Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 24. maj 2021, 20:30

Det ved jeg ikke. Jeg er vant til at man aldrig taler om noget. Hun er jo selv mester i hemmelighedskræmmeri, når det passer hende.
Engang var hun indlagt på sygehuset, hvor vi børn først fik det at vide, da hun efter hjemkomsten skrev det på facebook.

Og hun VED at min ene søster og jeg ikke har kontakt, så hvorfor hun skal have det at vide også, fatter jeg ikke. Det er SÅ grænseoverskridende og jeg er virkelig såret.

Men lektien lært.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Misantropen » 24. maj 2021, 20:34

Urtekussen skrev:Det ved jeg ikke. Jeg er vant til at man aldrig taler om noget. Hun er jo selv mester i hemmelighedskræmmeri, når det passer hende.
Engang var hun indlagt på sygehuset, hvor vi børn først fik det at vide, da hun efter hjemkomsten skrev det på facebook.

Og hun VED at min ene søster og jeg ikke har kontakt, så hvorfor hun skal have det at vide også, fatter jeg ikke. Det er SÅ grænseoverskridende og jeg er virkelig såret.

Men lektien lært.

Ja, det er jo noget helt andet end hvad der er praksis i min familie(hvis svaret var til mig)

Jeg kan godt forstå du er uforstående og synes det er grænseoverskridende :kram:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 25. maj 2021, 05:21

Jeg ville nu blive mere såret hvis min familie fik at vide jeg skulle opereres og bare var ligeglade. Og jeg ville se det som et udtryk for ligegyldighed, hvis ikke de har behov for at tale om det.
Men sådan er familier selvfølgelig så forskellige.
7
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 25. maj 2021, 07:16

Ja, nu ved jeg det. Så nu får hun ikke noget at vide i fremtiden.
Det, som gør mig mest harm, er at hun ikke engang undskylder, når jeg gør opmærksom på, at det ikke er i orden.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 25. maj 2021, 07:48

Lemonella skrev:
Urtekussen skrev:Jeg skal opereres på fredag. En mindre kikkertoperation, men i fuld narkose. Jeg har været ret privat om det, men fortalte min mor det, da hun skal hente børn den dag (gammel aftale, så det passer meget godt med operationen, at det faldt den dag).

Jeg forventede at hun ville sige det til min far, men hun har også sagt det til alle mine søstre. Er det bare mig, som synes det er virkelig grænseoverskridende?
Jeg havde jo selv fortalt dem det,hvis jeg syntes de skulle vide det.
Den ene af dem taler jeg ikke engang med.

Jeg fik pludselig en sms fra en af dem "mor siger du skal opereres på fredag -sig til hvis du vil have selskab bagefter".


Jeg tror ikke din mor har gjort det i ond mening. Din udtalelse, om at det ikke var noget du delte med alle og enhver, har din mor nok ikke ment handlede om dine søstre.

Nu ved du det og næste gang, siger du enten ingenting, eller melder helt klart ud at det du siger, skal blive imellem dig og hende.

Så heller ikke selvom hun ved, at jeg ikke taler med min ene søster og ikke har kontakt med hende (og ikke har haft i mange år), så skal det lige deles med hende?
Ville du synes det var fedt, hvis der blev delt personlige og intime detaljer om dig til din fjerne familie, fordi du ikke lige havde sagt "det her er hemmeligt".

Det er jo ikke som sådan hemmeligt, men jeg gik da ud fra at hun kunne være diskret om det.
Det er jo for pokker hende selv, som har opdraget os til, at sådan noget taler man ikke om.
Vi er generelt ikke en familie, som taler, deler eller føler meget.
Og det er jo hende, som har lært os det.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 25. maj 2021, 11:46

Lemonella skrev:
Urtekussen skrev:
Lemonella skrev:
Urtekussen skrev:Jeg skal opereres på fredag. En mindre kikkertoperation, men i fuld narkose. Jeg har været ret privat om det, men fortalte min mor det, da hun skal hente børn den dag (gammel aftale, så det passer meget godt med operationen, at det faldt den dag).

Jeg forventede at hun ville sige det til min far, men hun har også sagt det til alle mine søstre. Er det bare mig, som synes det er virkelig grænseoverskridende?
Jeg havde jo selv fortalt dem det,hvis jeg syntes de skulle vide det.
Den ene af dem taler jeg ikke engang med.

Jeg fik pludselig en sms fra en af dem "mor siger du skal opereres på fredag -sig til hvis du vil have selskab bagefter".


Jeg tror ikke din mor har gjort det i ond mening. Din udtalelse, om at det ikke var noget du delte med alle og enhver, har din mor nok ikke ment handlede om dine søstre.

Nu ved du det og næste gang, siger du enten ingenting, eller melder helt klart ud at det du siger, skal blive imellem dig og hende.

Så heller ikke selvom hun ved, at jeg ikke taler med min ene søster og ikke har kontakt med hende (og ikke har haft i mange år), så skal det lige deles med hende?
Ville du synes det var fedt, hvis der blev delt personlige og intime detaljer om dig til din fjerne familie, fordi du ikke lige havde sagt "det her er hemmeligt".

Det er jo ikke som sådan hemmeligt, men jeg gik da ud fra at hun kunne være diskret om det.
Det er jo for pokker hende selv, som har opdraget os til, at sådan noget taler man ikke om.
Vi er generelt ikke en familie, som taler, deler eller føler meget.
Og det er jo hende, som har lært os det.


Jeg ved jo reelt ikke, hvad din mor har tænkt. Hun har så ikke tænkt så langt som du har, nemlig at den søster du ingen kontakt har med, i hvert fald slet intet skulle vide. I hendes verden, hørte dine søstre simpelthen ikke ind under kategorien “alle og enhver”.

Jeg er jo selv lige nu i et kræftpakkeforløb. Mine børn og svigerbørn ved det. Min svigermor er en, der godt kan lide at tale med sin familie, så da hun og svigerfar fik det at vide, sagde vi klart til hende at det var okay, min kærestes søskende og deres ægtefæller, fik det at vide, men ikke resten af familien. Så havde vi ligesom meldt helt klart ud omkring, hvem der måtte vide det og ikke vide det.
Nogen gange, er det måske ikke nok at man selv tænker, det er sådan det skal være, så er det måske klogest at sige det helt klart og tydeligt.


Ikke fordi jeg absolut skal kører mere rundt i det (og det gør jeg så alligevel :rulle: ), fordi folk er forskellige.
Men senariet KAN jo (ud fra de få oplysninger vi har her) have været noget ligende at:
Søster A og B er på besøg til kaffe hos Mor lørdag formiddag - Søster A er hende Urte ikke har kontakt med.
Urtes barn er der også.
Søster A kommentere på at barnet er der - Mor foræller at han er der for at blive passet i weekenden fordi Urte er på hospitalet.
Søster B spørger om det er noget alvorligt - Mor fortæller at det er der ikke noget der tyder på - det er vist samme indgreb som Faster Else fik lavet tilbage i 2000, altså det år hvor hende og Onkel Karl flyttede i sommerhus hen over vinteren pga skimmel i huset. At hun i øvrigt havde bemærket nogle pletter ude på badeværelset, om Søstrene mener der kan være tatle om skimmel?
Efter søstrene er taget hjem, kommer Søster B i tanke om operationen og sender en SMS til Urte.

Men altså det kan selvfølgelig også være de har siddet og talt om det i flere timer og svælget i detaljerne - eller det kan være et eller andet midt imellem. Det kan også være Mor har været nervøs og har haft behov for at vende det med nogen, hvordan HUN har det.

Nævner det bare fordi det jo ikke nødvendigvis behøver det værste senarie overhoved.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 25. maj 2021, 11:52

Scenariet var, at jeg sendte min mor en sms med, at jeg nu kendte datoen for operation.
Den fik hun, samtidig med at mine søstre er der, og hun vælger så at læse smsen og fortælle det til alle tilstedeværende.

Børnepasningen er allerede aftalt på forhånd, da børnene skal med hende i feriehus den weekend.

Hun kunne sagtens have læst den besked og holdt sin kæft med det.
3
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 25. maj 2021, 12:06

Og så forstår jeg slet ikke den historie du skriver dér, for det passer jo på ingen måde ind i mit første indlæg, hvor der faktisk står at børnene skal hentes på fredag.
Så det provokerer mig egentlig bare at du forsøger at undskylde hendes opførsel med noget, som slet ikke er sket - og en stor del af det kunne du godt læse dig til i mit allerførste indlæg.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Charly » 25. maj 2021, 13:40

Urtekussen skrev:Og så forstår jeg slet ikke den historie du skriver dér, for det passer jo på ingen måde ind i mit første indlæg, hvor der faktisk står at børnene skal hentes på fredag.
Så det provokerer mig egentlig bare at du forsøger at undskylde hendes opførsel med noget, som slet ikke er sket - og en stor del af det kunne du godt læse dig til i mit allerførste indlæg.

Det er et følsomt emne for dig, og derfor tror jeg også at du opfatter nogle indlæg, som provokerende - som rent faktisk slet ikke er ment sådan. Udfra dit første indlæg, kunne jeg ikke forstå at du var så vred, for jeg ville ikke tænke at din mor og din søstre havde siddet og svælget i detaljer og rigtigt sladret om dig. Det ville simpelthen ikke være min første tanke. Jeg ville nok nærmere tro, at din mor var bekymret og derfor havde nævnt det for dine søstre.

Men jo længere man læser ned, jo mere kommer der frem, og dine reaktioner giver mere mening, men det kan andre jo ikke vide på forhånd.
8
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 25. maj 2021, 13:44

Nej, men gætterierne om at "så var barnet der lige" kan man godt vide på forhånd, for det havde jeg skrevet i allerførste indlæg, at det først er på fredag der skal hentes og passes.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Charly » 25. maj 2021, 13:48

Urtekussen skrev:Nej, men gætterierne om at "så var barnet der lige" kan man godt vide på forhånd, for det havde jeg skrevet i allerførste indlæg, at det først er på fredag der skal hentes og passes.

Ja ja, det kan jo glippe det lige med at huske det hele :)

Jeg tror nu stadig du opfatter nogle af de indlæg meget negativt uden at de rent faktisk er ment sådan. Det var egentlig bare det jeg prøvede at sige.
6
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 25. maj 2021, 13:51

Det gør jeg sikkert, og jeg er stadig pisse skuffet og vred over hendes grænseoverskridende opførsel.
1
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf achillaxedprune » 25. maj 2021, 13:54

Urtekussen skrev:Jeg skal opereres på fredag. En mindre kikkertoperation, men i fuld narkose. Jeg har været ret privat om det, men fortalte min mor det, da hun skal hente børn den dag (gammel aftale, så det passer meget godt med operationen, at det faldt den dag).

Jeg forventede at hun ville sige det til min far, men hun har også sagt det til alle mine søstre. Er det bare mig, som synes det er virkelig grænseoverskridende?
Jeg havde jo selv fortalt dem det,hvis jeg syntes de skulle vide det.
Den ene af dem taler jeg ikke engang med.

Jeg fik pludselig en sms fra en af dem "mor siger du skal opereres på fredag -sig til hvis du vil have selskab bagefter".


Personligt synes jeg ikke, det er grænseoverskridende. Siden du nu spørger. :)

Det var sødt af din søster, at sende den SMS.

Og så håber jeg på en veloverstået operation på fredag!
5
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 25. maj 2021, 13:56

Ja, det var sødt af min søster at sende en sms. Hende bebrejder jeg ingenting.
Men det var voldsomt grænseoverskridende af min mor ikke at holde mund.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 25. maj 2021, 13:56

Og i øvrigt også uopdragent ikke at undskylde, når man får at vide at man er gået for vidt.
3
2011
2015
2018
2020
2023

Tilbage til "Generelt"