Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Kalimsofie » 4. apr 2018, 15:07

Allmost_Famous skrev:Sønnike havde en legeaftale med en kammerat efter skole i dag. Da sønnike kom hjem til kammeraten, var han åbenbart ikke kommet hjem endnu. Sønnike var på gåben, og kammeraten på cykel, og drengene havde fri på samme tid - så de blev selvfølgelig lidt bekymrede.

Kammeratens forældre tjekkede hans telefons gps, og den var på skolen. De prøvede at ringe til ham, men han tog den ikke.

Sønnike ringede til mig og sagde, at han så tog hjem, og om jeg var på vej. Jeg tilbød at køre omkring skolen på vej hjem fra arbejde, så jeg kunne finde ham.

Da jeg kom op på skolen, var rengøringspersonalet ved at låse af. Jeg bad om lov til lige at komme ind i klassen for at se om kammeratens ting lå der. Alt var der, telefon, nøgler, taske og det hele.
Jeg tog det med ud (så det ikke blev låst inde, og drengen risikerede at stå og være ked af ikke at kunne få sine ting), og ringede så til moren for at sige, at jeg havde hans ting, og om han var kommet hjem i mellemtiden. Det var han ikke. Jeg sagde, at jeg nok skulle blive og lede efter ham på de endnu ikke aflåste gange, og at jeg havde hans ting, og nok skulle køre ham hjem, hvis det var (de har flere mindre børn).

Efter at have ledt i tre kvarter (og været omkring kontor og det hele), kom han gående med en lærer, der åbenbart havde fundet ham et sted. I samme sekund kom hans mor også. Moren virkede enormt irriteret på mig, og læreren så også noget misfornøjet ud. Jeg sagde til drengen, at jeg havde hans ting ude i min bil, så at han kunne komme med ud efter det, så læreren kunne få låst af igen. Det ville moren ikke have, for drengen havde ikke fodtøj på, så læreren måtte følge drengen hen til den indgang, der var tættest på min bil... Moren gik så ned hen til min bil efter hans ting. Uden et ord, og tydeligvis temmelig muggen.
Jeg fik spørgende fremstammet, at jeg forhåbentlig ikke havde gjort noget forkert. Det svarede hun ikke på. Jeg spurgte igen, lidt mere insisterende. Til det svarede hun kort "det kunne du ikke vide", tog hans ting, og gik hen til den indgang, hvor læreren ventede med hendes søn.

Øhm.... What?!


WTF?! :forvirret2:

Hun lyder da helt væk fra vinduet :8:
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 4. apr 2018, 19:18

Kalimsofie skrev:
WTF?! :forvirret2:

Hun lyder da helt væk fra vinduet :8:

Altså... Jeg havde i hvert fald ikke reageret sådan overfor et menneske, der havde brugt tre kvarter på at lede efter mit barn.
6
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 4. apr 2018, 19:41

Men hvad var det du ikke kunne vide?

Den har jeg ikke lige fanget....
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 4. apr 2018, 19:46

Purple Haze skrev:Men hvad var det du ikke kunne vide?

Den har jeg ikke lige fanget....

Jeg aner det ikke. Hun kunne jo bare have sagt, at jeg ikke behøvede lede efter hendes barn eller sørge for hans ting. Jeg var bare 10 minutter fra skolen, så det var nemmere for mig at køre forbi på hjemvejen, end der var for hende at pakke mindre søskende sammen, og tage derop.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple Haze » 4. apr 2018, 19:48

Allmost_Famous skrev:
Purple Haze skrev:Men hvad var det du ikke kunne vide?

Den har jeg ikke lige fanget....

Jeg aner det ikke. Hun kunne jo bare have sagt, at jeg ikke behøvede lede efter hendes barn eller sørge for hans ting. Jeg var bare 10 minutter fra skolen, så det var nemmere for mig at køre forbi på hjemvejen, end der var for hende at pakke mindre søskende sammen, og tage derop.


Sære dame.
Man må håbe det var en off reaktion fordi hun havde været bekymret.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 4. apr 2018, 19:51

Smiling_Goat skrev:
Men.. Har du nogen ide om, hvorfor hun overhovedet blev irriteret? Du gjorde jo ikke andet end at gå rundt på de ulåste gange og lede efter hendes søn. Jeg forstår slet ikke, hvad hun kunne blive sur over, eller sige "det kunne du ikke vide" til.

Har hun mon tilbragt tre kvarter i et parallelunivers eller sådan noget?

Nej, ingen anelse.

Efterfølgende har jeg overvejet om problemet mon var, at jeg tog hans ting ud af klassen, og det var det, hun blev sur over. Men så igen, hvorfor skulle man dog blive sur over at nogen sørgede for, at alle ens barns ting ikke blev låst inde på skolen?
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 4. apr 2018, 19:52

Måske den sære mors reaktion skyldes langvarige udfordringer.
Men stadig uacceptabel og lortet opførsel overfor A_F
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 4. apr 2018, 19:55

Jeg håber, det var en reaktion på bekymring. Men så havde en sms a la "hey, tak for tidligere. Puha, man bliver da lidt gak i låget når ungen ikke er at finde..." da været på sin plads efterfølgende?

Hun er yderst intelligent, ressourcestærk, og generelt et menneske med styr på tingene, så vidt jeg ved.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 5. apr 2018, 03:16

Kan det ikke være en form for "mit barn har fået eftersidning, og det vil jeg ikke fortælle til andre, og nu var du tæt på at finde ud af det alligevel" Hun forsøgte jo at få dig væk fra skolen og oplysninger.
0
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 5. apr 2018, 04:45

cola skrev:Kan det ikke være en form for "mit barn har fået eftersidning, og det vil jeg ikke fortælle til andre, og nu var du tæt på at finde ud af det alligevel" Hun forsøgte jo at få dig væk fra skolen og oplysninger.

Øh... Nej? Ellers har jeg i hvert fald misforstået noget.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. apr 2018, 05:56

Min første tanke AF, var om drengen havde nogle problematikker der gjorde at han kunne opføre sig utilregneligt? St det var det moderen mente, formuleret på en meget klodset måde fordi det bare var endnu engang at han lavede et stunt.
1
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Allmost_Famous » 5. apr 2018, 06:08

FormerlyKnownAs skrev:Min første tanke AF, var om drengen havde nogle problematikker der gjorde at han kunne opføre sig utilregneligt? St det var det moderen mente, formuleret på en meget klodset måde fordi det bare var endnu engang at han lavede et stunt.

Det har han ikke umiddelbart. Han har altid været ret ligetil, og uden de store armbevægelser.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 7. apr 2018, 12:20

Jeg ser alle elsker debbie og jeg får det helt dårligt over Poul glargaard, selv som skuespiller må det have været grænseoverskridende ud over alle grænser for Christine skou at blive rørt ved og at have den gamle mand til at lægge på sig og blive holdt fast.
Og set i lyset af de seneste afsløringer er det vel tvivlsomt om man overhovedet har taget hensyn til det.

Det er slemt nok i sig selv men når det oveni er en mand det siden er kommet frem var så afsporet at han gav sin datters nummer ud til tilfældige mænd med besked om at hun er god til at slikke pik, tævede sine kærester, i det ene tilfælde fordi hun ikke ville gå i seng med en der kunne give ham en rolle.. Så er det bare klamt at se ham være et voldeligt svin der begår overgreb, på samme måde som de der letpåklædte scener med drenge fra Lasse Nielsens film, man sidder og bliver i tvivl om hvad der er fiktion og hvad der er filmfolk der udlever deres værste sider for åben skærm under ly af kunstneriske udfoldelser.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 7. apr 2018, 15:47

Jeg var til et arrangement med Arlette Andersen tidligere i dag. Først blev filmen vist, derefter var der mulighed for at stille hende spørgsmål om filmen og hendes ophold i Auschwitz.

Imellem var der lige en fem minutters pause. Der tændes for noget "pausemusik", Arlette føres op på platauet foran lærredet, og det er først, da en herre meget råber, at "de fandme skal slukke for det upassende musik", at jeg registrerer, det er en børnesang med noget med "Hej smukke" i omkvædet.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 7. apr 2018, 16:38

Guilded_Lily skrev:Jeg var til et arrangement med Arlette Andersen tidligere i dag. Først blev filmen vist, derefter var der mulighed for at stille hende spørgsmål om filmen og hendes ophold i Auschwitz.

[...]


Hun holdt foredrag på mit gymnasium (mellem år 2008-2011). Det kunne være, at jeg også skulle se filmen :gruble:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Generelt"