har lige kigget hele vores korrespondance igennem. Det er heldigvis lidt mere pålideligt end din noget selektive hukommelse.

Du startede med at lægge en bestilling på et tidspunkt, hvor jeg havde travlt, så jeg svarede, at hvis du kunne vente så og så længe, var det fint. Det kunne du godt, for det måtte alligevel meget gerne vente til den tid på måneden, hvor du var "rigest".
Du skrev om dine ønsker for bestillingen, og vi snakkede frem og tilbage om hvad der ville være bedst for dig (din datter). Du skrev hvor mange du ville købe af henholdsvis lyse og mørke farver, og hvilke knapper, du gerne ville have i.
Jeg sluttede af med at skrive, at jeg ville få lavet nogle gode ting til dig, og hvad jeg ville bruge af materialer. Du svarede med at skrive "Super".

Du har på intet tidspunkt indikeret, at du lige skulle vende tilbage noget tid efter. Altså, medmindre du har leveret den besked via røgsignal, brevdue, eller telepati?

Men ja, jeg kan godt være her for mig selv. Tak for den pæne attitude efter at have spildt min tid og mine penge, i øvrigt.

Fun fact: efter at have postet indlægget, fik jeg et par uopfordrede henvendelser fra andre debattører, der spurgte om indlægget handlede om dig. De havde nemlig oplevet dig lave strudsen i forbindelse med køb/salg. Men de personer kan heller ikke liiiiihe være her, eller hvordan?

Men eftersom jeg stadig har dine beskeder liggende, kan jeg da bare samle dem i et indlæg og hengive her? Det ville ikke være noget problem. Måske det kan hjælpe din hukommelse lidt på vej.
6
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mani » 10. mar 2018, 06:47

^
Jeg synes ovenstående udveksling er ret upassende.
22
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 10. mar 2018, 06:50

Mani skrev:^
Jeg synes ovenstående udveksling er ret upassende.

Det har du såmænd ret i.

Jeg havde bare ikke lyst til at have det siddende på mig.
8
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf bluetof1 » 13. mar 2018, 09:51

Jeg er medlem af en mc-gruppe på facebook og sæsonen starter snart.
Det har fået flere medlemmer af gruppen til at gå amok i motorcyklister-kommer-til-skade-eller-slår-selv-eller-andre-ihjel videoer.
De forsvarer sig med at skrækkampagner er det, der skal til, men jeg har de fleste af dem mistænkt for at sidde og lede efter de her videoer og spille den af til folk, der dør i høj fart.
Føj, altså.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. mar 2018, 10:50

En ældre person (nok tæt på 70) poster/deler konstant sådan nogle virkelig ubehagelige selvtægts/udskamningsopslag på facebook. Det samme gør flere jævnaldrende i personens vennekreds kan jeg se. Jeg kan ikke forstå at de ikke kan se det problematiske i at holde sådan en hjemmelavet folkedomstol ved lige. De aner jo ikke hvem de mennesker er som de hænger ud. Ekstremt upassende.

På den oprindelige udgave er mandens ansigt helt synligt.

pinligt.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
6
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 27. mar 2018, 18:19

Her til aften var jeg henne og besøge Bruxelles fine gamle katedral, og der så jeg en turist sætte sig på en af de der katolske bedestole foran et lille alter bare for at få taget et flot billede. Hendes mand fes rundt om alteret med hævet kamera for at få den helt rette vinkel.

Det stødte mig faktisk, da det var meget tydeligt, at alteret blev brugt af troende mennesker, der tændte lys, bad, osv.
8
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 27. mar 2018, 18:22

DetSorteCirkus skrev:Her til aften var jeg henne og besøge Bruxelles fine gamle katedral, og der så jeg en turist sætte sig på en af de der katolske bedestole foran et lille alter bare for at få taget et flot billede. Hendes mand fes rundt om alteret med hævet kamera for at få den helt rette vinkel.

Det stødte mig faktisk, da det var meget tydeligt, at alteret blev brugt af troende mennesker, der tændte lys, bad, osv.


Jeg har været i Buxelles på studietur hvor vi skulle tage en selfie i katedralen i sådan en sightseeing-skatetjagt. Vi nægtede (øhm, total respektløst?) og fik minuspoint.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
limitededition
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf limitededition » 27. mar 2018, 19:29

Hunkat skrev:
DetSorteCirkus skrev:Her til aften var jeg henne og besøge Bruxelles fine gamle katedral, og der så jeg en turist sætte sig på en af de der katolske bedestole foran et lille alter bare for at få taget et flot billede. Hendes mand fes rundt om alteret med hævet kamera for at få den helt rette vinkel.

Det stødte mig faktisk, da det var meget tydeligt, at alteret blev brugt af troende mennesker, der tændte lys, bad, osv.


Jeg har været i Buxelles på studietur hvor vi skulle tage en selfie i katedralen i sådan en sightseeing-skatetjagt. Vi nægtede (øhm, total respektløst?) og fik minuspoint.


Var det mon med Niels brock? :)
Det lyder meget som min studietur
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 27. mar 2018, 19:30

limitededition skrev:
Hunkat skrev:
DetSorteCirkus skrev:Her til aften var jeg henne og besøge Bruxelles fine gamle katedral, og der så jeg en turist sætte sig på en af de der katolske bedestole foran et lille alter bare for at få taget et flot billede. Hendes mand fes rundt om alteret med hævet kamera for at få den helt rette vinkel.

Det stødte mig faktisk, da det var meget tydeligt, at alteret blev brugt af troende mennesker, der tændte lys, bad, osv.


Jeg har været i Buxelles på studietur hvor vi skulle tage en selfie i katedralen i sådan en sightseeing-skatetjagt. Vi nægtede (øhm, total respektløst?) og fik minuspoint.


Var det mon med Niels brock? :)
Det lyder meget som min studietur


You know it :D
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
limitededition
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf limitededition » 27. mar 2018, 19:32

Hunkat skrev:
limitededition skrev:
Hunkat skrev:
DetSorteCirkus skrev:Her til aften var jeg henne og besøge Bruxelles fine gamle katedral, og der så jeg en turist sætte sig på en af de der katolske bedestole foran et lille alter bare for at få taget et flot billede. Hendes mand fes rundt om alteret med hævet kamera for at få den helt rette vinkel.

Det stødte mig faktisk, da det var meget tydeligt, at alteret blev brugt af troende mennesker, der tændte lys, bad, osv.


Jeg har været i Buxelles på studietur hvor vi skulle tage en selfie i katedralen i sådan en sightseeing-skatetjagt. Vi nægtede (øhm, total respektløst?) og fik minuspoint.


Var det mon med Niels brock? :)
Det lyder meget som min studietur


You know it :D


Det lød næsten for ens til ikke at være det ;)
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 27. mar 2018, 19:34

limitededition skrev:
Hunkat skrev:
limitededition skrev:
Hunkat skrev:
DetSorteCirkus skrev:Her til aften var jeg henne og besøge Bruxelles fine gamle katedral, og der så jeg en turist sætte sig på en af de der katolske bedestole foran et lille alter bare for at få taget et flot billede. Hendes mand fes rundt om alteret med hævet kamera for at få den helt rette vinkel.

Det stødte mig faktisk, da det var meget tydeligt, at alteret blev brugt af troende mennesker, der tændte lys, bad, osv.


Jeg har været i Buxelles på studietur hvor vi skulle tage en selfie i katedralen i sådan en sightseeing-skatetjagt. Vi nægtede (øhm, total respektløst?) og fik minuspoint.


Var det mon med Niels brock? :)
Det lyder meget som min studietur


You know it :D


Det lød næsten for ens til ikke at være det ;)


Den skattejagt var i øvrigt upassende i sig selv. Det var dødkoldt og regnede og vi måtte ikke gå tilbage men SKULLE være ude i 4+ timer... 80% havde eller havde været dødsyge da vi skulle hjem en uge senere. Never again.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
limitededition
Indlæg: 1675
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf limitededition » 27. mar 2018, 19:39

Hunkat skrev:
limitededition skrev:
Hunkat skrev:
limitededition skrev:
Hunkat skrev:
DetSorteCirkus skrev:Her til aften var jeg henne og besøge Bruxelles fine gamle katedral, og der så jeg en turist sætte sig på en af de der katolske bedestole foran et lille alter bare for at få taget et flot billede. Hendes mand fes rundt om alteret med hævet kamera for at få den helt rette vinkel.

Det stødte mig faktisk, da det var meget tydeligt, at alteret blev brugt af troende mennesker, der tændte lys, bad, osv.


Jeg har været i Buxelles på studietur hvor vi skulle tage en selfie i katedralen i sådan en sightseeing-skatetjagt. Vi nægtede (øhm, total respektløst?) og fik minuspoint.


Var det mon med Niels brock? :)
Det lyder meget som min studietur


You know it :D


Det lød næsten for ens til ikke at være det ;)


Den skattejagt var i øvrigt upassende i sig selv. Det var dødkoldt og regnede og vi måtte ikke gå tilbage men SKULLE være ude i 4+ timer... 80% havde eller havde været dødsyge da vi skulle hjem en uge senere. Never again.


Ej hvor ærgerligt. Vores gik faktisk fint, men vejret var også super godt. :) Stig snakkede bare aaaaalt for meget.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Akehurst2 » 28. mar 2018, 20:11

DetSorteCirkus skrev:Her til aften var jeg henne og besøge Bruxelles fine gamle katedral, og der så jeg en turist sætte sig på en af de der katolske bedestole foran et lille alter bare for at få taget et flot billede. Hendes mand fes rundt om alteret med hævet kamera for at få den helt rette vinkel.

Det stødte mig faktisk, da det var meget tydeligt, at alteret blev brugt af troende mennesker, der tændte lys, bad, osv.


Jeg så et par stykker, der lagde sig ned for at få den rette vinkel til billeder i World Trade Center Memorial. Så går man rundt der og læser endeløse rækker af navne, inkl. en hel del kvindenavne med tilføjelsen "and her unborn child" og er rimelig berørt - men klart, gode feriebilleder er vigtigere.
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 4. apr 2018, 14:55

Sønnike havde en legeaftale med en kammerat efter skole i dag. Da sønnike kom hjem til kammeraten, var han åbenbart ikke kommet hjem endnu. Sønnike var på gåben, og kammeraten på cykel, og drengene havde fri på samme tid - så de blev selvfølgelig lidt bekymrede.

Kammeratens forældre tjekkede hans telefons gps, og den var på skolen. De prøvede at ringe til ham, men han tog den ikke.

Sønnike ringede til mig og sagde, at han så tog hjem, og om jeg var på vej. Jeg tilbød at køre omkring skolen på vej hjem fra arbejde, så jeg kunne finde ham.

Da jeg kom op på skolen, var rengøringspersonalet ved at låse af. Jeg bad om lov til lige at komme ind i klassen for at se om kammeratens ting lå der. Alt var der, telefon, nøgler, taske og det hele.
Jeg tog det med ud (så det ikke blev låst inde, og drengen risikerede at stå og være ked af ikke at kunne få sine ting), og ringede så til moren for at sige, at jeg havde hans ting, og om han var kommet hjem i mellemtiden. Det var han ikke. Jeg sagde, at jeg nok skulle blive og lede efter ham på de endnu ikke aflåste gange, og at jeg havde hans ting, og nok skulle køre ham hjem, hvis det var (de har flere mindre børn).

Efter at have ledt i tre kvarter (og været omkring kontor og det hele), kom han gående med en lærer, der åbenbart havde fundet ham et sted. I samme sekund kom hans mor også. Moren virkede enormt irriteret på mig, og læreren så også noget misfornøjet ud. Jeg sagde til drengen, at jeg havde hans ting ude i min bil, så at han kunne komme med ud efter det, så læreren kunne få låst af igen. Det ville moren ikke have, for drengen havde ikke fodtøj på, så læreren måtte følge drengen hen til den indgang, der var tættest på min bil... Moren gik så ned hen til min bil efter hans ting. Uden et ord, og tydeligvis temmelig muggen.
Jeg fik spørgende fremstammet, at jeg forhåbentlig ikke havde gjort noget forkert. Det svarede hun ikke på. Jeg spurgte igen, lidt mere insisterende. Til det svarede hun kort "det kunne du ikke vide", tog hans ting, og gik hen til den indgang, hvor læreren ventede med hendes søn.

Øhm.... What?!
11
I've said it before and I'll say it again...

:lol:

Tilbage til "Generelt"