Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 13. jun 2016, 18:49

Smiling_Goat skrev:
Delfin skrev:
Smiling_Goat skrev:
Hvor jeg kommer fra, er det der bare sådan lidt, hvordan buschauffører er.

Fx steg jeg tit på bussen ved endestationen. Tit nægtede chaufføren at lukke passagerer ind, før h*n kørte - også selvom det regnede. Så kunne man stå der og blive kold og våd, mens man kiggede ind på en chauffør, som sad ved sit rat og læste avis. Det virkede bare så meningsløst, ondskabsfuldt


Jeg tænker ligesom dig, når jeg står og hundefryser ved stoppestedet, men når jeg sætter mig i deres sted, kan jeg godt forstå, at chaufføren gerne vil have de korte pauser ved endestationen i fred. Det er dæleme mange timer at køre bus en hel arbejdsdag.


Jeg forstår det ikke. Vi er måske fem, når vi er flest, og det tager tre sekunder at lukke os ind, hvorefter ingen taler til chaufføren - og han kan slappe af.


Fordi de 5 måske ikke kommer på samme tid. Fordi en lige vil høre, om bussen nu også kører til Smørum Nedre, eller om han lige vil sige til, når vi er på Banketoften. Fordi han gerne vil kunne forlade bussen, hvis han skulle blive trængende. Der kan kan være masser af grunde.
9
14 11 14
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 13. jun 2016, 21:05

Delfin skrev:
Smiling_Goat skrev:
Delfin skrev:
Jeg tænker ligesom dig, når jeg står og hundefryser ved stoppestedet, men når jeg sætter mig i deres sted, kan jeg godt forstå, at chaufføren gerne vil have de korte pauser ved endestationen i fred. Det er dæleme mange timer at køre bus en hel arbejdsdag.


Jeg forstår det ikke. Vi er måske fem, når vi er flest, og det tager tre sekunder at lukke os ind, hvorefter ingen taler til chaufføren - og han kan slappe af.


Fordi de 5 måske ikke kommer på samme tid. Fordi en lige vil høre, om bussen nu også kører til Smørum Nedre, eller om han lige vil sige til, når vi er på Banketoften. Fordi han gerne vil kunne forlade bussen, hvis han skulle blive trængende. Der kan kan være masser af grunde.


Her plejer chaufføren da at lade dørene stå åbne mens han/hun går til pause i de dertil indrettede lokaler. De lader jo ikke nøglen sidde i, så det sker der ikke noget ved. Så kan folk bare sætte sig ind og man kan jo altid tjekke billetter senere. Som regel er det ikke den samme chauffør som skal køre bussen videre, men de lader den da stå åben alligevel så folk kan komme ind.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 13. jun 2016, 23:31

Smiling_Goat skrev:
Jeg kan godt følge dine argumenter, jeg synes bare, det er lidt et særtilfælde, hvis det regner og er koldt. Så ville jeg personligt selv lukke folk ind i varmen, selvom jeg havde pause.


Det ville jeg sikkert også, men så hænger man jo også på den hele vinteren.
1
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 13. jun 2016, 23:32

Kattefjæs skrev:
Her plejer chaufføren da at lade dørene stå åbne mens han/hun går til pause i de dertil indrettede lokaler. De lader jo ikke nøglen sidde i, så det sker der ikke noget ved. Så kan folk bare sætte sig ind og man kan jo altid tjekke billetter senere. Som regel er det ikke den samme chauffør som skal køre bussen videre, men de lader den da stå åben alligevel så folk kan komme ind.


Der er sikkert forskellige regler hos forskellige busselskaber. Jeg har bare hørt det som argument fra en chauffør engang.
0
14 11 14
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf OberstNasig » 15. jun 2016, 16:28

Rosa Espinosa skrev:
OberstNasig skrev:Her hvor vi bor, er der for nylig åbnet en netcafé. Det har medført rigtig meget støj om natten fra gæsterne. Det er i sig selv upassende, men nu er der flere beboere, der har sendt klager over støjen, der har været ude for, at store grupper af unge mænd banker og ringer på deres døre, imens de råber. Så nu skal vi oveni larmen om natten også døje med chikane ved vores døre.


Findes der stadig netcafeér? Der kan man bare se.


Deeet det nye :lol:
Men den ser umiddelbart enormt moderne ud med lys og alt muligt halløj.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 15. jun 2016, 17:58

Den dame, jeg fik i røret i går på min arbejdsplads.

Hun nægtede at præsentere sig, så jeg anede ikke, om det var en privat eller en kunde/leverandør.
"I har ringet til mig?"

"Øh, ja. Når man ringer ud herfra, så står hovednummeret der, så jeg ved desværre ikke lige, hvem det er, men hvis du fortæller dit navn eller hvor du ringer fra, så kan jeg måske finde ud af det"

"I må da vide, hvem I ringer til!!"

"Det ved jeg desværre ikke. Er du privatperson eller fra en virksomhed?"

"Ja, jeg er da privatperson"

"Ja. Har du måske nogen, som arbejder herude eller har du sendt en ansø..."

"I siger jo bare det samme hver gang jeg ringer tilbage! I har ringet tre gange, og det stopper NU!"

"Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig, men jeg ved ikke, hvem der ringer til dig"

"Hvor stor kan den virksomhed dog være, siden I ikke har styr på det??"

"Vi er ca 100 ansatte"

"I stopper bare med at ringe, lige nu! Er du med?? Ellers må jeg gå videre med den her sag!"

"Jeg ved desværre ikke, hvem der har rin..."

Hun smækkede røret på.

Det lyder måske ikke sådan på skrift, men hold op, hvor talte hun grimt til mig.

Jeg har noteret hendes nummer, og nu kommer hun op på et offentligt toilet snarest :devil:
5
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 15. jun 2016, 17:59

Det viste sig i øvrigt, at det højst sandsynligt var en, som havde trykket forkert. Hendes nr var næsten identisk med en mobiltelefon i virksomheden.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Puffi » 15. jun 2016, 18:10

To voksne (!) mænd, der, på meget befærdet vej, cykler side om side så biler i deres retning må bremse (nogle biler i modsatte retning kørte dog helt ud til siden, så man kunne komme forbi). Jeg dyttede af dem, da jeg overhalede dem - måske jeg så var den upassende?

Det var ikke engang de der tour de pedal-tosser, men almindelige voksne mænd i arbejdstøj.
1
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Chatsy » 15. jun 2016, 18:17

Synes det er pænt upassende at gabe med helt åben gab, nogen gange højlydt, uden at holde sig for munden, midt i arbejdstiden og til tider når der også står kunder i nærheden. Hver evig eneste dag.

Når man oveni hatten har dårlig ånde, så er man også en kende klam.
2
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ManicNinja » 15. jun 2016, 21:30

Urtekussen skrev:Den dame, jeg fik i røret i går på min arbejdsplads.

Hun nægtede at præsentere sig, så jeg anede ikke, om det var en privat eller en kunde/leverandør.
"I har ringet til mig?"

"Øh, ja. Når man ringer ud herfra, så står hovednummeret der, så jeg ved desværre ikke lige, hvem det er, men hvis du fortæller dit navn eller hvor du ringer fra, så kan jeg måske finde ud af det"

"I må da vide, hvem I ringer til!!"

"Det ved jeg desværre ikke. Er du privatperson eller fra en virksomhed?"

"Ja, jeg er da privatperson"

"Ja. Har du måske nogen, som arbejder herude eller har du sendt en ansø..."

"I siger jo bare det samme hver gang jeg ringer tilbage! I har ringet tre gange, og det stopper NU!"

"Jeg vil rigtig gerne hjælpe dig, men jeg ved ikke, hvem der ringer til dig"

"Hvor stor kan den virksomhed dog være, siden I ikke har styr på det??"

"Vi er ca 100 ansatte"

"I stopper bare med at ringe, lige nu! Er du med?? Ellers må jeg gå videre med den her sag!"

"Jeg ved desværre ikke, hvem der har rin..."

Hun smækkede røret på.

Det lyder måske ikke sådan på skrift, men hold op, hvor talte hun grimt til mig.

Jeg har noteret hendes nummer, og nu kommer hun op på et offentligt toilet snarest :devil:



Jeg synes, det er så urkomisk med de dér kunder, som slår over i ordrer og "så gør I sådan og sådan lige nu". Jeg har nu og da fortalt kunder, at jeg frygteligt gerne vil hjælpe (og guderne skal vide, jeg går langt for mange af vores kunder), men at ordrer - dem tager jeg kun imod fra min chef. Og trusler tager jeg ikke imod fra nogen.
Jeg plejer at slippe ganske fint fra at markere over for de mest galpende på den måde. Det er, som om den type søger lidt modspil ...
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Thestral » 16. jun 2016, 04:01

Rosa Espinosa skrev:
OberstNasig skrev:Her hvor vi bor, er der for nylig åbnet en netcafé. Det har medført rigtig meget støj om natten fra gæsterne. Det er i sig selv upassende, men nu er der flere beboere, der har sendt klager over støjen, der har været ude for, at store grupper af unge mænd banker og ringer på deres døre, imens de råber. Så nu skal vi oveni larmen om natten også døje med chikane ved vores døre.


Findes der stadig netcafeér? Der kan man bare se.

Der er en på Odense Banegård hvis du nogensinde skulle mangle :-D
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Anigav
Indlæg: 103
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:55
Kort karma: 22
Likede indlæg: 177

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anigav » 16. jun 2016, 10:01

Min søster er ret upassende. Jeg snakker ikke så ofte med hende mere, fordi jeg simpelthen har fået nok af, at det altid drejer sig om hende, og hendes liv, og at hun er fuldstændig ligeglad med hvad der sker i mit, hvis ikke det er noget spændende sladder. Hun kan f.eks kommentere på at jeg ikke lige har taget telefonen, eller fået ringet tilbage, og når jeg så fortæller at jeg har været stresset og har det ret træls, er hendes svar "nå, men jeg ringede også bare for at fortælle..." Og så er samtalen slut, når hun har sagt hvad hun vil sige.

Men i dag overraskede hendes egoisme mig alligevel, utroligt nok. Jeg har voldsom eksamensangst og har arbejdet med en psykolog omkring det, uden ret meget held, og især her min sidste eksamen tog hårdt på mig. Det var en virkelig ubehagelig oplevelse, som stadig sidder i kroppen her en uge efter. Jeg fik 4, hvilket jeg er ret ked af, fordi jeg ved at jeg kunne have fået mere, hvis jeg ikke var så nervøs. Hvilket de også sagde til eksamen. Det her ved min søster for da hun har været til samme eksamen, er hun jo interesseret. Jeg har fødselsdag i dag, og havde lidt familie til morgenmad, hvor min søster så bruger 20 min på at fortælle at hun jo havde fået 10 til samme eksamen, men var SÅ skuffet, for hun kunne sagtens have fået 12, hvis hun ikke var nervøs. Og hun fortsætter den skide eksamenssnak højlydt, selvom jeg forlader rummet.

Og selvfølgelig må hun gerne være stolt, men kunne hun måske bare have vist lidt hensyn, når hun ved hvor træls jeg har det. Og selvfølgelig skal der også spørges ind til min eksamen, og helt ærligt, jeg begynder at ryste næsten ved tanken, og det gider jeg da ikke starte min fødselsdag med. Er simpelthen så skuffet over hun ikke kunne vise det hensyn. Vi vidste alle hvordan hendes eksamen var gået, ingen nyhed der. Men det var åbenbart vigtigt at bringe op igen, selvom hun ved hvordan jeg har det.

Muligvis er jeg ekstra følsom fordi det fylder rigtig meget for mig, at jeg ikke kan styre den angst, og fordi det bare er typisk hende. Men det var godt nok ikke den fedeste start på dagen.
6
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Filipai » 16. jun 2016, 14:24

Endelig! Efter utallige ugers ventetid, har jeg fået det møbel jeg bestilte hos Idemøbler i januar.
Tror i så ikke at møblet er blevet leveret med skuffer i stedet for låger. Og det tog 1.5 time før jeg endelig fik fat i Idemøbler. Hold nu kæft jeg er arrig.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 16. jun 2016, 15:06

Filipai skrev:Endelig! Efter utallige ugers ventetid, har jeg fået det møbel jeg bestilte hos Idemøbler i januar.
Tror i så ikke at møblet er blevet leveret med skuffer i stedet for låger. Og det tog 1.5 time før jeg endelig fik fat i Idemøbler. Hold nu kæft jeg er arrig.

Nåmen.. Så kan der jo være du kan tage dit nye møbel i brug til jul :rulle:
5
...
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18167

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 17. jun 2016, 05:58

Upassende at gnide sig op ad hinanden i vandet i et badeland fyldt med børn i sådan en grad, at livredderen må komme med henstilling om at stoppe... Og klamt!
10
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Generelt"