Feministers ry

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Feministers ry

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 17. nov 2018, 16:25

Jeg synes flere opfatter feminister som nogle satans kællinger. Hvordan kan det egentlig være? Er de ikke bare mennesker der går ind for ligestilling mellem kønnene?
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Feministers ry

Indlægaf Sophies-mor » 17. nov 2018, 16:36

Mange feministister er meget aggressive i deres retorik.
Ikke bare som i "Vi taler lige om tingene på en fornuftig måde" - nej de bruger "damptromlemetoden".
Hvis man ikke er enig, får man en spand møg i hovedet, fordi mam ikke fatter hvor vigtigt det er med kvoter for fx bestyrelser mm.
Hvis jeg skal ansætte vælger jeg ham/hende med de bedste kvalifikationer og ikke en kvinde, fordi der skal være lige mange af hvert køn.
4
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Feministers ry

Indlægaf Sophies-mor » 17. nov 2018, 16:37

Sophies-mor skrev:Mange feministister er meget aggressive i deres retorik.
Ikke bare som i "Vi taler lige om tingene på en fornuftig måde" - nej de bruger "damptromlemetoden".
Hvis man ikke er enig, får man en spand møg i hovedet, fordi mam ikke fatter hvor vigtigt det er med kvoter for fx bestyrelser mm.
Hvis jeg skal ansætte vælger jeg ham/hende med de bedste kvalifikationer og ikke en kvinde, fordi der skal være lige mange af hvert køn.

Og den attitude gør mig trodsig og giver mig antipati mod feminister overalt.
Vi kan godt gå ind for de samme ting, stort set, uden at være anarkistiske punk-rockere, der demonstrerer med brosten på gaden.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Feministers ry

Indlægaf Slettet bruger » 17. nov 2018, 16:45

Nu har jeg vist aldrig kaldt nogen for satans kællinger, og jeg har ikke tænkt mig at begynde. Mit primære problem med feminisme er at jeg synes den tager karakter af religion. Feminister har f.eks. vedtaget at forskelle imellem kvinder og mænd primært er kulturelle, og de er overhovedet ikke lydhøre over for andet - sandheden er kendt og skal ikke udfordres.
5
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Feministers ry

Indlægaf Sophies-mor » 17. nov 2018, 16:54

abcd skrev:Nu har jeg vist aldrig kaldt nogen for satans kællinger, og jeg har ikke tænkt mig at begynde. Mit primære problem med feminisme er at jeg synes den tager karakter af religion. Feminister har f.eks. vedtaget at forskelle imellem kvinder og mænd primært er kulturelle, og de er overhovedet ikke lydhøre over for andet - sandheden er kendt og skal ikke udfordres.

Du skrev det, jeg burde have skrevet.
:lol:

Men jeg har så også oplevet beton-feminister (ikke nødvendigvis lesbiske, nej) der i ramme alvor har ytret, at man svigtede kønskampen ved at tage nederdel/ kjole på.
Så er der noget at sige til, at jeg ikke altid kan tage dem alvorligt. Som fx i DSB skiltesagen.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Feministers ry

Indlægaf LadyFox » 17. nov 2018, 16:58

Tja, tjo. Den et svær synes jeg.

Jeg opfatter feminist som en der aktivt dyrker feminisme - i en eller anden grad. Og derfor opfatter jeg heller ikke mig selv som feminist. Jeg går ind for ligestilling forstået på den måde at jeg synes at vi skal have lige muligheder og rettigheder i det omfang det er muligt.
Men jeg går ikke på barrikaderne, jeg gør faktisk overhovedet ikke noget for at opnå det, jeg mener bare i mit stille sind at det er sådan det burde være.

Derudover er der mange af de ting det rør sig inden for feminismen som jeg ikke rigtig kan tilslutte mig, f.eks. synes jeg sexisme er ucharmerende, men min grænse for hvornår noget et sexistisk er ret løs i forhold til mine (mange) feministiske veninder, og jeg sætter også pris på at kunne tale og joke frit fra leveren uden at skulle tænke to gange - og derfor skal jeg da også være den første til at indrømme at sexistiske udtalelser kommer ud af min mund fra tid til anden uden jeg vil undskylde det - da jeg regner med at folk forstår hvor jeg kommer fra, og at jeg ikke mener det sådan mega ondt og undertrykkende.

Der er bare rigtig mange ting jeg ikke rigtig kan se problemet i, og selv hvis jeg kan lidt, ikke sådan rigtig kan synes det er værd at kæmpe for.

Jeg har som sådan ikke noget imod feminister, i hvert fald ikke den enkelte feminist - Jeg omgås nærmest ikke andet. Men, jeg synes det er ærgerligt at der når der er noget om det offentligt, f.eks. i medier, og sådan. Så bliver det som regel dem der råber højest der høres, og det bliver nemt både skingert og aggressivt med en tone af "vi alene vide".. Og det kan jeg ikke rigtig med.

Som sagt har jeg mange feminister blandt mine nærmeste, og de er nogle helt igennem skønne mennesker, og vi kan da sagtens have mange, lange snakke om det - men når alt kommer til alt så ved vi jo godt at de synes at jeg på mange områder er ignorant omkring nogle uheldige samfundsmønstre og jeg synes at de bruger energi på en masse ting der dybest set er lige gyldige. Det er så også massere af ting vi kan blive.enige om, jeg ser bare ikke mig selv om feminist fordi jeg synes vi så vidt muligt skal have lige muligheder og at jeg synes det er klamt og forkert at klappe fremmede mennesker på røven på et diskotek f.eks.
2
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7460
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Feministers ry

Indlægaf Animi » 17. nov 2018, 17:05

Fordi det er de mest skingre og ekstreme, der får mest taletid. Så bliver nogle hurtige til at skære alle over én kam, og tror at alle feminister er sådan.
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9480
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Feministers ry

Indlægaf Sophies-mor » 17. nov 2018, 17:23

Animi skrev:Fordi det er de mest skingre og ekstreme, der får mest taletid. Så bliver nogle hurtige til at skære alle over én kam, og tror at alle feminister er sådan.

Ja. De moderate overdøves af de skingre.
Mange er jo også sådan.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Feministers ry

Indlægaf Misantropen » 17. nov 2018, 17:30

Er det ikke bare som så meget andet der falder udenfor normen? At idioti og markante eller usædvanlige meninger får mere taletid, uanset om det er fra en minoritet eller bare ikke velset.

Det "sædvanlige" har man jo ligesom hørt og forholdt sig til før så nogle gange skal der mere til hvis man vil gøre opmærksom på noget.
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Feministers ry

Indlægaf BlueBunny » 17. nov 2018, 17:49

Jeg synes feminister og mandschauvinister er same same bare forskelligt køn. Altså at feminister er kvindechauvinister. Men det ord findes vel ikke rigtig?
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Feministers ry

Indlægaf Sangius » 17. nov 2018, 17:59

BlueBunny skrev:Jeg synes feminister og mandschauvinister er same same bare forskelligt køn. Altså at feminister er kvindechauvinister. Men det ord findes vel ikke rigtig?


I så fald er man ikke feminist.
4
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Feministers ry

Indlægaf avdotja » 17. nov 2018, 18:01

Men er der reelt så mange af de såkaldt skingre feminister eller findes de først og fremmest inde i hovedet på folk? Jeg ser, som tidligere nævnt, rigtige mange der brokker sig over den slags feminister og begrunder deres afstandtagen til feminismen med dette; men jeg synes ikke selv jeg støder på dem.
6
avdotja
Indlæg: 4929
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 536
Likede indlæg: 14679

Re: Feministers ry

Indlægaf avdotja » 17. nov 2018, 18:04

Jeg mener i øvrigt selv at kvinder er mennesker på lige fod med mænd og skal behandles derefter. Så ja, jeg er feminist.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Feministers ry

Indlægaf Misantropen » 17. nov 2018, 18:06

avdotja skrev:Men er der reelt så mange af de såkaldt skingre feminister eller findes de først og fremmest inde i hovedet på folk? Jeg ser, som tidligere nævnt, rigtige mange der brokker sig over den slags feminister og begrunder deres afstandtagen til feminismen med dette; men jeg synes ikke selv jeg støder på dem.

Det er vist mere kompliceret end som så med alle de forskellige grader af feminist man kan være :gruble:
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4336
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10605

Re: Feministers ry

Indlægaf BlueBunny » 17. nov 2018, 18:57

avdotja skrev:Jeg mener i øvrigt selv at kvinder er mennesker på lige fod med mænd og skal behandles derefter. Så ja, jeg er feminist.

Jamen hvorfor er det feminisme?
Er det så også maskulinisme?

Kan de ligestilles?

Hvis man går ind for ligestilling, sådan helt ægte, hvorfor er betegnelsen så ikke kønsneutral. Det rette er vel i såfald mere “humanisme”?

Jeg synes ofte feminister ønsker at kvinder skal vælges før mænd, fordi de mener ligestilling er det samme som feks lige antal.
8
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Generelt"