Dine hade-debat-emoticons

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55518
Kontakt:

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Ado » 27. jan 2019, 13:41

Mistermor skrev:
Ado skrev:Det overrasker mig, at der er nogen, der tager denne tråd personligt? Selv om jeg hader visse smileys og tillægger dem én eller anden betydening, betyder det ikke, at jeg sidder med samme tankegang om en person, der bruger dem.


Jeg er overrasket over, at det kan overraske dig. Men jeg forstår heller ikke, hvordan man skal kunne regne ud, at du ikke tillægger brugerne det, du har skrevet i indlægget. Faktisk kan jeg slet ikke forstå, hvordan du kan skille det ad, medmindre det handler om, at det er en bruger, du i forvejen kender, som anvender dine hade-smileys.

For øvrigt er der så mange fordomme i dit indlæg, at du om ikke andet kan genere folk med det. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor det er nødvendigt gang på gang at genere andres musiksmag eller bopæl eller romanpræferencer. (Og det hjælper ikke at skrive undskyld bagefter) - Og ja, jeg bor i Randers, men jeg er ikke voldsomt vild med Volbeat, og jeg har kun læst første halvdel af første bog i Fifty shades serien. Jeg bliver bare virkelig træt af at fordomsfuldhed.


Jeg kan i bund og grund ikke gøre så meget ved, hvordan du opfatter mig eller mine indlæg i denne tråd. Hvis du vitterligt tror, at jeg kobler brugere herinde sammen med smileys og bruger denne tråd som stikpille, så sidder du mere fast i debathistorikken aka. Jubii i 2008, end jeg er.
Jeg skriver det sarkastisk - du opfatter det seriøst. Det hverken kan eller vil jeg gøre så meget ved.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55518
Kontakt:

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Ado » 27. jan 2019, 13:42

Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:Mit had til den blå blinkesmiley stammer iøvrigt helt tilbage til Jubii og visse brugere i børneafdelingen og madforaet. :D

Der var der virkelig heller ikke nogen tvivl om, at den var brugt hånligt. Kæft, hvor var det et vildt forum at færdes i. Minefelt. :D

Det var "Nationen!" 2.0. :D
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25522

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Delfin » 27. jan 2019, 14:00

Jeg hader dem ikke, men jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skal bruge dem til.

:gris: :klovn: :alien: :træt3: :skeptisk: :ticks: :syg: :preggo1: :preggo2:

Jeg kan vist ikke svinge mig op til at hade nogen, men nogle af dem kan bruges mere eller mindre venligt. En blinkesmiley kan fx både bruges selvironisk eller som en stikpille, det kommer helt an på kontekst.
1
14 11 14
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55518
Kontakt:

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Ado » 27. jan 2019, 14:08

No1 skrev:
Ado skrev:Det overrasker mig, at der er nogen, der tager denne tråd personligt? Selv om jeg hader visse smileys og tillægger dem én eller anden betydening, betyder det ikke, at jeg sidder med samme tankegang om en person, der bruger dem.



Så opsøger man vist også bare en konflikt... ;)

Ja, det tænker jeg også.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Planten » 27. jan 2019, 14:23

Kan det passe, at nogle af os studser over ordet "hade"? :)
2
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55518
Kontakt:

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Ado » 27. jan 2019, 14:30

Mistermor skrev:
Ado skrev:Jeg kan i bund og grund ikke gøre så meget ved, hvordan du opfatter mig eller mine indlæg i denne tråd. Hvis du vitterligt tror, at jeg kobler brugere herinde sammen med smileys og bruger denne tråd som stikpille, så sidder du mere fast i debathistorikken aka. Jubii i 2008, end jeg er.
Jeg skriver det sarkastisk - du opfatter det seriøst. Det hverken kan eller vil jeg gøre så meget ved.


Jeg har da ikke antydet, at du bruger det som stikpille. En stikpille er vel rettet mod en bestemt, det tænker jeg ikke, dit indlæg er, det rammer hele grupper.

Jeg har ikke rigtig fulgt dig på jubii, så der må jeg melde pas - jeg er ikke helt sikker på, hvor meget jeg overhovedet kom på debatten dengang, og min hukommelse er heller ikke særlig god, så du kan roligt regne med, at jeg forholder mig til dette debatforum.

Sarkasme er ifølge ordbogen "fremsættelse af hånlige eller spydige bemærkninger i en mere eller mindre humoristisk form" https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=sarkasme - Det fremgår ikke, at man ikke mener det. Det er bare en mere eller mindre sjov måde at sige noget grimt på.


Jeg snakker ikke om mig, dig eller specifikke debattører, når jeg hentyder til debathistorikken anno 2008. Jeg taler om den generelle stemning dengang, hvor der blev søgt efter drama.

Du kan ikke lide mit indlæg i denne tråd. Der er helt i orden. Jeg har bare ikke i sinde at forsvare noget eller hoppe med på forargelsen. Det er smileys - ikke en etisk diskussion.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf LadyFox » 27. jan 2019, 19:27

:ivrig:

^ Det er den jeg hader mest. Jeg bliver totalt overstimuleret af at kigge på den. Skod stressende smiley :cuss:
1
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf dgd2007 » 27. jan 2019, 19:40

Jeg synes nu de er hyggelige! <<ingen-smiley>>
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25522

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Delfin » 27. jan 2019, 19:56

dgd2007 skrev:Jeg synes nu de er hyggelige! <<ingen-smiley>>


:banan2:
1
14 11 14
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40529

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Akehurst2 » 27. jan 2019, 20:48

LaMariposa skrev:
Animi skrev:;) --> (og andre blinke-smileyer) Ser MEGA flabet ud. Hader når folk bruger blinke-smileyer. Jeg tillægger dem alle mulige flabede motiver, som jeg jo godt ved, de ikke har

Resten har jeg ikke et problem med.


Helt enig her. Svarer stort set aldrig, hvis folk citerer mig og bruger den der blinke-smiley.


Jeg troede kun, det var mig, der havde et så anstrengt forhold til den smiley.

Jeg synes, den er SÅ nedladende og mansplainer-agtig. Især hvis den bruges ofte.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf LadyFox » 27. jan 2019, 20:53

Akehurst2 skrev:
LaMariposa skrev:
Animi skrev:;) --> (og andre blinke-smileyer) Ser MEGA flabet ud. Hader når folk bruger blinke-smileyer. Jeg tillægger dem alle mulige flabede motiver, som jeg jo godt ved, de ikke har

Resten har jeg ikke et problem med.


Helt enig her. Svarer stort set aldrig, hvis folk citerer mig og bruger den der blinke-smiley.


Jeg troede kun, det var mig, der havde et så anstrengt forhold til den smiley.

Jeg synes, den er SÅ nedladende og mansplainer-agtig. Især hvis den bruges ofte.


Jeg bruger den oftere når jeg vil knalde end når jeg er nedladende. :blush2:


.. Måske er det derfor jeg er single.
6
...
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Lurende Peber » 27. jan 2019, 21:33

LadyFox skrev:
Jeg bruger den oftere når jeg vil knalde end når jeg er nedladende. :blush2:


.. Måske er det derfor jeg er single.

Der er da også et publikum til dén facet
:P :whip:



:devil2:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf LaScrooge » 28. jan 2019, 08:14

Planten skrev:Kan det passe, at nogle af os studser over ordet "hade"? :)


Det kan godt passe, ja. Hvis du har det sådan, så passer det jo i hvert fald for dig.

Men atså, had er en meget voldsom følelse, som jeg tror de færreste af os altid mener bogstaveligt når vi bruger ordet. "Jeg hader agurker", fx, betyder nok ikke, at man føler den fulde had-følelse hver gang man ser en agurk, eller bliver spurgt om vi vil have den på rugbrødsmaden. Akkurat som "elsker" bruges om ting, man foretrækker, men næppe virkelig elsker, eller når man siger, at noget er vanvittigt. Sproget er fuld af ekstreme udtryk, som mere bruges for effektens skyld, for at understrege noget, end fordi det præcist beskriver hvordan man føler for X.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43765

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf paint » 28. jan 2019, 08:39

Pudsigt som man kan opleve ting forskelligt. Jeg bruger ofte denne ;) . Og der er ikke skyggen af nedladenhed eller andet negativt i min brug af den. den markerer helt enkelt, at noget er sagt med et (venligt) glimt i øjet. Jeg har ikke kunnet finde andre, som passer bedre.
9
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf dgd2007 » 28. jan 2019, 08:57

paint skrev:Pudsigt som man kan opleve ting forskelligt. Jeg bruger ofte denne ;) . Og der er ikke skyggen af nedladenhed eller andet negativt i min brug af den. den markerer helt enkelt, at noget er sagt med et (venligt) glimt i øjet. Jeg har ikke kunnet finde andre, som passer bedre.

Samme her - dog læste jeg for et godt stykke tid siden at en del syntes den var nedladende, så derefter har jeg brugt den sparsomt. Men hvis denne her også er forkert: :) - så ved jeg snart ikke hvordan man kan undgå at blive misforstået.
0

Tilbage til "Generelt"