Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf Annione » 27. jan 2019, 18:13

Vi har unisex toiletter derude.
Det kunne ikke røre mig mindre. Det er dog en smule off, når man åbner døren samtidig med at chefen kommer ud :-D

Men altså. Så længe der ikke er tis på brættet og brune striber i kummen, så er jeg helt okay med at dele toilet med andre. Mænd eller kvinder.

Jeg skider forøvrigt, når jeg skal skide. Ellers får man jo ondt i maven.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11193
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23097

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf Mani » 27. jan 2019, 19:02

Vi har unisex og det er intet problem.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf zembra1986 » 27. jan 2019, 19:08

Unisex på min arbejdsplads og det er ikke noget jeg har lagt mærke til før denne tråd fik mig til at tænke over det.

Jeg skider når jeg skal, og skifter også bind på arbejdspladsen, den tid på måneden, og det kunne aldrig falde mig ind at have et problem med at en mand skulle bruge toilettet, efter jeg har gjort en af de førnævnte ting.
0
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6626
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1180
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9490

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf FrøkenM » 27. jan 2019, 19:30

Vi har unisex toiletter på universitetet og havde det også på mit praktiksted. Det ser jeg ikke som et problem. Jeg brugte toilettet når jeg skulle og til det, jeg skulle og var ligeglad med, at der også var tre mænd der benyttede toilettet.

Jeg kan godt relatere til, at det er rart nok at have et dametoilet til skift af bind osv, men så længe håndvasken er inde på toilettet, synes jeg det er fint.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8872

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf D.itsen » 27. jan 2019, 19:30

Jeg er All in for unisex toiletter, og hvis der skal deles op, så kan der laves en afdeling med pissoir. Jeg synes det er så ufatteligt tåbeligt når der er kæmpe kø til dametoiletterne og ingen til herretoiletterne (eller omvendt, de få gange det er sket)
1
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf lillebjoern » 28. jan 2019, 13:05

Vi har tre toiletter på hver etage - et til kvinder, et til mænd og et fælles toilet. Jeg bruger altid fællestoilettet hvis det er ledigt, da det har eget spejl :D Men har ingen holdning til, hvorvidt der skal være kønsopdelte eller ej. Jeg tager dog ikke herretoilettet, hvis de andre er optagede, for jeg føler lidt, at jeg måske så overskrider nogens grænser... :gruble:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Akehurst2
Indlæg: 14128
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40531

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf Akehurst2 » 28. jan 2019, 13:51

Jeg har ikke det fjerneste imod unisextoiletter som sådan, men jeg vil rigtig gerne undgå at dele toilet med nogen, der står op og tisser. Det bliver bare mere ulækkert.

Og hvis jeg skal mere end at tisse, så gør jeg det. Selvfølgelig vil jeg ikke holde mig fordi nogen ikke bryder sig om lugten eller bare erkendelsen af, hvad et toilet er beregnet til.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12925
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55523
Kontakt:

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf Ado » 28. jan 2019, 14:38

Vi har uni-sex toiletter og jeg har aldrig skænket det en tanke, at det burde være anderledes.
1
Donna Martin Graduates!
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6930

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf MrMister » 28. jan 2019, 14:45

Foretrækker kønsopdelte, selvstændige toiletter ned vask osv. For så kan jeg skide et sted, hvor andre mænd ikke har ramt ved siden af...

Seriøst, forstår ikke hvordan nogle mænd kan få lort UDEN FOR KUMMEN!!!
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf Slettet bruger » 28. jan 2019, 14:45

Unisex er fint. Men jeg er ikke uden blufærdighedsgrænser, jeg har været på kontorer hvor man fra nogle af skrivebordene kunne høre alt hvad der foregik på toiletterne, og sådanne steder klemmer jeg altså ballerne sammen eller venter til alle andre er til frokost.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf Stitch » 2. feb 2019, 05:02

JoyNips skrev:Jeg er ligeglad med om de er kønsopdelte eller ej, men jeg foretrækker til gengæld klart at der er håndvask inde i selve båsen. Det er bare mere praktisk hvis man fxbruger menstruationskop som skal tømmes og skylles.


Helt enig. Det har vi ikke på mit arbejde og det er så irriterende.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7273
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1552
Likede indlæg: 22963

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf Aragorn » 2. feb 2019, 08:22

LaScrooge skrev:Det gjorde der, på dametoilettet på ledelsesgangen på det fagforbund, jeg arbejdede på - altså duftede af parfume. Der stod en lille bakke med parfumer, der var hygiejneprodukter og duftlys og det var meget fint. Jeg ved ikke om det var det samme, på herretoilettet, da jeg ikke havde nødig at bruge det nogensinde, men jeg tænker at det rt muligt, da også mændene skulle friske sig op til vigtige møder.

Jeg synes personligt ikke det er specielt fedt at skide på arbejdet og derefter skulle overlade toilettet til en anden og det et lidt værre, hvis den anden er en mand, men generelt handler det bare om, at det ikke er en behagelig tanke, at andre skal færdes i ens afføringslugt. Men jeg holder mig ikke og kunne aldrig drømme om at gøre det: alle mennesker skider og jeg går ud fra, at alle der har prøvet at bo med andre mennesker, ved at det gør sig gældende for begge køn, så der er intet glansbillede at opretholde. Skulle der derimod være lidt ekstra afsky ved tanken om at kvinder gør det, er der til gengæld en fordom at bekæmpe, en normalisering af en kropsfunktion og et behov, der skal finde sted, og det ser jeg til gengæld som mit ansvar at bidrage til. Så med det i baghovedet overvinder jeg min egen modstand.


Hvor ville det bare være så fucking sjovt hvis der var en person der fandt ud af at han/hun var den eneste der sked. Og forældrene sagde: Ja, vi var jo nødt til at bygge det lokum da vi fik dig - dit svin!

Nobody poops but you!
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. feb 2019, 09:16

Jeg har det nok lige omvendt af skribenten og de kvinder, hun fortæller om. Jeg ville ikke kunne trives på en arbejdsplads, hvor kønsrollerne ligger så fast, at unisextoiletter bliver et problem, og hvor toiletbesøg kræver deltagelse i et kønsbaseret fællesskab, som vil gøre mig decideret utilpas.

Jeg er slet ikke enig i, at det er et alternativ til identitetsfokus. Det må om noget være udtryk for en stærk kønsidentitet, at toiletbesøg skal 'kønnes'. Det er helt fint at have det sådan, men jeg køber ikke skribentens underliggende præmis om, at det gamle system var mere naturligt, mens det nye er kunstigt.
Senest rettet af DetSorteCirkus 2. feb 2019, 10:57, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20377
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43767

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf paint » 2. feb 2019, 09:55

På mit arbejde, lavede man i forbindelse med en større renovering, toiletterne om til fælles/unisex-toiletter. Derfor syntes man åbenbart, at det krævede lidt ekstra frisk duft derude - så man satte en luftfrisker op, som reagerede på bevægelse. Dvs at hver gang nogen kom ind på toilettet, pustede den lidt fyrre eller grantræ-duft ud i lokalet.

Resultatet var, som én af mine kollegaer udtalte "der lugter, som om én eller anden, har slået en skid i en granskov, derude"

(duftfriskeren, blev senere taget ned igen)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5062
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 497
Likede indlæg: 9797

Re: Krydser du også ben af frygt for at møde Bjarne fra regnskab?

Indlægaf Tilly » 2. feb 2019, 17:45

Jeg har kun haft arbejdspladser med unisex toiletter, og det er egentlig fint med mig, i mit fag er der som regel kun meget få mænd ansat, så der er ingen grund til at der skulle indrettes toiletter kun til mænd. Dog har jeg af og til oplevet mandlige kollegaer der haft forfærdenlig toilethygiejne, hvor vi ikke kun taler om brune streger i kummen, men også at jeg har oplevet lort på toiletsædet, det er fandme for ulækkert!
0

Tilbage til "Generelt"