Nå ja, selvfølgelig ... det havde jeg aldrig tænkt på!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25615

Re: Nå ja, selvfølgelig ... det havde jeg aldrig tænkt på!

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. feb 2019, 18:14

Tibbler skrev:
Madam Pomfrey skrev::klovn:
kidkomb skrev:
A 7 skrev:For nyligt gik forskellen på frugter og grøntsager op for mig. En frugt opstår, når blomsten bliver ..tadaa... beFRUGTet, hvorimod en grøntsag bare vokser af sig selv. Så tomat er en frugt, og rabarber er en grøntsag.

41 år.... 41 :genert:


Jeg vidste det...
Men jeg undrer mig stadig over at man mener jordbær er en nød. For det er jo netop en blomst der bliver befrugtet :gruble:


Det er alle de små brune prikker på et jordbær, der er bittesmå nødder. Selve jordbærret er frugtkød


Tak, det giver lidt mere mening omend ikke helt :lol:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Nå ja, selvfølgelig ... det havde jeg aldrig tænkt på!

Indlægaf Velvet-Goldmine » 16. feb 2019, 18:53

Madam Pomfrey skrev::klovn:
kidkomb skrev:
A 7 skrev:For nyligt gik forskellen på frugter og grøntsager op for mig. En frugt opstår, når blomsten bliver ..tadaa... beFRUGTet, hvorimod en grøntsag bare vokser af sig selv. Så tomat er en frugt, og rabarber er en grøntsag.

41 år.... 41 :genert:


Jeg vidste det...
Men jeg undrer mig stadig over at man mener jordbær er en nød. For det er jo netop en blomst der bliver befrugtet :gruble:


Et jordbær er ikke en nød. Der sidder nødder på bærret, men den er det man kalder en flerfoldssamfrugt som er kendetegnet ved at det vi kalder frugten ikke kun består af frugtknuden, men også af tilstødende væv. Jordbærrene er faktisk en opsvulmet blomsterbund.

I øvrigt er en nød, botanisk set, også en frugt :)
5
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Nå ja, selvfølgelig ... det havde jeg aldrig tænkt på!

Indlægaf Annione » 16. feb 2019, 19:34

Spjaerten skrev:Det er lige for få uger siden gået op for mig det hedder duct tape og ikke duck tape :genert:
Ande tape er da ellers så meget sødere!


What?!

I was today years old :lol:
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Nå ja, selvfølgelig ... det havde jeg aldrig tænkt på!

Indlægaf Stitch » 16. feb 2019, 23:32

Annione skrev:
Spjaerten skrev:Det er lige for få uger siden gået op for mig det hedder duct tape og ikke duck tape :genert:
Ande tape er da ellers så meget sødere!


What?!

I was today years old :lol:


Hvor er I søde :lol2:
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Nå ja, selvfølgelig ... det havde jeg aldrig tænkt på!

Indlægaf dgd2007 » 17. feb 2019, 13:50

Engang for længe siden kendte jeg en der havde en hel stak små "Thus spake ..."-bøger med citater af de helt store religionsstiftere, så som JC og Buddha og den slags. Jeg tror noget af ideen var at vise at det stort set var det samme de talte om.

Men i hvert fald læste jeg engang i den med Buddha-citater og blev forbløffet over dette (citeret efter hukommelsen):

    "Jeg er blevet uretfærdigt behandlet, snydt og forbigået af livet" ... et menneske der huser den slags tanker, kan aldrig blive lykkeligt.

Og jeg husker tydeligt min sen-70'er-reaktion: Jamen wtf! Skulle Buddhaen ellers ikke være sådan en flink og mild fyr? Og her sidder han oven i købet og fordømmer en der har haft det svært? :forvirret:

Men mange år efter slog "Nå ja, selvfølgelig" mig pludselig. Manden havde jo haft ret:
Det var slet ikke et spørgsmål om fordømmelse, men selve definitionen af at være ulykkelig at tænke på den måde!
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Nå ja, selvfølgelig ... det havde jeg aldrig tænkt på!

Indlægaf HappyPaww » 21. feb 2019, 20:30

Indtil jeg så filmen “Mødregruppen” i går, har jeg altid været overbevist om at det hed en “selskabstømrer” (og at dem der stavede det “tømmer” bare stavede forkert)... Anede heller ikke hvad det reelt betød at være en selskabstømrer :genert:

Så jeg har nu lært af filmen, at det rent faktisk er en der tømmer et firma for kapital :lol: Det giver jo også meget mere mening :blush: *facepalm*
6

Tilbage til "Generelt"