Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf BlueBunny » 4. apr 2019, 20:41

Tibbler skrev:En engelsk pige, har sendt et mors dag kort til sin afdøde mor. Et par dage efter ligger der et brev fra hendes mor; det er en postarbejder, der har skrevet det.

Det bliver sat op som en god gerning. Jeg synes, det er voldsomt upassende at udgive sig for at være pigens afdøde mor.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ge/7583688

Voldsomt upassende. Underligt de synes det er fantastisk.
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 4. apr 2019, 21:33

BlueBunny skrev:
Tibbler skrev:En engelsk pige, har sendt et mors dag kort til sin afdøde mor. Et par dage efter ligger der et brev fra hendes mor; det er en postarbejder, der har skrevet det.

Det bliver sat op som en god gerning. Jeg synes, det er voldsomt upassende at udgive sig for at være pigens afdøde mor.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ge/7583688

Voldsomt upassende. Underligt de synes det er fantastisk.

Englænderne syntes også at det var det mest upassende de nogensinde havde hørt, da Cliff Richard blev frifundet for pædofili og han sagde at han var glad for et retssystem hvor uskyldige ikke bliver dømt og at han hellere så 10 skyldige blive frifundet end 1 uskyldig blive dømt for noget så væmmeligt.
Det syntes jeg til gengæld var sygt mærkeligt. Der var virkelig stor opstandelse og rigtig mange der mente at der hellere burde være 10 uskyldige der blev dømt, men så til gengæld 1 skyldig ikke gik fri. Meget mærkeligt land.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 5. apr 2019, 02:48

kidkomb skrev:
BlueBunny skrev:
Tibbler skrev:En engelsk pige, har sendt et mors dag kort til sin afdøde mor. Et par dage efter ligger der et brev fra hendes mor; det er en postarbejder, der har skrevet det.

Det bliver sat op som en god gerning. Jeg synes, det er voldsomt upassende at udgive sig for at være pigens afdøde mor.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ge/7583688

Voldsomt upassende. Underligt de synes det er fantastisk.

Englænderne syntes også at det var det mest upassende de nogensinde havde hørt, da Cliff Richard blev frifundet for pædofili og han sagde at han var glad for et retssystem hvor uskyldige ikke bliver dømt og at han hellere så 10 skyldige blive frifundet end 1 uskyldig blive dømt for noget så væmmeligt.
Det syntes jeg til gengæld var sygt mærkeligt. Der var virkelig stor opstandelse og rigtig mange der mente at der hellere burde være 10 uskyldige der blev dømt, men så til gengæld 1 skyldig ikke gik fri. Meget mærkeligt land.


Prøv at kigge i leaving neverland tråden herinde, der er masser der ikke er et hak bedre her og endda de der mener at hvis man opfører sig som hvad de har besluttet for sig selv er skummelt så er det dem der skal bevise at de ikke har gjort noget, så faktisk er det værre for man kan ikke bevise at man ikke har gjort noget.

Jeg er ikke religiøs og forstår ikke helt den der med at fortælle børn deres nære er kommet i himlen og stadig er bevidste, jeg kan godt se det er en rar tanke men man risikerer jo at de får en opfattelse af at de her mennesker stadig er der, det tror jeg ikke nødvendigvis er super sundt. Det har utvivlsomt været pænt ment af den postarbejder og når nu faren selv er med på at de håndterer det på den måde med at lade som om der er en mor et sted så tror jeg det er harmløst men hele ideen i at lade hende tro hendes mor stadig eksisterer det synes jeg er bekymrende,jeg tror det kan give store problemer med at få håndteret den sorg og komme igennem den proces at hun er der ikke mere og nu skal du videre og ud på den anden side med de der er levende endnu.
Da min dreng gik i børnehave var der to forældre der døde indenfor en uge, det var forskellige børn der mistede og der fik vi brev om at de havde fået at vide de var blevet til stjerner på himlen og ikke mere end det, det syntes jeg var fint, det er svært for et lille hoved at forstå noget bare er væk men der var ingen der gjorde det til stadig levende væsener de skulle forholde sig til og de lod til at komme godt igennem, der er jo også den fordel når de er så små at de glemmer, og selvom jeg synes det er fint man holder minderne i live så de beholder dem til de er voksne så har de alt andet lige en fordel i at de ikke husker så godt som de voksne og de hurtigere får en ny hverdag til at være det de plejer.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 5. apr 2019, 05:17

Jeg har bønner over det før men for fanden altså.. Jeg har lagt ud for gaver vi har været flere om i klassen, købt dem og pakket dem ind, det er kun en uge siden jeg måtte give insistere på at nu var det nu for en der ikke havde betalt for en jeg lagde ud for sidst i januar, nu har vi været seks forældrepar om en til, det er 8 dage siden og jeg har ikke set en krone endnu. Hvis ikke der ligger nogle idag så bliver jeg nødt til at gå ind og skrive at jeg må insistere på at der er betalt når de får ferie, så har de haft over to uger.

Det er ikke fedt for hverken mig eller dem og hvis ikke ungerne blev så glade for de våben jeg skaffer til dem på den måde så ville jeg nok strejke fra nu af, det ville være dumt for dem og for børnene.

Skide irriterende altså.
3
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf BlueBunny » 5. apr 2019, 05:25

hotlips skrev:Jeg har bønner over det før men for fanden altså.. Jeg har lagt ud for gaver vi har været flere om i klassen, købt dem og pakket dem ind, det er kun en uge siden jeg måtte give insistere på at nu var det nu for en der ikke havde betalt for en jeg lagde ud for sidst i januar, nu har vi været seks forældrepar om en til, det er 8 dage siden og jeg har ikke set en krone endnu. Hvis ikke der ligger nogle idag så bliver jeg nødt til at gå ind og skrive at jeg må insistere på at der er betalt når de får ferie, så har de haft over to uger.

Det er ikke fedt for hverken mig eller dem og hvis ikke ungerne blev så glade for de våben jeg skaffer til dem på den måde så ville jeg nok strejke fra nu af, det ville være dumt for dem og for børnene.

Skide irriterende altså.

Nå vi laver fællesgaver i klassen så er der gerne en indsamling der hedder noget i stil med: “jeg køber gave til xx. Hvis du vil være med så overfør 40kr på mobilepay senest d yy”. Dem der har betalt er dem der er med
8
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 5. apr 2019, 06:30

BlueBunny skrev:
hotlips skrev:Jeg har bønner over det før men for fanden altså.. Jeg har lagt ud for gaver vi har været flere om i klassen, købt dem og pakket dem ind, det er kun en uge siden jeg måtte give insistere på at nu var det nu for en der ikke havde betalt for en jeg lagde ud for sidst i januar, nu har vi været seks forældrepar om en til, det er 8 dage siden og jeg har ikke set en krone endnu. Hvis ikke der ligger nogle idag så bliver jeg nødt til at gå ind og skrive at jeg må insistere på at der er betalt når de får ferie, så har de haft over to uger.

Det er ikke fedt for hverken mig eller dem og hvis ikke ungerne blev så glade for de våben jeg skaffer til dem på den måde så ville jeg nok strejke fra nu af, det ville være dumt for dem og for børnene.

Skide irriterende altså.

Nå vi laver fællesgaver i klassen så er der gerne en indsamling der hedder noget i stil med: “jeg køber gave til xx. Hvis du vil være med så overfør 40kr på mobilepay senest d yy”. Dem der har betalt er dem der er med


Jeg orker ikke flere ting der kan hackes, tømmes og så videre og det er jo ikke fordi jeg står og hopper dem i nakken næste morgen og det er børnefamilier, der ER sq nogen af dem der har været forbi en kontantautomat indenfor den sidste uge.. Og de har med garanti alle sammen flere penge end mig.

Det virker jo også ret uheldigt at da jeg slog det op tog det ikke et kvarter så var det 4 meldt til, så der kunne de godt oppe sig.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 5. apr 2019, 06:37

hotlips skrev:
BlueBunny skrev:
hotlips skrev:Jeg har bønner over det før men for fanden altså.. Jeg har lagt ud for gaver vi har været flere om i klassen, købt dem og pakket dem ind, det er kun en uge siden jeg måtte give insistere på at nu var det nu for en der ikke havde betalt for en jeg lagde ud for sidst i januar, nu har vi været seks forældrepar om en til, det er 8 dage siden og jeg har ikke set en krone endnu. Hvis ikke der ligger nogle idag så bliver jeg nødt til at gå ind og skrive at jeg må insistere på at der er betalt når de får ferie, så har de haft over to uger.

Det er ikke fedt for hverken mig eller dem og hvis ikke ungerne blev så glade for de våben jeg skaffer til dem på den måde så ville jeg nok strejke fra nu af, det ville være dumt for dem og for børnene.

Skide irriterende altså.

Nå vi laver fællesgaver i klassen så er der gerne en indsamling der hedder noget i stil med: “jeg køber gave til xx. Hvis du vil være med så overfør 40kr på mobilepay senest d yy”. Dem der har betalt er dem der er med


Jeg orker ikke flere ting der kan hackes, tømmes og så videre og det er jo ikke fordi jeg står og hopper dem i nakken næste morgen og det er børnefamilier, der ER sq nogen af dem der har været forbi en kontantautomat indenfor den sidste uge.. Og de har med garanti alle sammen flere penge end mig.

Det virker jo også ret uheldigt at da jeg slog det op tog det ikke et kvarter så var det 4 meldt til, så der kunne de godt oppe sig.

Jeg ville da også gøre det hurtigt når jeg alligevel slipper for at betale, ja undskyld mig, men du er altså lidt for naiv i de der tilfælde, at du tillader folk ikke at betale. Så er du selv ude om at folk tager det for givet at du bare betaler og om 6 år kan du få den der 20 ... måske.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Misantropen » 5. apr 2019, 08:18

hotlips skrev:
BlueBunny skrev:
hotlips skrev:Jeg har bønner over det før men for fanden altså.. Jeg har lagt ud for gaver vi har været flere om i klassen, købt dem og pakket dem ind, det er kun en uge siden jeg måtte give insistere på at nu var det nu for en der ikke havde betalt for en jeg lagde ud for sidst i januar, nu har vi været seks forældrepar om en til, det er 8 dage siden og jeg har ikke set en krone endnu. Hvis ikke der ligger nogle idag så bliver jeg nødt til at gå ind og skrive at jeg må insistere på at der er betalt når de får ferie, så har de haft over to uger.

Det er ikke fedt for hverken mig eller dem og hvis ikke ungerne blev så glade for de våben jeg skaffer til dem på den måde så ville jeg nok strejke fra nu af, det ville være dumt for dem og for børnene.

Skide irriterende altså.

Nå vi laver fællesgaver i klassen så er der gerne en indsamling der hedder noget i stil med: “jeg køber gave til xx. Hvis du vil være med så overfør 40kr på mobilepay senest d yy”. Dem der har betalt er dem der er med


Jeg orker ikke flere ting der kan hackes, tømmes og så videre og det er jo ikke fordi jeg står og hopper dem i nakken næste morgen og det er børnefamilier, der ER sq nogen af dem der har været forbi en kontantautomat indenfor den sidste uge.. Og de har med garanti alle sammen flere penge end mig.

Det virker jo også ret uheldigt at da jeg slog det op tog det ikke et kvarter så var det 4 meldt til, så der kunne de godt oppe sig.

Hvis du sætter en frist kan du jo være ligeglad med deres økonomi, hvordan de betaler og om de når det. Du sparer frustrationer og besvær med at skulle rykke for betalingen gentagne gange.

Sådan nogle snøvlehoveder bliver ved for går den så går den selvom det er mega dårlig stil der kan ramme deres egne børn.
3
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4283

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aesel82 » 5. apr 2019, 09:07

Misantropen skrev:
hotlips skrev:
BlueBunny skrev:
hotlips skrev:Jeg har bønner over det før men for fanden altså.. Jeg har lagt ud for gaver vi har været flere om i klassen, købt dem og pakket dem ind, det er kun en uge siden jeg måtte give insistere på at nu var det nu for en der ikke havde betalt for en jeg lagde ud for sidst i januar, nu har vi været seks forældrepar om en til, det er 8 dage siden og jeg har ikke set en krone endnu. Hvis ikke der ligger nogle idag så bliver jeg nødt til at gå ind og skrive at jeg må insistere på at der er betalt når de får ferie, så har de haft over to uger.

Det er ikke fedt for hverken mig eller dem og hvis ikke ungerne blev så glade for de våben jeg skaffer til dem på den måde så ville jeg nok strejke fra nu af, det ville være dumt for dem og for børnene.

Skide irriterende altså.

Nå vi laver fællesgaver i klassen så er der gerne en indsamling der hedder noget i stil med: “jeg køber gave til xx. Hvis du vil være med så overfør 40kr på mobilepay senest d yy”. Dem der har betalt er dem der er med


Jeg orker ikke flere ting der kan hackes, tømmes og så videre og det er jo ikke fordi jeg står og hopper dem i nakken næste morgen og det er børnefamilier, der ER sq nogen af dem der har været forbi en kontantautomat indenfor den sidste uge.. Og de har med garanti alle sammen flere penge end mig.

Det virker jo også ret uheldigt at da jeg slog det op tog det ikke et kvarter så var det 4 meldt til, så der kunne de godt oppe sig.

Hvis du sætter en frist kan du jo være ligeglad med deres økonomi, hvordan de betaler og om de når det. Du sparer frustrationer og besvær med at skulle rykke for betalingen gentagne gange.

Sådan nogle snøvlehoveder bliver ved for går den så går den selvom det er mega dårlig stil der kan ramme deres egne børn.


Jeg tænker lidt, at det handler om, at du kun “tager mod” kontanter.

Der er bare så mange mennesker, mig selv inkl., det stort set aldrig har kontanter på sig. Så er det altså nemmere lige at overføre via MobilePay.

Det sagt, så ville jeg personligt skynde mig at få betalt, for selvfølgelig skal man betale, hvad man skylder, men jeg tror, at du ville spare dig selv for mange frustrationer ved at bruge MobilePay.
13
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Misantropen » 5. apr 2019, 09:20

Aesel82 skrev:Jeg tænker lidt, at det handler om, at du kun “tager mod” kontanter.

Der er bare så mange mennesker, mig selv inkl., det stort set aldrig har kontanter på sig. Så er det altså nemmere lige at overføre via MobilePay.

Det sagt, så ville jeg personligt skynde mig at få betalt, for selvfølgelig skal man betale, hvad man skylder, men jeg tror, at du ville spare dig selv for mange frustrationer ved at bruge MobilePay.

Jeg havde ikke lige fanget det skal være kontanter.

Jeg vil også anbefale at bruge Mobilepay så. Det er en hurtig og nem måde at betale eller bede om betaling på. Plus der det er nemt at holde styr på om der er betalt, både for dig og dem. Måske nogle forældre fortrækker den sikkerhed. Også for din skyld så der ikke opstår tvivl eller uenighed om betalingerne. Som det er nu vil det vel blive ord mod ord at bevise om der er betalt.

hotlips skrev:

Er det frivilligt om man vil være med i en gaven, hotlips?
Senest rettet af Misantropen 5. apr 2019, 09:24, rettet i alt 1 gang.
1
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11938

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bergen » 5. apr 2019, 09:22

Tibbler skrev:En engelsk pige, har sendt et mors dag kort til sin afdøde mor. Et par dage efter ligger der et brev fra hendes mor; det er en postarbejder, der har skrevet det.

Det bliver sat op som en god gerning. Jeg synes, det er voldsomt upassende at udgive sig for at være pigens afdøde mor.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ge/7583688



Når de vælger at poste det, så synes jeg, at det er ok, at der dukker et svar op. Julemanden -omend dårlig sammenligning- svarede også, da jeg var barn. Det havde været bedre ikke at sende brevet, og fortælle barnet pænt og ordentligt, at postkassen ikke når til himlen. Det upassende for mig at se, er at poste den slags, der ikke hører til hos Royal Mail i første omgang.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 5. apr 2019, 09:42

Misantropen skrev:
Aesel82 skrev:Jeg tænker lidt, at det handler om, at du kun “tager mod” kontanter.

Der er bare så mange mennesker, mig selv inkl., det stort set aldrig har kontanter på sig. Så er det altså nemmere lige at overføre via MobilePay.

Det sagt, så ville jeg personligt skynde mig at få betalt, for selvfølgelig skal man betale, hvad man skylder, men jeg tror, at du ville spare dig selv for mange frustrationer ved at bruge MobilePay.

Jeg havde ikke lige fanget det skal være kontanter.

Jeg vil også anbefale at bruge Mobilepay så. Det er en hurtig og nem måde at betale eller bede om betaling på. Plus der det er nemt at holde styr på om der er betalt, både for dig og dem. Måske nogle forældre fortrækker den sikkerhed. Også for din skyld så der ikke opstår tvivl eller uenighed om betalingerne. Som det er nu vil det vel blive ord mod ord at bevise om der er betalt.

hotlips skrev:

Er det frivilligt om man vil være med i en gaven, hotlips?


Jeg kommer ikke til at få mobile Pay, jeg har rigeligt bøvl med teknisk bras der kun virker en gang imellem hvis det da ikke gør for meget og betaler dobbelt for alting.

Jeg har gjort de her mennesker en tjeneste, det er ikke i noget der er organiseret af andre end mig selv og det har været helt frivilligt om de ville være med eller ej, de er sluppet for at gøre noget som helst andet end at de skal betale ved den gave og jeg har sagt de bare kan lægge pengene på skolen, børnene har kasser det kun er klassen der har adgang til.
Hvis det ikke er godt nok så håber jeg virkelig de vil sige det for så er det sidste gang jeg køber noget for dem.

Jeg har købt gaver 10-15 gange efterhånden, de fleste plejer at betale i løbet af få dage, det er altid de samme der betales hurtigt og de samme 1-2 der snøvler, men det er første gang jeg har været ude for jeg ikke har set en krone så længe efter, det er 350 jeg har ude.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Misantropen » 5. apr 2019, 09:47

hotlips skrev:
Misantropen skrev:Er det frivilligt om man vil være med i en gaven, hotlips?


Jeg kommer ikke til at få mobile Pay, jeg har rigeligt bøvl med teknisk bras der kun virker en gang imellem hvis det da ikke gør for meget og betaler dobbelt for alting.

Jeg har gjort de her mennesker en tjeneste, det er ikke i noget der er organiseret af andre end mig selv og det har været helt frivilligt om de ville være med eller ej, de er sluppet for at gøre noget som helst andet end at de skal betale ved den gave og jeg har sagt de bare kan lægge pengene på skolen, børnene har kasser det kun er klassen der har adgang til.
Hvis det ikke er godt nok så håber jeg virkelig de vil sige det for så er det sidste gang jeg køber noget for dem.

Jeg har købt gaver 10-15 gange efterhånden, de fleste plejer at betale i løbet af få dage, det er altid de samme der betales hurtigt og de samme 1-2 der snøvler, men det er første gang jeg har været ude for jeg ikke har set en krone så længe efter, det er 350 jeg har ude.

Ok, jeg troede de betalte direkte til dig.

Er det frivilligt om man vil være med? Ellers er det måske noget der skal tages op på et forældremøde. Det kan jo være det kan løses ved at I er to der står for koordinering af opkrævning og gavekøb. Hvis ikke du vil have Mobilepay er der måske en anden forælder der kan tage imod den elektroniske betaling.
2
Aesel82
Indlæg: 2654
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4283

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aesel82 » 5. apr 2019, 12:16

Hvis du slet ikke har set en krone, så ville jeg da lige skrive på intra/facebook, hvis I har en gruppe, med en reminder.
Når ingen har betalt kunne der jo være sket en misforståelse?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 5. apr 2019, 19:26

Aesel82 skrev:Hvis du slet ikke har set en krone, så ville jeg da lige skrive på intra/facebook, hvis I har en gruppe, med en reminder.
Når ingen har betalt kunne der jo være sket en misforståelse?


Flere af deres børn har skam pænt fortalt at de skulle give mig penge men at de ikke har fået dem med.

Nu har jeg lagt mit kontonummer og registrering og skrevet at jeg vil sætte pris på at bare nogle af dem ser at få betalt, hvis de er halvt så pinligt berørt ved at læse det som jeg var ved at være nødt til at skrive det så kommer de meget snart.
Det er også bare øv for dem der altid står der med dem dagen efter, jeg må lige sige til dem at det ikke var møntet på dem når jeg ser dem , men jeg ved jo godt at hvis nogen skynder sig nu så er det garanteret dem igen.
0

Tilbage til "Generelt"