Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 65
Likede indlæg: 3016

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ghattner » 29. aug 2018, 09:18

Lykke skrev:
Ghattner skrev:Jeg var til en privatfest i går. I invitationen stod der at man selv skulle tage drikkevarer med. Jeg og nogle venner havde købt en ramme øl til deling, så vi havde nok. Vi stillede dem i køleskabet og der var ikke gået længe før de alle var drukket af de andre gæster.
Generelt forstår jeg ikke dem der ankommer til fester uden noget selv at drikke, men bare enten tager andres eller spøeger om de må nasse

Hvor gamle var de mennesker?

Jeg vil skyde på i midten af 30'erne
0
Lykke
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3913

Indlægaf Lykke » 29. aug 2018, 09:49

Ghattner skrev:
Lykke skrev:
Ghattner skrev:Jeg var til en privatfest i går. I invitationen stod der at man selv skulle tage drikkevarer med. Jeg og nogle venner havde købt en ramme øl til deling, så vi havde nok. Vi stillede dem i køleskabet og der var ikke gået længe før de alle var drukket af de andre gæster.
Generelt forstår jeg ikke dem der ankommer til fester uden noget selv at drikke, men bare enten tager andres eller spøeger om de må nasse

Åh nej.
1
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 278
Likede indlæg: 5323

Indlægaf Tilly » 29. aug 2018, 10:20

Ghattner skrev:
Lykke skrev:

Ej det ville jeg godt nok være blevet gal over. Jeg tror ikke jeg kunne have ladet være med at skælde lidt ud hvis det var mig :genert:
1
Brugeravatar
Ghattner

Indlægaf Ghattner » 29. aug 2018, 10:34

Tilly skrev:
Ghattner skrev:
Lykke skrev:

Ej det ville jeg godt nok være blevet gal over. Jeg tror ikke jeg kunne have ladet være med at skælde lidt ud hvis det var mig :genert:

Ja, lesson learned til en anden gang. Jeg vil nødig virke nærig og giver gerne en enkelt til en værdigt trængende, men med sådanne episoder kommer jeg nok til at gemme dem væk i en taske eller lign. fremover.
1
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 343
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 11357

Indlægaf Hunkat » 29. aug 2018, 10:40

Ghattner skrev:
Tilly skrev:
Ghattner skrev:
Lykke skrev:

Ja, lesson learned til en anden gang. Jeg vil nødig virke nærig og giver gerne en enkelt til en værdigt trængende, men med sådanne episoder kommer jeg nok til at gemme dem væk i en taske eller lign. fremover.

Og fedt for værten som havde gæster der bare gik i køleskabet. Ej, det er virkelig upassende opførsel for voksne mennesker all-around.
5
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Ghattner

Indlægaf Ghattner » 29. aug 2018, 10:49

Hunkat skrev:
Ghattner skrev:
Tilly skrev:
Ghattner skrev:
Lykke skrev:

Og fedt for værten som havde gæster der bare gik i køleskabet. Ej, det er virkelig upassende opførsel for voksne mennesker all-around.

Værten viste sig faktisk selv at være en af de mere upassende (på andre områder) deltagere til festen, så ham rørte det nok ikke.
0
Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 29. aug 2018, 10:52

Ghattner skrev:Ja, lesson learned til en anden gang. Jeg vil nødig virke nærig og giver gerne en enkelt til en værdigt trængende, men med sådanne episoder kommer jeg nok til at gemme dem væk i en taske eller lign. fremover.

Jeg synes slet heller ikke det er nærigt i den situation du beskriver. Alle de inviterede vidste jo, at det var meningen, at de selv skulle medbringe drikkevarer.

Jeg ville helt sikker også sige ja til at give lidt drikkevarer væk, hvis jeg blev spurgt. Men at bare rapse andres drikkevarer uden at spørge først, det er sgu tarvelig opførsel for voksne mennesker.
5
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 279
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 4655

Indlægaf Tanten » 29. aug 2018, 10:55

Min kæreste var ude at købe ind forleden. Han skulle kun have et par småting, men lagde to poser på båndet, fordi han havde nogle løse ting i bilen, han lige ville pakke i den ekstra pose.

En dame - helt ovre i den anden kassekø - kommenterede højt på, om han ikke skulle betale for den anden pose også. Ikke direkte til ham, men bare ud i luften: "Skal HAN ikke betale for den anden pose"; øh, jo - det skulle han da. Det var nok derfor, han havde lagt den på båndet?!

Der var tale om en normalt udseende, yngre, velplejet kvinde.

Jeg må til stadighed forundres over andre menneskers overskud her i livet. Tænk at være så opmærksom, mens man står der i den anden kø, at man simpelthen har styr på, hvad andre lægger på båndet flere meter væk, og samtidig lige tænker på, om de mon husker at betale, eller om kasseassistenten nu også taster posen ind. Imponerende.
13
cola
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1632

Indlægaf cola » 29. aug 2018, 15:13

Hunkat skrev:Og fedt for værten som havde gæster der bare gik i køleskabet. Ej, det er virkelig upassende opførsel for voksne mennesker all-around.

Kun hvis de ikke har fået lov, for jeg tager altid selv min cola med til rollespil, og i starten havde jeg dem bare i min taske, så fik jeg lov til at have dem i køleskabet og nu går jeg hen og stiller dem derind som en selvfølge, jeg har jo fået lov.
0
Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 29. aug 2018, 15:57

cola skrev:
Hunkat skrev:Og fedt for værten som havde gæster der bare gik i køleskabet. Ej, det er virkelig upassende opførsel for voksne mennesker all-around.

Kun hvis de ikke har fået lov, for jeg tager altid selv min cola med til rollespil, og i starten havde jeg dem bare i min taske, så fik jeg lov til at have dem i køleskabet og nu går jeg hen og stiller dem derind som en selvfølge, jeg har jo fået lov.

Det er ikke det der er tale om her. Det handler om at tage drikkevarer fra køleskabet (som man ikke selv har medbragt) uden at spørge om lov :)
2
Brugeravatar
Ghattner

Indlægaf Ghattner » 31. aug 2018, 13:30

Langt ude at nogle utilpassede/pushere/bandemedlemmer eller what not tror de skal bestemme på den måde
https://ekstrabladet.dk/112/trusler-mod ... ie/7287543
2
LaMariposa
Kort karma: 558
Likede indlæg: 8549

Indlægaf LaMariposa » 2. sep 2018, 14:37

Den venstresvingende bil, der overså sin vigepligt i et lyskryds her i morges, var pænt upassende. Jeg skulle til højre, og enten havde den ikke set mig, eller også var den ligeglad. Jeg bremsede og dyttede, og føreren så ikke en gang op. Har så svært ved at forstå, hvordan man kan være så ignorant i trafikken :træt:
1
:lun:

Be brave
Brugeravatar
Afskylia
Kort karma: 28
Likede indlæg: 594

Indlægaf Afskylia » 2. sep 2018, 17:03

Den kirurg der nu har opereret mig 3 gange på 3 måneder og som jeg har været til et utal af undersøgelser hos, og som hver gang kommenterer min påklædning og udseende :/ :puke:
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2681

Indlægaf Kalimsofie » 3. sep 2018, 09:31

Afskylia skrev:Den kirurg der nu har opereret mig 3 gange på 3 måneder og som jeg har været til et utal af undersøgelser hos, og som hver gang kommenterer min påklædning og udseende :/ :puke:

WTF?! Hvorfor gør han dog det? Det er da vildt upassende og din sag ganske uvedkommende :forvirret:
0
Brugeravatar
Galoldriel
Kort karma: 6
Likede indlæg: 62

Indlægaf Galoldriel » 23. sep 2018, 06:15

Jeg var i H&M for at købe noget tøj til mine børn, og så en dame komme til at hive et stykke tøj ned fra en bøjle (de er jo som regel også så overfyldte, så det sker rimelig nemt). I stedet for at samle det op, kiggede hun sig omkring - men så tilsyneladende ikke mig betragte hende - og sparkede tøjet ind under den række, det var faldet ned fra. Rimelig underskudsagtigt, især fordi hendes barn stod lige foran hende. Forbilledlig adfærd, not.
14

Tilbage til "Generelt"