Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf gro71 » 6. jan 2020, 08:46

Lull skrev:Min fars kone har købt julegaven til mig.
Tøj, fra en butik der er lukket, så det kan ikke returneres eller byttes.

Det er str M - jeg er større end det.
Da jeg spørger om det kan byttes, får jeg svaret "nej, men så kan det måske være en motivation for at tabe sig"

Jeg er så træt af hende.
Alle andre børn får gaver fra deres ønskeseddel eller smukke klassiske smykker eller ting til hjemmet.
Jeg får altid en gave der bærer præg af bare at skulle overståes, der ikke er noget jeg ønsker mig OVERHOVEDET, og som 9 ud af 10 gange er købt på outlet eller et andet sted hvor det ikke kan byttes.
Det er faktisk så udpræget at min bror og jeg har et lille væddemål om hvor langt i gaveudpakningen jeg når, inden hun nærmest skriger "DET KAN ALTSÅ IKKE BYTTES"


Pak lortet ind og giv hende det til hendes næste fødselsdag. Husk at pointere, at DET IKKE KAN BYTTES!
44
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf TinaW » 6. jan 2020, 09:09

gro71 skrev:
Lull skrev:Min fars kone har købt julegaven til mig.
Tøj, fra en butik der er lukket, så det kan ikke returneres eller byttes.

Det er str M - jeg er større end det.
Da jeg spørger om det kan byttes, får jeg svaret "nej, men så kan det måske være en motivation for at tabe sig"

Jeg er så træt af hende.
Alle andre børn får gaver fra deres ønskeseddel eller smukke klassiske smykker eller ting til hjemmet.
Jeg får altid en gave der bærer præg af bare at skulle overståes, der ikke er noget jeg ønsker mig OVERHOVEDET, og som 9 ud af 10 gange er købt på outlet eller et andet sted hvor det ikke kan byttes.
Det er faktisk så udpræget at min bror og jeg har et lille væddemål om hvor langt i gaveudpakningen jeg når, inden hun nærmest skriger "DET KAN ALTSÅ IKKE BYTTES"


Pak lortet ind og giv hende det til hendes næste fødselsdag. Husk at pointere, at DET IKKE KAN BYTTES!


Fantastisk ide :D
Jeg tror bare jeg havde frabedt mig gaver fra den kant fremover.
4
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Orchidea » 6. jan 2020, 09:15

Lull skrev:Min fars kone har købt julegaven til mig.
Tøj, fra en butik der er lukket, så det kan ikke returneres eller byttes.

Det er str M - jeg er større end det.
Da jeg spørger om det kan byttes, får jeg svaret "nej, men så kan det måske være en motivation for at tabe sig"

Jeg er så træt af hende.
Alle andre børn får gaver fra deres ønskeseddel eller smukke klassiske smykker eller ting til hjemmet.
Jeg får altid en gave der bærer præg af bare at skulle overståes, der ikke er noget jeg ønsker mig OVERHOVEDET, og som 9 ud af 10 gange er købt på outlet eller et andet sted hvor det ikke kan byttes.
Det er faktisk så udpræget at min bror og jeg har et lille væddemål om hvor langt i gaveudpakningen jeg når, inden hun nærmest skriger "DET KAN ALTSÅ IKKE BYTTES"


Hvor er det bare en ualmindelig tarvelig og ja, upassende opførsel.

Jeg ville sige direkte at hendes gaver gør dig ked af det og at du derfor synes at i skal droppe at udveksle gaver fremover. Ikke på en sur eller såret måde, men nøgternt og bestemt.
4
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LaScrooge » 6. jan 2020, 10:23

Misantropen skrev:Man er jo ikke et hak bedre hvis man selv giver et grimt svar tilbage :forvirret:

Hvorfor er det mere okay og hvilken forskel skulle det dog gøre? De færreste lærer noget af at blive talt grimt til eller forstår hvorfor de er upassende. Skulle folk respektere en mere? Det er sjældent det der sker når idioti avler idioti. Tværtimod.

Ikke henvendt til nogen personligt. Det er en opførsel jeg ofte har lagt mærke til bliver anset som en okay reaktion herinde(uanset om det handler om Jehovas Vidner der ringer på, familiemedlemmer, fremmede i supermarkedet osv.) hvilket undrer mig. Jeg forstår udmærket at man har lyst til at ramme en person, som vedkommende har ramt en. Det er ordvalget og måden det gøres på der undrer.


Det handler om at markere sin grænse så ondskabsfulde tromlere fatter, at man ikke er én de kan vade henover. Ved at sige fra kontant og konsekvent og i det åbne lærer man dem, at der er konsekvenser af deres handlinger, ligesom det bliver udstillet nøjagtigt hvor usselt de opfører sig. Jeg synes Santas modsvar er ganske sobre og på sin plads.
6
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Misantropen » 6. jan 2020, 11:05

LaScrooge skrev:
Misantropen skrev:Man er jo ikke et hak bedre hvis man selv giver et grimt svar tilbage :forvirret:

Hvorfor er det mere okay og hvilken forskel skulle det dog gøre? De færreste lærer noget af at blive talt grimt til eller forstår hvorfor de er upassende. Skulle folk respektere en mere? Det er sjældent det der sker når idioti avler idioti. Tværtimod.

Ikke henvendt til nogen personligt. Det er en opførsel jeg ofte har lagt mærke til bliver anset som en okay reaktion herinde(uanset om det handler om Jehovas Vidner der ringer på, familiemedlemmer, fremmede i supermarkedet osv.) hvilket undrer mig. Jeg forstår udmærket at man har lyst til at ramme en person, som vedkommende har ramt en. Det er ordvalget og måden det gøres på der undrer.


Det handler om at markere sin grænse så ondskabsfulde tromlere fatter, at man ikke er én de kan vade henover. Ved at sige fra kontant og konsekvent og i det åbne lærer man dem, at der er konsekvenser af deres handlinger, ligesom det bliver udstillet nøjagtigt hvor usselt de opfører sig. Jeg synes Santas modsvar er ganske sobre og på sin plads.

Ja, enig. Som jeg skrev er det ordvalget og måden det gøres på der undrer, ikke at der siges fra.

Det er ikke Santas forslag jeg betegner som grimme svar, men når forslagene er sådan noget som "Hvad med dig selv din fede ko!" og anden ligeså grim opførsel som det man selv oplever.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 6. jan 2020, 11:53

Min drengs far har ringet til min mor for at få hende til at betale for fyrværkeri nytårsaften.
I forvejen kommer han her og spiser gratis hvert år, det eneste han bidrager med er fyrværkeri.

Min mormor døde sidste år og min mor arvede det meste af en million, og nu er det tredje gang jeg har hørt ham sige at det sq må være rimeligt hun giver nogle af dem til os.

Jeg har ikke sagt noget til det, jeg ved ikke hvordan jeg skal få forklaret at alene det at han ikke skammer sig over at tænke på at rage til sig af de penge det er langt ude over almindeligt ubehøvlethed og upassende griskhed.

Han kan ikke finde ud af det her med at bare fordi mine forældre har noget, så er det ikke noget han har ret til , han har før ringet til min far for at låne hans bil i flere dage og til min mor for at låne penge.
Og vi er altså ikke kærester, samboende eller andet og jeg ser ikke engang min far.

Jeg har simpelthen ikke ord for hvor pinligt jeg synes det er, og mine forældre lader ham jo gøre det fordi de håber han så kan nosse sig sammen til at lave andet end at sidde i hans etværelses og spille computer når han har vores dreng.

Hans forældre har ikke haft så meget, men det var selvvalgt, moren fik en forretning fortærende da hun blev 18,men solgte den fordi hun ikke gad at arbejde så meget og var på førtidspension siden,det var dengang det ikke var så svært, det må have været siden først i 80erne og hun døde sidste år.
Så der har ikke været så mange penge, men alligevel.. Det er aldrig faldet mig ind det kunne blive et problem at han mener han har ret til mine forældres ressourcer af forskellig art, jeg kan slet ikke forstå han kan komme på det.

Det må jo være op til dem om de vil give ham det, men han må holde op med at omtale det, eller ihvertfald gøre det et andet sted, jeg synes det er frastødende at høre på, men tanken om at min dreng får indtryk af at det er okay og får sagt til hende at hun da godt lige kan betale noget af sin arv til os.. Det er lige før jeg graver mig ned..
12
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 6. jan 2020, 16:30

hotlips skrev:....

Jeg har ikke sagt noget til det, jeg ved ikke hvordan jeg skal få forklaret at alene det at han ikke skammer sig over at tænke på at rage til sig af de penge det er langt ude over almindeligt ubehøvlethed og upassende griskhed.

... men tanken om at min dreng får indtryk af at det er okay og får sagt til hende at hun da godt lige kan betale noget af sin arv til os.. Det er lige før jeg graver mig ned..

Endnu en igle/nasserøv.
Du er absolut i din ret til at påtale at
1: hans ynkelige tiggeri skal ikke foregå foran jeres barn
og
2: du er også i din fulde ret til at forklare barnet (og dine forældre), at farens opførsel er ikke i orden. Gerne med lige de ting du selv nævner i dit indlæg.

For dit barn skal forhåbentlig ikke lære at tiggeri og griskhed (og slet ikke vedrørende andres ejendom) er en levevej.

Er der risiko for ubehageligheder og manglende samarbejde, såfremt du siger fra?
Jeg kan udmærket sætte mig ind i, at man kan være helt mundlam i øjeblikket, hvor så upassende ævl fremkommer.
15
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf BlueBunny » 6. jan 2020, 16:38

hotlips skrev:Min drengs far har ringet til min mor for at få hende til at betale for fyrværkeri nytårsaften.
I forvejen kommer han her og spiser gratis hvert år, det eneste han bidrager med er fyrværkeri.

Min mormor døde sidste år og min mor arvede det meste af en million, og nu er det tredje gang jeg har hørt ham sige at det sq må være rimeligt hun giver nogle af dem til os.

Jeg har ikke sagt noget til det, jeg ved ikke hvordan jeg skal få forklaret at alene det at han ikke skammer sig over at tænke på at rage til sig af de penge det er langt ude over almindeligt ubehøvlethed og upassende griskhed.

Han kan ikke finde ud af det her med at bare fordi mine forældre har noget, så er det ikke noget han har ret til , han har før ringet til min far for at låne hans bil i flere dage og til min mor for at låne penge.
Og vi er altså ikke kærester, samboende eller andet og jeg ser ikke engang min far.

Jeg har simpelthen ikke ord for hvor pinligt jeg synes det er, og mine forældre lader ham jo gøre det fordi de håber han så kan nosse sig sammen til at lave andet end at sidde i hans etværelses og spille computer når han har vores dreng.

Hans forældre har ikke haft så meget, men det var selvvalgt, moren fik en forretning fortærende da hun blev 18,men solgte den fordi hun ikke gad at arbejde så meget og var på førtidspension siden,det var dengang det ikke var så svært, det må have været siden først i 80erne og hun døde sidste år.
Så der har ikke været så mange penge, men alligevel.. Det er aldrig faldet mig ind det kunne blive et problem at han mener han har ret til mine forældres ressourcer af forskellig art, jeg kan slet ikke forstå han kan komme på det.

Det må jo være op til dem om de vil give ham det, men han må holde op med at omtale det, eller ihvertfald gøre det et andet sted, jeg synes det er frastødende at høre på, men tanken om at min dreng får indtryk af at det er okay og får sagt til hende at hun da godt lige kan betale noget af sin arv til os.. Det er lige før jeg graver mig ned..


Jeg ville påtale det. Jeg ville ikke kunne lade være.
Jeg ville også sige til mine forældre at jeg synes de skal overveje at sige nej. De kan give til din søn og dig hvis de synes, ikke til en eks der bare nasser.
6
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pussikat82 » 6. jan 2020, 19:36

Orchidea skrev:
Lull skrev:Min fars kone har købt julegaven til mig.
Tøj, fra en butik der er lukket, så det kan ikke returneres eller byttes.

Det er str M - jeg er større end det.
Da jeg spørger om det kan byttes, får jeg svaret "nej, men så kan det måske være en motivation for at tabe sig"

Jeg er så træt af hende.
Alle andre børn får gaver fra deres ønskeseddel eller smukke klassiske smykker eller ting til hjemmet.
Jeg får altid en gave der bærer præg af bare at skulle overståes, der ikke er noget jeg ønsker mig OVERHOVEDET, og som 9 ud af 10 gange er købt på outlet eller et andet sted hvor det ikke kan byttes.
Det er faktisk så udpræget at min bror og jeg har et lille væddemål om hvor langt i gaveudpakningen jeg når, inden hun nærmest skriger "DET KAN ALTSÅ IKKE BYTTES"


Hvor er det bare en ualmindelig tarvelig og ja, upassende opførsel.

Jeg ville sige direkte at hendes gaver gør dig ked af det og at du derfor synes at i skal droppe at udveksle gaver fremover. Ikke på en sur eller såret måde, men nøgternt og bestemt.

Bakker op her. Synes, det er det rigtige at gøre. Hvor er det dog en ondskabsfuld og urimelig kommentar. Det skal du ikke finde dig i. Sig fra, som Orchidea skriver, så hun ikke får lov at ramme dig på den måde fremadrettet. Nu ved jeg ikke, hvilket forhold du har til din far, men jeg ville nok påtale det, mens han også var til stede. Han burde træde i karakter, synes jeg, når hans kone kommer med sådan en modbydelig kommentar.
4
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 3. mar 2020, 15:59

En fra min opgang og hans forældre er ved at flytte en seng op i hans lejlighed, når de tager ting ud af traileren vælger de at stille det ret uforsigtigt op af både min glas dør og mine vinduer - mit vindue står på klem så jeg spørger pænt ud af vinduet om det ikke vil passe lidt på mine vinduer under flytteriet og jeg får rullende øjne fra den alle sammen hvorefter moderen opgivende siger jaja.

Altså, jeg synes det var en rimelig fair forespørgsel - jeg tænkte de ikke selv havde tænkt over at stille tingene pænt, eller at de kunne skade mine vinduer.
14
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 10. mar 2020, 06:40

Dmitra skrev:Fra en bog jeg lånte på biblioteket og sådan er den hele vejen igennem. Det pisser mig så meget af at folk er så svinske med ting der IKKE tilhører dem. Det er sgu et privilegium at kunne låne bøger gratis. Så behandl dem da ordentligt.

Jeg synes simpelhent det er en så respektløs og upassende opførsel. :evil:

C5AF1A50-9C01-4302-BC9B-179EBA58B39D.jpeg


Håber du vil gøre bibliotekaren opmærksom på det (hvis der er en).
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pussikat82 » 10. mar 2020, 15:26

Har lige været i Kvickly, hvor jeg af en eller anden grund konstant kom til at gå eller stå i nærheden af en fløjtende mand. :nerve: Wow, det synes jeg godt nok, er upassende i disse tider med stor risiko for smitte. Når man fløjter, spreder man potentielt små dråber spyt, så jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke lige tænker sig om og måske kunne nøjes med at nynne lidt fx, hvis man bare ikke KAN holde glæden inden i sig selv, til man kommer hjem. :rulle:
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf zembra1986 » 10. mar 2020, 15:46

Pussikat82 skrev:Har lige været i Kvickly, hvor jeg af en eller anden grund konstant kom til at gå eller stå i nærheden af en fløjtende mand. :nerve: Wow, det synes jeg godt nok, er upassende i disse tider med stor risiko for smitte. Når man fløjter, spreder man potentielt små dråber spyt, så jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke lige tænker sig om og måske kunne nøjes med at nynne lidt fx, hvis man bare ikke KAN holde glæden inden i sig selv, til man kommer hjem. :rulle:


Fløjten giver en smitterisiko? :gruble: Så må vi vel heller ikke grine, eller i det hele taget snakke. Der kan ligesåvel også komme mikroskopiske dråber spyt ud når vi gør det, tænker jeg.
9
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf BlueBunny » 10. mar 2020, 15:51

Det er nok upassende at skrive at jeg virkelig savner de “like”-muligheder som feks Facebook har.
Så ville jeg bruge denne :lol:
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pussikat82 » 10. mar 2020, 16:03

zembra1986 skrev:
Pussikat82 skrev:Har lige været i Kvickly, hvor jeg af en eller anden grund konstant kom til at gå eller stå i nærheden af en fløjtende mand. :nerve: Wow, det synes jeg godt nok, er upassende i disse tider med stor risiko for smitte. Når man fløjter, spreder man potentielt små dråber spyt, så jeg fatter simpelthen ikke, at man ikke lige tænker sig om og måske kunne nøjes med at nynne lidt fx, hvis man bare ikke KAN holde glæden inden i sig selv, til man kommer hjem. :rulle:


Fløjten giver en smitterisiko? :gruble: Så må vi vel heller ikke grine, eller i det hele taget snakke. Der kan ligesåvel også komme mikroskopiske dråber spyt ud når vi gør det, tænker jeg.

Der er større risiko for at sprede spytdråber ved at fløjte end ved at grine eller snakke. Det er i en eller anden grad nødvendigt at snakke. Det er det ikke at fløjte.
1
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Tilbage til "Generelt"