Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 21. okt 2016, 11:10

Halloween, så nu er jakken pyntet med en edderkop, der langsomt kravler rundt på min skulder :-)

Upassende fordi det sikkert bliver set at kvinder, der hader edderkopper :-)
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 21. okt 2016, 11:15

cola skrev:Halloween, så nu er jakken pyntet med en edderkop, der langsomt kravler rundt på min skulder :-)

Upassende fordi det sikkert bliver set at kvinder, der hader edderkopper :-)

En af lederne ude på mit arbejde har et sæt øreringe der ligner to fugleedderkopper.
De er ret livagtige.
Bevares man kan da godt lægge to og to sammen og forstå at de ikke er ægte, men ved første øjekast tror jeg nu alligevel at en del mennesker bliver forskrækkede.
Vi arbejder i kundeservice....
Jeg synes faktisk det er lidt upassende :genert:
Og jeg er ikke engang bange for edderkopper.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8938
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1052
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18166

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mi55y » 21. okt 2016, 11:22

Vi har haft apartment crawl i min omgangskreds. Alle lejligheder på ruten skulle være et land og pynte op, klæde sig ud, servere snacks og drinks iht. det land. Derudover serverede start-lejligheden en stor og fyldig brunch og slut-lejligheden (vores) serverede aftensmad og kage. Der er så oprettet en weshare, så os der har brugt lidt flere penge på at være i enderne kan få dækket vores ekstraudgifter. Straks begynder folk at øffe over, om hver lejlighed ikke selv skulle stå for udgifterne, og hvad er det egentlig man betaler for og yada yada yada.

Altså helt ærligt, i en af lejlighederne var de 5 om at dele udgifterne og en anden slap afsted med at servere 4-5 specialøl og et fad småkager, hvor vi brugte over 800,- kr. på at lave mad, drinks, kage og snacks til 14 mennesker - og i øvrigt kun har "faktureret" fællesskabet for de 360,-. Altså formaster vi os til at opkræve 25,- pr. mand for hovedret og dessert - puuuh hvor er vi nærige.
13
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 31. okt 2016, 22:51

En af de lokale dranker-kællinger.

Hun har i sin fuldskab fundet ud af at bruge FB :rulle:

Kogt ned til PBens essens; "Du og din søn må være unormale, når du lader ham og kæresten bo hos dig."



Pkt. 1: Knægten og hans kæreste har selv valgt at bo ved mig, fordi de ikke kan snuppe kærestens søster, som de ellers skulle dele hus med, hvis de skulle bo hos kærestens forældre.

Pkt 2. Der er alt andet lige billigere for dem at bo hos enten mig eller hendes forældre, fremfor at skulle sætte sig i gæld for at flytte i egen lejlighed, når de stadig ikke ved, hvor de vil bo på sigt.

Pkt 3. Kællingen er sur på mig, fordi jeg for et par dage siden fik hendes dranker-kæreste smidt ud af Fakta, fordi han tog hendes bette pusse-nusse-gulvkluds-hund med ind i butikken. Jeg holder altså ikke kæft, når dét sker (og det sker altså).

Pkt 4: Hvorfor fanden skal hun skrive og fortælle mig det?


Pis mig i øregangen med folk og deres "Nu skal jeg satme fortælle dig hvad jeg mener om dig." Jamen hold nu bare kæft. :rulle:
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Annione » 31. okt 2016, 23:33

kidkomb skrev:Min chef igår.
Hun kom hen til mig og jeg kan ikke huske ordlyden, men hun fik i hvert fald sagt at hun kunne lugte at jeg vasker tøj i Ariel.
Altså det gør jeg så ikke, så jeg informerede hende om at det altså er Omo.
Så fulgte en meget lang smøre om hvor ulækkert hun synes det er, når folk vasker tøj i noget med parfume.
Og når hendes piger er hos deres bedsteforældre, så siger hun også til dem at de ikke må vaske deres tøj. Altså de gør det jo i en god mening, men så skal hun hjem og vaske det mindst to gange i Neutral før de må have det på igen.
Jeg forklarede hende om enzymer og konserveringsmidler og om hvor kradst det rent faktisk kan være for huden sådan noget Neutral.
Og at jeg bruger Omo fordi det er det jeg reagerer mindst på. Jeg kan ikke tåle nogen af de Neutral produkter jeg har prøvet (vaskemidlet er der så mange enzymer i at jeg ikke kan forstå at folk bruger det til deres børn (og nej jeg har ingen kilder, kun en ansat i miljøstyrelsen) og deres sæber osv indeholder kalium sorbat(og natrium benzoate) som jeg slår kraftigt ud af.)
Jeg sagde endda til hende at jeg for nylig har prøvet Remas svanemærkede uden parfume, men at jeg synes den kløede lidt. -det var nu også mest for svanemærkets skyld at jeg prøvede den.
Og hun blev bare ved at ramble om hvor frygteligt det lugter og at hun kan lugte det på flere meters afstand.

Hun bruger ofte parfume (og hun sparer ikke) så jeg spurgte hende hvordan hun har det med parfume og parfume i shampoo osv.
Og så sagde hun guddødemig at det synes hun var helt fint og det kunne hun godt lide.

Hun lugtede endda til min trøje meget demonstrativt en 5-6 gange under hele samtalen og vrængede næse.

Haha, det er så surrealistisk. Hun kan være så socialt blank nogle gange :lol:
Jeg er ærlig talt ligeglad med om det er upassende. Jeg blev hverken fornærmet eller såret.
Men jeg ved at en del herinde ville blive stødt, så jeg ville ikke snyde jer for anekdoten.
Shit det er sjovt altså. Og super upassende :lol:



Det er meget ufint at brokke sig på den måde og vrænge på næsen. Når det er sagt, så kan jeg ikke være i lokale med nogen, der bruger Omo. Jeg får styg kvalme af lugten - for mig lugter det værre end gylle, det er ikke noget jeg kan styre. :genert:
1
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Oveditlevsen » 1. nov 2016, 08:38

http://www.bt.dk/danmark/mettes-lille-d ... serverede-

Ja, det er mig der er upassende, jeg grinte af artiklen...
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf icelady » 1. nov 2016, 08:43

Oveditlevsen skrev:http://www.bt.dk/danmark/mettes-lille-datter-var-knust-boernehave-slagtede-kaelehanen-hr.-gok-og-serverede-

Ja, det er mig der er upassende, jeg grinte af artiklen...


Er det også upassende at tænke "høne-mor" om den mor :genert:
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Animi » 1. nov 2016, 08:47

icelady skrev:
Oveditlevsen skrev:http://www.bt.dk/danmark/mettes-lille-datter-var-knust-boernehave-slagtede-kaelehanen-hr.-gok-og-serverede-

Ja, det er mig der er upassende, jeg grinte af artiklen...


Er det også upassende at tænke "høne-mor" om den mor :genert:


I see what you did there :cool:

Ej, jeg er så faktisk enig med hende, men jeg kunne ikke lade være med at grine da jeg læste overskriften med Hr Gok :lol: :genert:
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf LadyFox » 1. nov 2016, 09:59

Jeg et enig med hende moren. Jeg synes man skal rumme at det at slagte et dyr ma har knyttet sig til ikke er noget for alle (bitte små børn). Det kan føles voldsomt, bizart og forkert at spise en ven - og de følelser synes jeg ikke burde være en del af at gå i børnehave.

Jeg er med på der findes massere børn der godt kan klare det, og endda synes det er spændende, og ser synes jeg da bare forældrene skal gå amok med slagtningerne, men jeg synes man skal tage hensyn til de børn der ikke er så hårde i filten.
8
...
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Buffy » 1. nov 2016, 10:11

Hvis man ikke bryder sig om den slags, skal man ikke have sit barn i min søsters (skov)børnehave, der er børnene med til at slagte kyllinger af egen avl hvert år og lige for tiden, går de og kigge til en død kanin i skoven for at lærer, hvad der sker når dyr dør. :slem:
3
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 1. nov 2016, 10:25

Jeg syntes næsten det er mere upassende at man skærmer børn mod døden, for den sags skyld fra at lærer. Der er efterhånden for mange dansker der aldrig har set en ko, og faktisk ikke aner hvordan mælken kommer ud, eller endnu værre hvor mælken rent faktisk kommer fra.
Det samme gælder med andre dyr, det er synd og upassende syntes jeg.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Oveditlevsen » 1. nov 2016, 10:31

cola skrev:Jeg syntes næsten det er mere upassende at man skærmer børn mod døden, for den sags skyld fra at lærer. Der er efterhånden for mange dansker der aldrig har set en ko, og faktisk ikke aner hvordan mælken kommer ud, eller endnu værre hvor mælken rent faktisk kommer fra.
Det samme gælder med andre dyr, det er synd og upassende syntes jeg.

Hvor tror de så at mælk i supermarkedet kommer fra? :gruble:
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Æske » 1. nov 2016, 10:35

Mælkebøtter :cool:
8
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 1. nov 2016, 11:06

Annione skrev:

Det er meget ufint at brokke sig på den måde og vrænge på næsen. Når det er sagt, så kan jeg ikke være i lokale med nogen, der bruger Omo. Jeg får styg kvalme af lugten - for mig lugter det værre end gylle, det er ikke noget jeg kan styre. :genert:

Jamen dog. Eller.. Det ved jeg ikke lige hvad jeg skal sige til?
Jeg forsøger panisk at slippe ud af rummet, hvis nogen i min nærhed drikker Red Bull.
Sådan har vi det nok alle sammen med noget ;)
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 1. nov 2016, 11:10

Oveditlevsen skrev:
cola skrev:Jeg syntes næsten det er mere upassende at man skærmer børn mod døden, for den sags skyld fra at lærer. Der er efterhånden for mange dansker der aldrig har set en ko, og faktisk ikke aner hvordan mælken kommer ud, eller endnu værre hvor mælken rent faktisk kommer fra.
Det samme gælder med andre dyr, det er synd og upassende syntes jeg.

Hvor tror de så at mælk i supermarkedet kommer fra? :gruble:


Som en anden så pænt skriver... mælkekartonen... eller sagt på en anden måde, det dukker bare op i supermarkedet når jeg skal bruge det :-) For hvordan kan man vide hvor mælken kommer fra når man end ikke har set en ko, tror de bare på hvad andre siger, uden at tænke over det ?

Nå ja, har en med kød. Der står oksekød på pakken, og alligevel ved folk ikke at kødet kommer fra en ko :-)
0

Tilbage til "Generelt"