Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32463

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 19. dec 2016, 10:29

Rikke skrev:
icelady skrev:Kan desværre ikke linke til nogen historie, da det er noget, svigerdatterens mor har fra omtalte persons egen mund.

(Det kan også godt ske, at damen bare har lavet sjov for at få rygterne sat i gang i den lille landsby. :D )

Men hvis det passer er det godt nok vildt.

Og det er ikke en tjenestehund? :gruble:


Nej, det er ganske almindelig hygge nusse hund.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 19. dec 2016, 11:16

Jeg får da også "hunds første sygedag", så hvorfor ikke barsel, det er jo sådan ca lige så slemt med en hvalp som med et barn, hvalpen skal luftes hver time for at lærer den ikke at gøre det indenfor.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 19. dec 2016, 11:30

cola skrev:Jeg får da også "hunds første sygedag", så hvorfor ikke barsel, det er jo sådan ca lige så slemt med en hvalp som med et barn, hvalpen skal luftes hver time for at lærer den ikke at gøre det indenfor.

Alle jeg kender bruger ferie dage på sådan noget.
9
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 19. dec 2016, 11:34

cola skrev:Jeg får da også "hunds første sygedag", så hvorfor ikke barsel, det er jo sådan ca lige så slemt med en hvalp som med et barn, hvalpen skal luftes hver time for at lærer den ikke at gøre det indenfor.


Hvor er du ansat?

Jeg kender ikke en eneste hundejer i Danmark der har hund 1. sygedag - og ej heller hunde-barsel.

Redigeret:

Kan se at du har lavet vikararbejde - 1 dags job i oktober. Noget med nogle nye opgaver og dagshold i november - og du starter nyt job i det nye år.
Vikarjobs - der får man med garanti ikke hund 1. sygedage.
Ved ikke med dit arbejdssted i november - men skifteholdsarbejde tyder ikke på specielt overenskomst med hundens 1. sygedag.

Så mit spørgsmål omformuleres nok til: hvor var du ansat og hvor skal du ansætte hvor der er hunds 1. sygedag? Mit bud er at en hel del hundeejere er meget, meget int. i at høre dit svar.
5
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 19. dec 2016, 14:16

Det nye sted har jeg også fået lov til at tage hvalpen med på arbejde... kan måske være derfor. De er ret glade for hunde :-)
Men det var skam en af mine "det skal stå i ansættelses brevet" det har jeg fået de sidste mange gange jeg har haft et job, dog ikke medregnet vikar eller studiejob.
Det er ligesom når du forhandler løn... så forhandler jeg hunds første sygedag, for den sags skyld barsel, til hvalp (det har jeg så ikke).
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25732

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 19. dec 2016, 14:19

cola skrev:Det nye sted har jeg også fået lov til at tage hvalpen med på arbejde... kan måske være derfor. De er ret glade for hunde :-)
Men det var skam en af mine "det skal stå i ansættelses brevet" det har jeg fået de sidste mange gange jeg har haft et job, dog ikke medregnet vikar eller studiejob.
Det er ligesom når du forhandler løn... så forhandler jeg hunds første sygedag, for den sags skyld barsel, til hvalp (det har jeg så ikke).


Hvad arbejder du dog med?
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 19. dec 2016, 14:22

Delfin skrev:
cola skrev:Det nye sted har jeg også fået lov til at tage hvalpen med på arbejde... kan måske være derfor. De er ret glade for hunde :-)
Men det var skam en af mine "det skal stå i ansættelses brevet" det har jeg fået de sidste mange gange jeg har haft et job, dog ikke medregnet vikar eller studiejob.
Det er ligesom når du forhandler løn... så forhandler jeg hunds første sygedag, for den sags skyld barsel, til hvalp (det har jeg så ikke).


Hvad arbejder du dog med?

Jeg arbejder på kontor, bogholderi ... eller starter på det fra det nye år :-) Juhuu jeg fik job :-) (udenfor kontekst, men jeg er stadig glad)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25732

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 19. dec 2016, 14:38

cola skrev:[
Jeg arbejder på kontor, bogholderi ... eller starter på det fra det nye år :-) Juhuu jeg fik job :-) (udenfor kontekst, men jeg er stadig glad)


Det er første gang, jeg har hørt om hundens første sygedag, men sejt nok at du har fået det igennem
Tillykke med jobbet
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 19. dec 2016, 14:44

cola skrev:Det nye sted har jeg også fået lov til at tage hvalpen med på arbejde... kan måske være derfor. De er ret glade for hunde :-)
Men det var skam en af mine "det skal stå i ansættelses brevet" det har jeg fået de sidste mange gange jeg har haft et job, dog ikke medregnet vikar eller studiejob.
Det er ligesom når du forhandler løn... så forhandler jeg hunds første sygedag, for den sags skyld barsel, til hvalp (det har jeg så ikke).


Hvor mange jobs har du haft hvor du har hundens 1. sygedage - jeg har aldrig nogen sinde hørt om nogen der har det - som i aldrig. Du skriver de sidste mange gange så vi må være på 5-10 stk. jobs hvor det var muligt. Hvad laver du siden det er muligt - jeg tror dig gerne men undrer mig virkelig?

Er det så ligesom barnets 1. sygedag som reelt er den dag der begynder med, at man finder pasningsmuligheder for sit barn - i dit tilfælde hund? Og så passer du hunden derhjemme - og arbejder ikke?

Jeg er helt med på hvordan der forhandles løn - jeg forestiller mig dog, at i samtlige af de virksomheder jeg har været ansat i, ville det skaber snak og utilfredshed bland medarbejderne hvis der var hundens 1 sygedag i spil.
0
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1598
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 438
Likede indlæg: 5664

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DenBlødeJyde » 19. dec 2016, 15:05

Da min kat var blevet opereret tog jeg det ud af mine feriedage.... Der var sq ikke noget med kattens første sygedag...
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 19. dec 2016, 16:11

Delfin skrev:
cola skrev:[
Jeg arbejder på kontor, bogholderi ... eller starter på det fra det nye år :-) Juhuu jeg fik job :-) (udenfor kontekst, men jeg er stadig glad)


Det er første gang, jeg har hørt om hundens første sygedag, men sejt nok at du har fået det igennem
Tillykke med jobbet

Jeg tror de har tænkt noget i stil med, at hunden jo faktisk aldrig blir syg, ikke i forhold til børn der næsten altid er syge. i hvert fald så har min sidste hund kun haft 1 sygedag.
btw... der er faktisk mange hundeejere der får det igennem, fordi de ikke har børn, hvis du har børn så vil du nok ikke kunne, men mit argument er... De har børns første sygedag så hvorfor må jeg ikke have hunds første sygedag, ja den kan i så selv tænke lidt over, for som det er i dag, er der mange der ser hunden som en del af familien, frem for familie af menneskeblod.
Og... jeg har aldrig nævnt hvad jeg har fået i "bonus" hvorfor sku jeg... det er ligesom dem der får benzinkort eller andre goder, det blir ikke nævnt så ingen blir sure over at de ikke kan finde ud af forhandlingerne.

og tak :-)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25732

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 19. dec 2016, 16:27

cola skrev:Jeg tror de har tænkt noget i stil med, at hunden jo faktisk aldrig blir syg, ikke i forhold til børn der næsten altid er syge. i hvert fald så har min sidste hund kun haft 1 sygedag.
btw... der er faktisk mange hundeejere der får det igennem, fordi de ikke har børn, hvis du har børn så vil du nok ikke kunne, men mit argument er... De har børns første sygedag så hvorfor må jeg ikke have hunds første sygedag, ja den kan i så selv tænke lidt over, for som det er i dag, er der mange der ser hunden som en del af familien, frem for familie af menneskeblod.
Og... jeg har aldrig nævnt hvad jeg har fået i "bonus" hvorfor sku jeg... det er ligesom dem der får benzinkort eller andre goder, det blir ikke nævnt så ingen blir sure over at de ikke kan finde ud af forhandlingerne.

og tak :-)


Det kan såmænd godt være, men hvor stopper det så? Skal vi også have kaninen og hamsterens første sygedag? Og hvor længe har man ret til kæledyrets første sygedag? Når ens unger bliver store nok til at være syge alene hjemme, så er det også slut med barn syg der. Jeg tror da de fleste kan få lov til at tage til dyrlægen med en syg hund, men ligefrem at skrive det i kontrakten synes jeg er lidt, hmm, grinagtigt, fjollet, nej jeg ved ikke, bare sært måske
4
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 19. dec 2016, 22:09

dykkersild skrev:
cola skrev:Det nye sted har jeg også fået lov til at tage hvalpen med på arbejde... kan måske være derfor. De er ret glade for hunde :-)
Men det var skam en af mine "det skal stå i ansættelses brevet" det har jeg fået de sidste mange gange jeg har haft et job, dog ikke medregnet vikar eller studiejob.
Det er ligesom når du forhandler løn... så forhandler jeg hunds første sygedag, for den sags skyld barsel, til hvalp (det har jeg så ikke).


Hvor mange jobs har du haft hvor du har hundens 1. sygedage - jeg har aldrig nogen sinde hørt om nogen der har det - som i aldrig. Du skriver de sidste mange gange så vi må være på 5-10 stk. jobs hvor det var muligt. Hvad laver du siden det er muligt - jeg tror dig gerne men undrer mig virkelig?

Er det så ligesom barnets 1. sygedag som reelt er den dag der begynder med, at man finder pasningsmuligheder for sit barn - i dit tilfælde hund? Og så passer du hunden derhjemme - og arbejder ikke?

Jeg er helt med på hvordan der forhandles løn - jeg forestiller mig dog, at i samtlige af de virksomheder jeg har været ansat i, ville det skaber snak og utilfredshed bland medarbejderne hvis der var hundens 1 sygedag i spil.[/quot
Cola - måske du overså mine spørgsmål?
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 19. dec 2016, 22:16

Delfin skrev:
cola skrev:Jeg tror de har tænkt noget i stil med, at hunden jo faktisk aldrig blir syg, ikke i forhold til børn der næsten altid er syge. i hvert fald så har min sidste hund kun haft 1 sygedag.
btw... der er faktisk mange hundeejere der får det igennem, fordi de ikke har børn, hvis du har børn så vil du nok ikke kunne, men mit argument er... De har børns første sygedag så hvorfor må jeg ikke have hunds første sygedag, ja den kan i så selv tænke lidt over, for som det er i dag, er der mange der ser hunden som en del af familien, frem for familie af menneskeblod.
Og... jeg har aldrig nævnt hvad jeg har fået i "bonus" hvorfor sku jeg... det er ligesom dem der får benzinkort eller andre goder, det blir ikke nævnt så ingen blir sure over at de ikke kan finde ud af forhandlingerne.

og tak :-)


Det kan såmænd godt være, men hvor stopper det så? Skal vi også have kaninen og hamsterens første sygedag? Og hvor længe har man ret til kæledyrets første sygedag? Når ens unger bliver store nok til at være syge alene hjemme, så er det også slut med barn syg der. Jeg tror da de fleste kan få lov til at tage til dyrlægen med en syg hund, men ligefrem at skrive det i kontrakten synes jeg er lidt, hmm, grinagtigt, fjollet, nej jeg ved ikke, bare sært måske

Altså for mig lyder det også ret syret, men; det er jo noget cola har forhandlet sig til åbenbart. Og der må man jo selv vælge, hvad man har lyst til at forsøge at forhandle igennem.
Hvis jeg var i en position, hvor jeg kunne forhandle goder på den måde (det er vel ofte at man nemmere kan forhandle goder end større lønforhøjelse, så hvis både medarbejder og arbejdsgiver går glade fra forhandlingsbordet, så det jo lækkert) så ville jeg have menstruationens første sygedag. Bare som en slags fridag med løn. Det er jo ikke sikkert at jeg ville få det, men jeg ville, som cola, være i en position, hvor jeg kunne argumentere med "ingen børn" og i tillæg "ingen hund og ingen kat og ingen hest" der bliver syge og som jeg ville skulle bruge pludselige feriedage på. Og jeg ville komme til forhandlingsbordet med et så lavt sygefravær i forvejen at jeg reelt set stadig ville ligge en del under gennemsnittet selvom jeg fik en sygedag hver måned.-
Jeg ville give det et forsøg i hvert fald :D
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 20. dec 2016, 00:00

Jeg har lige fået en spam-mail, hvor der står "For bare 5kr kan du stoppe børne-ægteskaber!"
Jeg hørte egentlig også radio-reklamen i eftermiddags.
Og altså, nej, det kan jeg i hvert fald ikke. Hvad er det dog for noget at skrive/sige?!
De burde skamme sig. Det er jo fuldkommen utroværdigt.
Der er da ikke meget jeg hellere vil end at være med til at stoppe sådan noget. Det er bare ikke den rigtige måde at reklamere for det på. Det er jo lyv.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"