Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1874

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 20. okt 2017, 16:56

Lisma skrev:Mig og min datter var lige inde i en butik fordi jeg skulle have en ting derfra. Vi ville lige ose på overetagen også, inden vi betalte. Så snart vi kommer op af trappen bliver vi mødt af to ældre mennesker, der sidder der, lige over for det sidste trin. Vi siger Hej, men de hører det åbenbart ikke, for:
"Eeej, de kan jo alligevel ikke forstå dansk sådan nogle."
"Nej, det kan de jo aldrig"
"DO YOU SPEAK DAAAANISHH? - No, they don't understand daaaaniiishhh."
"Ja, man ved jo hvad de vil, sådan nogle."
Vi stod fuldstændig måbende, stadig lige ved det sidste trappetrin, det gik så hurtigt fordi de talte i munden på hinanden. Fik sagt at jeg altså talte fint dansk, og så stod de ellers og måbede og prøvede at forklare med at sådan nogle som os jo tit bare gik rundt i butikken uden at sige noget eller købe noget.
Jeg var fuldstændig paf, fordi jeg aldrig har oplevet den slags før, ikke på denne måde i hvert fald. Vi kiggede lidt rundt og gik ned igen og betalte for varen. Jeg fik forklaret ekspedienten dernede hvad der var sket og var nu godt vred. Jeg fik ikke engang en ordentlig undskyldning. Jeg er så pisse sur på mig selv over at jeg rent faktisk købte noget derinde, jeg burde jo ikke lægge penge i butikken. Og så er jeg pisse ked af, at min datter skulle overvære den behandling!

Var de ansatte eller andre kunder?

Sgu da latterlig opførsel!!!
1
Lisma
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2192

Indlægaf Lisma » 20. okt 2017, 17:00

Kattefjæs skrev:
Lisma skrev:Mig og min datter var lige inde i en butik fordi jeg skulle have en ting derfra. Vi ville lige ose på overetagen også, inden vi betalte. Så snart vi kommer op af trappen bliver vi mødt af to ældre mennesker, der sidder der, lige over for det sidste trin. Vi siger Hej, men de hører det åbenbart ikke, for:
"Eeej, de kan jo alligevel ikke forstå dansk sådan nogle."
"Nej, det kan de jo aldrig"
"DO YOU SPEAK DAAAANISHH? - No, they don't understand daaaaniiishhh."
"Ja, man ved jo hvad de vil, sådan nogle."
Vi stod fuldstændig måbende, stadig lige ved det sidste trappetrin, det gik så hurtigt fordi de talte i munden på hinanden. Fik sagt at jeg altså talte fint dansk, og så stod de ellers og måbede og prøvede at forklare med at sådan nogle som os jo tit bare gik rundt i butikken uden at sige noget eller købe noget.
Jeg var fuldstændig paf, fordi jeg aldrig har oplevet den slags før, ikke på denne måde i hvert fald. Vi kiggede lidt rundt og gik ned igen og betalte for varen. Jeg fik forklaret ekspedienten dernede hvad der var sket og var nu godt vred. Jeg fik ikke engang en ordentlig undskyldning. Jeg er så pisse sur på mig selv over at jeg rent faktisk købte noget derinde, jeg burde jo ikke lægge penge i butikken. Og så er jeg pisse ked af, at min datter skulle overvære den behandling!

Var de ansatte eller andre kunder?

Sgu da latterlig opførsel!!!

Ansatte.
1
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 20. okt 2017, 17:15

Lisma skrev:Ansatte.

Saa er det bare med at fyre en klage af sted i en fart.
5
Lisma

Indlægaf Lisma » 20. okt 2017, 17:30

Kattefjæs skrev:

Jeg har lige siddet og googlet, prøver at finde frem til ejeren. Det kan i realiteten også godt være dem der ejer biksen, de var i al fald ret gamle.
Jeg kan stadig ikke forstå at det virkelig skete. Jeg er bestemt ikke den konfliktsky type når jeg møder den slags uretfærdighed, men i dag var jeg åbenbart. Eller, måske ikke konfliktsky, jeg er pisse syg og har ikke sovet i to døgn og gad det nok ikke lige dér. Men jeg er ked af at jeg ikke tog den med det samme, det havde min datter også fortjent.
3
Brugeravatar
Kattefjæs

Indlægaf Kattefjæs » 20. okt 2017, 17:38

Lisma skrev:
Kattefjæs skrev:

Jeg har lige siddet og googlet, prøver at finde frem til ejeren. Det kan i realiteten også godt være dem der ejer biksen, de var i al fald ret gamle.
Jeg kan stadig ikke forstå at det virkelig skete. Jeg er bestemt ikke den konfliktsky type når jeg møder den slags uretfærdighed, men i dag var jeg åbenbart. Eller, måske ikke konfliktsky, jeg er pisse syg og har ikke sovet i to døgn og gad det nok ikke lige dér. Men jeg er ked af at jeg ikke tog den med det samme, det havde min datter også fortjent.

Selvfoelgelig, og i den ideelle verden er vi alle helt klare i hovedet, altid i stand til at sige til og fra, og har de skarpe, smarte bemaerkninger lige paa tungen - men saadan er realiteterne jo ikke. Nogle gange bliver man virkelig mundlam. Jeg er ikke ligefrem den stille type som finder sig i hvad som helst, men jeg har ogsaa oplevet slet ikke at kunne reagere i en situation fordi jeg simpelthen blev saa benovet. Der er heller ikke noget galt med at laere din datter at man nogle gange bare gaar helt i staa og traekker blankt - og at ja, man skal helst sige fra overfor uretfaerdigheder, men selv om man nogle gange fejler og ikke faar det gjort - fordi man blot er et menneske - saa er det stadig forkert at folk opfoerer sig paa den maade til at starte med.

Jeg er virkelig ked af at I skulle opleve det!
12
Aesel82
Kort karma: 30
Likede indlæg: 396

Indlægaf Aesel82 » 20. okt 2017, 17:42

Lisma skrev:
Kattefjæs skrev:

Jeg kan godt forstå, at du gerne ville have sagt fra, når din datter var med.

Jeg synes dog, at du som minimum skal sende dem en mail - de skal da have at vide, at den opførsel ikke er okay!
3
Lisma

Indlægaf Lisma » 20. okt 2017, 17:58

Aesel82 skrev:
Lisma skrev:
Kattefjæs skrev:

Jeg synes dog, at du som minimum skal sende dem en mail - de skal da have at vide, at den opførsel ikke er okay!

Jeg fortalte det til ekspedienten da jeg betalte og hun sagde hun ville gå op og tale med dem om det. Der stod en kunde bag mig og flere rundt i butikken, der nok godt kunne høre mig, så hun så lidt halvskræmt ud. De skal nok få det at vide tænker jeg, men jeg sender alligevel en mail eller lignende afsted til dem. Måske de så tænker sig om, næste gang der kommer en mørkhåret person ind.
4
Aviva
Kort karma: 17
Likede indlæg: 190

Indlægaf Aviva » 20. okt 2017, 17:59

De der 2 smart ass knejter/ yngre fyre der lige smutter over lige foran bussen igår..

Bussekonen rev så den enes kort i stykker da det var åbenbart var ugyldigt.
Pay back is a bitch :D (nok upassende at være så skadefro)

- og bussekonen var vist også lidt mopset over deres "nummer".
0
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
Lisma

Indlægaf Lisma » 20. okt 2017, 18:47

Lisma skrev:
Aesel82 skrev:
Lisma skrev:
Kattefjæs skrev:

Jeg fortalte det til ekspedienten da jeg betalte og hun sagde hun ville gå op og tale med dem om det. Der stod en kunde bag mig og flere rundt i butikken, der nok godt kunne høre mig, så hun så lidt halvskræmt ud. De skal nok få det at vide tænker jeg, men jeg sender alligevel en mail eller lignende afsted til dem. Måske de så tænker sig om, næste gang der kommer en mørkhåret person ind.

Jeg har fundet ejerne bag, men der er ingen kontaktoplysninger. Det ældre par er venner med ejeren på Facebook, jeg går ud fra at de må være venner eller familie, i hvert fald ikke ansatte, det er de for gamle til. Men de sad bag disken deroppe. Måske tidligere ejere, det er en familievirksomhed.
Nå, den eneste mulighed jeg har er at skrive direkte til ejeren via hendes Facebook eller en besked via selve butikkens Facebook side. Jeg er lidt i tvivl om hvad der vil være bedst.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 372
Likede indlæg: 6509

Indlægaf Juki » 20. okt 2017, 19:03

Lisma skrev:Jeg har fundet ejerne bag, men der er ingen kontaktoplysninger. Det ældre par er venner med ejeren på Facebook, jeg går ud fra at de må være venner eller familie, i hvert fald ikke ansatte, det er de for gamle til. Men de sad bag disken deroppe. Måske tidligere ejere, det er en familievirksomhed.
Nå, den eneste mulighed jeg har er at skrive direkte til ejeren via hendes Facebook eller en besked via selve butikkens Facebook side. Jeg er lidt i tvivl om hvad der vil være bedst.

Jeg ville skrive privat i første omgang :)
1
Forarget kan man altid blive

I like big beards and I cannot lie
Billede
Lisma

Indlægaf Lisma » 20. okt 2017, 19:06

Juki skrev:
Lisma skrev:Jeg har fundet ejerne bag, men der er ingen kontaktoplysninger. Det ældre par er venner med ejeren på Facebook, jeg går ud fra at de må være venner eller familie, i hvert fald ikke ansatte, det er de for gamle til. Men de sad bag disken deroppe. Måske tidligere ejere, det er en familievirksomhed.

Jeg har slet ikke overvejet at skrive offentligt, det gider jeg ikke udstille mig selv for. Jeg har skrevet en privat besked til selve butikkens side nu. Synes alligevel det var lidt for drastisk at skrive til ejerens private Facebook.
11
Aesel82
Kort karma: 30
Likede indlæg: 396

Indlægaf Aesel82 » 20. okt 2017, 19:11

Lisma skrev:
Juki skrev:

Jeg har slet ikke overvejet at skrive offentligt, det gider jeg ikke udstille mig selv for. Jeg har skrevet en privat besked til selve butikkens side nu. Synes alligevel det var lidt for drastisk at skrive til ejerens private Facebook.

Det tror jeg også, at jeg havde gjort.
Jeg håber, at du får en uforbeholden undskyldning :kys:
2
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 372
Likede indlæg: 6509

Indlægaf Juki » 20. okt 2017, 19:24

Lisma skrev:
Juki skrev:

Sorry, det var mig der misforstod.
0
Forarget kan man altid blive

I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 531
Likede indlæg: 10141

Indlægaf Animi » 20. okt 2017, 21:33

Ej hvor er jeg ked af at du og din datter skulle opleve sådan noget, Lisma. Fuck nogen kællinger altså! :kram:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 244
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 7488

Indlægaf Hunkat » 21. okt 2017, 04:04

Aviva skrev:De der 2 smart ass knejter/ yngre fyre der lige smutter over lige foran bussen igår..

Bussekonen rev så den enes kort i stykker da det var åbenbart var ugyldigt.
Pay back is a bitch :D (nok upassende at være så skadefro)

- og bussekonen var vist også lidt mopset over deres "nummer".

Jeg har engang siddet på Roskilde station hvor to knægte besluttede at de godt kunne nå toget hvis de lige tog den over skinnerne. Togføren var upassende rasende og NÆGTEDE at køre videre så længe de stadig var på toget. Det tog omkring 3-4 min og skæld-ud fra de andre passagere før de luskede ud.

Jamen hvad tænker man på? :nerve: Hvis du ikke er glad for at lave kunne du så ikke finde en anden måde?
4
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast

Tilbage til "Generelt"