Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 23. aug 2016, 13:45

Persnikedy skrev:Og ja, jeg er godt muggen for nu har jeg ondt i ryggen og af en eller anden grund i inderlåret.. hvordan fanden skete det!?

Hvem siger at det at være film nørd ikke gir træning :-)
Og det er helt sikkert pga den bevægelser jeg kalder "tage ud af skabet, mens jeg stadig står i skabet"-bevægelse. der bruger du i hvert fald inderlåret ret meget.
1
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 23. aug 2016, 13:54

cola skrev:
Persnikedy skrev:Og ja, jeg er godt muggen for nu har jeg ondt i ryggen og af en eller anden grund i inderlåret.. hvordan fanden skete det!?

Hvem siger at det at være film nørd ikke gir træning :-)
Og det er helt sikkert pga den bevægelser jeg kalder "tage ud af skabet, mens jeg stadig står i skabet"-bevægelse. der bruger du i hvert fald inderlåret ret meget.


Det kan sagtens være den bevægelse. Den blev i hvert fald taget nok ud af kælderummet.
Og heldigvis ejer jeg kun dvder, de er alligevel det lettere
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyQ » 23. aug 2016, 15:31

Lismaens skrev:WTF bitch?! :ad!:

Ja hun er godt nok blank, og så er hun selv førtidspensionist (det er jeg også) Så bidrager man ikke just til samfundet selv.
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Novella » 23. aug 2016, 15:47

ShuruQ skrev:Fyren her der skrev til mig over facebook er jævnt upassende. Men omvendt det er snart dagligdag omend lige nu sitre jeg faktisk ret voldsomt af tristhed, frustration, afmagt og harme :nerve:.

...'.jpg

Kan du ikke finde ud af, hvem hans mor er, og sende et screenshot?
4
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyQ » 23. aug 2016, 16:33

Rosa Espinosa skrev:
HappyQ skrev:
Lismaens skrev:WTF bitch?! :ad!:

Ja hun er godt nok blank, og så er hun selv førtidspensionist (det er jeg også) Så bidrager man ikke just til samfundet selv.


Nu spørger jeg lige (så uvidende jeg er), men har hørt det så tit, det med at førtidspensionister ikke bidrager til samfundet. Det dukker stort set altid op i debatter om det med at bidrage til samfundet. Men bidrager man ikke selvom man får penge af staten? Altså de penge som man modtager, dem betaler man vel skat af? Det er vel også at bidrage?

Jeg føler ikke, at jeg bidrager, jeg betaler jo ikke skal af penge, jeg har tjent.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Juki » 23. aug 2016, 17:27

Lismaens skrev:WTF bitch?! :ad!:

Jeg forstår simpelthen ikke at nogen vil være sig selv bekendt og offentlig ytre noget så ja, upassende! Det er virkelig over min fatteevne :mellow:

Nogle mennesker burde altså bare ikke have ret til at ytre sig......
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Aspargsen » 24. aug 2016, 01:04

Rosa Espinosa skrev:
HappyQ skrev:
Lismaens skrev:WTF bitch?! :ad!:

Ja hun er godt nok blank, og så er hun selv førtidspensionist (det er jeg også) Så bidrager man ikke just til samfundet selv.


Nu spørger jeg lige (så uvidende jeg er), men har hørt det så tit, det med at førtidspensionister ikke bidrager til samfundet. Det dukker stort set altid op i debatter om det med at bidrage til samfundet. Men bidrager man ikke selvom man får penge af staten? Altså de penge som man modtager, dem betaler man vel skat af? Det er vel også at bidrage?

Nej, det er bare af tage pengene fra venstre lomme og putte dem ovre i højre
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Novella » 24. aug 2016, 01:37

Aspargsen skrev:Nej, det er bare af tage pengene fra venstre lomme og putte dem ovre i højre

Ja, ligesom med SU-modtagere, folkepensionister, kommunalt ansatte, folketingsmedlemmer, sundhedsplejersker, genbrugsstationsmedarbejdere, skolelærere, offentlige ingeniører, buschauffører i Region Syddanmark, sygehusansatte læger, barseldagpengemodtagere og så videre, ikke? Der er vel ikke nogen af dem, der bidrager med noget til samfundet?
8
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Petrix » 24. aug 2016, 01:58

Novella skrev:
Aspargsen skrev:Nej, det er bare af tage pengene fra venstre lomme og putte dem ovre i højre

Ja, ligesom med SU-modtagere, folkepensionister, kommunalt ansatte, folketingsmedlemmer, sundhedsplejersker, genbrugsstationsmedarbejdere, skolelærere, offentlige ingeniører, buschauffører i Region Syddanmark, sygehusansatte læger, barseldagpengemodtagere og så videre, ikke? Der er vel ikke nogen af dem, der bidrager med noget til samfundet?


En førtidspensionist er ikke længere økonomisk værdiskabende for samfundet. En pensionist med en stor egenpension bidrager sandsynligvis stadig til samfundet.
Offentlig ansatte bidrager selvfølgelig til samfundet. SU modtagere bidrager ikke økonomisk til samfundet endnu.
1
27102021
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 24. aug 2016, 05:05

Wow. Slå da lige på liggende folk!
5
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Novella » 24. aug 2016, 06:20

Petrix skrev:En førtidspensionist er ikke længere økonomisk værdiskabende for samfundet. En pensionist med en stor egenpension bidrager sandsynligvis stadig til samfundet.
Offentlig ansatte bidrager selvfølgelig til samfundet. SU modtagere bidrager ikke økonomisk til samfundet endnu.

INGEN på overførselsindkomster eller ansat i den offentlige sektor kan siges at være økonomisk værdiskabende for samfundet. Det kræver produktion og tilførsel af ny kapital i stedet for allokering af eksisterende. Derfor har nedslaget på førtidspensionister vist kun til formål at udskamme netop dem.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 24. aug 2016, 06:32

Nu er der selvfølgelig forskel på førtidspensionisters baggrund, men er begrundelsen nedslid pga. god, gammeldags oksen for samfundet, så tror jeg nu, førtidspensionisten i langt de fleste tilfælde føler en vis tristhed eller måske endda skam ved deres situation. Mange vil langt hellere bidrage aktivt end ikke være i stand til at udføre et arbejde, og så synes jeg sgu, det er lidt uforskammet at tale ned til dem.

Reelt set, så nej, så bidrager de ikke aktivt, men mon ikke, en hel del af dem har gjort en hel del tidligere?
0
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Petrix » 24. aug 2016, 06:35

Novella skrev:
Petrix skrev:En førtidspensionist er ikke længere økonomisk værdiskabende for samfundet. En pensionist med en stor egenpension bidrager sandsynligvis stadig til samfundet.
Offentlig ansatte bidrager selvfølgelig til samfundet. SU modtagere bidrager ikke økonomisk til samfundet endnu.

INGEN på overførselsindkomster eller ansat i den offentlige sektor kan siges at være økonomisk værdiskabende for samfundet. Det kræver produktion og tilførsel af ny kapital i stedet for allokering af eksisterende. Derfor har nedslaget på førtidspensionister vist kun til formål at udskamme netop dem.


Nu skriver jeg jo kun at førtidspensionister ikke længere bidrager økonomisk til samfundet. Hvorvidt de bidrager på anden måde til det samfund vi lever i, ja det ved jeg af gode grunde ikke. Nu ved jeg ikke om du mener mit indlæg har til formål at udskamme en bestemt gruppe, for det har det på ingen måde.
0
27102021
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Petrix » 24. aug 2016, 06:40

Nu er det jo upassende tråden, så det er éns indre svinehund der kommer til udtryk.
0
27102021
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Novella » 24. aug 2016, 06:54

Jeg kan ikke rigtigt se, hvordan det ikke kan være upassende at fremhæve, at førtidspensionister er noget med at flytte penge fra højre lomme til venstre i forbindelse med et spørgsmål om, hvorvidt de betaler skat. Ja, de betaler skat, ligesom SU-modtagere gør det, offentligt ansatte gør det osv.
0

Tilbage til "Generelt"