Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Metsen
Indlæg: 254
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:31
Kort karma: 23
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 184

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Metsen » 14. apr 2016, 11:19

Freaking upassende lorte mand på Østbanetorvet i Århus i dag, der bare smed sit klamme cigaretskod (eller dvs en cigaret røget halvt færdigt) midt på perronen :evil: :boo: Jeg 'råbte' efter ham og sagde, at han havde glemt noget, mens jeg pegede ned på skoddet, men idioten trak bare på skuldrene og gik ind i toget. Aaaargh jeg bliver SÅ vred! Han skulle satme have det proppet langt ind i kæften skulle han! :evil: :evil: :evil:
4
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 15. apr 2016, 12:36

Jeg har lagt ud for boformer for en gruppe mennesker på Skanderborg Festival. Det var en større udskrivning i december, hvorfor det var ekstra træls, at jeg skulle rykke flere gange for at få pengene ind. Nu er der så to, der er sprunget midlertidigt fra og har bedt om at få deres penge igen indtil videre - fordi de er på røven pt. Men de håber at kunne melde sig på igen på et senere tidspunkt. OK, jeg har så betalt deres penge tilbage, men nu står jeg jo så og har betalt for et ekstra telt, som vi kun måske får brug for - som jeg forhåbentlig kan sælge, hvis de ikke kommer med alligevel. Det er så hvad det er. Men nu har den ene så lige slået op på facebook, at hun skal ud at rejse - det var der alligevel penge til.
12
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf gro71 » 15. apr 2016, 12:47

Metsen skrev:Freaking upassende lorte mand på Østbanetorvet i Århus i dag, der bare smed sit klamme cigaretskod (eller dvs en cigaret røget halvt færdigt) midt på perronen :evil: :boo: Jeg 'råbte' efter ham og sagde, at han havde glemt noget, mens jeg pegede ned på skoddet, men idioten trak bare på skuldrene og gik ind i toget. Aaaargh jeg bliver SÅ vred! Han skulle satme have det proppet langt ind i kæften skulle han! :evil: :evil: :evil:


Var der ikke noget med, at DSB har samlet omkring 1 mio. skodder op fra perronerne, siden de indførte det der rygeforbud? Det virker ikke som om ret mange retter sig efter det.
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Badesandalen » 15. apr 2016, 12:53

Det er upassende at jeg er så dårlig til at åbne mig. Jeg sidder og tuder og sveder mig igennem et laaangt indlæg om min depression, og stopper kun med at tude og svede fordi jeg så subtilt begynder at skrive om min bror og hans problemer i stedet for, at jeg ikke engang opdager det. Hvad fanden er der galt med mig?
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mani » 15. apr 2016, 13:08

Mi55y skrev:Jeg har lagt ud for boformer for en gruppe mennesker på Skanderborg Festival. Det var en større udskrivning i december, hvorfor det var ekstra træls, at jeg skulle rykke flere gange for at få pengene ind. Nu er der så to, der er sprunget midlertidigt fra og har bedt om at få deres penge igen indtil videre - fordi de er på røven pt. Men de håber at kunne melde sig på igen på et senere tidspunkt. OK, jeg har så betalt deres penge tilbage, men nu står jeg jo så og har betalt for et ekstra telt, som vi kun måske får brug for - som jeg forhåbentlig kan sælge, hvis de ikke kommer med alligevel. Det er så hvad det er. Men nu har den ene så lige slået op på facebook, at hun skal ud at rejse - det var der alligevel penge til.

Aldrig i livet om jeg ville have de penge ude at hænge fordi de ikke kan finde ud af at planlægge deres forbrug! Sådan en tilmelding må sgu være bindende. Shit - at de vil være det bekendt! Jeg havde ikke betalt dem tilbage før det var solgt til anden side!
29
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 15. apr 2016, 14:26

Mi55y skrev:Jeg har lagt ud for boformer for en gruppe mennesker på Skanderborg Festival. Det var en større udskrivning i december, hvorfor det var ekstra træls, at jeg skulle rykke flere gange for at få pengene ind. Nu er der så to, der er sprunget midlertidigt fra og har bedt om at få deres penge igen indtil videre - fordi de er på røven pt. Men de håber at kunne melde sig på igen på et senere tidspunkt. OK, jeg har så betalt deres penge tilbage, men nu står jeg jo så og har betalt for et ekstra telt, som vi kun måske får brug for - som jeg forhåbentlig kan sælge, hvis de ikke kommer med alligevel. Det er så hvad det er. Men nu har den ene så lige slået op på facebook, at hun skal ud at rejse - det var der alligevel penge til.


Jeg forstår ikke hvorfor du skal give dem pengene retur. Det må vel være deres eget problem at sælge deres plads hvis de ikke vil med. Bare fordi du har været så sød at ordne pengesagerne i første omgang, så skal det da ikke være dig der skal betale for de hopper fra.
21
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf didas » 15. apr 2016, 14:38

Studsgaard skrev:
Mi55y skrev:Jeg har lagt ud for boformer for en gruppe mennesker på Skanderborg Festival. Det var en større udskrivning i december, hvorfor det var ekstra træls, at jeg skulle rykke flere gange for at få pengene ind. Nu er der så to, der er sprunget midlertidigt fra og har bedt om at få deres penge igen indtil videre - fordi de er på røven pt. Men de håber at kunne melde sig på igen på et senere tidspunkt. OK, jeg har så betalt deres penge tilbage, men nu står jeg jo så og har betalt for et ekstra telt, som vi kun måske får brug for - som jeg forhåbentlig kan sælge, hvis de ikke kommer med alligevel. Det er så hvad det er. Men nu har den ene så lige slået op på facebook, at hun skal ud at rejse - det var der alligevel penge til.


Jeg forstår ikke hvorfor du skal give dem pengene retur. Det må vel være deres eget problem at sælge deres plads hvis de ikke vil med. Bare fordi du har været så sød at ordne pengesagerne i første omgang, så skal det da ikke være dig der skal betale for de hopper fra.


Helt enig med det her. Jeg havde ikke givet penge tilbage. De har købt en plads til et arrangement der ikke kan refunderes, så må det være deres eget ansvar at sælge pladsen videre eller gå glip af de penge.
11
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18169

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 15. apr 2016, 14:43

didas skrev:
Studsgaard skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor du skal give dem pengene retur. Det må vel være deres eget problem at sælge deres plads hvis de ikke vil med. Bare fordi du har været så sød at ordne pengesagerne i første omgang, så skal det da ikke være dig der skal betale for de hopper fra.


Helt enig med det her. Jeg havde ikke givet penge tilbage. De har købt en plads til et arrangement der ikke kan refunderes, så må det være deres eget ansvar at sælge pladsen videre eller gå glip af de penge.


De har meldt fra uafhængigt af hinanden, så de ved jo ikke, at der nu pludselig er et helt telt ledigt. Men derudover, så ville det have været god stil at lade mig beholde pengene indtil de er sikre på, om de kommer eller ej.
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11231
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mani » 15. apr 2016, 14:52

Mi55y skrev:
didas skrev:
Studsgaard skrev:
Jeg forstår ikke hvorfor du skal give dem pengene retur. Det må vel være deres eget problem at sælge deres plads hvis de ikke vil med. Bare fordi du har været så sød at ordne pengesagerne i første omgang, så skal det da ikke være dig der skal betale for de hopper fra.


Helt enig med det her. Jeg havde ikke givet penge tilbage. De har købt en plads til et arrangement der ikke kan refunderes, så må det være deres eget ansvar at sælge pladsen videre eller gå glip af de penge.


De har meldt fra uafhængigt af hinanden, så de ved jo ikke, at der nu pludselig er et helt telt ledigt. Men derudover, så ville det have været god stil at lade mig beholde pengene indtil de er sikre på, om de kommer eller ej.

Ai, men derfor kan de da stadig ikke forlange pengene tilbage. Skulle du så betale for den ledige soveplads fordi de ikke kan planlægge. Det er da helt hen i hegnet - jeg ville aldrig stå for at planlægge noget på de betingelser!
9
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 15. apr 2016, 16:33

Post Danmark er upassende, eller jeg er upassende, eller også er fredag eftermiddag med lavt blodsukker upassende. :lol:

Jeg ventede på tre pakker hvoraf to skulle leveres direkte til posthuset og den tredje blev forsøgt leveret her i forgårs, men jeg var ikke hjemme. Her til morgen vidste jeg med sikkerhed at de to lå klar på posthuset, men den sidste, som egentlig burde have været fremme i går, var stadig ude at svømme - men dog var den i København. Så jeg besluttede at vente til lidt senere på dagen med at gå derop hvis nu den skulle ankomme i løbet af dagen.

Sent på eftermiddagen stod der så på track & trace at den først ville ankomme efter kl. 20, men det gad jeg ikke rigtig vente på en fredag aften. Nogle af de ting, som allerede lå på posthuset, skal jeg bruge i morgen - så jeg besluttede mig for bare at gå ned og hente de to første pakker, og så måtte jeg jo en ekstra tur i morgen hvis det endelig var.

Jeg glemte så at det var fredag... Og myldretid.... Og ulvetime. Så trafikken var udkneppet, køen var længere end lang, folk var sure, det pisseregnede, der stod en klam idiot i køen og råbte og var en total nar...... Ej men det var så kaotisk. :lol: Lige så snart jeg stillede mig i kø, gik det op for mig at jeg havde glemt at spise frokost. Og så dykkede mit blodsukker og jeg blev bare sååå dårlig. :(

Efter at have ventet i en måned, fik jeg så mine to pakker. Derefter skyndte jeg mig at købe mad, og fordi sulten dominerede min dømmekraft, købte jeg ind til fritter og burgere. :stoned: Jeg nåede lige præcis ind af døren derhjemme, drivvåd og træt og sulten og lidt sur pga. den klamme mand og den dårlige stemning både i butikkerne og trafikken, og så så jeg at der var tikket en mail ind ti minutter forinden. Ca. LIGE præcis på det tidspunkt hvor jeg gik fra butikken med pakker og burgere. Det var tredje pakke som alligevel var ankommet tidligt og klar til afhentning! Naaarrrgghg! :lol:

Jeg var så træt og sulten at jeg kunne tude, men jeg lavede bare de skide burgere og nu prøver jeg at holde op med at være svimmel. Det gør ikke den store forskel ifht. at jeg jo alligevel havde tænkt mig at gå ned igen i morgen når nu jeg ikke kunne forvente at få pakken i dag, men jeg tillader mig alligevel at synes at hele verden er upassende nu. :genert:

Undtagen burgere. Burger er godt.
7
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 15. apr 2016, 17:18

Min søn har sin bedste ven på besøg. Helt fint. De hygger på værelset. Også helt fint. De hører Rasmus Seebach. Højt. Det er IKKE fint!

*40 minutter endnu*
3
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 15. apr 2016, 17:22

Guilded_Lily skrev:Min søn har sin bedste ven på besøg. Helt fint. De hygger på værelset. Også helt fint. De hører Rasmus Seebach. Højt. Det er IKKE fint!

*40 minutter endnu*


Det dér... Det er uacceptabelt.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 15. apr 2016, 17:28

Kattefjæs skrev:
Guilded_Lily skrev:Min søn har sin bedste ven på besøg. Helt fint. De hygger på værelset. Også helt fint. De hører Rasmus Seebach. Højt. Det er IKKE fint!

*40 minutter endnu*


Det dér... Det er uacceptabelt.


At de hører RS, eller at jeg synes, det er upassende? :genert:
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 15. apr 2016, 17:33

Guilded_Lily skrev:

At de hører RS, eller at jeg synes, det er upassende? :genert:


At de hører Rasmus Seebach. Det er en alvorlig brist i deres kulturelle opdragelse. Du skulle skamme dig! :lol:
4
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 15. apr 2016, 18:15

Kattefjæs skrev:
At de hører Rasmus Seebach. Det er en alvorlig brist i deres kulturelle opdragelse. Du skulle skamme dig! :lol:


Jeg beklager også meget. Det er hans begyndende pubertetsoprør, der spiller ind. Eller også er det faderens skyld. Knægten VED, jeg får knopper! :lol:
3

Tilbage til "Generelt"