Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 28. nov 2016, 07:00

Studsgaard skrev:
hotlips skrev:Jeg har fået stjålet en del ting der har stået i haven løbende, nogen specielle stauder, en sækkevogn, en af de små røde plastik motorcykler osv så jeg har købt et stakit selvom vi egentlig ikke må have dem, i fredags kommer jeg så hjem efter at have fulgt i børnehaven og stakittet er væk.
Så jeg rendte rundt i kvarteret og på ejendomskontoret for at bede folk om at se efter det og jeg har sagt det til alle vi har mødt her hele weekenden.

Idag på vej ud kommer en af vores naboer forbi og jeg siger det også til hende og hun siger så at det har hun da taget , og hun har skam ringet på for at spørge om det var ok og hvis ikke hun havde taget det så var der sikkert bare nogen andre der havde stjålet det.

Det har stået i to måneder uden at blive sat op så hun var kommet frem til at vi nok ikke skulle bruge det alligevel. :ticks:

Men okay, jeg kan muligvis få dispensation til at sætte det op pga tyverier nu.


Det er da en virkelig underlig tankegang. Fik du spurgt om det også er hende der har taget nogen af de andre ting?


Nej men hun ved godt vi døjer med tyverier. Men der er blevet taget to hosta her i sommer, de var sat i potter for det var nogen der skulle bygges med andre haveejere, det gør jeg meget, og der stod en potte med tomater ved døren i de dage de blev taget, jeg ikke ved hvor kom fra så jeg har da overvejet før om jeg er blevet udsat for en form for ufrivillig byt af en der vidste de hostaer skulle byttes, og hun er vild med lige præcis hosta.

Der stod 7 hosta i potter, de to der blev taget var de to der var ret sjældne så uanset hvad er det jo ikke en eller anden stiv teenager.

Jeg vil ikke til at tænke over mærkelige konspirationer og jeg sætter stor pris på at vi har et godt forhold til naboerne, men det ser sq lidt mærkeligt ud...
2
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 28. nov 2016, 08:51

Orchidea skrev:Nu har jeg vare i seng, gider ikke engang sige godnat - jeeeezz


Du klarede hele fire minutter på langs :lol2:

Det er de her små indlæg der gør debatten så skøn.

Hver uge burde en random debattør blive tvunget til kampdruk og efterfølgende min. 10 indlæg - det er max. sjovt!
10
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 28. nov 2016, 10:10

Jeg skrev mail mens jeg læste noget andet på skærmen fordi jeg har lidt travlt i dag.

Heldigvis fangede jeg at jeg havde fået skrevet 'retards' i stedet for 'regards' som hilsen... ellers var det satme blevet en upassende mail :D
21
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 28. nov 2016, 10:58

dykkersild skrev:
Orchidea skrev:Nu har jeg vare i seng, gider ikke engang sige godnat - jeeeezz


Du klarede hele fire minutter på langs :lol2:

Det er de her små indlæg der gør debatten så skøn.

Hver uge burde en random debattør blive tvunget til kampdruk og efterfølgende min. 10 indlæg - det er max. sjovt!


Hvis jeg får det job som jeg sidder lige NU og venter på at komme ind til 2. samtale på, så melder jeg mig frivilligt til næste tur!
2
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Orchidea » 28. nov 2016, 15:38

dykkersild skrev:
Orchidea skrev:Nu har jeg vare i seng, gider ikke engang sige godnat - jeeeezz


Du klarede hele fire minutter på langs :lol2:

Det er de her små indlæg der gør debatten så skøn.

Hver uge burde en random debattør blive tvunget til kampdruk og efterfølgende min. 10 indlæg - det er max. sjovt!


Hvad kan jeg sige, den fik vist så hatten passede. Hvorfor jeg fik behov for at skrive på debatten, kan jeg ikke helt forstå, men det gjorde jeg jo tydeligvis :stoned:

Til gengæld burde jeg gå i "for gammel til..." tråden og skrive at jeg er for gammel til tømmermænd, og hvis jeg endelig skal holde mig til denne tråds emne, er det vist en smule upassende at invitere naboer til fest kl. crap om natten, især med ukrudt i håret efter spontant fald på vej igennem buskads. Tilfældigvis (eller muligvis på grund af meget høj musik) var de vågne og kom sgu over. Det var en skøn fest :)
16
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 28. nov 2016, 16:06

Den dame der et par dage i træk, har bedt vores søn om at tage vores hund op, nu når de er mødtes på deres gå tur.
Hun har selv to hunde, og bad igår sønnerne om at tage vores hund op når de gik forbi, for at hendes hund ikke bed vores :forvirret:
Drengene sagde nej og gik i en stor bue uden om. Det skal siges vores hund gider ikke andre hunde og ignorere dem generelt, dvs hun har ikke gjort nogen tegn til at ville i nærheden af damen. Og drengene ved de ikke skal lade hende gå tæt på andre hunde.

Idag møder hun så ældsten igen, og han får det samme at vide (kender man lidt til hund adfærd, så er det faktisk rigtig dumt at løfte på en hund i sådan en situation og kan både forstærke de andre agression og en evt bange hund der løftes kan forstærkes i sin frygt) sønnen sagde at han ikke vil løfte vores hund, det er hendes ansvar at styre hendes hunde så de ikke bidder andre - det havde vi instrueret ham i. Så begyndte hun at små skælde ud på ham, at det da ikke gjorde noget lige at passe på sin egen hund, han bliver sur og siger hun jo kan finde et andet sted at gå. Så kommer han hjem og fortællere om det.

Damen går så lige forbi vores hus og jeg tager sønnen med efter hende og beder om en forklaring. Igen kommer det med at det er for hendes hund ikke skal bide - altså de jo ikke bidder men det er for en sikkerheds skyld :nerve:

Jeg må indrømme jeg bliver sku en smule sur, men svarer pænt at hun jo skal huske at det er hendes ansvar at holde styr på sine hunde, og kan hun ikke det burde hun gå et andet sted med dem. Hun bliver pisse sur og begynder også overfor mig at det ikke er så svært lige at løfte så lille en hund, og en masse andet sludder. Jeg fasteholder at vores hund ikke skal løftes, og da jeg vil forklare hende om hvad det betyder for hunden, begynder hun bare at gå væk fra mig og siger hun godt kan forstå min søn er så flabet :cuss:
Øj jeg var gal og fik sagte(små råbt efter hende) det jo er hendes ansvar at sørge for hendes hunde. Hun skriger nærmeste efter mig, at det jo vil være synd for vores hund hvis den bliver bidt, det jo bare er for dens skyld.

Jeg er faktisk ret stolt over jeg formåede at holde hovedet koldt (bortset fra min hævede stemme) og får sagt at hendes hunde er hendes ansvar, så hvis det sker, er dyrlægeregningen og politianmeldelsen jo så også hendes ansvar, hvorefter jeg går.

Måske er jeg upåssende fordi jeg hæver stemmen (efter hun var bliver grim overfor mig) men jeg syntes hun er det noget mere, hun snakker grimt til mine drenge men ønsker ikke at tage diskutionen med mig, hun går bare. Og så hele hendes holdning med det er for vores skyld og hun ikke rigtigt vil indse hendes ansvar i forhold til hendes hunde. :nerve: :cuss:
14
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sevii » 29. nov 2016, 01:27

.... I dag oplevede jeg en mand der begyndte at tisse i bussen.

Og mig der troede, åh så naivt, at jeg som pendler havde oplevet alt.

:mellow:
5
:banan: :banan:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 29. nov 2016, 06:06

Sevii skrev:.... I dag oplevede jeg en mand der begyndte at tisse i bussen.

Og mig der troede, åh så naivt, at jeg som pendler havde oplevet alt.

:mellow:

:8: :shock: :badr:

Altså... som i at han spontant lyner ned, hiver den frem og så tisser? :nerve:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6447

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mulan » 29. nov 2016, 12:03

Sevii skrev:.... I dag oplevede jeg en mand der begyndte at tisse i bussen.

Og mig der troede, åh så naivt, at jeg som pendler havde oplevet alt.

:mellow:


Oi, ve.
0
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 29. nov 2016, 12:57

Sevii skrev:.... I dag oplevede jeg en mand der begyndte at tisse i bussen.

Og mig der troede, åh så naivt, at jeg som pendler havde oplevet alt.

:mellow:


Fredag og lørdag aften i s-toget i retning mod Kbh, er der ret ofte fulde unge mænd, der tisser i skraldespanden
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 478
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Sukisaki » 29. nov 2016, 16:49

Min arbejdsplads! Vi har i dag fået af vide at vores leder er fyret og vores gruppe skal fordeles ud i de andre grupper.
De har endnu ikke besluttet hvordan vi bliver fordelt - men det træder i kraft på torsdag!
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 29. nov 2016, 17:09

MaybeBaby skrev:
Delfin skrev:
Sevii skrev:.... I dag oplevede jeg en mand der begyndte at tisse i bussen.

Og mig der troede, åh så naivt, at jeg som pendler havde oplevet alt.

:mellow:


Fredag og lørdag aften i s-toget i retning mod Kbh, er der ret ofte fulde unge mænd, der tisser i skraldespanden


Måske fordi det er nogle af de eneste huller de kan ramme ordentligt med deres promille :engel:.


Det hul kan de heller ikke ramme :cool:

Jeg har også set en flok fulde høns (undskyld ordet), som satte en fod i døren, mens en af dem hoppede ud på perronen, hev bukserne ned og tissede og så retur i toget igen.


Kom ikke og sig at pendlerlivet altid er kedeligt
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 29. nov 2016, 18:06

FruDulle skrev:Jeg synes at det er upassende at Sticks and Sushi betaler deres unge ufaglærte medarbejdere 110 i timen uanset om de arbejder kl 11 om formiddagen eller 03 om natten. Ikke et eneste tillæg. Min studiemakkers kæreste hr ofte nattevagter på SS på Tivoli Hotel og hun får den løn.

Afsted til fagforeningen med dem, for det er ikke lovligt, de skal have aften / nat tillæg.

Tillæg
Aftentillæg mellem klokken 17 og 23 giver 29% ekstra i timen
Nattillæg mellem klokken 23 og 6 giver 32,5% ekstra i timen
Weekendtillæg mellem lørdag kl. 6 og søndag kl. 24 giver 40% ekstra i timen eller tilsvarende afspadsering.
Når du arbejder på en søgnehelligdag skal du udover den ekstra fridag også have 50% mere i timen.
1. maj, grundlovsdag og nytårsaftensdag sidestilles med søndage fra kl. 12-24
Juleaftensdag sidestilles med søgnehelligdag, undtagen for nattevagterne.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 29. nov 2016, 18:06

FruDulle skrev:Jeg synes at det er upassende at Sticks and Sushi betaler deres unge ufaglærte medarbejdere 110 i timen uanset om de arbejder kl 11 om formiddagen eller 03 om natten. Ikke et eneste tillæg. Min studiemakkers kæreste hr ofte nattevagter på SS på Tivoli Hotel og hun får den løn.

Enig med dig, jeg synes ikke det er rimeligt, men de har jo desværre lov til det hvis de ikke har overenskomst. Og det gætter jeg umiddelbart på de ikke har.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Daine » 29. nov 2016, 18:07

cola skrev:
FruDulle skrev:Jeg synes at det er upassende at Sticks and Sushi betaler deres unge ufaglærte medarbejdere 110 i timen uanset om de arbejder kl 11 om formiddagen eller 03 om natten. Ikke et eneste tillæg. Min studiemakkers kæreste hr ofte nattevagter på SS på Tivoli Hotel og hun får den løn.

Afsted til fagforeningen med dem, for det er ikke lovligt, de skal have aften / nat tillæg.

Tillæg
Aftentillæg mellem klokken 17 og 23 giver 29% ekstra i timen
Nattillæg mellem klokken 23 og 6 giver 32,5% ekstra i timen
Weekendtillæg mellem lørdag kl. 6 og søndag kl. 24 giver 40% ekstra i timen eller tilsvarende afspadsering.
Når du arbejder på en søgnehelligdag skal du udover den ekstra fridag også have 50% mere i timen.
1. maj, grundlovsdag og nytårsaftensdag sidestilles med søndage fra kl. 12-24
Juleaftensdag sidestilles med søgnehelligdag, undtagen for nattevagterne.

Kun hvis de arbejder under overenskomst mener jeg. Og det gætter jeg på de ikke har.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"