Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf zembra1986 » 6. nov 2016, 21:46

Smiling_Goat skrev:
zembra1986 skrev:
Dikus skrev:
zembra1986 skrev:
Dikus skrev:
zembra1986 skrev:Det rritere mig grænseløst (som I at mit blodtryk virkelig stiger) når folk forbinder curvy med overvægt, hør nu på ordet.....CURVY!.....Kurvet, det har da intet at gøre med hvad man vejer?! men betyder sådan set bare at man ikke går lige op og ned, men har kurver, dvs. markant talje, hofter og barm

De første 2 kvinder er afgjort Curvy, hvor imod de sidste 2 piger er deciderede tykke/fede, ja, det må man åbenbart ikke sige, men det er de altså, vil vædde med at deres BMi ligger godt over normalen. Det er ikke lig med at de er grimme eller uttraktive, tvært mod synes jeg stadig de er smukke på deres måde, men jeg kan godt lide at kalde en spade for en spade.....og tykkke.....det ER de altså!



Men hvorfor skal de kaldes det, npr man ikke kalder undervægtige modeller, hvor man kan tælle ribbenene for ribbensmodeller, stregmodeller eller andet faktuelt korrekt og ikke bare model?


Det er da overhovedet ikke det samme?

Tyk eller fed er et helt neutralt term der bare beskriver helt overordnet hvilken form/vægt man har, ligesom tynd og slank er modpolerne af tyk og fed, helt neutrale ord i min verden.

Det er ribbens/streg modeller derimod IKKE, det er decideret øgenavne.....kan slet ikke forstå hvis du ikke kan se forskellen? :gruble:


Curvey er et begreb, der anvendes til normalvægtige. Det vil da være mere passende at undlade at kalde dem det? Og i stedet kalde de undervægtige for undervægtige i så fald? Eller streg-modeller. Streg-model må da være lige så meget et øgenavn som curvey-model.


Men curvy er jo ikke et begreb der beskriver en persons vægt, men derimod deres kropsform? I stedet for streg model vil jeg nok kalde en ikke-kurvet model for noget så simpelt som not-curvy, streg-model signalere for mig noget nedladende, til gengæld synes jeg på ingen måde at curvy er et negativt ord......tvært i mod, det signalere for mig former som er addeles attraktive.


Ja, jeg vil da virkelig også godt undvære at blive kaldt en streg. Curvy ville jeg til gengæld elske at blive kaldt. Jeg er på ingen måde curvy. Jeg er tynd/slank, så kald mig det.. Ikke streg. Jeg bliver faktisk helt provokeret over, at det skulle være acceptabelt at kalde andre mennesker det, kan jeg mærke.

Æv.


Samme her :love:
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Buffy » 6. nov 2016, 21:54

Anilara skrev:Sjovt. Jeg elskede det, og har den dag i dag ikke lyst til andet, selvom jeg dog ikke drikker mælk længere.


Men det er så fed i smagen? :tie:
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anilara » 6. nov 2016, 21:56

Buffy skrev:
Anilara skrev:Sjovt. Jeg elskede det, og har den dag i dag ikke lyst til andet, selvom jeg dog ikke drikker mælk længere.


Men det er så fed i smagen? :tie:

Ja. Og letmælk og derunder er så vandet.
Man har vel forskellige præferencer :)
2
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Chachacha » 6. nov 2016, 21:58

Jeg synes mennesker, der lader deres eget mindreværd komme til udtryk gennem nedladenhed er sindssygt upassende. Ofte møder jeg den slags i byen. I sidste weekend var vi nogle veninder ude, hvor følgende scenarie udspillede sig:

Mand: Hva' så, går I i 3.G?
Mig (jeg sad yderst, så jeg var stuck med at tale med ham): Nej, vi arbejder alle.
Mand: Nå. Har I ingen uddannelse?
Mig: Jo.
Ham: Hvad så, hvor har I da læst?!
Mig: På CBS.
Ham: CBS! Jeg er ikke imponeret.
Min veninde: Vi prøver ikke at imponere dig.

CBS er åbenbart en rød klud i face på visse typer, og de skal aaaaaltid gentage det med sådan en "pffffft C-B-S!" vrængen på næsen eller udtale det langt og prætentiøst "Copenhæææægen Business Schooool" Altså WTF? Jeg fortæller kun om min uddannelse, hvis jeg bliver spurgt, og jeg går ikke og fnyser hånligt over deres lærerjob (som ham her åbenbart var) :tie:
4
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Chachacha » 6. nov 2016, 22:02

^Generelt er det bare sørgeligt, når folk ikke hviler i sig selv. Jeg vil hellere end gerne snakke med person, der er stolt over sin egen faglighed, og ikke tydeligvis føler sig mindreværdig, så snart han hører, at jeg har en længere uddannelse end ham.
4
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Novella » 6. nov 2016, 22:06

Er det nu et problem at læse på CBS? :forvirret: Det lyder som om han havde nogle seriøse egne issues.
0
Brugeravatar
Chachacha
Indlæg: 705
Tilmeldt: 3. sep 2015, 00:51
Kort karma: 104
Likede indlæg: 2116

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Chachacha » 6. nov 2016, 22:09

Novella skrev:Er det nu et problem at læse på CBS? :forvirret: Det lyder som om han havde nogle seriøse egne issues.

Åbenbart. Det er bestemt ikke første gang, jeg oplever at det provokerer visse mænd, som reagerer virkelig aggressivt og nedladende på det.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 6. nov 2016, 23:20

kidkomb skrev:Ville det ikke være smartere, tænker jeg, at kalde dem vi kalder modeller i dag for small size models, så kunne vi kalde dem med normalt BMI for regular size models og dem med et BMI på over 25 for plus size models?


En del butikker sælger tøj i mange størrelser, både de helt små og de helt store. De plejer at kalde afdelingerne hhv. "petite" og "plus size". Sidstnævnte betegnelse bruges også om modeller som netop bruges til at reklamere for den slags tøj, men jeg har ikke hørt betegnelsen "petite" brugt specifikt om modeller. Det ville ellers give mening fordi tøjet i "petite" er mindre end gennemsnittet, og tøjet i "plus size" er større end gennemsnittet, ligesom modellerne selvfølgelig også er. Meget slanke mennesker har jo også svært ved at finde tøj i almindelige butikker fordi de ikke rigtig passer til gennemsnittet, så det giver mening at dele det op, og man kan sagtens gøre det på en måde som ikke er nedladende eller insinuerer at det ene er bedre end det andet.

Jeg ved så ikke hvad man skulle kalde midten. :gruble:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 6. nov 2016, 23:21

Jeg har ubevidste fordomme om folk som læser/har læst på CBS :genert:
Sorry.
Jeg har mødt for mange smart-i-en-fart, jakkesæt-bærende m/k, som er arrogante og usædvanligt irriterende at være i selskab med.
Jeg prøver at møde folk åbent altid, men der er lige et lille bump på vejen, som jeg skal over, når jeg møder en CBS'er.
Ikke at jeg nogensinde kunne finde på at sige det. Det er upassende. I know.

Fun fact: En af mine bedste veninder læser på CBS. Og er alt andet end jakkesæt-bærende og arrogant.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 7. nov 2016, 08:10

Kattefjæs skrev:
kidkomb skrev:Ville det ikke være smartere, tænker jeg, at kalde dem vi kalder modeller i dag for small size models, så kunne vi kalde dem med normalt BMI for regular size models og dem med et BMI på over 25 for plus size models?


En del butikker sælger tøj i mange størrelser, både de helt små og de helt store. De plejer at kalde afdelingerne hhv. "petite" og "plus size". Sidstnævnte betegnelse bruges også om modeller som netop bruges til at reklamere for den slags tøj, men jeg har ikke hørt betegnelsen "petite" brugt specifikt om modeller. Det ville ellers give mening fordi tøjet i "petite" er mindre end gennemsnittet, og tøjet i "plus size" er større end gennemsnittet, ligesom modellerne selvfølgelig også er. Meget slanke mennesker har jo også svært ved at finde tøj i almindelige butikker fordi de ikke rigtig passer til gennemsnittet, så det giver mening at dele det op, og man kan sagtens gøre det på en måde som ikke er nedladende eller insinuerer at det ene er bedre end det andet.

Jeg ved så ikke hvad man skulle kalde midten. :gruble:


Gælder petite-størrelsen ikke også for folk med lidt kortere ben? Så slanke, høje mennesker vil ikke kunne bruge den betegnelse.
3
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 7. nov 2016, 09:09

Jeg synes efterhånden det her citat (i en sag om moms på behandling for barnløshed) er ret sigende for dansk politik.

Den juridiske vurdering i Danmark har hidtil været, at det var os, som fortolkede reglerne rigtigt, og at de andre tog fejl. Nu har vi haft en dialog med kommissionen, hvor det fremgår, at det ikke forholder sig sådan.


Den der 'see no evil, hear no evil' abe sidder bare lidt for komfortabelt på lidt for mange politikerskuldre efterhånden.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 7. nov 2016, 10:04

Guilded_Lily skrev:
Kattefjæs skrev:
kidkomb skrev:Ville det ikke være smartere, tænker jeg, at kalde dem vi kalder modeller i dag for small size models, så kunne vi kalde dem med normalt BMI for regular size models og dem med et BMI på over 25 for plus size models?


En del butikker sælger tøj i mange størrelser, både de helt små og de helt store. De plejer at kalde afdelingerne hhv. "petite" og "plus size". Sidstnævnte betegnelse bruges også om modeller som netop bruges til at reklamere for den slags tøj, men jeg har ikke hørt betegnelsen "petite" brugt specifikt om modeller. Det ville ellers give mening fordi tøjet i "petite" er mindre end gennemsnittet, og tøjet i "plus size" er større end gennemsnittet, ligesom modellerne selvfølgelig også er. Meget slanke mennesker har jo også svært ved at finde tøj i almindelige butikker fordi de ikke rigtig passer til gennemsnittet, så det giver mening at dele det op, og man kan sagtens gøre det på en måde som ikke er nedladende eller insinuerer at det ene er bedre end det andet.

Jeg ved så ikke hvad man skulle kalde midten. :gruble:


Gælder petite-størrelsen ikke også for folk med lidt kortere ben? Så slanke, høje mennesker vil ikke kunne bruge den betegnelse.

For at gøre forvirringen endnu mere total så findes der i hvert fald en "Tall"-linje ved mange tøjmærker.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 10. nov 2016, 07:44

Flot EB :rulle:

Derfor skulle barnet - anklageskriftet beskriver ikke om det er en dreng eller pige - genoptræne sine ben og det fik moderen til at slå og sparke den otte-årige på de nyopererede ben.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Muspel » 10. nov 2016, 08:00

Hunkat skrev:Flot EB :rulle:

Derfor skulle barnet - anklageskriftet beskriver ikke om det er en dreng eller pige - genoptræne sine ben og det fik moderen til at slå og sparke den otte-årige på de nyopererede ben.


Jeg har læst og læst. Hvad er upassende fra EB's side?
2
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 10. nov 2016, 08:39

Muspel skrev:
Hunkat skrev:Flot EB :rulle:

Derfor skulle barnet - anklageskriftet beskriver ikke om det er en dreng eller pige - genoptræne sine ben og det fik moderen til at slå og sparke den otte-årige på de nyopererede ben.


Jeg har læst og læst. Hvad er upassende fra EB's side?


...Det er mig der har læst forkert :blush: Jeg læste otte-årig som otte-årig pige og hvis det var tilfældet så havde EB enten overtrådt rettens beslutning om at hemligholde børnene køn eller decideret digtet.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Generelt"