Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16247
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32462

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 8. jun 2016, 22:04

http://www.b.dk/din-mening/jeg-har-et-liv

Jeg synes PIa K er upassende.

Ja, jeg beklager, men jeg synes det er upassende, at hun som formand for folketinget gerne vil være med til at indvi et vikingetempel, men ikke en moske.
Så viser hun (for mig) at hun tager klar afstand fra moskeer/Islam. Og det synes jeg ikke en formand for folketinget skal gøre.

Og så er jeg altså ligeglad med, hun siger, hun deltog som privatperson. Hun af alle ved, at stort set uanset om hun deltager i noget som officiel eller som privat person så vil det blive vendt og drejet.
10
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Æske » 11. jun 2016, 10:07

Smiling_Goat skrev:
Smiling_Goat skrev:Okay nu synes jeg efterhånden min arbejdsplads er ved at være jævnt upassende.

Jeg var nødt til at gå hjem grundet sygdom i løbet af ugen, og mistede jo dermed nogle timer. Min chef meldte ud, at min sygdom var rigtig ubelejlig, for de var bagefter i mandetimer, og samtidig insinuerede han, at jeg nok i virkeligheden bare pjækkede - jeg lignede bæ, men pyt nu med det. Han bad mig indhente mine mistede timer i weekenden, og jeg blev så overrasket over den forespørgsel, at jeg bare sagde, jeg ville tænke over det. Samtidig virkede han meget, "gør det eller mist jobbet"-agtig.

Jeg gik hjem og tænkte, og kom frem til, at jeg nok skal klare mig uden det her (midlertidige) job, så jeg ville sige fra, og så måtte han jo fyre mig. Det gjorde jeg så, men det ville han ikke lige godtage. Han bad mig overveje, om jeg i det mindste kunne arbejde nogle timer. Jeg ville ikke virke helt kompromisløs, så jeg sagde, at jeg ville tænke over det og vende tilbage. Jeg fortalte ham så senere på dagen, at det simpelthen ikke var muligt for mig at møde ind lørdag (jeg har planer viser det sig, og har også et andet arbejde at passe) men jeg ikke var afvisende over for et par timer søndag (hvilket var rigtigt.) I dag ringede han så igen for at høre, om jeg da ikke godt lige kunne give et par timer.

Helt ærligt.. Efter at være blevet presset så mange gange, har jeg mistet enhver lyst til at møde ind i weekenden - lysten til at komme efter weekenden er heller ikke overvældende.

Nej betyder nej.



Og nu skrev han igen for at høre om søndag..

Hvis han nu koncentrerede sig halvt så meget om at arbejde, som om at få mig til at arbejde, tror jeg hurtigt det mistede ville være indhentet.

Shit, han lyder som en virkelig dårlig chef :rulle:
3
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 12. jun 2016, 19:08

Jeg har været på tur i weekenden og skulle med bus flere gange.

Den første bus er af typen som kun kører hver halve time, og jeg har aldrig taget ruten før, så jeg ville spørge chaufføren ved ombordstigning om han/hun ville sige til når vi var der. Da bussen kommer, går jeg ombord og viser min billet og siger hej. Skal til at spørge, og så vrisser chaufføren - som kiggede væk da jeg viste billet - at jeg skal tage og sætte mig ned fordi "Det dér gider jeg ikke tage mig af, nu lukker jeg jer ind så I kan sætte jer, men jeg har altså PAUSE", hvorefter hun meget vredt forlader bussen. Jeg gætter på at hun mente at hun ikke gad se min billet, for jeg nåede ikke at sige andet end hej, så hun kunne vel ikke vide at jeg ville spørge om noget. Jeg ved ikke lige hvorfor det skulle have været et problem at lukke folk ind - der var vel 4-5 andre end mig - men hun kunne da også bare have bedt folk om at vente udenfor og lukket dørene hvis hun ikke ville have at de sad i bussen mens hun var til pause. Det var lidt mærkeligt. :forvirret:

Nå, men i dag skulle jeg så hjem, denne gang var det med en helt anden rute. På den tur sad chaufføren hele vejen og talte/råbte med sig selv og stort set alle som gik ombord om hvor irriterende alting var og hvor dumme passagerer er. Som altid var der et par stykker hvis rejsekort lavede bøvl, og så fik de ellers en svada om at de gjorde det forkert (satte kortet hen til læseren? What?) og bla bla bla. På et tidspunkt er et stoppested spærret pga. vejarbejde, og så går hun ellers helt amok og råber om hvor sindssygt meget for dårligt det er at "DE SLET IKKE HAR SØRGET FOR AT MAN KAN KOMME TIL ELLER NOGET". Et par stop senere er der nogen som skal af, og idet hun stopper bussen, kommer der en familie rundt om det nærmeste hjørne som skal med. De skynder sig så at løbe hen til bussen og giver tegn til at de gerne vil med. Hun skulle til at køre igen og bliver irriteret, men åbner dørene og lader dem komme ind - hvorefter hun spørger hvorfor fanden de ikke stod ved stoppestedet så hun kunne se dem med det samme og at det faktisk var vildt irriterende at de kom rendende på den måde.

Det var virkelig en vild bus-weekend. Er glad for at jeg kun sjældent kører med den slags...
0
limitededition
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf limitededition » 12. jun 2016, 19:10

Kattefjæs skrev:Jeg har været på tur i weekenden og skulle med bus flere gange.

Den første bus er af typen som kun kører hver halve time, og jeg har aldrig taget ruten før, så jeg ville spørge chaufføren ved ombordstigning om han/hun ville sige til når vi var der. Da bussen kommer, går jeg ombord og viser min billet og siger hej. Skal til at spørge, og så vrisser chaufføren - som kiggede væk da jeg viste billet - at jeg skal tage og sætte mig ned fordi "Det dér gider jeg ikke tage mig af, nu lukker jeg jer ind så I kan sætte jer, men jeg har altså PAUSE", hvorefter hun meget vredt forlader bussen. Jeg gætter på at hun mente at hun ikke gad se min billet, for jeg nåede ikke at sige andet end hej, så hun kunne vel ikke vide at jeg ville spørge om noget. Jeg ved ikke lige hvorfor det skulle have været et problem at lukke folk ind - der var vel 4-5 andre end mig - men hun kunne da også bare have bedt folk om at vente udenfor og lukket dørene hvis hun ikke ville have at de sad i bussen mens hun var til pause. Det var lidt mærkeligt. :forvirret:

Nå, men i dag skulle jeg så hjem, denne gang var det med en helt anden rute. På den tur sad chaufføren hele vejen og talte/råbte med sig selv og stort set alle som gik ombord om hvor irriterende alting var og hvor dumme passagerer er. Som altid var der et par stykker hvis rejsekort lavede bøvl, og så fik de ellers en svada om at de gjorde det forkert (satte kortet hen til læseren? What?) og bla bla bla. På et tidspunkt er et stoppested spærret pga. vejarbejde, og så går hun ellers helt amok og råber om hvor sindssygt meget for dårligt det er at "DE SLET IKKE HAR SØRGET FOR AT MAN KAN KOMME TIL ELLER NOGET". Et par stop senere er der nogen som skal af, og idet hun stopper bussen, kommer der en familie rundt om det nærmeste hjørne som skal med. De skynder sig så at løbe hen til bussen og giver tegn til at de gerne vil med. Hun skulle til at køre igen og bliver irriteret, men åbner dørene og lader dem komme ind - hvorefter hun spørger hvorfor fanden de ikke stod ved stoppestedet så hun kunne se dem med det samme og at det faktisk var vildt irriterende at de kom rendende på den måde.

Det var virkelig en vild bus-weekend. Er glad for at jeg kun sjældent kører med den slags...


Det er sådanne oplevelser der gør mig ekstra glad for min bil :lol:
3
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13010
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21764

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pandesteg » 12. jun 2016, 19:12

Den dame der kastede et stadig tændt cigaretskod ud af vinduet fra 5. Sal. Jeg gik på gaden nedenfor og var 10 cm fra at få det i hovedet. Hvad tænker folk på? Jeg er selv eksryger og klar over, hvor meget det stinker at have et askebæger stående i sin lejlighed. Men hvis man vil ryge så må man fanme tage det sure med det søde og beholde sine klamme skodder oppe i sin lejlighed istedet for at smide dem ned i hovedet på folk.
11
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 12. jun 2016, 19:23

ShuruQ skrev:
Jeg kører ofte med bus og det er heldigvis sjældent jeg oplever noget negativt, men de to damer der, lyder godt nok ikke ret servicemindede :tie:.

For at fortælle en positiv bushistorie. Den rute jeg oftest kører havde en ældre chauffør på et tidspunkt, jeg gætter på han er gået på pension nu for jeg har ikke set ham længe. Bussen havde sidste stoppested på Aalborg rutebilstation. Når han var kørt over Limfjordsbroen, begyndte han at snakke i mikrofonen, ligesom når man lander med fly "Vi nærmer os Aalborg, temperaturen siger ca. 17 grader og og og", frisk og glad og så bagefter hele remsen igen på engelsk. Han gjorde det hver gang og der var aldrig nogen der kunne lade være med at smile. Han var fandeme overskudsagtig :lun:.


Åh hvor hyggeligt. :D

Det er ret sjældent jeg skal med bussen, men de fleste chauffører er bare helt normalt flinke eller nogle gange lige lidt ekstra søde/sjove. Jeg har aldrig haft indtryk af at buschauffører generelt er nogle sure nogen, hvilket vel også er derfor det overrasker mig så meget når jeg så render ind i sådan nogle. :s Men hende i dag var altså også tåkrummende ubehagelig. Jeg tror det værste var tanken om hvor træls et liv hun har når hun sådan sidder og råber af helt almindelige mennesker. Jeg mener - det kan da ikke være sjovt for hende selv? Hun virkede oprigtigt led og ked af det hele.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 12. jun 2016, 19:27

ShuruQ skrev:
Man skal jo ikke bedømme folk på en enkelt ting (og slet ikke når man ikke var der), kan være en dårlig dag og jeg var der jo ikke men udfra det du fortæller lyder hun virkelig udbrændt og det kunne måske være belejligt både for passagerne og ikke mindst hende selv hvis hun snuppede en pause. Hun lyder lidt stressramt.


Jeg tænkte det samme. :/
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 12. jun 2016, 19:38

Jeg ville være bange for at køre med hende råberen :(
Hun lyder simpelthen for uligevægtig til at have ansvaret for så stort et køretøj.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 12. jun 2016, 20:57

Samano skrev:Jeg lægger mest mærke til at det åbenbart skal fremhæves at en bus kun går hver halve time for mig :LOl:
For mig er det helt normalt medmindre det en bybus.


Hahahaha, jeg bor i zone 1, her kører de hvert 5. minut med mindre det er helligdag eller sent om natten - så kører de hvert 10. minut. :lol: :lol: :lol:

Kommentaren var mere tænkt henad at det ville være mega træls at tage den forkerte bus/tage bussen i den forkerte retning nu hvor den kun går hver halve time og jeg aldrig havde taget ruten før. For der ville nok gå en rum tid før jeg opdagede fejlen, hvorefter jeg så skulle tilbage igen og starte forfra. Og guderne må vide hvor længe det havde taget. :D Så derfor ville jeg virkelig gerne spørge chaufføren om råd. Og så var hun bare et surt ribs.
0
Søhest
Indlæg: 46
Tilmeldt: 21. sep 2015, 05:58
Kort karma: 13
Likede indlæg: 121

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Søhest » 13. jun 2016, 06:35

Hokus pokus, Danmark i fokus.

Skide upassende at eb altid skal arbejde på at finde en eller anden ligegyldig dansk vinkel på katastrofer eller terror.

Danmark er ret uendelig ligegyldig i den her tragiske sag.

image.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kattefjæs » 13. jun 2016, 07:04

Smiling_Goat skrev:Hvor jeg kommer fra, er det der bare sådan lidt, hvordan buschauffører er.

Fx steg jeg tit på bussen ved endestationen. Tit nægtede chaufføren at lukke passagerer ind, før h*n kørte - også selvom det regnede. Så kunne man stå der og blive kold og våd, mens man kiggede ind på en chauffør, som sad ved sit rat og læste avis. Det virkede bare så meningsløst, ondskabsfuldt.

Og jeg har lidt den indstilling, at "buschauffører be bitching" - over alt, ligegyldigt hvis skyld det er. Er der det mindste problem, får man en mavesur kommentar med på vejen, og jeg er nu nået til stadiet, hvor jeg ikke engang bliver sur over den manglende servicemindethed. Det er bare et vilkår for buskørsel, ligesom at hjulene skal køre rundt for at få bussen fremad.

For noget tid siden steg jeg på bussen, og chaufføren snakkede i håndholdt mobiltelefon. Jeg bad ham pænt om at lægge på, men fik svaret: "Nej, det er vigtigt," hvorefter han fortsatte sin samtale slingrende hen ad ringboulevarden :s

Pga. den her slags oplevelser, har jeg sådan lidt en teori om, at buschauffører (i hvert fald mange her i min hjemby) er små mennesker i uniform, der ikke har meget magt i deres privatliv, eller som ofte har følt sig magtesløse i deres fortid. Nu har de endelig fået duften af magt, og det er der ingen, der skal være i tvivl om. Ingen!

P.S. Jeg har fået en cykel.


Haha, jeg er også virkelig glad for min cykel. :lol: Jeg går og cykler til det meste, men det er også nemt nok når man bor i centrum og som regel ikke skal meget langt væk.

På trods af at jeg bor her, med myldretid og tusindvis af cyklister og masser af asshole bilister, synes jeg dog at chaufførerne plejer at være i rimelig godt humør. Jeg gør så også meget ud af altid at sige pænt goddag - og får stort set altid det samme tilbage. Nogle gange er de i decideret godt humør, andre gange mere normale, men en sur chauffør er det ellers længe siden jeg har mødt.
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8692

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf englishchannel » 13. jun 2016, 16:07

Jeg ved ikke om jeg er upassende, morbid eller bare praktisk anlagt, men efter alle de her terrorangreb, flystyrt og mordsager de seneste år, er jeg begyndt at have en del flatterende billeder af mig selv liggende på de sociale medier.

Bare fordi at der jo altid bliver plastret billeder af ofrene op i alle medier, og skulle jeg blive et af dem på et tidspunkt, vil jeg da i det mindste gerne have et ordentligt billede. Så nu har jeg gjort det meget nemt for journalisterne, hvis det skulle ske.

Men som sagt er det nok lidt upassende sådan at spekulere i :genert:
8
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6067

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 13. jun 2016, 16:54

Søhest skrev:Hokus pokus, Danmark i fokus.
Så sandt :badr: Vi manger bare pege billedet fra Svend Bent som udtaler: "Jeg gik lige forbi, kun 500m derfra, på ferien for 2 år siden.....det kunne have været mig"
4
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25726

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 13. jun 2016, 17:30

Smiling_Goat skrev:
Hvor jeg kommer fra, er det der bare sådan lidt, hvordan buschauffører er.

Fx steg jeg tit på bussen ved endestationen. Tit nægtede chaufføren at lukke passagerer ind, før h*n kørte - også selvom det regnede. Så kunne man stå der og blive kold og våd, mens man kiggede ind på en chauffør, som sad ved sit rat og læste avis. Det virkede bare så meningsløst, ondskabsfuldt


Jeg tænker ligesom dig, når jeg står og hundefryser ved stoppestedet, men når jeg sætter mig i deres sted, kan jeg godt forstå, at chaufføren gerne vil have de korte pauser ved endestationen i fred. Det er dæleme mange timer at køre bus en hel arbejdsdag.
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf OberstNasig » 13. jun 2016, 18:09

Her hvor vi bor, er der for nylig åbnet en netcafé. Det har medført rigtig meget støj om natten fra gæsterne. Det er i sig selv upassende, men nu er der flere beboere, der har sendt klager over støjen, der har været ude for, at store grupper af unge mænd banker og ringer på deres døre, imens de råber. Så nu skal vi oveni larmen om natten også døje med chikane ved vores døre.
2

Tilbage til "Generelt"