Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 16. aug 2015, 21:11

Daflo skrev:Det er upassende at folk kan tilføje en til de særeste grupper på facebook uden accept.


Åh, ja, det har også irriteret mig voldsomt, hver eneste gang det er sket.
Hvad sker der for, at man aktivt skal gå ind i obskure grupper og melde sig ud af noget, man aldrig selv har sagt ja til? Og det kan jo være hvad som helst af tvivlsomme grupper, så man på sin tidslinje helt ufrivilligt kan blive associeret med holdninger, man overhovedet ikke har :forvirret2:
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Anigav
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:55
Kort karma: 22
Likede indlæg: 177

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anigav » 16. aug 2015, 22:01

Min søster og svoger + børn er på ferie i Spanien og har netop smidt billeder op på FB fra det tyrefægtning de har været inde og se. Jeg kan slet ikke beskrive hvor upassende jeg finder dem lige nu! At de støtter op om dyremishandling under at det jo er "en del af den spanske kultur" og så endda lige viser deres børn, at det er okay at behandle dyr sådan :tie: Jeg er ret så forarget.
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 16. aug 2015, 22:28

Anigav skrev:Min søster og svoger + børn er på ferie i Spanien og har netop smidt billeder op på FB fra det tyrefægtning de har været inde og se. Jeg kan slet ikke beskrive hvor upassende jeg finder dem lige nu! At de støtter op om dyremishandling under at det jo er "en del af den spanske kultur" og så endda lige viser deres børn, at det er okay at behandle dyr sådan :tie: Jeg er ret så forarget.

Ej, nej, nej :tie: :trist: -det ville godt nok få mig til, at tale med meget store bogstaver til min søster. Det er bare ikke dét man har lyst til, at vise børn er ok.... For det er det på ingen måde.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Thestral » 17. aug 2015, 04:11

Anigav skrev:Min søster og svoger + børn er på ferie i Spanien og har netop smidt billeder op på FB fra det tyrefægtning de har været inde og se. Jeg kan slet ikke beskrive hvor upassende jeg finder dem lige nu! At de støtter op om dyremishandling under at det jo er "en del af den spanske kultur" og så endda lige viser deres børn, at det er okay at behandle dyr sådan :tie: Jeg er ret så forarget.
:8: :whine:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyHippo » 17. aug 2015, 08:33

Min søster er også lidt upassende og egoistisk. Hun synes fx at det er ok at slå hajer ihjel bare fordi hajer er faaarlige, og helst ser et hajfrit hav, så hun kan surfe i fred :rulle:
1
Nurse
Indlæg: 53
Tilmeldt: 14. aug 2015, 17:37
Kort karma: 2
Likede indlæg: 48

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Nurse » 17. aug 2015, 10:20

Folk som ikke kan komme til tiden er skide upassende! :sur:
Jeg skal have besøg af to veninder i dag. Vi har aftalt, at de skal komme kl. 11. I morges ser jeg så, at en af dem har skrevet, at hun først kommer kl. 12, da hun er kommet sent i seng (det har hun skrevet i nat) :forvirret: Fint nok, de skal så komme kl. 12 i stedet for. Den er nu 12.20, og ingen af dem er dukket op endnu. Og jeg har ikke hørt fra nogen af dem :cuss: . Har fanme lyst til ikke at lukke dem ind, hvis de nogensinde altså dukker op.
5
Brugeravatar
Anigav
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:55
Kort karma: 22
Likede indlæg: 177

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anigav » 17. aug 2015, 10:28

kidkomb skrev:
Anigav skrev:Min søster og svoger + børn er på ferie i Spanien og har netop smidt billeder op på FB fra det tyrefægtning de har været inde og se. Jeg kan slet ikke beskrive hvor upassende jeg finder dem lige nu! At de støtter op om dyremishandling under at det jo er "en del af den spanske kultur" og så endda lige viser deres børn, at det er okay at behandle dyr sådan :tie: Jeg er ret så forarget.

Ej, nej, nej :tie: :trist: -det ville godt nok få mig til, at tale med meget store bogstaver til min søster. Det er bare ikke dét man har lyst til, at vise børn er ok.... For det er det på ingen måde.


Min søster er en voksen kvinde, så synes faktisk at det ville være en anelse upassende, hvis jeg begyndte at snakke med store ord, i det her tilfælde. Hun vil få min mening, hvis hun fortæller om det, når de kommer hjem. hvilket jeg tvivler på at hun gør, eftersom hun allerede kender den. Så jeg nøjes bare med at synes hun er helt enormt upassende, og så håbe at hendes børn fortæller om det, så jeg kan forklare dem, hvor forkert det er.
2
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pjeps » 17. aug 2015, 14:46

Det er fanme upassende at verdens største hundelort ligger lige uden for min gadedør, det er mindst ligeså upassende at de stakler der har trådt i den, har tørret kort af i trappesten og omkringliggende fliser, så nu er lorte bjerget spredt ud over 1m2. :sur:
0
:ninja:
Akehurst2
Indlæg: 14143
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40577

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Akehurst2 » 18. aug 2015, 15:27

Hvis man sidder i en bil, så er det fint med et blinklys - jeg kan godt regne ud at bilen drejer inklusive alle passagerer.

Sådan virker det ikke på cykel, din upassende dame. Jeg kan ikke gætte, at du da følges med ham der foran dig, der pænt gav tegn til at han stoppede. Du skal selv give tegn! :sur:
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 23. aug 2015, 15:31

Screenshot_2015-08-23-17-19-20.png
Jeg synes rent faktisk at det er vildt upassende at han ikke bare giver barnet den plastikhandske på?? Jeg kan sgu da heller ikke passe dem, de er nærmest en meter for store, men vil man gerne have slik, så går det vel nok at butikken ikke føre dem i flere størrelser? Wtf, hvad er det for noget at lære sit barn? Istedet for at klare sig med hvad der er (sådan er det på mange tidspunkter i livet og de skulle købe slik for crying out loud!) så brokker han sig (han skrev selv at han var irritabel, så det har nok ikke været på den høflige måde) over at der ikke er taget hensyn til hans behov. Så barnet lærer hans adfærd. Øv!
At ejeren så ikke er velforvaret heller er en anden side af sagen. To klaphatte og et stakkels, stakkels barn!
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
19
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 23. aug 2015, 17:13

selvfølgelig skal ejeren heller ikke flippe sådan ud,men hvis jeg havde en biks så ville jeg også få et føl på tværs hvis nogen kom med den der "så hænger jeg dig bare ud på facebook" trussel,og især over noget der ikke er andet end at de ikke bryder sig om hvordan tingene nu er i den butik,det er da hamrende provokerende at true folk på den måde.

i vores bland selv har jeg selv set små børn slikke på skeerne fordi forældrene ikke holder øje med dem,og jeg kan sq godt forstå hvis man forsøger sig med andre løsninger hvis de oplever det et par gange,udover det er røvulækkert så risikerer de store bøder eller at få lukket butikken.
3
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. aug 2015, 17:21

Jeg synes efterhånden pr. automatik at forældre der går på Facebook og sidder og tuder og brokker over hvad deres stakkels pode nu har været udsat for af frygteligheder, er megatrælse. Vi skal virkelig ud i noget med børn der er blevet pisket og spændt efter en hestevogn i fuld galop på en rideskole, før jeg gider få medlidenhed med dem.
8
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Tibbler » 23. aug 2015, 17:26

Kvinde skrev:Jeg synes efterhånden pr. automatik at forældre der går på Facebook og sidder og tuder og brokker over hvad deres stakkels pode nu har været udsat for af frygteligheder, er megatrælse. Vi skal virkelig ud i noget med børn der er blevet pisket og spændt efter en hestevogn i fuld galop på en rideskole, før jeg gider få medlidenhed med dem.


Enig - Det er meget ofte, at jeg sidder og ryster på hovedet over nogle forældres urimelige reaktioner og forventninger.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 23. aug 2015, 19:55

Log_Lady skrev:Jeg var nær ved at tabe kæben af forarget forbløffelse forleden, da jeg var i Illum. En mor og hendes datter kom løbende hen mod toiletterne (jeg sad lige i nærheden og ammede min baby i Illums ammerum), men datteren kom til at tisse på gulvet. Herregud, det kan jo ske! Og så tager man som forælder naturligvis en bunke papirhåndklæder og tørrer tisset op igen. Men det gjorde moren her ikke - efter at hun og datteren kom ud fra toilettet, hvor jeg går ud fra, at moren fik hjulpet datteren med at vaske sig, gik de bare videre og lod en stor pøl af tis ligge på gulvet, som andre så kunne have fornøjelsen af at vade i. Det er dælendyleme dårlig stil.

Og det er der jeg græmmer mig i dén grad, for det lærer hun lige sin datter :boo:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19039

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Flora » 23. aug 2015, 21:13

^^ man kan håbe det var en forglemmelse i virvaret. Var det ikke det, så ja.....mega dårlig stil.
0

Tilbage til "Generelt"