Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 6. apr 2019, 00:03

Badum ditch.. Og så var der penge til mig, de kan godt nok få fart på når det passer dem.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. apr 2019, 09:21

En kollega er ikke bare kommet med ønsker for sit skema næste skoleår, men har betinget sin præference. Hun vil kun tage den pågældende opgave, hvis hun må vælge klassens anden primærlærer, der IKKE er den lærer, som har klassen lige nu i det pågældende fag, og som derfor normalt vil have forrang næste år.
Og ledelsen har ædt kravet råt.
Dobbelt op på upassende.
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. apr 2019, 11:18

SurSødSovs skrev:
DetSorteCirkus skrev:En kollega er ikke bare kommet med ønsker for sit skema næste skoleår, men har betinget sin præference. Hun vil kun tage den pågældende opgave, hvis hun må vælge klassens anden primærlærer, der IKKE er den lærer, som har klassen lige nu i det pågældende fag, og som derfor normalt vil have forrang næste år.
Og ledelsen har ædt kravet råt.
Dobbelt op på upassende.


Hvor jeg kommer fra er det virkeligt normalt at sætte det hold, der samarbejder bedst og giver den bedste løsning på en opgave - og at holdmedlemmer selv givet udtryk for, hvordan man sikrer det. Lige så normalt er det at give udtryk for, man ikke selv vil komme i mål med opgaver, hvis holdet mangler x og y


Men sådan er det ikke hos os i forhold til skemalægning og -ønsker. Det kan det selvfølgelig blive, men så synes jeg, at det ville klæde ledelsen først at melde en ny politik på området ud i stedet for at give nogen særbehandling på andres bekostning. For hvis det, min kollega har gjort, pludselig skal være fast procedure, skal alle først have mulighed for at træffe deres forholdsregler. Den fravalgte har jo ingen chance haft for at tale med min leder, i det hun selvfølgelig har gået ud fra, at modellen med forrang var gældende, fordi intet andet har været meldt ud.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14371

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mangoness » 13. apr 2019, 22:25

En tidligere klassekammerat prøvede at åbne den indpakning, som er omkring sugerørene på McDonalds.

Hun vælger så at bide enden af og spytte den ud.

Hun ramte min jakke omkring min skulder.

Føj for satan.

Jeg er 27, og hun er også i midt 20'erne.
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7462
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24399

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Moxy-lady » 13. apr 2019, 22:48

hotlips skrev:
BlueBunny skrev:
hotlips skrev:Jeg har bønner over det før men for fanden altså.. Jeg har lagt ud for gaver vi har været flere om i klassen, købt dem og pakket dem ind, det er kun en uge siden jeg måtte give insistere på at nu var det nu for en der ikke havde betalt for en jeg lagde ud for sidst i januar, nu har vi været seks forældrepar om en til, det er 8 dage siden og jeg har ikke set en krone endnu. Hvis ikke der ligger nogle idag så bliver jeg nødt til at gå ind og skrive at jeg må insistere på at der er betalt når de får ferie, så har de haft over to uger.

Det er ikke fedt for hverken mig eller dem og hvis ikke ungerne blev så glade for de våben jeg skaffer til dem på den måde så ville jeg nok strejke fra nu af, det ville være dumt for dem og for børnene.

Skide irriterende altså.

Nå vi laver fællesgaver i klassen så er der gerne en indsamling der hedder noget i stil med: “jeg køber gave til xx. Hvis du vil være med så overfør 40kr på mobilepay senest d yy”. Dem der har betalt er dem der er med


Jeg orker ikke flere ting der kan hackes, tømmes og så videre og det er jo ikke fordi jeg står og hopper dem i nakken næste morgen og det er børnefamilier, der ER sq nogen af dem der har været forbi en kontantautomat indenfor den sidste uge.. Og de har med garanti alle sammen flere penge end mig.

Det virker jo også ret uheldigt at da jeg slog det op tog det ikke et kvarter så var det 4 meldt til, så der kunne de godt oppe sig.



Selvfølgelig skal du have dine penge, og der er ingen tvivl om at det er dårlig stil at folk ikke bare betaler dig.


Men jeg kender altså ingen som helst mennesker der bruger en hæveautomat hver uge, ikke engang hver måned. Det er bare de færreste i dag der render rundt med kontakter. Jeg har stort set kun kontanter hvis jeg har betalt for meget for noget i et supermarked og herefter har fået penge tilbage, og det render sjældent op i meget mere end 20 kr af gangen.
19
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Danseprinsesse » 12. maj 2019, 06:20

Et perifert familiemedlem linker til en artikel på Facebook. Artiklen handler om, at en ung mand har mistet livet i en trafikulykke.
Hun kommenterer med “hvad har folk dog så travlt med på denne tid af dagen :cool: :cool: :cool:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. maj 2019, 13:42

Fra Politiken.dk:
"Ingen tvivl: Kristendemokraternes konstituerede politiske leder, Isabella Arendt, gjorde det godt, da hun på sin 26-års fødselsdag trådte ind som ’vikar fra himlen’ i TV 2’s partilederrunde. Så godt, at det har udløst stress hos formand Stig Grenov, der nu har sat sig selv permanent på sidelinjen i valgkampen."

Politiken er nok ikke de eneste, som har overvejet, om Stig Grenovs orlov er strategisk motiveret af Isabella Arendts succes i partilederrunden, men jeg finder den konkrete formulering upassende. Jeg synes, journalisten gør nar af stressramte.
9
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8236

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Fru Himmelblå » 14. maj 2019, 14:04

Den store, fede due der har fundet sig til rette på kanten af vores altan, og tydeligvis har besluttet, at det er dens toilet, er godt nok upassende :cuss:

Det bliver rigtig sjovt, at skulle afvænne den fra at skide lige dér.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Persnikedy » 14. maj 2019, 14:54

Frøken Himmelblå skrev:Den store, fede due der har fundet sig til rette på kanten af vores altan, og tydeligvis har besluttet, at det er dens toilet, er godt nok upassende :cuss:

Det bliver rigtig sjovt, at skulle afvænne den fra at skide lige dér.


Hvad med at lægge noget der som den ikke kan lide? fx staniol som er ubehageligt at lande på
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6165
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16109

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Urtekussen » 25. maj 2019, 09:18

Min kærestes exkone.
De har været skilt i 11 år, men har et godt forhold, hvor hun tit er kommet på besøg hos ham, inden han mødte mig.
Jeg er nu flyttet ind, og i går holdt vi en komsammen i forbindelse med deres datter, så hun var også inviteret (exen).
Flere gange i løbet af aftenen, hvis hun eller en gæst mangler noget, fiser hun ud i køkkenet og begynder at rode i skuffer, for "det ligger hér".

Jeg vil ikke være ugæstfri, men jeg synes simpelthen det er SÅ uopdragent. Jeg ville ikke engang gøre det hos nogle af mine tætte venner, tror jeg.

Hun får mig til at føle at det stadig mere er hendes hus end vores.
28
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 25. maj 2019, 20:46

Der er vi elsker 90'erne, det er helt fint her er mange mennesker og jeg kan sagtens forstå nogen går ud for at sidde på en bænk og høre musikken.

Men folk der drikker har ikke noget at gøre på en legeplads, det kan gå man får en øl eller et glas vin mens man er dernede med sit barn men at slå sig ned når man er fuldblodsspritter og stinker af øl i et omfang at jeg ville dumpe en spritprøve bare af at sidde i nærheden i et kvarter, og så skråler med på tekster man ikke kan imens

Det er upassende og dårlig opførsel.

Det er sq godt gjort vi måtte fortrække for jeg jeg kan ikke udstå den slags i nærheden af mit barn,.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ladysparrow » 28. maj 2019, 07:46

Vi er på ferie med min kærestes engelske side af familien. Og hans halvbrors kæreste er noget af det mest upassende. Hun bøvser højlydt flere gange uden at holde sig for munden, jeg har ikke sagt noget men tænkt mit. I går vælger hun så at spørge mig om jeg aldrig bøvser? Seriøst kvinden er 30 + men opfører som en på 10. Jeg svarer så at jo jeg bøvser, men jeg er opdraget til at det er noget svineri at gøre foran andre mennesker uden idet mindste at holde sig for munden, og så synes jeg det uappetitligt at gøre mens folk sidder og spiser.

Disclaimer: jeg har fuld forståelse for at man kan komme til at bøvse, slå en fis... Men lange ræb hen over middagsbordet er noget svineri synes jeg.
Senest rettet af Ladysparrow 28. maj 2019, 20:08, rettet i alt 1 gang.
7
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 28. maj 2019, 18:39

Ladysparrow skrev:Vi er på ferie med min kærestes engelske side af familien. Og hans halvbrors kæreste er noget af det mest upassende. Hun bøvser højlydt flere gange uden at holde sig for munden, jeg har ikke sagt noget men tænkt mit. I går vælger hun så at spørge mig om jeg aldrig bøvser? Seriøst kvinden er 30 + men opfører som en på 10. Jeg svarer så at jo jeg bøvser, men jeg er opdraget til at det er noget svineri at gøre foran andre mennesker uden idet mindste at holde sig for munden, og så synes jeg det uappetitligt at gøre mens folk sidder og spiser.

Disclaimer: jeg har fuld forståelse for at man kan komme til at købe, slå en fis... Men lange ræb hen over middagsbordet er noget svineri synes jeg.

Det er totalt en fordom, men det overrasker mig ikke, når hun er englænder. Det folkefærd er virkelig uden klasse :lol: Sådan en rigtig “lass”!
2
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6970

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ladysparrow » 28. maj 2019, 20:07

HappyPaww skrev:
Ladysparrow skrev:Vi er på ferie med min kærestes engelske side af familien. Og hans halvbrors kæreste er noget af det mest upassende. Hun bøvser højlydt flere gange uden at holde sig for munden, jeg har ikke sagt noget men tænkt mit. I går vælger hun så at spørge mig om jeg aldrig bøvser? Seriøst kvinden er 30 + men opfører som en på 10. Jeg svarer så at jo jeg bøvser, men jeg er opdraget til at det er noget svineri at gøre foran andre mennesker uden idet mindste at holde sig for munden, og så synes jeg det uappetitligt at gøre mens folk sidder og spiser.

Disclaimer: jeg har fuld forståelse for at man kan komme til at købe, slå en fis... Men lange ræb hen over middagsbordet er noget svineri synes jeg.

Det er totalt en fordom, men det overrasker mig ikke, når hun er englænder. Det folkefærd er virkelig uden klasse :lol: Sådan en rigtig “lass”!


Det er normalt ikke den oplevelse jeg har med englændere... Men jeez, det er så pinligt. Hun har pralet med hvor dygtig hun er til at lave mad, i dag var det så deres tur,: Tex mex af halvfabrikata. Totalt indtørret kylling alt uden nogen form for krydderi. Jeg ved simpelthen ikke hvad skal jag sige, troede det var en joke. Hun ender med at blive mega fuld og falder i søvn ved bordet. Jeg tæller virkelig ned til at vi kan køre hjem. Hun er så forfærdelig.
2
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Guilded_Lily » 29. maj 2019, 07:25

^^ Det er nu heller ikke den gængse opfattelse af englændere hos mig. De to, jeg boede sammen med i London, var ekstremt høflige og velopdragne, min engelske svoger er næsten FOR meget gentleman (går altid ind ad en dør som den sidste, vil bære alle poser for os, takker sjældent nej til forskellige ting, og i søndags blev jeg noget overrasket over at finde ud af, han faktisk gerne vil have lidt sukker i kaffen - det var første gang i 8 år, jeg hørte det...)

Men ja, der findes masser af chavs og ladesses, jeg har bare været forskånet for at møde dem selv :-D
3

Tilbage til "Generelt"