Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1791
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 129
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2279

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf computermus » 26. nov 2016, 19:28

Æble skrev:
computermus skrev:Jeg synes at det er dybt upassende at en der har siddet som domsmand i "Se og Hør" sagen, umiddelbart efter udtaler sig om sin personlige holdning til ugeblade i et radioprogram.
Og det oven i købet inden de dømte har taget stilling til om de vil anke sagen. Virkelig flot , dame.
Det kan immervæk ikke komme som en overraskelse for hende at der er tavshedspligt i en sådan sag, selv når sagen er slut.


Og derudover udtaler sig om en af de dømtes psykiske problemer og hvilken behandling han har fået. Det er SÅ upassende. Håber hun får en bøde eller sådan noget.

Det er bare så langt ude at hun overhovedet kan finde på det. Hun skulle lige have mødt min mor, der er gammel pædagog, og som om nogen kan holde sin tavshedspligt, selv om hun ikke har været på arbejdsmarkedet i godt 13 år.
Hun har mere end en gang sagt til nogle, som ville høre specifikke ting om hendes arbejde : Det kan jeg ikke udtale mig om. Selvom det ligger helt tilbage til starten af 1970´erne, så har jeg stadigvæk tavshedspligt, og sådan er det ".
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ManicNinja » 27. nov 2016, 01:17

decibell skrev:
Bøtte skrev:Jeg stod foran sygehuset med min helt nye baby i armene og ventede på min mand.
En ældre mand begynder at snakke til mig og spørger ind til min datter, og pludselig lyder hans næste spørgsmål 'Gjorde det ikke ondt nede i missekatten?' :8:
Jeg ignorerede hans spørgsmål og det fik ham til at spørge 'jamen gjorde det ikke det?' :tie:


"Prøv at presse det hoved ud, du tilsyneladende har puttet op bagi, så ved du, hvordan det føles."


Nej fy, det skrev jeg ikke! :tie: Jeg skal vist over i "Det må man ikke sige..."-tråden.


Et svar, der giver nogle lidt klamme indre billeder ... Alt i alt en elegant turneret og meget passende kommentar til en i særklasse ulækker udtalelse uden nogen form for takt. Dén ville jeg gerne selv ha' fundet på, Deci.

Jeg ville virkelig ikke have været bleg for at fyre den af, hvis jeg havde været Bøtte! "Missekatten" ... Eeeehw. Gå dog væk, fremmede, klamme mand :badr:
Senest rettet af ManicNinja 27. nov 2016, 10:18, rettet i alt 1 gang.
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Orchidea » 27. nov 2016, 01:53

Upassende, ar jeg ikke er i stang til at se noget spm helst uden briller, gælder mig SÅ MEGET Til depeche mode snart! Far i seng nu, det er tiltrængt!
4
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Orchidea » 27. nov 2016, 01:57

Nu har jeg vare i seng, gider ikke engang sige godnat - jeeeezz
2
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Spjaerten » 27. nov 2016, 02:35

Orchidea skrev:Upassende, ar jeg ikke er i stang til at se noget spm helst uden briller, gælder mig SÅ MEGET Til depeche mode snart! Far i seng nu, det er tiltrængt!


også krydret med en lille buzz af alkohol?
13
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Bøtte » 27. nov 2016, 09:29

ManicNinja skrev:
decibell skrev:
Bøtte skrev:Jeg stod foran sygehuset med min helt nye baby i armene og ventede på min mand.
En ældre mand begynder at snakke til mig og spørger ind til min datter, og pludselig lyder hans næste spørgsmål 'Gjorde det ikke ondt nede i missekatten?' :8:
Jeg ignorerede hans spørgsmål og det fik ham til at spørge 'jamen gjorde det ikke det?' :tie:


"Prøv at presse det hoved ud, du tilsyneladende har puttet op bagi, så ved du, hvordan det føles."


Nej fy, det skrev jeg ikke! :tie: Jeg skal vist over i "Det må man ikke sige..."-tråden.


Et svar, der giver nogle lidt klamme ind billeder ... Alt i alt en elegant turneret og meget passende kommentar til en i særklasse ulækker udtalelse uden nogen form for takt. Dén ville jeg gerne selv ha' fundet på, Deci.

Jeg ville virkelig ikke have været bleg for at fyre den af, hvis jeg havde været Bøtte! "Missekatten" ... Eeeehw. Gå dog væk, fremmede, klamme mand :badr:


De gode snappy comebacks kommer bare altid først, når situationen er ovre.

Jeg var bare lykkelig for at min mand kom lige der!
2
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Buffy » 27. nov 2016, 09:30

Orchidea skrev:Upassende, ar jeg ikke er i stang til at se noget spm helst uden briller, gælder mig SÅ MEGET Til depeche mode snart! Far i seng nu, det er tiltrængt!


Fugl!
3
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf decibell » 27. nov 2016, 09:42

ManicNinja skrev:
decibell skrev:
Bøtte skrev:Jeg stod foran sygehuset med min helt nye baby i armene og ventede på min mand.
En ældre mand begynder at snakke til mig og spørger ind til min datter, og pludselig lyder hans næste spørgsmål 'Gjorde det ikke ondt nede i missekatten?' :8:
Jeg ignorerede hans spørgsmål og det fik ham til at spørge 'jamen gjorde det ikke det?' :tie:


"Prøv at presse det hoved ud, du tilsyneladende har puttet op bagi, så ved du, hvordan det føles."


Nej fy, det skrev jeg ikke! :tie: Jeg skal vist over i "Det må man ikke sige..."-tråden.


Et svar, der giver nogle lidt klamme ind billeder ... Alt i alt en elegant turneret og meget passende kommentar til en i særklasse ulækker udtalelse uden nogen form for takt. Dén ville jeg gerne selv ha' fundet på, Deci.

Jeg ville virkelig ikke have været bleg for at fyre den af, hvis jeg havde været Bøtte! "Missekatten" ... Eeeehw. Gå dog væk, fremmede, klamme mand :badr:



Som Bøtte siger, er det ofte først noget, man finder på bagefter, og det er ekstra nemt her på en debatside. Jeg havde nu sagt noget til ham, for irl er jeg knap så behersket som herinde, men det havde næppe været formuleret i helt så god stil. :P
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf ManicNinja » 27. nov 2016, 09:47

decibell skrev:
ManicNinja skrev:
decibell skrev:
Bøtte skrev:Jeg stod foran sygehuset med min helt nye baby i armene og ventede på min mand.
En ældre mand begynder at snakke til mig og spørger ind til min datter, og pludselig lyder hans næste spørgsmål 'Gjorde det ikke ondt nede i missekatten?' :8:
Jeg ignorerede hans spørgsmål og det fik ham til at spørge 'jamen gjorde det ikke det?' :tie:


"Prøv at presse det hoved ud, du tilsyneladende har puttet op bagi, så ved du, hvordan det føles."


Nej fy, det skrev jeg ikke! :tie: Jeg skal vist over i "Det må man ikke sige..."-tråden.


Et svar, der giver nogle lidt klamme ind billeder ... Alt i alt en elegant turneret og meget passende kommentar til en i særklasse ulækker udtalelse uden nogen form for takt. Dén ville jeg gerne selv ha' fundet på, Deci.

Jeg ville virkelig ikke have været bleg for at fyre den af, hvis jeg havde været Bøtte! "Missekatten" ... Eeeehw. Gå dog væk, fremmede, klamme mand :badr:



Som Bøtte siger, er det ofte først noget, man finder på bagefter, og det er ekstra nemt her på en debatside. Jeg havde nu sagt noget til ham, for irl er jeg knap så behersket som herinde, men det havde næppe været formuleret i helt så god stil. :P


Hæhæ ... Jeg er så indrettet sådan, at de dér snappy comebacks bare smutter ud af kæften på mig, før jeg når at tænke. I hvert fald når jeg føler min grænse overtrådt. Jeg vil ikke påstå, det altid er elegant. Og jeg vil heller ikke sige, jeg aldrig fortryder dem. Men ofte er jeg ret glad for den egenskab. :engel:
4
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 135
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2693

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Venus222 » 27. nov 2016, 22:56

Mand i 30'erne i S-toget fra Hundige mod Køge, blev så vred over at en ældre man bad ham om at tage sine fødder ned fra sædet, at han truede ældre mand med bank. :tie:

Tænk at han vil være sig selv bekendt. Møjunge! :badr:
10
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 28. nov 2016, 05:59

Jeg har fået stjålet en del ting der har stået i haven løbende, nogen specielle stauder, en sækkevogn, en af de små røde plastik motorcykler osv så jeg har købt et stakit selvom vi egentlig ikke må have dem, i fredags kommer jeg så hjem efter at have fulgt i børnehaven og stakittet er væk.
Så jeg rendte rundt i kvarteret og på ejendomskontoret for at bede folk om at se efter det og jeg har sagt det til alle vi har mødt her hele weekenden.

Idag på vej ud kommer en af vores naboer forbi og jeg siger det også til hende og hun siger så at det har hun da taget , og hun har skam ringet på for at spørge om det var ok og hvis ikke hun havde taget det så var der sikkert bare nogen andre der havde stjålet det.

Det har stået i to måneder uden at blive sat op så hun var kommet frem til at vi nok ikke skulle bruge det alligevel. :ticks:

Men okay, jeg kan muligvis få dispensation til at sætte det op pga tyverier nu.
13
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf 2SHY » 28. nov 2016, 06:06

hotlips skrev:Jeg har fået stjålet en del ting der har stået i haven løbende, nogen specielle stauder, en sækkevogn, en af de små røde plastik motorcykler osv så jeg har købt et stakit selvom vi egentlig ikke må have dem, i fredags kommer jeg så hjem efter at have fulgt i børnehaven og stakittet er væk.
Så jeg rendte rundt i kvarteret og på ejendomskontoret for at bede folk om at se efter det og jeg har sagt det til alle vi har mødt her hele weekenden.

Idag på vej ud kommer en af vores naboer forbi og jeg siger det også til hende og hun siger så at det har hun da taget , og hun har skam ringet på for at spørge om det var ok og hvis ikke hun havde taget det så var der sikkert bare nogen andre der havde stjålet det.

Det har stået i to måneder uden at blive sat op så hun var kommet frem til at vi nok ikke skulle bruge det alligevel. :ticks:

Men okay, jeg kan muligvis få dispensation til at sætte det op pga tyverier nu.

Say what?! :8: Man kan sgu da ikke rende ind og tage andres ting på den måde! Og den der med at hun har ringet på... jamen hun har jo ikke talt med dig og kan derfor ikke bare konkludere at så må hun godt tage det :stoned:
8
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Chatsy » 28. nov 2016, 06:11

hotlips skrev:Jeg har fået stjålet en del ting der har stået i haven løbende, nogen specielle stauder, en sækkevogn, en af de små røde plastik motorcykler osv så jeg har købt et stakit selvom vi egentlig ikke må have dem, i fredags kommer jeg så hjem efter at have fulgt i børnehaven og stakittet er væk.
Så jeg rendte rundt i kvarteret og på ejendomskontoret for at bede folk om at se efter det og jeg har sagt det til alle vi har mødt her hele weekenden.

Idag på vej ud kommer en af vores naboer forbi og jeg siger det også til hende og hun siger så at det har hun da taget , og hun har skam ringet på for at spørge om det var ok og hvis ikke hun havde taget det så var der sikkert bare nogen andre der havde stjålet det.

Det har stået i to måneder uden at blive sat op så hun var kommet frem til at vi nok ikke skulle bruge det alligevel. :ticks:

Men okay, jeg kan muligvis få dispensation til at sætte det op pga tyverier nu.

wtf

WTF?

Det er sgu da for langt ude. Fik du givet hende svar på tiltale for den latterlige logik, hun lagde for dagen? Afleverer hun det tilbage? Fik hun én på sinkadusen for at være så himmelråbende, socialt forkvaklet, mentalt underudviklet, på alle mulige måder grænseoverskridende stupid?
Jøsses!
10
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 28. nov 2016, 06:43

Chatsy skrev:
hotlips skrev:Jeg har fået stjålet en del ting der har stået i haven løbende, nogen specielle stauder, en sækkevogn, en af de små røde plastik motorcykler osv så jeg har købt et stakit selvom vi egentlig ikke må have dem, i fredags kommer jeg så hjem efter at have fulgt i børnehaven og stakittet er væk.
Så jeg rendte rundt i kvarteret og på ejendomskontoret for at bede folk om at se efter det og jeg har sagt det til alle vi har mødt her hele weekenden.

Idag på vej ud kommer en af vores naboer forbi og jeg siger det også til hende og hun siger så at det har hun da taget , og hun har skam ringet på for at spørge om det var ok og hvis ikke hun havde taget det så var der sikkert bare nogen andre der havde stjålet det.

Det har stået i to måneder uden at blive sat op så hun var kommet frem til at vi nok ikke skulle bruge det alligevel. :ticks:

Men okay, jeg kan muligvis få dispensation til at sætte det op pga tyverier nu.

wtf

WTF?

Det er sgu da for langt ude. Fik du givet hende svar på tiltale for den latterlige logik, hun lagde for dagen? Afleverer hun det tilbage? Fik hun én på sinkadusen for at være så himmelråbende, socialt forkvaklet, mentalt underudviklet, på alle mulige måder grænseoverskridende stupid?
Jøsses!


Nej hun er en sød ældre dame og vi er normalt fine venner og vi har også sendt en del frem og tilbage, hun har fået en masse planter af mig og vi har fået nogle ting hun ikke skulle bruge mere.

Så jeg lod være med at flippe helt, men jeg har gjort helt klart at jeg var sur og at jeg betragter det som tyveri når man tager ting fra vores have uden tilladelse og at det ikke er i nærheden af at være okay.
Hun kom med det igen kort efter, det var ihvertfald tilbage da vi kom hjem.
2
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Studsgaard » 28. nov 2016, 06:45

hotlips skrev:Jeg har fået stjålet en del ting der har stået i haven løbende, nogen specielle stauder, en sækkevogn, en af de små røde plastik motorcykler osv så jeg har købt et stakit selvom vi egentlig ikke må have dem, i fredags kommer jeg så hjem efter at have fulgt i børnehaven og stakittet er væk.
Så jeg rendte rundt i kvarteret og på ejendomskontoret for at bede folk om at se efter det og jeg har sagt det til alle vi har mødt her hele weekenden.

Idag på vej ud kommer en af vores naboer forbi og jeg siger det også til hende og hun siger så at det har hun da taget , og hun har skam ringet på for at spørge om det var ok og hvis ikke hun havde taget det så var der sikkert bare nogen andre der havde stjålet det.

Det har stået i to måneder uden at blive sat op så hun var kommet frem til at vi nok ikke skulle bruge det alligevel. :ticks:

Men okay, jeg kan muligvis få dispensation til at sætte det op pga tyverier nu.


Det er da en virkelig underlig tankegang. Fik du spurgt om det også er hende der har taget nogen af de andre ting?
0

Tilbage til "Generelt"