Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 16:19

Artiklen handlede ikke om at have et hobbyrum eller et kontor, men om at slippe væk fra resten af hjemmet, hvor manden, underforstået, ikke havde nogen indflydelse på indretning, brug af rum, etc.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 16:32

Rakel skrev:
DetSorteCirkus skrev:Artiklen handlede ikke om at have et hobbyrum eller et kontor, men om at slippe væk fra resten af hjemmet, hvor manden, underforstået, ikke havde nogen indflydelse på indretning, brug af rum, etc.


Hvad er der galt i det? Min mor bestemmer i hendes rum og min far i hans. De er vældigt forskelligt indrettet og bruger dem forskelligt. Begge er tilfredse. Jeg ville elske at have den mulighed - de har fået den, da de ikke bruger værelserne til min søster og mig længere.


Igen, det handlede ikke om at have sit eget værelse, hvor man selv mest bestemmer, men om at manden for at kunne slippe væk fra alle de rum i boligen (stue, køkken, badeværelse, soveværelse, børneværelser, etc.), hvor han intet havde at sige, skulle indrette et lille rum, hvor han allernådigst kunne have sine ting.

Jeg ser intet problem i, at den ene part i et forhold er mere interesseret i boliginretning end den anden, men hvis den anden ikke kan finde fred og ro og have lov til at være omgivet af ting, vedkommende kan lide, i andre af hjemmets rum, synes jeg, at der er noget galt. At den indrettende part er for dominerende.
9
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 8. jan 2016, 16:39

Allmost_Famous skrev:Det er upassende at blive fornærmet fordi nogen siger nej til at tage på forlænget weekend når de har eksamen den følgende uge, og ikke ved om det bliver mandag morgen eller fredag eftermiddag-agtigt. Især når man kun har givet dem fem timer til at give svar. For helvede, altså!

(Og jeg er sikkert også upassende fordi jeg smed røret på, og ikke gad høre på mere "Nåh.. Jamen så må vi jo se om det kan lade sig gøre en anden gang. Måske når du er færdig med at studere, så dit liv ikke er på standby... Så der er tid til at vi kan lave noget sammen". :rulle: )


Det er sådan en sætning man får lyst til at huske til de der folk engang får unger eller sådan noget - så kan de få den retur i smasken.

Minder mig om min ex som var rimelig nedladende omkring det at jeg ikke havde 100% styr på at få meldt mig til dagpenge da jeg blev færdig med at studere, og derfor endte med at blive rigtig stresset og ked af det og fik min første udbetaling to uger "for sent".
Sådan noget SKAL man da have styr på :rulle: DET ville JEG da have styr på.....

Altså lige indtil han blev arbejdsløs og efter 8-9 måneder på dagpenge fik at vide at han skulle betale det hele tilbage, fordi han havde modtaget sygedagpenge og ikke dagpenge, hvilket i øvrigt var strafbart hvis ikke han kunne be vise at han var i god tro.
Sagde selvfølgelig ikke noget.... Bare fordi han var en røv, behøvede jeg jo ikke være det, men havde godt nok lyst til det.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 8. jan 2016, 18:11

At der er hele 8 actionfilm og en enkelt SFI alene på de første 4 kanaler i oversigten. http://www.tvguide.dk/
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf JoyNips » 10. jan 2016, 15:09

Jeg er upassende idag!
Er til barnedåb og når lige at tænke nogle knap så flatterende ting om ham, det valgte at troppe op i grå sweatpants, med sokkerne udover og t-shirten ned i.
Det viste sig at være en udviklingshæmmet som hjælper kirketjeneren. :lol:

Nå, dåb overstået. Der skal spises. Og da selskabets absolut tykkeste med en livsfarlig livvidde for tredje gang gik til flødekartoflerne tænkte jeg, at det nok ikke var nødvendigt...
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf JoyNips » 10. jan 2016, 20:07

Dikus skrev:
JoyNips skrev:Jeg er upassende idag!
Er til barnedåb og når lige at tænke nogle knap så flatterende ting om ham, det valgte at troppe op i grå sweatpants, med sokkerne udover og t-shirten ned i.
Det viste sig at være en udviklingshæmmet som hjælper kirketjeneren. :lol:

Nå, dåb overstået. Der skal spises. Og da selskabets absolut tykkeste med en livsfarlig livvidde for tredje gang gik til flødekartoflerne tænkte jeg, at det nok ikke var nødvendigt...


Joooo... Det er flødekartofler :love: Det får man jo aldrig :D

Og hvis du så lige vil forklare min indre madglade idiot, hvad "nødvendigt" betyder :forvirret:

:blomst:


Det var jo fordi hun var meget, meget tyk, at jeg tænkte, at 3. portion flødekartofler nok ikke var helt nødvendig at spise.
Hvilket var en upassende tanke. For man bliver jo ikke fed i den grad hun var, uden at have nogle andre bagvedliggende issues.
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 10. jan 2016, 20:15

Udover at nej, det gør man ikke, så kræver sådan et korpus en hel del kalorier at holde kørende faktisk.
At det så er de forkerte...
Men ja, min kæphest, man bliver ikke svært overvægtig fordi man "er doven og bare kunne proppe noget mindre i hovedet og indse at man herremeget ligger samfundet til last med følgesygdomme og yadayada"
Jeg bliver så skummende arrig!

Det var ikke møntet på dig, Joynips, men åh, hvor jeg føler for det. Tænk at det er helt socialt acceptabelt at stigmatisere en relativt stor gruppe mennesker med psykiske vanskeligheder. Sørgeligt.

Ps jeg er ikke svært overvægtig overhovedet. Jeg er hyggefed, bevares, men det er altså ikke mig selv jeg taler om.
8
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 10. jan 2016, 21:45

Marott skrev:En af mine kolleger valgte at bruge sidste personalemøde på at fortælle, hvordan alle vi andre lavede fejl og ikke kunne finde ud af det samt toppe det med, at det var for svært at forklare, hvad vi ikke fattede med den opgave, som det hele drejede sig om. :8:
Så blev det da tydeliggjort, hvem der er et kvaj :lol:
3
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Shmartiesh » 10. jan 2016, 21:53

Min svigermor der i dag til min og kærestens fødselsdag ikke ville have et stykke af lagkagen fordi hun skulle passe på den slanke linje...

Andre finder nok ikke dette upassende, men jeg synes det er træls at lave kage til folk når jeg fejrer fødselsdag den ÉNE gang om året, og de så ikke vil give mig den glæde at smage på den.

Min svigerinde der til en julefrokost ikke ville have 2. gang af desserten fordi så skulle hun jo løbe i 7 timer for at forbrænde det hele igen.. Nå, men behøver du sige det? Kan du ikke bare nøjes med at sige nej tak, jeg springer over så du ikke fornærmer samtlige familiemedlemmer der har taget 2. gang?
4
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21921

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 10. jan 2016, 22:14

Shmartiesh skrev:Min svigermor der i dag til min og kærestens fødselsdag ikke ville have et stykke af lagkagen fordi hun skulle passe på den slanke linje...

Andre finder nok ikke dette upassende, men jeg synes det er træls at lave kage til folk når jeg fejrer fødselsdag den ÉNE gang om året, og de så ikke vil give mig den glæde at smage på den.

Min svigerinde der til en julefrokost ikke ville have 2. gang af desserten fordi så skulle hun jo løbe i 7 timer for at forbrænde det hele igen.. Nå, men behøver du sige det? Kan du ikke bare nøjes med at sige nej tak, jeg springer over så du ikke fornærmer samtlige familiemedlemmer der har taget 2. gang?


He he...

Jeg synes så til gændgæld det er ret så upassende når folk mugger over eller presser på for at man da liiiige skal have noget kage/chokolade eller whatever, hvis man siger nej tak.

Og så den der evindelige kommentar om at hvis man er syg/ked af det/har mens/er glad/skal fejre noget så skal man da spise noget kage eller noget chokolade. Og det irretere mig nok især fordi det lader til at være sådan et automat svar til kvinder.
Ja ja ja! Jeg VED godt at det er godt ment, men for f***** da altså, foreslå en flaske vin, et par øl, en god bog, noget nyt tøj, en god film, masser af sex..... eller hvad modtageren nu rent faktisk godt kan lide.
8
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 11. jan 2016, 05:43

Jeg var til fødselsdag her i weekenden sammen med min nye kæreste. Vi er en del af den samme vennegruppe, så vi kender alle sammen hinanden mere eller mindre. I gruppen er et par, som har været sammen i en 3 år. Min kæreste datede kortvarigt pigen i dette par, før hun fandt sammen med sin nuværende kæreste. Jeg har aldrig rigtig haft noget at gøre med dette par før, men skal til pigens fødselsdag om et par uger. På et tidspunkt befinder jeg mig så alene i køkkenet med fyren i dette par, og han spørger så sådan lidt ind til mig og kærestens forhold. Pludselig vælger han så at sige: Er det ikke træls, at han er så lille?

Jeg bliver sådan lidt paf og ved ikke rigtig, om han mener højdemæssigt eller sådan udstyrsmæssigt (hvor der i øvrigt ikke er nogle problemer i den retning), men svarer bare nej... Resten af aftenen forsøger han sådan hele tiden at prikke til mig med provokerende udsagn, men jeg forsøger bare at holde afstand til ham og glider af på ham. Øv det var ubehageligt! Fortalte min kæreste det, og han vidste ikke rigtig, hvad det gik ud på, men var ellers rigtig sød og sagde, at det skulle jeg ikke tage mig af, det havde i hvert fald intet med mig at gøre.

Det var sgu upassende opførsel!
14
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf lillebjoern » 11. jan 2016, 08:49

Shmartiesh skrev:Min svigermor der i dag til min og kærestens fødselsdag ikke ville have et stykke af lagkagen fordi hun skulle passe på den slanke linje...

Andre finder nok ikke dette upassende, men jeg synes det er træls at lave kage til folk når jeg fejrer fødselsdag den ÉNE gang om året, og de så ikke vil give mig den glæde at smage på den.

Min svigerinde der til en julefrokost ikke ville have 2. gang af desserten fordi så skulle hun jo løbe i 7 timer for at forbrænde det hele igen.. Nå, men behøver du sige det? Kan du ikke bare nøjes med at sige nej tak, jeg springer over så du ikke fornærmer samtlige familiemedlemmer der har taget 2. gang?


Det er sjovt, for jeg har det lige omvendt. Jeg var selv på en ret stringent kur i løbet af det sidste år, og der var jeg så evindelig træt af, at folk ikke ville acceptere, at jeg ikke havde lyst til kage/slik/hvad der nu var. Jeg havde det jo også selv dårligt med at vælge det fra, men når man virkelig prøver at begrænse sig selv, hjælper det ikke at folk siger, "kom nuuu, jeg brugte så lang tid på at lave det". Jamen, så glæder den vel de andre gæster? Det er vel ikke vigtigt om lige præcis JEG spiser et stykke kage i stedet for Moster Olga - eller egentlig bare om der bliver levnet et stykke kage.

Folk kan have rigtig svært ved at sige fra, og jeg synes i den grad man skal acceptere folks valg. Især når det jo er noget usundt.
21
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 11. jan 2016, 17:02

Jeg har lige snakket i telefon med min bror. Han var ude at køre i bil (han havde selvfølgelig en af de der mobil bil ting hvor han bare snakker uden at fjerne hænderne fra rattet) og i løbet af vores 5 min snak nåede han at bande 3 gange over billister som ikke havde tændt deres baglygte på bilen og en enkel cykellist uden lygter. Det er altså pisse upassende ikke at søger for at man kan ses i trafikken!
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Waterwoman
Indlæg: 17
Tilmeldt: 21. sep 2015, 10:11
Kort karma: 4
Likede indlæg: 50

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Waterwoman » 11. jan 2016, 18:19

Sad på borgerservice og ventede på at det blev min tur.
Foran mig var et flygtningepar og deres tolk, de skulle have forklaret
nogle ting, de ikke helt havde opfattet ved et tidligere møde.
Så hører jeg sagsbehandleren meget koldt og kynisk meddele tolken ".. at så må hun jo lade sig skille, hvis hun skulle have yderligere hjælp"

Mig: :8: :8: :ad!: :gisp:
3
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 11. jan 2016, 18:26

Kattefjæs skrev:
Mi55y skrev:Men for forkølelse gælder det vist, at man smitter mest dagen(e) før, forkølelsen bryder ud... Selvfølgelig smitter det også via vanddråber i forbindelse med snot og nys, men det er alligevel de færreste voksne, jeg kender, der ikke kan finde ud af det der med at holde sig for munden og spritte hænder jævnligt, når man er syg. Men har man det dårligt med kvalme, hovedpine osv., så skal man da helt sikkert tage sig en dag derhjemme.



Hehehe, det havde jeg en kollega engang som ikke kunne finde ud af... Hun var det sureste, bitreste løg altid, og hun blev så meget værre når hun var syg. Hun lavede stort set ikke andet end at brokke sig over at hendes mand var en lort og deres børn var skideirriterende, og når hun blev syg nægtede hun at tage en sygedag for hun havde jo så traaavlt, men brugte så hele dagen på at brokke sig ekstra meget, sidde og hyle, og selvfølgelig læsse sine opgaver over på andre. :lol2:

Og så blev hun sådan helt hævngerrig, som om hun tænkte at hvis hun skulle lide under sygdom, så skulle vi andre fandme også, så hun hostede og nøs ud over det hele og gjorde ikke noget forsøg på at være bare lidt diskret eller forsigtig. Og så sagde hun sådan helt sukkersødt "Åååh, jeg håber viiirkelig ikke at du bliver syg nu!" mens hendes kropssprog bare skreg "Jeg håber du dør af AIDS". :lol: :klap:

Hvis hun havde en dårlig dag af andre årsager, så virkede det også altid som om hun prøvede at gøre andre i dårligt humør også så hun ikke skulle lide alene. Hun var lidt tegneserie-agtig selv på en god dag, men det gik totalt over gevind når hun var syg eller hvis et eller andet gik hende på. :lol:

Det var sgu egentlig lidt upassende og jeg var OK med at det kun var en midlertidig ansættelse..... :cool:


:klap: :klap: :klap:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Generelt"