Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 23. nov 2016, 13:04

HappyPaww skrev:
Animi skrev:Denne her quiz synes jeg er upassende, og ikke sjov overhovedet...

http://www.mx.dk/underholdning/film_tv/story/28073448

Hvorfor?

Jeg synes sgu den er fin :lol: - og yderst skræmmende, at Trump står bag så mange "guldkorn" :shock:


Trump? Er det der der dukker op når du trykker på linket? Jeg linkede til en "Skal du bo på Vestegnen" quiz :P
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 23. nov 2016, 13:05

Animi skrev:
HappyPaww skrev:
Animi skrev:Denne her quiz synes jeg er upassende, og ikke sjov overhovedet...

http://www.mx.dk/underholdning/film_tv/story/28073448

Hvorfor?

Jeg synes sgu den er fin :lol: - og yderst skræmmende, at Trump står bag så mange "guldkorn" :shock:


Trump? Er det der der dukker op når du trykker på linket? Jeg linkede til en "Skal du bo på Vestegnen" quiz :P

Jeg fik en quiz om, om det var Bendtner, Gulddrengen eller Trump, der stod bag nogle hjernedøde opblæste udtalelser :lol:
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 23. nov 2016, 13:07

HappyPaww skrev:
Animi skrev:
HappyPaww skrev:
Animi skrev:Denne her quiz synes jeg er upassende, og ikke sjov overhovedet...

http://www.mx.dk/underholdning/film_tv/story/28073448

Hvorfor?

Jeg synes sgu den er fin :lol: - og yderst skræmmende, at Trump står bag så mange "guldkorn" :shock:


Trump? Er det der der dukker op når du trykker på linket? Jeg linkede til en "Skal du bo på Vestegnen" quiz :P

Jeg fik en quiz om, om det var Bendtner, Gulddrengen eller Trump, der stod bag nogle hjernedøde opblæste udtalelser :lol:

Ah nu virkede det :D Og den er da rimelig harmløs...
Senest rettet af HappyPaww 23. nov 2016, 13:08, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 23. nov 2016, 13:07

HappyPaww skrev:
Animi skrev:
HappyPaww skrev:
Animi skrev:Denne her quiz synes jeg er upassende, og ikke sjov overhovedet...

http://www.mx.dk/underholdning/film_tv/story/28073448

Hvorfor?

Jeg synes sgu den er fin :lol: - og yderst skræmmende, at Trump står bag så mange "guldkorn" :shock:


Trump? Er det der der dukker op når du trykker på linket? Jeg linkede til en "Skal du bo på Vestegnen" quiz :P

Jeg fik en quiz om, om det var Bendtner, Gulddrengen eller Trump, der stod bag nogle hjernedøde opblæste udtalelser :lol:


Haha, ej hvor mærkeligt :D Men det lyder da ret sjovt :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 23. nov 2016, 13:12

HappyPaww skrev:Ah nu virkede det :D Og den er da harmløs...


Jeg synes den er upassende, fordi det holder fast i nogen fordomme om Vestegnen, som jeg rigtig ofte skal stå model til. Og jeg synes bare det er rigtig træls, at der bliver sat lighedstegn ved Vestegnen og 100% fravær på skolen, ingen uddannelse, og alt det. Vestegnen er så meget mere end det der bliver vist i programmet.
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 23. nov 2016, 13:18

Hunkat skrev:Jeg ved godt det ikke generer Kidkomb men nogen burde faktisk gøre damen opmærksom på at det er voldsomt grænseoverskridende og ekstremt uprofessionelt at invaderer folks intimsfære på den måde. At hun bliver ved med at gøre det gør det jo bare til chikane :stoned:

Det er nemlig virkelig sært.
Jeg fungerer lidt som en slags mini-tillidsmand i min afdeling. Det er mig de andre kan komme til, hvis de er i tvivl om deres rettigheder ved sygdom eller løn eller ikke kan forstå, hvorfor de skal sådan eller sådan eller hvorfor virksomheden dog gør dit eller dat. Hvis jeg ikke ved det på stående fod, så finder jeg ud af det. (Jeg har siddet i bestyrelsen for fagforeningen derude også. Det gør jeg dog ikke mere, det var for pamperagtigt for mig at æde store frokoster hele tiden :lol:)
Jeg sørger for at stikke følere ud og i øvrigt kontinuerligt gøre opmærksom på at hvis de har nogen spørgsmål eller føler sig dårligt behandlet eller noget som helst i den dur og ikke har lyst eller mod til at sige noget til/spørge en leder, så kan de komme til mig. Jeg står gerne i frontlinien. Jeg har været der i 11 år og er bedst kendt af lederne som en der ikke er bange for at sige tingene lige ud.
Jeg har jævnligt korte samtaler med alle mine ledere om alt muligt. -hvis der feks er blevet sagt noget til en medarbejder og vedkommende ikke syntes at det var rart, tager jeg gerne fat i lederen og siger at jeg fornemmede at medarbejderen måske blev lidt såret. Så har lederen mulighed for at gå til medarbejderen og spørge "Du, det vi talte om, ikke? -jeg er bange for at jeg virkede lidt hård, det var ikke meningen, er du ok?"
Den slags går vi utrolig højt op i ude hos os: Empatiske, vedkommende, lyttende ledere.
Jeg er en slags sladrehank. Men en sladrehank som så vidt muligt skal være til at stole på. Jeg spørger altid om jeg må sige det videre/undersøge det/spørge nogen uden at det på nogen måde kan gættes hvem det handler om. Det er en sær rolle jeg har.
Jeg har selv valgt den og den kan give nogle øretæver, men idéen er at skabe et bedre arbejdsmiljø sådan allround. Også for lederne. De er også mennesker!
Hvis jeg hører om en leder der har gjort noget, der var noget skidt, så tør jeg gå til vedkommende og sige det.
Hvis jeg hører medarbejdere tale om at dét eller dét er for dårligt eller latterligt, så kan jeg, ofte, give dem en forklaring på hvorfor virksomheden gør sådan og at det altså ikke er fordi de er nogle store, stygge pengepugere eller hvad der nu er issuet. (Nogle gange er det og så siger jeg dét :devil:)

Så hører jeg noget som helst om hende, så går jeg til hende med det samme. Bare fordi jeg synes det kun er morsomt, så betyder det ikke at alle andre gør. Jeg tror de fleste ville synes det var grænseoverskridende. -men det kan man nu hurtigt komme i klemme med hos os, for vi er nogle krammere. Ret fysiske i det hele taget. Nogle ville nok synes det er for "veninde-agtigt" oven i købet. Og vi opfordrer derfor altid folk til, især de nye, at sige til hvis fysisk nærhed ikke er noget de synes hører sig til på deres arbejdsplads. Der skal være plads til alle. Også til dem der ikke gider krammere.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 23. nov 2016, 13:40

HappyPaww skrev:
Animi skrev:
HappyPaww skrev:
Animi skrev:Denne her quiz synes jeg er upassende, og ikke sjov overhovedet...

http://www.mx.dk/underholdning/film_tv/story/28073448

Hvorfor?

Jeg synes sgu den er fin :lol: - og yderst skræmmende, at Trump står bag så mange "guldkorn" :shock:


Trump? Er det der der dukker op når du trykker på linket? Jeg linkede til en "Skal du bo på Vestegnen" quiz :P

Jeg fik en quiz om, om det var Bendtner, Gulddrengen eller Trump, der stod bag nogle hjernedøde opblæste udtalelser :lol:


Der er et eller andet spøjst ved det link

Hvor meget prinsesse fra blokken er du?
Dine point: 12 ud af 30

Uha! Du har en lille vestegnsprinsesse gemt i dig. Du går sikkert i solarie jævnligt, men har ikke helt accepteret solkuren som en god løsning. Der er grænser.

The fuck :gruble:
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. nov 2016, 16:21

Fyrst Eberhard skrev:
Smiling_Goat skrev:
Fyrst Eberhard skrev:.


Og jeg forestiller mig en mand i et lidt for lille julemandskostume, der går rundt og taler med sit lidt fremadskubbede underliv, som han også svarer for med en lille pibende stemme, mens han går rundt efter grædende børn?

Er det bare mig, der kan se det?

Jeg kan også næsten se, hvordan den kunne blive en virkelig stenet spillefilm. Eller en julekalender for DR2.. Igen, bare mig?

Jeg synes det mest absurde er, at dén lille slåfejl giver resten af teksten en ret akavet undertone.


Ja ordet "sutter" springer én i øjnene.
8
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aspargsen » 24. nov 2016, 16:55

Dirtylittledevil skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
Smiling_Goat skrev:
Fyrst Eberhard skrev:.


Og jeg forestiller mig en mand i et lidt for lille julemandskostume, der går rundt og taler med sit lidt fremadskubbede underliv, som han også svarer for med en lille pibende stemme, mens han går rundt efter grædende børn?

Er det bare mig, der kan se det?

Jeg kan også næsten se, hvordan den kunne blive en virkelig stenet spillefilm. Eller en julekalender for DR2.. Igen, bare mig?

Jeg synes det mest absurde er, at dén lille slåfejl giver resten af teksten en ret akavet undertone.


Ja ordet "sutter" springer én i øjnene.

Gad vide om det er julemandens løsgående nosser der skal suttes på :slem:
2
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bøtte » 25. nov 2016, 16:15

Jeg stod foran sygehuset med min helt nye baby i armene og ventede på min mand.
En ældre mand begynder at snakke til mig og spørger ind til min datter, og pludselig lyder hans næste spørgsmål 'Gjorde det ikke ondt nede i missekatten?' :8:
Jeg ignorerede hans spørgsmål og det fik ham til at spørge 'jamen gjorde det ikke det?' :tie:
18
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf fisken80 » 25. nov 2016, 16:46

Fyrst Eberhard skrev:
Smiling_Goat skrev:
Fyrst Eberhard skrev:.


Og jeg forestiller mig en mand i et lidt for lille julemandskostume, der går rundt og taler med sit lidt fremadskubbede underliv, som han også svarer for med en lille pibende stemme, mens han går rundt efter grædende børn?

Er det bare mig, der kan se det?

Jeg kan også næsten se, hvordan den kunne blive en virkelig stenet spillefilm. Eller en julekalender for DR2.. Igen, bare mig?

Jeg synes det mest absurde er, at dén lille slåfejl giver resten af teksten en ret akavet undertone.


Så er det i det mindste ikke kun mig, der tænker sært... sutter får bare pludselig en mærkelig undertone...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 25. nov 2016, 16:47

Bøtte skrev:Jeg stod foran sygehuset med min helt nye baby i armene og ventede på min mand.
En ældre mand begynder at snakke til mig og spørger ind til min datter, og pludselig lyder hans næste spørgsmål 'Gjorde det ikke ondt nede i missekatten?' :8:
Jeg ignorerede hans spørgsmål og det fik ham til at spørge 'jamen gjorde det ikke det?' :tie:

Wow, det tager alligevel månedens pris!!
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf decibell » 25. nov 2016, 18:39

Bøtte skrev:Jeg stod foran sygehuset med min helt nye baby i armene og ventede på min mand.
En ældre mand begynder at snakke til mig og spørger ind til min datter, og pludselig lyder hans næste spørgsmål 'Gjorde det ikke ondt nede i missekatten?' :8:
Jeg ignorerede hans spørgsmål og det fik ham til at spørge 'jamen gjorde det ikke det?' :tie:


"Prøv at presse det hoved ud, du tilsyneladende har puttet op bagi, så ved du, hvordan det føles."


Nej fy, det skrev jeg ikke! :tie: Jeg skal vist over i "Det må man ikke sige..."-tråden.
4
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf computermus » 26. nov 2016, 15:36

Jeg synes at det er dybt upassende at en der har siddet som domsmand i "Se og Hør" sagen, umiddelbart efter udtaler sig om sin personlige holdning til ugeblade i et radioprogram.
Og det oven i købet inden de dømte har taget stilling til om de vil anke sagen. Virkelig flot , dame.
Det kan immervæk ikke komme som en overraskelse for hende at der er tavshedspligt i en sådan sag, selv når sagen er slut.
10
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Æble » 26. nov 2016, 19:14

computermus skrev:Jeg synes at det er dybt upassende at en der har siddet som domsmand i "Se og Hør" sagen, umiddelbart efter udtaler sig om sin personlige holdning til ugeblade i et radioprogram.
Og det oven i købet inden de dømte har taget stilling til om de vil anke sagen. Virkelig flot , dame.
Det kan immervæk ikke komme som en overraskelse for hende at der er tavshedspligt i en sådan sag, selv når sagen er slut.


Og derudover udtaler sig om en af de dømtes psykiske problemer og hvilken behandling han har fået. Det er SÅ upassende. Håber hun får en bøde eller sådan noget.
3

Tilbage til "Generelt"