Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Anufe
Indlæg: 18
Tilmeldt: 27. sep 2015, 05:49
Kort karma: 6
Likede indlæg: 21

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anufe » 18. jan 2016, 07:20

Tibbler skrev:
Anufe skrev:Kl. 16.30 ringede jeg til vores forsikringsselskab, med en liste af akutte spørgsmål angående genhusning.
Den første jeg kom igennem til, kunne ikke svare på mine spørgsmål, så han stillede mig videre til en anden afdeling. Omstillingen virkede ikke og forbindelsen forsvandt.
Ringede igen op til dem, og endte i telefonkø. Da jeg endelig kom igennem var det til en mand, der burde have et andet job. Han fortalte, at han ikke kunne svare på mine spørgsmål og at jeg kunne ringe igen dagen efter for, det var helt umuligt at træffe en person der kunne hjælpe med mine spørgsmål, når der var 2 minutter til de lukkede.
Og lige der knækkede filmen for mig. Han fik hele armen med, at det da var fucking utroligt, at man som kunde gennem flere år ikke kunne få noget hjælp, når ens hjem er brandskadet, og om han havde forestillet sig, at vi skulle sove i asken indtil deres kundeservice åbnede dagen efter. Jeg var rasende og yderst upassende. Men, jeg håber manden får et andet job, et han vil være bedre til.


Brand og genhusning - Det lyder til at I har været gennem en grim oplevelse. Håber I er ok.
Fik du så den hjælp I havde brug for, fra forsikringen til sidst?

Vi fik hjælp den hjælp jeg eftersøgte dagen efter. Ingen er kommet noget til, og det er i sig selv et mindre mirakel, underboens lejlighed er helt væk.
2
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 18. jan 2016, 12:01

Skulle sende en pakke med kurer, og beder om en pris og oplyser samtidig dimensioner og vægt. Får en pris, som jeg accepterer. Har så lige modtaget faktura, som er næsten dobbelt så høj og spørger ind til det og vedhæfter tidligere korrespondance. Jamen, det var fordi jeg havde oplyst en vægt på 140 g., men pakken vejede altså 2 kg. Skriver så tilbage, at der var tale om et enkelt stykke lamineret papir i et paprør, så det kunne vist aldrig komme op på 2 kg. Får så svar om, at det er pga. dimensionerne på pakken, at den ryger op i 2 kg. priskategori. Spørger så, hvorfor de gav en anden pris efter at have fået både vægt og dimensioner. Og det venter jeg så svar på nu...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 18. jan 2016, 12:37

Zinde skrev:Min svigerfars overdrevne interesse i min måde at holde heste på begynder at tangere det upassende.

Mine heste går i løsdrift, dvs de har en stor mark, de går på døgnet rundt, og så har de et rum inde i laden til fri afbenyttelse (som de aldrig bruger).

Svigerfar synes, det er synd, at jeg ikke vil trække dem ind og binde dem i stalden til natten, så de ikke fryser. Forleden ringede han, fordi der var meldt sne og blæst, og så ville han høre, om jeg ikke NU ville tage hestene ind til natten, for "vinden kommer jo til at være kold".
I går var de på besøg, og han brugte som altid meget af tiden på at stå og kigge bekymret på hestene gennem vinduet. "Den der har stået stille længe nu, mon der er noget galt?" "Sikke de skraber i jorden, de må være sultne" "Nå, nu går de derhen, så er de da ikke frosset helt fast"

Hold. nu. kæft.


:lol: :klap:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 18. jan 2016, 12:39

Mangoness skrev:
Zinde skrev:Min svigerfars overdrevne interesse i min måde at holde heste på begynder at tangere det upassende.

Mine heste går i løsdrift, dvs de har en stor mark, de går på døgnet rundt, og så har de et rum inde i laden til fri afbenyttelse (som de aldrig bruger).

Svigerfar synes, det er synd, at jeg ikke vil trække dem ind og binde dem i stalden til natten, så de ikke fryser. Forleden ringede han, fordi der var meldt sne og blæst, og så ville han høre, om jeg ikke NU ville tage hestene ind til natten, for "vinden kommer jo til at være kold".
I går var de på besøg, og han brugte som altid meget af tiden på at stå og kigge bekymret på hestene gennem vinduet. "Den der har stået stille længe nu, mon der er noget galt?" "Sikke de skraber i jorden, de må være sultne" "Nå, nu går de derhen, så er de da ikke frosset helt fast"

Hold. nu. kæft.


:lol: :klap:


I second that :klap: :lol:
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 19. jan 2016, 11:48

De håndværkere, der går og arbejder i kælderen i en anden fløj af den bygning, hvor jeg arbejder er upassende: Når de holder rygepause, foregår det for åben dør, hvor de i bedste fald står lige udenfor døren, men for det meste midt i døren eller helt inde i gangen inden for døren. Så kommer der altså en pæn del af røgen ind i bygningen også, det hele suges ikke på magisk vis ud af den åbne dør. Og når de så har røget færdigt, bliver skoddet bare kastet ud på græsplænen udenfor. Men den frekvens deres pauser falder, ender der med at være flere 100 skodder, som vi så skal gå og se på, når de er gået videre til næste job. Det er typer som dem, der giver rygere et dårligt ry.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DenBlødeJyde » 19. jan 2016, 12:11

Zinde skrev:Min svigerfars overdrevne interesse i min måde at holde heste på begynder at tangere det upassende.

Mine heste går i løsdrift, dvs de har en stor mark, de går på døgnet rundt, og så har de et rum inde i laden til fri afbenyttelse (som de aldrig bruger).

Svigerfar synes, det er synd, at jeg ikke vil trække dem ind og binde dem i stalden til natten, så de ikke fryser. Forleden ringede han, fordi der var meldt sne og blæst, og så ville han høre, om jeg ikke NU ville tage hestene ind til natten, for "vinden kommer jo til at være kold".
I går var de på besøg, og han brugte som altid meget af tiden på at stå og kigge bekymret på hestene gennem vinduet. "Den der har stået stille længe nu, mon der er noget galt?" "Sikke de skraber i jorden, de må være sultne" "Nå, nu går de derhen, så er de da ikke frosset helt fast"

Hold. nu. kæft.


Det er godt nok imponerende, at heste har kunnet overleve i flere tusind år, når de tilsyneladende er sådan nogle sarte skabninger..... :fløjt: :lol:
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 19. jan 2016, 23:19

Min kærestes ven! Han mener åbenbart at jeg skylder ham sex, for det mener han helt bestemt at vi har aftalt. Det har han så åbenbart brokket sig over til min kæreste, for han mener jo man skal holde hvad man lover.. det har jeg så aldrig lovet ham eller snakket med ham om.

Nu forstår han så ikke at jeg ikke rigtig magter ham :stoned:
9
...
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple » 20. jan 2016, 07:46

At den kirurg, der har fået lavet en fejloperation på mig, ikke står ved hans fejl.

Mundligt har han stået ved det hele vejen - men pludselig, når tingene nu skriftligt nedfældes, så er historien en helt anden.

Jeg er målløs, frustreret og meget arrig... :sur: :whine:
6
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 20. jan 2016, 11:03

For noget tid siden var en bekendt/veninde pænt meget højgravid og det var selvfølgelig spændende hvornår vi ville få besked om at NU var vidunderet kommet til verden.
Jeg er på FB og pludselig kan jeg se at den eller anden madamse har slået en post op på moderens væg "Aii.... tillykke søde - hvor ER det bare dejligt at I har fået jeres baby, yada yada, en masse hjerter osv".
Jeg blev sgu lidt harm. Forældrene havde overhovedet ikke selv meldt noget ud endnu, og så kommer der sådan en kone der bare skal være den der står som 'hende der sagde det først'.
Jeg synes det var totalt upassende, så jeg skrev en sød og venlig privat besked til hende at jeg egentlig synes det var lidt tarveligt at hun ikke lod forældrene melde det ud først... det blev ikke taget ret godt imod :-D
Jeg mobiliserede alle mine diplomatiske evner og madamsen slettede da også sit opslag efter svadaen "jeg vil gerne have mig frabedt at du skriver til mig igen :naughty: " haha.

Senere den dag fik jeg en sms fra veninden at nu hun havde født og beskrivelsen af et ret belastende forløb, og der gik en uge inden de var hjemme fra sygehuset og lagde den første post på FB.

Den opmærksomhedshungrende madamse var jo helt blottet for anstændighed.
25
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 20. jan 2016, 12:47

LadyFox skrev:Min kærestes ven! Han mener åbenbart at jeg skylder ham sex, for det mener han helt bestemt at vi har aftalt. Det har han så åbenbart brokket sig over til min kæreste, for han mener jo man skal holde hvad man lover.. det har jeg så aldrig lovet ham eller snakket med ham om.

Nu forstår han så ikke at jeg ikke rigtig magter ham :stoned:


Okay, hvor sært :mellow: Hvorfor/hvordan er han kommet frem til at du skulle skylde ham sex (eller overhovedet ville have det), når du er kæreste med hans ven? Sikke en mærkelig ven...
Hvad siger din kæreste til det?
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 20. jan 2016, 12:50

Velvet-Goldmine skrev:
Jeg mobiliserede alle mine diplomatiske evner og madamsen slettede da også sit opslag efter svadaen "jeg vil gerne have mig frabedt at du skriver til mig igen :naughty: " haha.




Uhadada. :D :D


Ej, men seriøst; hvorfor ikke bare skrive til dig: "Okay, jeg havde ikke lige set det på den måde. Jeg var bare så glad på deres vegne" - i stedet for den der hønserøvsmund.
11
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
tjald62
Indlæg: 819
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 799

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf tjald62 » 20. jan 2016, 12:53

Angelina skrev:Kulde... kulde er vildt upassende ...

*fryser langsomt ihjel*


Kulde er skønt :banan: :banan:
3
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 20. jan 2016, 13:13

HappyPaww skrev:
LadyFox skrev:Min kærestes ven! Han mener åbenbart at jeg skylder ham sex, for det mener han helt bestemt at vi har aftalt. Det har han så åbenbart brokket sig over til min kæreste, for han mener jo man skal holde hvad man lover.. det har jeg så aldrig lovet ham eller snakket med ham om.

Nu forstår han så ikke at jeg ikke rigtig magter ham :stoned:


Okay, hvor sært :mellow: Hvorfor/hvordan er han kommet frem til at du skulle skylde ham sex (eller overhovedet ville have det), når du er kæreste med hans ven? Sikke en mærkelig ven...
Hvad siger din kæreste til det?

Det er virkelig sært. Det er så mærkeligt, jeg forstår det slet ikke. Og HVIS vi havde aftalt det, så hvorfor fortælle det til min kæreste, det ville jo også sætte ham selv i dårligt lys.

Min kæreste magter ham heller ikke lige for tiden - men magter heller ikke at tage konflikten med ham - og den konflikt gider jeg slet ikke at tage - så lige pt. er der bare ikke nogen der svare ham når han prøver at tage kontakt, og det resulterer i den type beskeder hvor at selv det ikke at svare er et svar :s
0
...
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 20. jan 2016, 13:25

Ado skrev:Uhadada. :D :D


Ej, men seriøst; hvorfor ikke bare skrive til dig: "Okay, jeg havde ikke lige set det på den måde. Jeg var bare så glad på deres vegne" - i stedet for den der hønserøvsmund.


Ja, jeg blev også meget intimideret!

Men for nogle er udvikling måske bare mere smertefuldt end hos andre, I dunno :P
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyHippo » 20. jan 2016, 13:30

LadyFox skrev:Min kærestes ven! Han mener åbenbart at jeg skylder ham sex, for det mener han helt bestemt at vi har aftalt. Det har han så åbenbart brokket sig over til min kæreste, for han mener jo man skal holde hvad man lover.. det har jeg så aldrig lovet ham eller snakket med ham om.

Nu forstår han så ikke at jeg ikke rigtig magter ham :stoned:


Underligste ven ever! Hvordan skylder man egentlig sex? Især delen med at han brokker sig over det til din kæreste... Han virker godt nok tilbagestående.
4

Tilbage til "Generelt"