Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 329
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3176

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 5. maj 2018, 18:12

Forleden gik jeg tur med kræet, og en retriever-ting kom målrettet farende mod os. Akkompagneret af 2 bøverters “den gør ikke noget”
Hvortil jeg svarede “Måske, men det gør min sgu”
Det virkede faktisk, og de 2 kunne faktisk kalde deres dyr til sig. Med den rigtige motivation :gruble:
9
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 405
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 5913

Indlægaf Studsgaard » 5. maj 2018, 19:43

Lurende Peber skrev:Forleden gik jeg tur med kræet, og en retriever-ting kom målrettet farende mod os. Akkompagneret af 2 bøverters “den gør ikke noget”
Det virkede faktisk, og de 2 kunne faktisk kalde deres dyr til sig. Med den rigtige motivation :gruble:

Utroligt at folk er så elendige til at styre deres hunde.
Min er bare en lille uldtot og bryder dig ikke om (store) hunde, specielt ikke når de kommer farende direkte imod hende.
Men måske kan jeg sige “min hund er syg og smitter” eller noget i den stil
0
Brugeravatar
ExCoastal
Kort karma: 160
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 2632

Indlægaf ExCoastal » 6. maj 2018, 06:42

Lurende Peber skrev:Forleden gik jeg tur med kræet, og en retriever-ting kom målrettet farende mod os. Akkompagneret af 2 bøverters “den gør ikke noget”

Min eks og jeg gik tit tur på stranden med hendes lille og lidt buttede terrierblanding, og der er påbud om, at hunde skal være i snor på langt de fleste hundestrande. Og nøjagtig samme ting skete gang efter gang, og hendes hund kunne seriøst ikke lide andre hunde. Han var ikke spor bange for store hunde, han gik direkte efter struben. Der skete aldrig noget alvorligt, men man kan kun håbe, at folk lærer lidt af det.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1361
Likede indlæg: 22434

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. maj 2018, 09:46

Selvudnævnte terapeuter som sidder på facebook og fisker kunder, og tror de kan helbrede dybt problematiske lidelser med deres egne hjemmestrikkede metoder og "værktøjer".
Alene personens brug af udråbstegn gør at jeg tænker "Oh hell no".

kuk.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1187
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 13883
Kontakt:

Indlægaf Ado » 8. maj 2018, 09:50

kidkomb skrev:Undskyld, men jeg er flad af grin over at der kommer to debattører og straks vil forsvare rygere.
Men folk fra Randers?
-Nix

:lol: :lol:

Det er pragtfuldt! :D :D
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 683
Likede indlæg: 13131

Indlægaf Juki » 8. maj 2018, 09:55

Dirtylittledevil skrev:Selvudnævnte terapeuter som sidder på facebook og fisker kunder, og tror de kan helbrede dybt problematiske lidelser med deres egne hjemmestrikkede metoder og "værktøjer".

kuk.jpg

Altså en psykoterapeut eller en venlig sjæl der har set lyset i nogle råd andre også bare skal følge? :D
1
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1749
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 17350

Indlægaf Daine » 8. maj 2018, 10:08

Dirtylittledevil skrev:Selvudnævnte terapeuter som sidder på facebook og fisker kunder, og tror de kan helbrede dybt problematiske lidelser med deres egne hjemmestrikkede metoder og "værktøjer".

kuk.jpg

Ked-af-det-hed? Den diagnose har jeg sgutte hørt før :gruble:

Det værste er nok, at der faktisk sidder mennesker derude der er så desperate at de kontakter alt og alle for at få det bedre.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 351
Likede indlæg: 4691

Indlægaf Dmitra » 8. maj 2018, 11:16

Vores tidligere nabo havde 4 meget vrede boarderecollier mener jeg. Vi er på landet så det var en strækning på 400 meter og hver gang man skulle forbi stykket styrtede hundene frem og tilbage mens de gøede som besatte, med kun et lavt hegn imellem, turen var lang under de betingelser, og en gang hoppede den ene hund over hegnet. En sjælden gang kom konen ud og gjorde et halvkvalt forsøg på at kalde hundene til sig.

De er heldigvis flyttet nu.

Var i øvrigt synd for hundene, de var ude i haven, men aldrig ude at gå tur med ejerne. Ikke sært de blev kuldrede i hovedet.
0
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 119
Likede indlæg: 2329

Indlægaf Tilly » 9. maj 2018, 07:33

Føj for satan, tænk at man kan få sig selv til at sende sådan et brev!

Billede

https://www.bt.dk/krimi/britta-mistede- ... odtaget-et

Man kan altså ikke bestemme hvordan andre mennesker skal agere imens de gennemgår en stor sorg. Og da slet ikke når det er så kort tid siden deres søn/bror døde. Sikke nogle små mennesker der har sendt det brev...
19
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 9. maj 2018, 07:37

Tilly skrev:Føj for satan, tænk at man kan få sig selv til at sende sådan et brev!

Billede

https://www.bt.dk/krimi/britta-mistede- ... odtaget-et

Man kan altså ikke bestemme hvordan andre mennesker skal agere imens de gennemgår en stor sorg. Og da slet ikke når det er så kort tid siden deres søn/bror døde. Sikke nogle små mennesker der har sendt det brev...

Det er så ulækkert man jo end ikke kan beskrive det.
Mange bliver mere og mere modbydelige i deres opførsel, den slags breve, folk der rækker fuck og chikanerer rustvogne der kører med andres afdøde, kast af sten fra motorvejsbroer, piftning af dæk, hærværk på kirkegårde og gravpladser osv, osv, osv. Hvad fanden er der galt med folk?
10
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 9. maj 2018, 17:35

Provokunst. Tja, men med lidt kendskab til USA's historie, dele af den er det sår nok stadig for åbent og jeg ville personligt nok altid finde det der en tand for upassende og det er nogle af kommentarerne fra brugerene af BT's udgave af Nationen sateme også :tie:.

https://www.bt.dk/udland/nej-nej-nej-ka ... rs-veranda
3
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1187
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 13883
Kontakt:

Indlægaf Ado » 9. maj 2018, 17:39

Tilly skrev:Føj for satan, tænk at man kan få sig selv til at sende sådan et brev!

..

Jeg fik helt ondt i hjertet af at læse det. :trist: Hvordan kan nogle mennesker være SÅ afstumpede og sølle. Det er fandeme direkte vammelt.
9
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 119
Likede indlæg: 2329

Indlægaf Tilly » 9. maj 2018, 22:34

Det er upassende at de stadig spiller live musik på torvet i Herning kl. 00.30... Det skulle have sluttet til midnat. Jeg kan tydeligt høre det gennem mine lukkede vinduer (bor ca 1 kilometer derfra) og vil egentlig bare gerne have ro så jeg kan sove.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 683
Likede indlæg: 13131

Indlægaf Juki » 10. maj 2018, 08:00

Dmitra skrev:Provokunst. Tja, men med lidt kendskab til USA's historie, dele af den er det sår nok stadig for åbent og jeg ville personligt nok altid finde det der en tand for upassende og det er nogle af kommentarerne fra brugerene af BT's udgave af Nationen sateme også :tie:.

Han burde have tænkt sig om inden, men generelt kan det nogle gange være svært at vide om man gør noget stødende, hvis man har rent mel i posen og ingen skumle bagtanker.

Men med det sagt så har jeg respekt for hans undskyldning og måden han formulerer det på. Det er efterhånden sjældent at støde på den slags oprigtige undskyldninger, hvor der beklages uden et "men" eller hvor der ikke argumenteres med at vi jo har ytringsfrihed eller hvad nu, der åbenbart fritager en fra at te sig som en respektløs idiot.

Jeg synes der er mange der har svært ved at erkende deres fejl og give en ordentlig undskyldning i dag. I stedet bliver det tit pakket ind i hånlige og nedladende ord/argumenter. "Jeg ved godt jeg har gjort noget dumt, MEN jeg gjorde det fordi.." efterfulgt af en eller anden ansvarsfralæggelse som begrundelse som ".. jeg var jo fuld, påvirket af stoffer, det var nogle andre der fik mig til det..". Ja, men du har stadig gjort noget dumt så tag dog ansvar for det. Jeg ved ikke om det er fordi folk er bange for at tabe ansigt, erkende deres fejl eller hvad nu :gruble:
2
Forarget kan man altid blive

It's not a phase, mom!
Brugeravatar
Dmitra

Indlægaf Dmitra » 10. maj 2018, 08:13

Juki skrev:
Dmitra skrev:Provokunst. Tja, men med lidt kendskab til USA's historie, dele af den er det sår nok stadig for åbent og jeg ville personligt nok altid finde det der en tand for upassende og det er nogle af kommentarerne fra brugerene af BT's udgave af Nationen sateme også :tie:.

Han burde have tænkt sig om inden, men generelt kan det nogle gange være svært at vide om man gør noget stødende, hvis man har rent mel i posen og ingen skumle bagtanker.

Men med det sagt så har jeg respekt for hans undskyldning og måden han formulerer det på. Det er efterhånden sjældent at støde på den slags oprigtige undskyldninger, hvor der beklages uden et "men" eller hvor der ikke argumenteres med at vi jo har ytringsfrihed eller hvad nu, der åbenbart fritager en fra at te sig som en respektløs idiot.

Jeg synes der er mange der har svært ved at erkende deres fejl og give en ordentlig undskyldning i dag. I stedet bliver det tit pakket ind i hånlige og nedladende ord/argumenter. "Jeg ved godt jeg har gjort noget dumt, MEN jeg gjorde det fordi.." efterfulgt af en eller anden ansvarsfralæggelse som begrundelse som ".. jeg var jo fuld, påvirket af stoffer, det var nogle andre der fik mig til det..". Ja, men du har stadig gjort noget dumt så tag dog ansvar for det. Jeg ved ikke om det er fordi folk er bange for at tabe ansigt, erkende deres fejl eller hvad nu :gruble:

Han formulerer det pænt og muligvis har der ingen skumle bagtanker været og jeg anerkender det ofte kan være svært at vide hvad der skal støde andre, det er jo en hel jungle, lige dette overrasker det mig dog hvis det kommer bag på ret mange.

Min anke gik også ligeså meget på kommentarerne hos BT, der er dog siden blevet sorteret fra i de allergrimmeste, hvad enten det så er fra BT's side eller FB's.
0

Tilbage til "Generelt"