Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. apr 2020, 22:49

I forhold til at Liverpool FC afskedige en stor (alle?) medarbejdere til offentlig forsørgelse og udelukkende ændrede det pga kolossalt dårlig omtale på sociale medier, så synes jeg faktisk at det er mega upassende at et magasin som FMPA bruger direkte henvisninger til dem på denne måde.
Selvmål af dimensioner imo.

You’ll never walk alone.
Well except for when there is a crisis and you look to us on support. You’re on your own here mate.

(FMPA står for football medicine and performance association og er nok noget nær det tætteste man kommer på en fodboldspecifik fagforening herovre)

Edit: medmindre jeg misforstår deres brug af YNWA og englænderne har gjort er halvkvalt forsøg på sarkasme. In which case I applaud, men samtidig ikke synes er særlig godt gennemført.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf D.itsen » 11. apr 2020, 23:05

TakeAChanceOnMe skrev:I forhold til at Liverpool FC afskedige en stor (alle?) medarbejdere til offentlig forsørgelse og udelukkende ændrede det pga kolossalt dårlig omtale på sociale medier, så synes jeg faktisk at det er mega upassende at et magasin som FMPA bruger direkte henvisninger til dem på denne måde.
Selvmål af dimensioner imo.

You’ll never walk alone.
Well except for when there is a crisis and you look to us on support. You’re on your own here mate.

(FMPA står for football medicine and performance association og er nok noget nær det tætteste man kommer på en fodboldspecifik fagforening herovre)

Edit: medmindre jeg misforstår deres brug af YNWA og englænderne har gjort er halvkvalt forsøg på sarkasme. In which case I applaud, men samtidig ikke synes er særlig godt gennemført.

Jeg synes da den er ret tydelig. YNWA indtil corona kommer, så er porten lukket
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. apr 2020, 23:11

D.itsen skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:I forhold til at Liverpool FC afskedige en stor (alle?) medarbejdere til offentlig forsørgelse og udelukkende ændrede det pga kolossalt dårlig omtale på sociale medier, så synes jeg faktisk at det er mega upassende at et magasin som FMPA bruger direkte henvisninger til dem på denne måde.
Selvmål af dimensioner imo.

You’ll never walk alone.
Well except for when there is a crisis and you look to us on support. You’re on your own here mate.

(FMPA står for football medicine and performance association og er nok noget nær det tætteste man kommer på en fodboldspecifik fagforening herovre)

Edit: medmindre jeg misforstår deres brug af YNWA og englænderne har gjort er halvkvalt forsøg på sarkasme. In which case I applaud, men samtidig ikke synes er særlig godt gennemført.

Jeg synes da den er ret tydelig. YNWA indtil corona kommer, så er porten lukket


Kan godt være det bare er mig der burde gå i seng så.. Det tog mig i hvert fald lidt for at se den på den måde :genert: . Og så koblede min hjerne ikke lige sygeplejerske til fodboldklubben. Det var jo ikke dem der mistede deres jobs.

Oh well. Blondie moment..
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Primerose » 12. apr 2020, 00:08

Pussikat82 skrev:Har lige været i Kvickly, hvor jeg af en eller anden grund konstant kom til at gå eller stå i nærheden af en fløjtende mand. :nerve: Wow, det synes jeg godt nok, er upassende i disse tider med stor risiko for smitte. Når man fløjter, spreder man potentielt små dråber spyt, så jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke lige tænker sig om og måske kunne nøjes med at nynne lidt fx, hvis man bare ikke KAN holde glæden inden i sig selv, til man kommer hjem. :rulle:


Det tror jeg altså, at du kan tage helt roligt. Almindelig fløjten foregår med en ret blød luftstrøm. Han skulle da puste virkelig hårdt, decideret pifte i din retning, før der flyver spytpartikler langt nok ud fra ham til at smitte dig.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Moxy-lady » 12. apr 2020, 07:06

Pussikat82 skrev:Har lige været i Kvickly, hvor jeg af en eller anden grund konstant kom til at gå eller stå i nærheden af en fløjtende mand. :nerve: Wow, det synes jeg godt nok, er upassende i disse tider med stor risiko for smitte. Når man fløjter, spreder man potentielt små dråber spyt, så jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke lige tænker sig om og måske kunne nøjes med at nynne lidt fx, hvis man bare ikke KAN holde glæden inden i sig selv, til man kommer hjem. :rulle:


Nu er det de færreste der fløjter bevidst. Det er ligesom at nynne eller at snakke med sig selv, i min verden. Bare noget der sker, uden bevidst at beslutte sig for det.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 12. apr 2020, 08:13

TakeAChanceOnMe skrev:I forhold til at Liverpool FC afskedige en stor (alle?) medarbejdere til offentlig forsørgelse og udelukkende ændrede det pga kolossalt dårlig omtale på sociale medier, så synes jeg faktisk at det er mega upassende at et magasin som FMPA bruger direkte henvisninger til dem på denne måde.
Selvmål af dimensioner imo.

You’ll never walk alone.
Well except for when there is a crisis and you look to us on support. You’re on your own here mate.

(FMPA står for football medicine and performance association og er nok noget nær det tætteste man kommer på en fodboldspecifik fagforening herovre)

Edit: medmindre jeg misforstår deres brug af YNWA og englænderne har gjort er halvkvalt forsøg på sarkasme. In which case I applaud, men samtidig ikke synes er særlig godt gennemført.


Viste det til min engelske ven. Han forstod det på samme måde som jeg gjorde til at starte med. Samme med min norske ven. Så den kunne måske godt have været lidt mere tydelig. Kan ellers godt lide idéen, altså et “dig” mod LFC :genert:
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pussikat82 » 12. apr 2020, 12:08

Primerose skrev:
Pussikat82 skrev:Har lige været i Kvickly, hvor jeg af en eller anden grund konstant kom til at gå eller stå i nærheden af en fløjtende mand. :nerve: Wow, det synes jeg godt nok, er upassende i disse tider med stor risiko for smitte. Når man fløjter, spreder man potentielt små dråber spyt, så jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke lige tænker sig om og måske kunne nøjes med at nynne lidt fx, hvis man bare ikke KAN holde glæden inden i sig selv, til man kommer hjem. :rulle:


Det tror jeg altså, at du kan tage helt roligt. Almindelig fløjten foregår med en ret blød luftstrøm. Han skulle da puste virkelig hårdt, decideret pifte i din retning, før der flyver spytpartikler langt nok ud fra ham til at smitte dig.


Nu er det efterhånden noget tid siden, jeg skrev det her indlæg, før der var påbud/anbefaling om at holde afstand til hinanden. Jeg syntes, det var meget ubehageligt at have en mand stående helt oppe i nakken af mig eller lige ved siden af mig (sådan kom vi til at stå flere gange i den ellers kæmpestore butik, da han fulgte efter mig - ikke bevist, selvfølgelig) og puste mig i nakken eller nærmest direkte i hovedet, fordi vi stod så tæt dengang. Det føltes decideret utrygt pga den øgede smitterisiko.
5
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16112

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 10. maj 2020, 09:58

At have sin totalt uopdragne hund med i sin bil, når man kommer hjem til folk og så bare lukke døren op og lade den rende frit rundt.
Det er min mands exkone, som gør det, og jeg synes simpelthen det er så uopdragent at den hund skal rende ind i mit hus og strinte rundt i min have, uden at hun overhovedet overvejer om det er i orden.
7
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf BlueBunny » 10. jun 2020, 12:43

Dmitra skrev:Jeg er så ekstremt vred lige nu jeg næsten ikke kan være i mig selv.

Bliver stoppet op på gaden af Red Barnet, lytter til noget om en ny kampagne de kører, der handler om mobning herhjemme i Danmark.

De vil jo selvfølgelig gerne have nogle penge og hvis jeg kunne ville jeg give, jeg hader den slags netop fordi jeg så gerne vil støtte, men meget sjældent kan, til gengæld gør jeg det glad, gerne og uopfordret når jeg kan.

Jeg er ærlig og siger at jeg ikke kan. At min økonomi slet og ret er for stram.

Så spørger han hvad jeg laver, jeg er ærlig og forklarer jeg pt er på kontanthjælp.

Så vælger han så en taktik der gør at jeg har tabt ALt for Red Barnet, han siger nemlig:

"Jer på kontanthjælp må jo også give lidt igen til os der knokler, bl.a også for jeres børn".

Jamen, tak for lort, jeg synes jo også i forvejen at min situation er superfed (NOT), han ved intet om havd jeg evt giver og ikke giver og det er da helt klart ikke den smarteste form for marketing.

Jeg hader snart Ballerup gågade, det er anden gang på under en uge jeg har stået der og følt mig så lille og uværdig. Ja og sidste gang var det jo faktisk pga jeg prøvede at være venlig overfor en der manglede.

Sikke en nar
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf TinaW » 10. jun 2020, 13:03

Dmitra skrev:Jeg er så ekstremt vred lige nu jeg næsten ikke kan være i mig selv.

Bliver stoppet op på gaden af Red Barnet, lytter til noget om en ny kampagne de kører, der handler om mobning herhjemme i Danmark.

De vil jo selvfølgelig gerne have nogle penge og hvis jeg kunne ville jeg give, jeg hader den slags netop fordi jeg så gerne vil støtte, men meget sjældent kan, til gengæld gør jeg det glad, gerne og uopfordret når jeg kan.

Jeg er ærlig og siger at jeg ikke kan. At min økonomi slet og ret er for stram.

Så spørger han hvad jeg laver, jeg er ærlig og forklarer jeg pt er på kontanthjælp.

Så vælger han så en taktik der gør at jeg har tabt ALt for Red Barnet, han siger nemlig:

"Jer på kontanthjælp må jo også give lidt igen til os der knokler, bl.a også for jeres børn".

Jamen, tak for lort, jeg synes jo også i forvejen at min situation er superfed (NOT), han ved intet om havd jeg evt giver og ikke giver og det er da helt klart ikke den smarteste form for marketing.

Jeg hader snart Ballerup gågade, det er anden gang på under en uge jeg har stået der og følt mig så lille og uværdig. Ja og sidste gang var det jo faktisk pga jeg prøvede at være venlig overfor en der manglede.


Jeg tror jeg ville være vred nok, til at sende en mail til deres hovedkontor og oplyse om det skete.
Det er bare ikke ok.
24
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf zembra1986 » 10. jun 2020, 13:14

TinaW skrev:
Dmitra skrev:Jeg er så ekstremt vred lige nu jeg næsten ikke kan være i mig selv.

Bliver stoppet op på gaden af Red Barnet, lytter til noget om en ny kampagne de kører, der handler om mobning herhjemme i Danmark.

De vil jo selvfølgelig gerne have nogle penge og hvis jeg kunne ville jeg give, jeg hader den slags netop fordi jeg så gerne vil støtte, men meget sjældent kan, til gengæld gør jeg det glad, gerne og uopfordret når jeg kan.

Jeg er ærlig og siger at jeg ikke kan. At min økonomi slet og ret er for stram.

Så spørger han hvad jeg laver, jeg er ærlig og forklarer jeg pt er på kontanthjælp.

Så vælger han så en taktik der gør at jeg har tabt ALt for Red Barnet, han siger nemlig:

"Jer på kontanthjælp må jo også give lidt igen til os der knokler, bl.a også for jeres børn".

Jamen, tak for lort, jeg synes jo også i forvejen at min situation er superfed (NOT), han ved intet om havd jeg evt giver og ikke giver og det er da helt klart ikke den smarteste form for marketing.

Jeg hader snart Ballerup gågade, det er anden gang på under en uge jeg har stået der og følt mig så lille og uværdig. Ja og sidste gang var det jo faktisk pga jeg prøvede at være venlig overfor en der manglede.


Jeg tror jeg ville være vred nok, til at sende en mail til deres hovedkontor og oplyse om det skete.
Det er bare ikke ok.


Det ville jeg KLART også gøre. Hold nu op for en nar-opførsel.

Og kram til Dmitra :kram: (du har da virkelig været uheldig med at rende ind i idioter på det seneste)
2
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bergen » 10. jun 2020, 13:17

Dmitra skrev:Jeg er så ekstremt vred lige nu jeg næsten ikke kan være i mig selv.

Bliver stoppet op på gaden af Red Barnet, lytter til noget om en ny kampagne de kører, der handler om mobning herhjemme i Danmark.

De vil jo selvfølgelig gerne have nogle penge og hvis jeg kunne ville jeg give, jeg hader den slags netop fordi jeg så gerne vil støtte, men meget sjældent kan, til gengæld gør jeg det glad, gerne og uopfordret når jeg kan.

Jeg er ærlig og siger at jeg ikke kan. At min økonomi slet og ret er for stram.

Så spørger han hvad jeg laver, jeg er ærlig og forklarer jeg pt er på kontanthjælp.

Så vælger han så en taktik der gør at jeg har tabt ALt for Red Barnet, han siger nemlig:

"Jer på kontanthjælp må jo også give lidt igen til os der knokler, bl.a også for jeres børn".

Jamen, tak for lort, jeg synes jo også i forvejen at min situation er superfed (NOT), han ved intet om havd jeg evt giver og ikke giver og det er da helt klart ikke den smarteste form for marketing.

Jeg hader snart Ballerup gågade, det er anden gang på under en uge jeg har stået der og følt mig så lille og uværdig. Ja og sidste gang var det jo faktisk pga jeg prøvede at være venlig overfor en der manglede.


Skriv en mail til deres ledelse. Det der er ikke ok. Overhovedet. De bør hive vedkommende til en lille snak om respekt.

Jeg stoppede med at støtte Red Barnet, da Helle Thornings løn og pension i den butik blev offentliggjort. Når jeg siger det, så dropper de at tale til mig.
5
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 10. jun 2020, 13:21

Du skal helt klart klage, Dmitra! Det er langt over grænsen, selv for en facer (og hele det koncept burde virkelig forbydes :sur:). Men tror trods alt ikke den slags "argumenter" er en del af lærebogen fra RB.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LaMariposa » 10. jun 2020, 14:07

Min nabo har fået smidt kattelort på sin bil. Og ja, hans kat skider alle steder og er røvirriterende, men det er da godt nok lavt at reagere på den måde :( Hvis man er så træt af det, at man vil gøre noget ved det, så må man jo have nosser nok til at tage dialogen med ham.
5
:lun: Be brave
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18526

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf PaleSeptember » 10. jun 2020, 14:21

Mads skrev:For satan, hvor havde jeg taget ham på ordet, og havde givet igen! Han ville blive mit projekt resten af den dag. Jeg ville lave en scene, og udskamme ham retur. Derefter ville jeg blive ved ham, og følge efter ham, når han gik væk. Jeg ville følge ham så meget, som det var mig muligt hele den dag. Og HVER gang han henvender sig til en person mhp. at få dem til at bidrage, så ville jeg sætte alt ind for at ødelægge det for ham! Jeg ville afbryde hans salgstale, og henvende mig til personen og fortælle vedkommende om hans metoder. Jeg ville sikkert gå all in og smide nogle løgne på også.

Kort sagt, jeg ville smide enhver skam overbords og dedikere min dag på at få ham til at betale for den kommentar.


Ej undskyld, men det der er sgu da lige til WTF-tråden.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner

Tilbage til "Generelt"