Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 2. jan 2018, 07:34

AgentPixie skrev:Der er en brand på Lolland, hvor politiet formoder en mand er brændt inde.
Politiet vil ikke oplyse, præcist hvor branden foregår, da de mener, det kan forhindre deres arbejde, hvis der kommer tilskuer.

- Vi gider ikke bruge ekstra ressourcer på at spærre vejen af, og derfor vil jeg ikke sige, hvor det er, siger vagtchefen fra politiet.

Ekstra Bladet har dog fundet ud af, at det ligger på xxxxxvej 17


Fuck jer, EB.


Jeg har ikke åbnet hverken avis eller link fra EB i 6 år. Min fætters død var nyhedsstof, og de kimede hans gravide kæreste og min 17-årige fætter ned - røvhuller!
5
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 2. jan 2018, 13:05

Min chef der ellers i fredags havde travlt med mere eller mindre fortælle mig at jeg ikke kunne finde ud af noget som helst i dag for det første præsterer at give mig et ret vigtigt kodeord da jeg er på vej hjem og det dermed er for sent (jeg havde heldigvis selv fundet ud af det). Og dernæst er det med knus osv i beskeden. Seriøst... situationsfornemmelse ville i den grad være på sin plads
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 2. jan 2018, 14:57

Den her smiley:

3.gif
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 2. jan 2018, 17:12

Facebook opfører sig upassende, og det nager mig stadig, flere dage senere.
Jeg finder topløsfoto af en dame, postet af (gætter jeg på) en fyr hun har droppet. Det er helt tydeligt damebryster med nipples og det hele.
På kommentarsporet kan jeg se det handler om hævn, og hun skriver at hun ikke vil tale med ham.
Jeg anmelder det. Og hvad sker der? Intet. Facebook mener ikke at billedet/episoden strider imod deres fællesskabsregler (latterligt ord). Men de vil gerne være behjælpelige med at forklare mig hvordan jeg sætter manden (altså ham der postede billedet) på blokering. Tak facebook! :rulle:
9
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Thestral » 3. jan 2018, 06:36

Dikus skrev:
Dirtylittledevil skrev:Facebook opfører sig upassende, og det nager mig stadig, flere dage senere.
Jeg finder topløsfoto af en dame, postet af (gætter jeg på) en fyr hun har droppet. Det er helt tydeligt damebryster med nipples og det hele.
På kommentarsporet kan jeg se det handler om hævn, og hun skriver at hun ikke vil tale med ham.
Jeg anmelder det. Og hvad sker der? Intet. Facebook mener ikke at billedet/episoden strider imod deres fællesskabsregler (latterligt ord). Men de vil gerne være behjælpelige med at forklare mig hvordan jeg sætter manden (altså ham der postede billedet) på blokering. Tak facebook! :rulle:


Sex-bryster er altid ok. Ammende bryster det modsatte.

Det er ikke så svært

Ja der er jo også nogle der sutter på de ammende bryster forstår du :rulle:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anne Droid » 5. jan 2018, 18:30

Anne Droid skrev:Min søn er taget på ferie uden at rydde op efter sig. Han efterlod opvask og en masse andet hyggeligt. Nu har jeg ændret koden til internettet, den kan han få når han tager sig lidt mere sammen.


Så er sønnen kommet hjem fra ferie. Først var ret muggen over den ændrede kode. Men da han var kølet af, syntes han faktisk det var sjovt - især da han så koden. Den var dannet af forbogstaverne i en typisk mor-sætning.
9
Klimatosse
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hewlett » 5. jan 2018, 18:41

Folks brug af flexiliner i bybilledet er ofte mere upassende end praktisk. Arg!

Kommer gående på en sti, hvor en anden sti fletter ind lidt længere fremme. På denne anden sti kommer to hundeejere gående med hver deres hund. Den ene af en race som mine to ikke kan fordrage. Så jeg stopper helt op, 5 meter før "indfletningen" og afventer at de har fået et forspring.

Den ene hund synes så, at mine hunde er meget spændende og stopper op og kigger. Jeg afventer og synes at jeg signalerer pænt tydeligt, at hundene ikke behøver hilse. Sådan står vi i ca. 30 sekunder. Og venter. Hun prøver så at få sin hund med. Den vil stadig gerne over og hilse på mine. Det hele ender med, at hun slipper låsemekanismen på flexilinen og lader hendes hund rende over i hovedet på mine.

But, why???
5
Dragen
Indlæg: 97
Tilmeldt: 17. aug 2015, 10:38
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dragen » 5. jan 2018, 18:56

^^fordi folk er nogle røvhatte. Punktum.
5
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 5. jan 2018, 18:57

Hewlett skrev:Folks brug af flexiliner i bybilledet er ofte mere upassende end praktisk. Arg!

Kommer gående på en sti, hvor en anden sti fletter ind lidt længere fremme. På denne anden sti kommer to hundeejere gående med hver deres hund. Den ene af en race som mine to ikke kan fordrage. Så jeg stopper helt op, 5 meter før "indfletningen" og afventer at de har fået et forspring.

Den ene hund synes så, at mine hunde er meget spændende og stopper op og kigger. Jeg afventer og synes at jeg signalerer pænt tydeligt, at hundene ikke behøver hilse. Sådan står vi i ca. 30 sekunder. Og venter. Hun prøver så at få sin hund med. Den vil stadig gerne over og hilse på mine. Det hele ender med, at hun slipper låsemekanismen på flexilinen og lader hendes hund rende over i hovedet på mine.

But, why???

Det er da bare slet ikke ok.
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 6. jan 2018, 07:45

Hewlett skrev:Folks brug af flexiliner i bybilledet er ofte mere upassende end praktisk. Arg!

Kommer gående på en sti, hvor en anden sti fletter ind lidt længere fremme. På denne anden sti kommer to hundeejere gående med hver deres hund. Den ene af en race som mine to ikke kan fordrage. Så jeg stopper helt op, 5 meter før "indfletningen" og afventer at de har fået et forspring.

Den ene hund synes så, at mine hunde er meget spændende og stopper op og kigger. Jeg afventer og synes at jeg signalerer pænt tydeligt, at hundene ikke behøver hilse. Sådan står vi i ca. 30 sekunder. Og venter. Hun prøver så at få sin hund med. Den vil stadig gerne over og hilse på mine. Det hele ender med, at hun slipper låsemekanismen på flexilinen og lader hendes hund rende over i hovedet på mine.

But, why???

Jeg blir så gal på den slags hundeejere, for de skal nok være de første til at vrænge op hvis deres hund bliver bidt, hvad er det de ikke forstår når man holder sin hund tilbage, det burde være simpelt... hund holdt tilbage = min hund æder din hund hvis, din hund kommer tæt på.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Slettet bruger » 6. jan 2018, 08:04

Juki skrev:
kidkomb skrev:
AgentPixie skrev:Der er en brand på Lolland, hvor politiet formoder en mand er brændt inde.
Politiet vil ikke oplyse, præcist hvor branden foregår, da de mener, det kan forhindre deres arbejde, hvis der kommer tilskuer.

- Vi gider ikke bruge ekstra ressourcer på at spærre vejen af, og derfor vil jeg ikke sige, hvor det er, siger vagtchefen fra politiet.

Ekstra Bladet har dog fundet ud af, at det ligger på xxxxxvej 17


Fuck jer, EB.

Jeg bliver altid lidt morbidt nysgerrig i sådan en situation.
Ikke på branden, men på journalisten.
Hvilket slags menneske gør sådan noget?
Med ro i maven og selvtilfredshed oven i købet.
Sådan noget undrer mig.

Det gør jeg også.

Hvordan kan man få sig selv til det og hvordan retfærdiggør man det overfor sig selv? Og hvem har behov for så konkrete detaljer?

Det sanme med fotografer der skal have det hele med fra katastrofer osv. Det bedste er chokerede øjenvidner eller folk der selv har været en del af en ulykke, et terrorangreb eller lign., som skal interviewes hurtigst muligt efter. For ellers er det ikke autentisk nok og folk kan ikke sætte sig ind i hvor forfærdeligt det er, wtf?!

Jeg glemmer ikke billederne af den dobbeltdækker bus, der var for høj til at køre under en bro i København for 16 år siden. Der var ret mange der kom til skade og nogle der døde. Alligevel skulle der tages billeder af stærkt sårede folk der sad øverst i bussen og skulle have hjælp(fordi taget var skrællet af)

Wtf?! Hvem har glæde af at se sådan noget??


Er det ikke svært at vide på forhånd? Der findes et meget berømt billede fra Vietnam-krigen af en ung pige der er blevet ramt af Napalm og nøgen løber skrigende væk. Det er nærmest blevet et symbol på Vietnam-krigens rædsler, og det ville være en skam hvis vi ikke havde sådanne billeder til at minde os om historien. Der er måske ikke så stor sandsynlighed for at billedet af den fastklemte bus får samme status, men jeg tror omvendt også det er farligt hvis journalister begynder at tænke "hvem har glæde af at jeg tager det her billede?". Der er brug for at verdens elendighed dokumenteres, og et billede siger som bekendt ofte mere end 1000 ord.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 6. jan 2018, 11:26

abcd skrev:
Juki skrev:
kidkomb skrev:
AgentPixie skrev:Der er en brand på Lolland, hvor politiet formoder en mand er brændt inde.
Politiet vil ikke oplyse, præcist hvor branden foregår, da de mener, det kan forhindre deres arbejde, hvis der kommer tilskuer.

- Vi gider ikke bruge ekstra ressourcer på at spærre vejen af, og derfor vil jeg ikke sige, hvor det er, siger vagtchefen fra politiet.

Ekstra Bladet har dog fundet ud af, at det ligger på xxxxxvej 17


Fuck jer, EB.

Jeg bliver altid lidt morbidt nysgerrig i sådan en situation.
Ikke på branden, men på journalisten.
Hvilket slags menneske gør sådan noget?
Med ro i maven og selvtilfredshed oven i købet.
Sådan noget undrer mig.

Det gør jeg også.

Hvordan kan man få sig selv til det og hvordan retfærdiggør man det overfor sig selv? Og hvem har behov for så konkrete detaljer?

Det sanme med fotografer der skal have det hele med fra katastrofer osv. Det bedste er chokerede øjenvidner eller folk der selv har været en del af en ulykke, et terrorangreb eller lign., som skal interviewes hurtigst muligt efter. For ellers er det ikke autentisk nok og folk kan ikke sætte sig ind i hvor forfærdeligt det er, wtf?!

Jeg glemmer ikke billederne af den dobbeltdækker bus, der var for høj til at køre under en bro i København for 16 år siden. Der var ret mange der kom til skade og nogle der døde. Alligevel skulle der tages billeder af stærkt sårede folk der sad øverst i bussen og skulle have hjælp(fordi taget var skrællet af)

Wtf?! Hvem har glæde af at se sådan noget??


Er det ikke svært at vide på forhånd? Der findes et meget berømt billede fra Vietnam-krigen af en ung pige der er blevet ramt af Napalm og nøgen løber skrigende væk. Det er nærmest blevet et symbol på Vietnam-krigens rædsler, og det ville være en skam hvis vi ikke havde sådanne billeder til at minde os om historien. Der er måske ikke så stor sandsynlighed for at billedet af den fastklemte bus får samme status, men jeg tror omvendt også det er farligt hvis journalister begynder at tænke "hvem har glæde af at jeg tager det her billede?". Der er brug for at verdens elendighed dokumenteres, og et billede siger som bekendt ofte mere end 1000 ord.

Jeg synes der er forskel på at dokumentere krig, død og ødelæggelse og en trafikulykke fx.

Jeg er enig med dig i at billeder fra krig, katastrofer og lignende kan være nødvendige for at gøre politikere og resten verden opmærksom på at der er brug for hjælp. Jeg synes heller ikke at man skal forsøge at "romantisere" ting som Anden verdenskrig ved ikke at vise hvordan bl.a jøder blev behandlet. Som du også siger så er det et vigtigt redskab for at minde os om historien, evt. for at kunne lære af den.

For os i vesten kan det være svært at forstille sig og sætte sig ind i hvordan det er at vokse op et sted med diktatur og/eller en kraftig indgriben i folks frie valg om hvordan de fx skal gå klædt. Nogle gange er man nødt til at skære ting ud i pap og vise hvad fx kvinder bliver udsat for i nogle lande hvis ikke de "retter ind" og lader sig undertrykke. Uden kan det jo også være svært at ændre det eller forsøge at hjælpe dem med at gøre oprør.

Et trafikuheld synes jeg personligt ikke har noget umiddelbart formål eller er nødvendigt at vise i en avis, for at kunne forstå hvor forfærdeligt det er.

Det er ikke fordi jeg ikke også synes krig, død og ødelæggelse er forfærdeligt eller at jeg er blevet hærdet, så det ikke påvirker mig mere. Jeg opsøger det ikke bevidst, netop fordi det påvirker mig negativt og fordi jeg er bange for at blive mere og mere upåvirket.

Det ses jo allerede i nyhedsudsendelser. Er det fx optagelser fra et bombeangreb i Syrien så bliver det vist i bedste sendetid. Er det derimod et terrorangreb i Europa så skal man have diverse advarsler inden. Også selvom det er den samme målgruppe der er ramt. Det er da mærkeligt :gruble:

.. Og måske lidt et sidespor :genert:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 8. jan 2018, 15:03

Hvorfor synes nogle mennesker det er i orden at kaste tændte cigaretter ud fra altaner/højder ned på hvor der går folk

Jeg var 1-1,5 meter fra at blive ramt da jeg cyklede langsomt forbi nogle lejligheder med altaner. Jeg nåede lige at se en skikkelse fra en af altanerne på 2. eller 3. sal forsvinde ind i lejligheden.

Røvhat!
6
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 8. jan 2018, 15:17

Ghattner skrev:Hvorfor synes nogle mennesker det er i orden at kaste tændte cigaretter ud fra altaner/højder ned på hvor der går folk

Jeg var 1-1,5 meter fra at blive ramt da jeg cyklede langsomt forbi nogle lejligheder med altaner. Jeg nåede lige at se en skikkelse fra en af altanerne på 2. eller 3. sal forsvinde ind i lejligheden.

Røvhat!

Jeg udvider og siger... hvorfor syntes mange rygere at det er ok at smide deres skod på gader og stræder, tag en tur igennem randers og du vil ikke kunne gå et skridt uden at du har et skod under sålen.
5
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Muspel » 8. jan 2018, 17:18

cola skrev:
Ghattner skrev:Hvorfor synes nogle mennesker det er i orden at kaste tændte cigaretter ud fra altaner/højder ned på hvor der går folk

Jeg var 1-1,5 meter fra at blive ramt da jeg cyklede langsomt forbi nogle lejligheder med altaner. Jeg nåede lige at se en skikkelse fra en af altanerne på 2. eller 3. sal forsvinde ind i lejligheden.

Røvhat!

Jeg udvider og siger... hvorfor syntes mange rygere at det er ok at smide deres skod på gader og stræder, tag en tur igennem randers og du vil ikke kunne gå et skridt uden at du har et skod under sålen.


Jeg forhøjer og siger... hvorfor synes mine overboer, at det er ok at kaste skodder ned i vores fælles gårdhave. Og virker til at sigte efter potterne- så jeg ofte kan finde skodder i min rosmarin :(
0

Tilbage til "Generelt"