Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 1. sep 2016, 19:03

Jeg er taget hele vejen til Amager for at underholde min venindes Chihuahua i weekenden mens hun er på ferie - men gider køteren at være sammen med mig - næ nej.

-Jeg har endda efterladt mand og egen HUND derhjemme, og de gider godt sidde i stue med mig.
2
...
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 1. sep 2016, 19:10

Mamaseraptor skrev:I bussen i dag, hvor der bag mig sidder en person der taler i mobiltlf og fortæller om sin mors kræftdiagnose og moderens reaktion på diagnosen. Tror vi var en del der krummede tæer.

Men det kunne muligvis være, at vedkommende havde brug for at tale om det. Er det så forkert? At et menneske evt. reagerer på de følelser, som vælter op og ned på det hele, når personens mor har fået konstateret en modbydelig sygdom?
9
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 1. sep 2016, 19:26

Mamaseraptor skrev:I bussen i dag, hvor der bag mig sidder en person der taler i mobiltlf...


Maria86 skrev:Jeg ved ikke om jeg var upassende jeg talte i telefon i bussen i dag...


Jeg tror lige jeg har lagt to og to sammen..
4
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Mumifar
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 144

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mumifar » 1. sep 2016, 19:34

LadyFox skrev:Jeg er taget hele vejen til Amager for at underholde min venindes Chihuahua i weekenden mens hun er på ferie - men gider køteren at være sammen med mig - næ nej.

-Jeg har endda efterladt mand og egen HUND derhjemme, og de gider godt sidde i stue med mig.


Chihuahuaer er ligeså arrogante som deres ejere.
2
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 3. sep 2016, 18:04

Jeg kørte med en upassende chauffør hjem fra Food festivallen i århus.

Der sad et par overfor mig som lige pludselig fik utrolig travlt med at komme ud af bussen da de opdagede at vi holdte ved deres stop. Så travlt at de glemmer deres pose.
Posen var en papirs pose og ikke særlig fyldt. De stod også på ved foodfestivallen så det har jo nok været vare derfra.

Jeg skal af 2 stop før bussens endestation så jeg holder lidt øje med den, håber at andre tager sig af det, og da jeg skal af tager jeg posen og går op til chaufføren og fortæller at et par har glemt den da de stod af bussen, og om han bare vi havde at jeg stiller den bag hans sæde.
"Du kan bare tage den med" siger han
Jeg er helt wtf... og svare vist bare "Nej?"
Han virker nu dybt irriteret og vifter med armen og siger "bare stil den der" og peger ved siden af ham inde i den der lille "kabine" som de sidder i.
Da jeg stiller den virker han stadig irriteret og flytter rundt på den imens jeg kommer af bussen.

Det er sgu da ligemeget hvor lidt chaufføren gider at tage sig af det folk glemmer, de skal sgu da ikke tilbyde at andre passagere bare kan tage deres ting...
6
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6176
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16145

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 4. sep 2016, 17:45

Vores møgtoilet, som er gået i stykker her til aften. Jeg kan ikke rigtigt vurdere, om det kræver huhej-reparation, men jeg har skrevet til min leder, at jeg muligvis kommer senere i morgen (afhænger jo af, hvornår vvser kan komme).

Er også lidt upassende at melde sig fraværende på baggrund af et toilet.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 4. sep 2016, 18:02

Annione skrev:Det har gudskelov et navn - jeg troede bare det var mig, der var ultra sart. Det hedder misofoni.


Og her gik jeg rundt og troede, at det er meget normalt, at der er nogle lyde, som kan drive en til vanvid - og så viser det sig, at jeg kan skrive endnu en diagnose på mit cv
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 4. sep 2016, 18:12

Delfin skrev:
Annione skrev:Det har gudskelov et navn - jeg troede bare det var mig, der var ultra sart. Det hedder misofoni.


Og her gik jeg rundt og troede, at det er meget normalt, at der er nogle lyde, som kan drive en til vanvid - og så viser det sig, at jeg kan skrive endnu en diagnose på mit cv


Nu ved jeg ikke om du mener det i sjov – men anser du det virkelig for en diagnose?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 4. sep 2016, 18:18

lillebjoern skrev:
Delfin skrev:
Annione skrev:Det har gudskelov et navn - jeg troede bare det var mig, der var ultra sart. Det hedder misofoni.


Og her gik jeg rundt og troede, at det er meget normalt, at der er nogle lyde, som kan drive en til vanvid - og så viser det sig, at jeg kan skrive endnu en diagnose på mit cv


Nu ved jeg ikke om du mener det i sjov – men anser du det virkelig for en diagnose?


Nej, jeg anser det stadig som en ret almindelig ting, men dette er første link, jeg stødte på på google http://kognitivpsykologkbh.dk/hvad-er-misofoni/
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 4. sep 2016, 18:24

lillebjoern skrev:
Delfin skrev:
Annione skrev:Det har gudskelov et navn - jeg troede bare det var mig, der var ultra sart. Det hedder misofoni.


Og her gik jeg rundt og troede, at det er meget normalt, at der er nogle lyde, som kan drive en til vanvid - og så viser det sig, at jeg kan skrive endnu en diagnose på mit cv


Nu ved jeg ikke om du mener det i sjov – men anser du det virkelig for en diagnose?


Det er en diagnose, på linie med OCD. Der er bare ikke forsket lige så meget i det, som i OCD.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 4. sep 2016, 18:28

Annione skrev:
lillebjoern skrev:
Delfin skrev:
Annione skrev:Det har gudskelov et navn - jeg troede bare det var mig, der var ultra sart. Det hedder misofoni.


Og her gik jeg rundt og troede, at det er meget normalt, at der er nogle lyde, som kan drive en til vanvid - og så viser det sig, at jeg kan skrive endnu en diagnose på mit cv


Nu ved jeg ikke om du mener det i sjov – men anser du det virkelig for en diagnose?


Det er en diagnose, på linie med OCD. Der er bare ikke forsket lige så meget i det, som i OCD.


Men så skal det vel være så udpræget, at det giver udprægede problemer med at færdes blandt andre i hverdagen, og ikke bare at man bliver irriteret og får kriller af en lyd
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
gro71
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3261

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf gro71 » 5. sep 2016, 07:17

Det stankelben, der landede i min kaffekop uden at jeg opdagede det og derefter endte i min mund, da jeg tog en tår af kaffen, var FANME upassende!
8
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 5. sep 2016, 07:32

gro71 skrev:Det stankelben, der landede i min kaffekop uden at jeg opdagede det og derefter endte i min mund, da jeg tog en tår af kaffen, var FANME upassende!


:panik: :puke:

Jeg stod i går og kiggede nogle madhæfter igennem, da der så pludselig sad den styggeste og tykkeste edderkop og gloede på mig. Jeg gjorde selvfølgelig det eneste rigtige og kylede alle madhæfter ad helvedes til, løb min vej mens jeg kaldte på kæresten med gråd i stemmen.
6
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 5. sep 2016, 07:41

Annione skrev:
lillebjoern skrev:
Delfin skrev:
Annione skrev:Det har gudskelov et navn - jeg troede bare det var mig, der var ultra sart. Det hedder misofoni.


Og her gik jeg rundt og troede, at det er meget normalt, at der er nogle lyde, som kan drive en til vanvid - og så viser det sig, at jeg kan skrive endnu en diagnose på mit cv


Nu ved jeg ikke om du mener det i sjov – men anser du det virkelig for en diagnose?


Det er en diagnose, på linie med OCD. Der er bare ikke forsket lige så meget i det, som i OCD.


OK, det synes jeg bare lyder voldsomt. At det ligefrem skal være en diagnose at der er nogle lyde man ikke kan udholde.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 5. sep 2016, 09:28

lillebjoern skrev:
OK, det synes jeg bare lyder voldsomt. At det ligefrem skal være en diagnose at der er nogle lyde man ikke kan udholde.


Det er nok rigtig svært, for alle mennesker, at skulle kunne sætte sig ind i alle lidelser.
Om det er duftoverfølsomhed, el-overfølsomhed eller misofoni. Empati er bare ikke altid nok.
3

Tilbage til "Generelt"