Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32463

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 15. jul 2016, 22:33

Smiling_Goat skrev:Jeg synes altså, der er noget lidt upassende over det her: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-07-1 ... or-en-slik

Altså, det er mad, der er for gammelt, som de her brødre får udleveret gratis af supermarkedet, som ellers ville have smidt det ud. Det stiller de op i en lade, og så sælger de det til udsatte/fattige familier - hvis de altså har meldt sig ind i deres forening først. Jeg synes virkelig, det lugter af opportunisme. Hvis de nu ikke, havde fået det udleveret, ville supermarkedet bare have smidt det ud, og så kunne de udsatte familier have kunnet hente det gratis i containeren ved butikken - eller måske selv have lavet en ordning med nævnte butik.

Desuden har maden allerede overskredet sidste holdbarhedsdato, hvilket betyder, at ingen ved om familierne overhovedet kan nå igennem alt det indkøbte, før det virkelig skal smides ud. Jeg ved ikke.. Jeg synes nok bare, at man, hvis man virkelig vil hjælpe folk, ikke kræver noget til gengæld - og især ikke, når folk ikke rigtigt har noget at give af. Jeg håber virkelig at medlemskabet af foreningen i det mindste er gratis.




Der skal betales kontingent (200 kr for et år) og de penge bruges så som støtte til udsatte personer.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 20. jul 2016, 15:03

Jeg er i landbohøjskolens have og fint nok folk ligger i bar røv jeg er ret ligeglad men lad dog være med at lave hønserøv fordi nogen mærkeligt nok er her for at se plantesamlingerne.

Og nej det er ikke valgfrit om man lader ungerne cykle når der står cykling forbudt ved indgangen men selvom det ikke står på skiltet så er det heller ikke okay at lade sine børn slås i bedene.

Hører det under at være upassende at tæve folk med et skilt mens man brøler "det er dig dig diiig der giver andre forældre et dårligt ry? "..der må være noget med formildende omstændigheder.
12
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dr_bp » 20. jul 2016, 15:18

En på min fb har delt en video af en kvinde der bliver skudt i hovedet fordi hun ikke bærer niqab. Jeg ved ikke om den er fake, men jeg synes det er grænseoverskridende og upassende at poste sådan en video. Jeg har meldt den til fb og håber at de tager den af.
3
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 20. jul 2016, 19:16

Dr_bp skrev:En på min fb har delt en video af en kvinde der bliver skudt i hovedet fordi hun ikke bærer niqab. Jeg ved ikke om den er fake, men jeg synes det er grænseoverskridende og upassende at poste sådan en video. Jeg har meldt den til fb og håber at de tager den af.


Med mindre hun har bare bryster samtidig, så sker der nok ikke noget .
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Vinaia » 21. jul 2016, 04:39

Jeg synes, det er mega upassende, at min datter valgte at stå op i dag kl. 4.40. Især fordi jeg først faldt i søvn omkring midnat.
0
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 21. jul 2016, 06:51

Hunkat skrev:Jeg har en - anonym - kollega som er mega upassende. Vedkommende har, igen, anonymt, lagt en artikel i chefens dueslag med overskriften "Dårlige ledere gør medarbejdere syge" (eller noget i den retning).
Chefen er gået på ferie så det bliver det første h*n ser når h*n kommer tilbage.

Det er fandme lavt. Og grænsende til mobning. Det er upassende. Hvis man har sådan noget på hjertet så tager man den ansigt til ansigt, til MUS (som lige er blevet afholdt) eller når behovet opstår.


Det havde jeg altså taget en snak med selvsamme kollega om. Der havde jeg blandet mig, ganske enkelt og diskret. Det er altså for dlb.moralsk og i min verden mobning, at lægge grimme, anonyme beskeder om at personen ikke gør sit job ordentligt. Det er på børnehavestadiet. Man er altså en dårlig kollega hvis man opfører sig på den måde - det er så lidt konstruktivt som det kan være.
4
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 21. jul 2016, 11:03

Smiling_Goat skrev:
dykkersild skrev:
Hunkat skrev:Jeg har en - anonym - kollega som er mega upassende. Vedkommende har, igen, anonymt, lagt en artikel i chefens dueslag med overskriften "Dårlige ledere gør medarbejdere syge" (eller noget i den retning).
Chefen er gået på ferie så det bliver det første h*n ser når h*n kommer tilbage.

Det er fandme lavt. Og grænsende til mobning. Det er upassende. Hvis man har sådan noget på hjertet så tager man den ansigt til ansigt, til MUS (som lige er blevet afholdt) eller når behovet opstår.


Det havde jeg altså taget en snak med selvsamme kollega om. Der havde jeg blandet mig, ganske enkelt og diskret. Det er altså for dlb.moralsk og i min verden mobning, at lægge grimme, anonyme beskeder om at personen ikke gør sit job ordentligt. Det er på børnehavestadiet. Man er altså en dårlig kollega hvis man opfører sig på den måde - det er så lidt konstruktivt som det kan være.


Man kunne også, nede i det ene hjørne, skrive: "Venlig hilsen" og så pgl. kollegas navn :fløjt: .. Så er det da ikke en helt gratis sviner :P, og vedkommende kan selv bakse med, om hun vil stå ved sine udgydelser eller føle sig som et skvat, fordi hun kun kan finde ud af at levere den slags anonymt og konsekvensfrit.

(Jeg kunne ikke finde på det, men jeg synes, det kunne være lidt fedt. I hvert fald i teorien.)


Desværre ved jeg ikke hvem der gjorde det, vedkommende har været helt anonym og det ser ikke ud til at nogen har opdaget at det er sket før vedkommende var over alle bjerge.

Men jeg kan jo så opdatere og sige at jeg endte med at smide den ud. Jeg synes det var for groft.
22
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 21. jul 2016, 12:35


Desværre ved jeg ikke hvem der gjorde det, vedkommende har været helt anonym og det ser ikke ud til at nogen har opdaget at det er sket før vedkommende var over alle bjerge.

Men jeg kan jo så opdatere og sige at jeg endte med at smide den ud. Jeg synes det var for groft.


Godt Hunkat - det havde jeg også gjort :klap: Jeg havde nok også lige ladet en mærkning falde om, at jeg havde gjort selv samme - f.eks. ved frokosten. Så kunne den kollega blot henvende sig til mig for en afklaring af hvorfor jeg valgte at gøre det.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 21. jul 2016, 14:39

Hunkat skrev:
Smiling_Goat skrev:
dykkersild skrev:
Hunkat skrev:Jeg har en - anonym - kollega som er mega upassende. Vedkommende har, igen, anonymt, lagt en artikel i chefens dueslag med overskriften "Dårlige ledere gør medarbejdere syge" (eller noget i den retning).
Chefen er gået på ferie så det bliver det første h*n ser når h*n kommer tilbage.

Det er fandme lavt. Og grænsende til mobning. Det er upassende. Hvis man har sådan noget på hjertet så tager man den ansigt til ansigt, til MUS (som lige er blevet afholdt) eller når behovet opstår.


Det havde jeg altså taget en snak med selvsamme kollega om. Der havde jeg blandet mig, ganske enkelt og diskret. Det er altså for dlb.moralsk og i min verden mobning, at lægge grimme, anonyme beskeder om at personen ikke gør sit job ordentligt. Det er på børnehavestadiet. Man er altså en dårlig kollega hvis man opfører sig på den måde - det er så lidt konstruktivt som det kan være.


Man kunne også, nede i det ene hjørne, skrive: "Venlig hilsen" og så pgl. kollegas navn :fløjt: .. Så er det da ikke en helt gratis sviner :P, og vedkommende kan selv bakse med, om hun vil stå ved sine udgydelser eller føle sig som et skvat, fordi hun kun kan finde ud af at levere den slags anonymt og konsekvensfrit.

(Jeg kunne ikke finde på det, men jeg synes, det kunne være lidt fedt. I hvert fald i teorien.)


Desværre ved jeg ikke hvem der gjorde det, vedkommende har været helt anonym og det ser ikke ud til at nogen har opdaget at det er sket før vedkommende var over alle bjerge.

Men jeg kan jo så opdatere og sige at jeg endte med at smide den ud. Jeg synes det var for groft.


Måske kunne man gøre opmærksom på der er et problem, jeg ved ikke om man holder fællesmøder-sgtigt hvor du er men jeg synes egentlig det er noget der burde tages op... Tænk at komme og få sådan en seddel, det tænker jeg nogen godt kunne tage meget tungt og det er da synd.

Måske er der også nogen der får dem som synes det er for flovt at sige så jeg ville synes det er værd at overveje at få sagt sår'n højt og kollektivt at hvis man gør den slags hører man under organismer der er lavere end navlesvamp.
1
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DenBlødeJyde » 22. jul 2016, 06:56

Nu ved jeg ikke om der er en TR eller Arbejdsmiljørepræsentant. Men jeg ville få en af dem til, at tage det op.

Sådan noget kan virkelig være grobund for en dårligt arbejdsmiljø, og hvis vedkommende virkelig mener at chefen er så dårlig, så er det alligevel de to vedkommende skal have fat i.
5
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Hunkat » 22. jul 2016, 07:04

Der er desværre allerede afsindigt dårligt arbejdsmiljø i afdelingen og det har været oppe og vende i et utal af sammenhænge. HR har været indenover, jamen der er snart ikke det der ikke er forsøgt, ud over at skifte chefen ud selvfølgelig. Og det er helt klart et ledelsesproblem, det kunne en blind mand spotte på et sekund. Svingdøren i afdelingen drejer så stærkt at man kunne bruge den som ventilator.

Og der er faktisk en regel om at hvis man hænger artikler op (f.eks. om ergonomi eller stress) så skal man skrive initialer på, netop for at man ikke skal kunne lave de der skjulte svinere. Men det var vedkommende så ikke interesseret i.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Vinaia » 23. jul 2016, 06:29

Jeg synes nedenstående var upassende - men jeg er så heller ikke vant til at rejse med offentlig transport. Så jeg ved ikke, om det er normen og generelt tolereret, at voksne mænd, der står og venter på at komme af toget, læner bagdelen op ad de andre passagerers sæde, så vedkommende (mig) lige bliver gnubbet på skulderen/baghovedet af nævnte mandspersons røv. Bvadr. :naughty:
2
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 26. jul 2016, 10:04

Den mand der gik forbi mig igår og helt uprovokeret hvæsede "perkerkælling" lige op i mit ansigt var upassende..
3
...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15650
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21043

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 26. jul 2016, 10:32

LadyFox skrev:Den mand der gik forbi mig igår og helt uprovokeret hvæsede "perkerkælling" lige op i mit ansigt var upassende..

:8: Årh hvad!?! :sur: Fuck en nar!
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46281

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 26. jul 2016, 10:45

2SHY skrev:
LadyFox skrev:Den mand der gik forbi mig igår og helt uprovokeret hvæsede "perkerkælling" lige op i mit ansigt var upassende..

:8: Årh hvad!?! :sur: Fuck en nar!

Helt vildt. Ved ikke lige hvad det kom af :stoned: Bitre mand.
1
...

Tilbage til "Generelt"