Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 20. apr 2016, 17:21

Anne Droid skrev:
Persnikedy skrev:
dykkersild skrev:
Persnikedy skrev:Om jeg er et brokhoved eller om DR1 er upassende må være op til (vejr) guderne

Igår sagde værten på Vores Vejr på DR1 noget der fik min kæbe til at falde ned.
Jeg syndes at det var dybt upassende at værten brugte ordet "Skizofrent" om vejret. Ment som i omskifteligt.

Men, det er jo ikke det skizofreni handler om. Han har som så mange andre valgt at bruge ordet skizofrent som om det var personligheds spaltning (dissociativ identitetsforstyrrelse). Ej men for helvede da også.
Hvad med helt ikke at bruge alvorlige psykiske diagnoser som reference til vejret...
"Orkanen over danmark var utrolig borderline"/"Regnen faldt som stres diagnoser over landet" eller måske er det endnu mere farverigt at bruge andre somatiske diagnoser "Som tarmslyng vil sneen komme ind vestfra"..

Eller måske værten skulle lade vær med at bruge: 1) diagnoser som beskrivelses ord, 2) i det mindste ikke bruge den forkerte diagnose

Jamen, argh... :tie:
Men nu er der sendt en klage til dr1


Pers - du er ikke den første der har undret sig: http://videnskab.dk/blog/nar-vejret-er- ... -helt-galt


Jeg er selv skizofren, og har en allergi overfor misbrug af ordet skizofren til at forklare noget som er splittet.
Jeg burde have brokket mig herinde først så kunne jeg havde vedhæftet det link til klagen til DR1 :-D


Jeg har allergi og bliver stødt over dit misbrug af ordet.


Ah ja, jeg glemte selvfølgelige den gode gamle disclaimer det fortæller at jeg brugte ordet "allergi" for netop at understrege dumheden i at bruge sygdoms ord som en farvelade
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 20. apr 2016, 17:24

Fandme upassende at sende mig i 0. klasse i TO TIMER!
Jeg er bare ikke skabt til indskoling.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 21. apr 2016, 07:31

Fru Sunshine skrev:Fandme upassende at sende mig i 0. klasse i TO TIMER!
Jeg er bare ikke skabt til indskoling.


Det er bare mareridtET! Jeg havde fire vikartimer i mit skema sidste år, og 80% af dem blev jeg sendt ned i indskolingen. Jeg var klar til en lur og nervemedicin i drop efter bare én lektion!
1
Brugeravatar
Lull
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:18
Kort karma: 124
Likede indlæg: 1595

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lull » 21. apr 2016, 08:20

At der stadig er 4 timer til fyraften, og jeg overhovedet ikke er motiveret til noget som helst der minder om arbejde i dag.
0
03.05.2017 :lun:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Sunshine » 21. apr 2016, 08:53

Guilded_Lily skrev:
Fru Sunshine skrev:Fandme upassende at sende mig i 0. klasse i TO TIMER!
Jeg er bare ikke skabt til indskoling.


Det er bare mareridtET! Jeg havde fire vikartimer i mit skema sidste år, og 80% af dem blev jeg sendt ned i indskolingen. Jeg var klar til en lur og nervemedicin i drop efter bare én lektion!

Jeg skvattede i søvn på sofaen, så snart jeg kom hjem og glemte, at jeg skulle have haft min b12-sprøjte.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Akehurst2 » 21. apr 2016, 09:09

Flyrejser giver bare så megen omgang med upassende mennesker.

Flyt dig nu for helvede fra den midtergang! Du skal ikke stå og fedte med at tage din bærbare ud af tasken og folde jakken mens et helt fly venter. Ind til siden, så må du nusse rundt når de andre er kommet forbi.

Lad være med at tåge rundt i lufthavnen med næsten i din telefon! Ind til siden, hvis du alligevel ikke kan finde ud af at holde tempo og retning men i stedet er i vejen for alt og alle.

Kig nu på dit boardingpas os sæt dig på det rigtige sæde! Har på de seneste to flyveture måtte bede folk skride fra mit sæde, fordi de da troede at de skulle sidde der.

Få nu lært det med væsker, bælter og overtøj m.v. inden du skal igennem security! Der burde være en kø til erfarne rejsende og særligt en kø til familier med børn. Øj, hvor skal man bare vente med folk fumler rundt og ikke har fattet at iPaden skal ud af tasken og at de ikke må have en vandflaske med.

Årh, det lettede...
15
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 21. apr 2016, 10:27

Når man melder sig til et kursus hvor der står klart og tydeligt med fede bogstaver at man skal tage en laptop eller tablet med for at få det optimale ud af det, så er det en god idé at gøre det. Hvis man dukker op uden, så får man nemlig ikke ret meget ud af det, og så bruger man samfulde tre timer på at sidde og mumle sætninger som de følgende:

- Det kan jeg ikke
- Det forstår jeg ikke
- Det ved jeg ikke noget om
- Jeg kan ikke lide det
- Det er ikke et ret godt kursus
- Jeg kan ikke følge med

... Alt imens underviseren prøver at undervise og de andre, som godt kunne finde ud af at følge simple instruktioner, skal kæmpe for at høre vedkommende pga. de konstante forstyrrelser.

Det sucks at sidde i sådan et lokale hvis man slet ikke får noget udbytte, men som minimum kunne man lukke røven og tage ja-hatten på for de andres skyld. Eller bare gå. Det ville også være okay.
18
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 21. apr 2016, 11:00

^ Det er faktisk forbløffende så svært det er for nogle mennesker, at følge helt simple instrukser, fx bare at kunne huske EN vigtig ting.
Ligesom det også er svært for mange at overskue at besvare flere spørgsmål i én mail.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 21. apr 2016, 11:01

Akehurst2 skrev:Flyrejser giver bare så megen omgang med upassende mennesker.

Flyt dig nu for helvede fra den midtergang! Du skal ikke stå og fedte med at tage din bærbare ud af tasken og folde jakken mens et helt fly venter. Ind til siden, så må du nusse rundt når de andre er kommet forbi.

Lad være med at tåge rundt i lufthavnen med næsten i din telefon! Ind til siden, hvis du alligevel ikke kan finde ud af at holde tempo og retning men i stedet er i vejen for alt og alle.

Kig nu på dit boardingpas os sæt dig på det rigtige sæde! Har på de seneste to flyveture måtte bede folk skride fra mit sæde, fordi de da troede at de skulle sidde der.

Få nu lært det med væsker, bælter og overtøj m.v. inden du skal igennem security! Der burde være en kø til erfarne rejsende og særligt en kø til familier med børn. Øj, hvor skal man bare vente med folk fumler rundt og ikke har fattet at iPaden skal ud af tasken og at de ikke må have en vandflaske med.

Årh, det lettede...


Åh ja - det er så helt utroligt enerverende når især Hr. og Fru Danmark-turister virker som om, de aldrig har været ude af deres egen baghave. Fair nok, at der er nogle der er lidt usikre, men at 75% af et fly består af førstegangsrejsende, tror jeg altså ikke på :cuss:

Det er også dem, der stiller sig op for enden af en rulletrappe for at orientere sig, i stedet for at gå til siden :rulle:
4
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 21. apr 2016, 12:13

HappyPaww skrev:
Åh ja - det er så helt utroligt enerverende når især Hr. og Fru Danmark-turister virker som om, de aldrig har været ude af deres egen baghave. Fair nok, at der er nogle der er lidt usikre, men at 75% af et fly består af førstegangsrejsende, tror jeg altså ikke på :cuss:

Det er også dem, der stiller sig op for enden af en rulletrappe for at orientere sig, i stedet for at gå til siden :rulle:


... Det er ekstra fedt når de gør det med én eller flere enorme kufferter på slæb så man ikke engang bare kan mase sig forbi.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 22. apr 2016, 10:25

Lemonella skrev:Jeg orkede slet ikke min mors underlige udtalelser om sex.
Hun var desideret upassende i det meste af det hun lukkede ud.

Et par eksempler. "Store mænd kræver mere sex end små mænd". Min far var 172 cm. Så han krævede nok ikke så meget.

"Alt, hvad der ikke kommer ud mellem kvindens lår, kommer ud som bylder og sår". Med andre ord. Hun mente seriøst, at personer med mange bylder og bumser ikke fik sex nok.


Sååå...da jeg fik uren hud som 10 årig, så fik jeg ikke sex nok? :nerve:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. apr 2016, 22:52

Der cirkulerer lige nu en video på de sociale medier, hvor en af Princes venner (og ansatte?) til CNN fortæller om hans store velgørenhed og omtanke for andre mennesker generelt.

Det er som sådan sympatisk nok, men når manden indleder med at fortælle, at Prince pga. sin tro igennem hele sin karriere IKKE ønskede, at denne side af ham skulle slås stort op eller overhovedet nævnes offentligt, synes jeg faktisk, at det er upassende, at en ven sidder der og bryder noget, som åbenbart var en helt fundamental livsfilosofi for afdøde. Og ja, jeg får i samme moment en mistanke om, at sådan noget sker, fordi afsender gerne lige vil have sine 15 min., når nu muligheden er der.
11
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16110

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 24. apr 2016, 16:41

Jeg har sporadisk kontakt med mine fætre og kusiner. Sidst jeg så dem, var til min farmors begravelse i december.

Jeg talte med min kusine om noget vi producerer på min arbejdsplads, og som jeg ville give hendes piger, hvis altså de var interesserede.
Det mente hun bestemt hun var, og da hun var i min arbejdsby hver dag, ville hun komme næste uge efter det.
Jeg sendte hende en besked på Facebook, da jeg havde tingene klar til hende, men hørte aldrig noget. Hun kom ikke.

I dag fik jeg så følgende besked på Facebook:Længe siden. Går det godt hos jer?

Jeg vil bare høre om du ikke er helt vild med Tupperware? Og kunne du ikke tænke dig at få nogle gratis ting fra Tupperware? Jeg kunne rigtig godt tænke mig at komme hjem til dig og holde et party for dig og nogle af dine veninder. Hvis du vælger at holde party i maj, får du et gavekort du kan bruge på produkter den dag jeg kommer hjem til dig. Jeg vil komme og vise de lækre produkter frem og lave lidt lækre smagsprøver til jer. Håber vi ses.
Hilsen
10
2011
2015
2018
2020
2023
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pityt » 24. apr 2016, 17:09

7 timer!
Så længe har min kæreste foreløbigt siddet med voldsomme smerter ret op og ned på Hvidovre Hospital og ventet på at tale med en mave/tarm læge. Vi var først på skadestuen (efter at have talt med 1813, selvfølgelig) og de henviste ham til den afdeling. Vi var deroppe klokken 12...og han sidder der endnu.

Den i øvrigt pissesure og uforskammede sygeplejerske, der tog imod os var meget klar i spyttet om, at vi skulle sidde i et bart venteområde uden for afdelingen og altså ikke i afdelingens eget noget mere behagelige venteområde.
Jeg tog hjem ved 14-tiden, da jeg 1. havde nogle ting jeg skulle have lavet og 2. var ved at miste besindelsen, efter at have talt med en ansat, som i øvrigt fattede nul af hvorfor sygeplejersken havde plantet os i Sibirien (der var rigelig plads i afdelingens venteområde).

Jeg forstår travlhed og jeg forstår eventuelt personalemangel i weekenden, men at lade et tydeligt forpint menneske sidde SÅ længe uden på NOGET tidspunkt at komme ud og sige "hey, vi ved godt at du stadig er her, men blabla travlhed blabla...der står vand og juice herinde", er så upassende, at jeg næsten ikke har ord for det.
17
What's done in the dark will be brought to the light
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pityt » 24. apr 2016, 18:55

Pityt skrev:7 timer!
Så længe har min kæreste foreløbigt siddet med voldsomme smerter ret op og ned på Hvidovre Hospital og ventet på at tale med en mave/tarm læge. Vi var først på skadestuen (efter at have talt med 1813, selvfølgelig) og de henviste ham til den afdeling. Vi var deroppe klokken 12...og han sidder der endnu.

Den i øvrigt pissesure og uforskammede sygeplejerske, der tog imod os var meget klar i spyttet om, at vi skulle sidde i et bart venteområde uden for afdelingen og altså ikke i afdelingens eget noget mere behagelige venteområde.
Jeg tog hjem ved 14-tiden, da jeg 1. havde nogle ting jeg skulle have lavet og 2. var ved at miste besindelsen, efter at have talt med en ansat, som i øvrigt fattede nul af hvorfor sygeplejersken havde plantet os i Sibirien (der var rigelig plads i afdelingens venteområde).

Jeg forstår travlhed og jeg forstår eventuelt personalemangel i weekenden, men at lade et tydeligt forpint menneske sidde SÅ længe uden på NOGET tidspunkt at komme ud og sige "hey, vi ved godt at du stadig er her, men blabla travlhed blabla...der står vand og juice herinde", er så upassende, at jeg næsten ikke har ord for det.

Update: Han blev ENDELIG tilset omkring 19.30. Hans infektionstal er skyhøje og de mistænker blindtarmsbetændelse og har indlagt ham. Så var det sandelig flot, at de bare lod ham sidde så længe :gisp:
0
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Generelt"