Dine hade-debat-emoticons

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Daine » 28. jan 2019, 09:16

dgd2007 skrev:
paint skrev:Pudsigt som man kan opleve ting forskelligt. Jeg bruger ofte denne ;) . Og der er ikke skyggen af nedladenhed eller andet negativt i min brug af den. den markerer helt enkelt, at noget er sagt med et (venligt) glimt i øjet. Jeg har ikke kunnet finde andre, som passer bedre.

Samme her - dog læste jeg for et godt stykke tid siden at en del syntes den var nedladende, så derefter har jeg brugt den sparsomt. Men hvis denne her også er forkert: :) - så ved jeg snart ikke hvordan man kan undgå at blive misforstået.

Jeg synes bare at :) har et tåbeligt "ansigtsudtryk", jeg ville hellere at den så sådan ud: Billede

Men altså i mangel af bedre bruger jeg selvfølgelig :) og jeg tillægger den ikke andre betydninger. Andet end at jeg bliver irriteret over udseendet :lol:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf LaScrooge » 28. jan 2019, 10:54

milisa skrev:
LaScrooge skrev:Emoticons er kommunikative tegn, ligesom ord. De formidler en reaktion eller en tilgang til noget, og set i dét lys må man jo næsten forvente, at andre forholder sig til det, man siger med dem. Og, ligesom med ord, være parat til at tage ansvar for dét, man kommunikerer, for det er åbenlyst ikke entydigt, hvad der forstås ved dem.

Jeg tror ikke rigtig på, at der er nogen der har decideret voldsomme reaktioner, med mindre det omhandler meget sårbare emner hvor den pågældende smiley er helt ved siden af, men man læser dem jo uanset, hvilket også er intentionen med dem - at de understreger eller tilføjer noget til budskabet.


Men det er jo ikke det, der sker i flg denne tråd. Det antager man pr automatik, at afsender har samme tilgang til smileyen, som man selv har.

Det er sgu svært at tage ansvar for det, andre tror, man kommunikerer, når deres reaktion er at nægte at svare. Og jo, det synes jeg altså er en temmelig voldsom reaktion.


Jeg antager overhovedet ikke, at der er overensstemmelse mellem min oplevelse af en smiley og andres brug af den. Jeg er godt klar over, at emojis er stiliserede billeder, som derfor i sagens natur ikke KAN kommunikere entydigt. Så længe vaskeægte mimik som man ser udfolde sig på andres ansigt også kan misforstås, er det vanvittigt (og det mener jeg ikke bogstaveligt, men understregende for min pointe) at tro, at :) altid betyder :) og ikke fx :)

:)

Heldigvis omkranses emojis herinde oftest af ord og det gør, at der skabes en kontekst omkring deres brug som understøtter en mere nuanceret fortolkning af dem. Som bruger af et skriftbaseret forum er jeg altid bevidst om, at jeg kan have misforstået det, andre forsøger at formidle, fordi vi udtrykker os forskelligt.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24986
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Wizzze » 28. jan 2019, 11:01

Wow, hvor smileys læses og opfattes forskelligt. Som storforbrugende smiley-ist skal jeg da i gang med at tænke mig om.
Avs det bliver ikke nemt.
4
Do as I say! :whip:
Akehurst2
Indlæg: 14131
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40537

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Akehurst2 » 28. jan 2019, 11:12

paint skrev:Pudsigt som man kan opleve ting forskelligt. Jeg bruger ofte denne ;) . Og der er ikke skyggen af nedladenhed eller andet negativt i min brug af den. den markerer helt enkelt, at noget er sagt med et (venligt) glimt i øjet. Jeg har ikke kunnet finde andre, som passer bedre.


Jeg regner egentlig altid med, at alle herinde skriver altid med et venligt glimt i øjet, medmindre der er noget i deres indlæg, der tyder på det modsatte. Så i den sammenhæng er den nok mest overflødig.

Det er særligt hvis den bruges i diskussioner, der ikke handler om noget personligt, fx politiske, at jeg synes, den bliver nedladende. Især hvis den bruges i alle indlæg i en diskussion. For der er jo ikke rigtig brug for 'venlige glimt i øjet' når det handler om, hvad man mener politisk eller samfundsmæssigt, og så er det den kommer til at virke sådan 'det kan du da nok forstå-agtig' på mig.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7566
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1893
Likede indlæg: 24566

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf LaScrooge » 28. jan 2019, 11:31

Wizzze skrev:Wow, hvor smileys læses og opfattes forskelligt. Som storforbrugende smiley-ist skal jeg da i gang med at tænke mig om.
Avs det bliver ikke nemt.


Nej, du skal da ikke. Brug smileys som du vil. Hvis du har noget alvorligt på hjerte, tror jeg godt, at folk kan se igennem dit smileyforbrug og forholde sig til dit behov for at blive set og læst og dermed også at ignorere egen afsmag for de emojies du eventuelt bruger.
2
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20379
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43772

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf paint » 28. jan 2019, 12:38

Akehurst2 skrev:
paint skrev:Pudsigt som man kan opleve ting forskelligt. Jeg bruger ofte denne ;) . Og der er ikke skyggen af nedladenhed eller andet negativt i min brug af den. den markerer helt enkelt, at noget er sagt med et (venligt) glimt i øjet. Jeg har ikke kunnet finde andre, som passer bedre.


Jeg regner egentlig altid med, at alle herinde skriver altid med et venligt glimt i øjet, medmindre der er noget i deres indlæg, der tyder på det modsatte. Så i den sammenhæng er den nok mest overflødig.

Det er særligt hvis den bruges i diskussioner, der ikke handler om noget personligt, fx politiske, at jeg synes, den bliver nedladende. Især hvis den bruges i alle indlæg i en diskussion. For der er jo ikke rigtig brug for 'venlige glimt i øjet' når det handler om, hvad man mener politisk eller samfundsmæssigt, og så er det den kommer til at virke sådan 'det kan du da nok forstå-agtig' på mig.


Men nu ved du så, at hvis indlægget er mit, så er det ikke ment på dén måde ;)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf dgd2007 » 28. jan 2019, 14:10

paint skrev:Men nu ved du så, at hvis indlægget er mit, så er det ikke ment på dén måde ;)

#metoo :fløjt:
1
Akehurst2
Indlæg: 14131
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40537

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Akehurst2 » 28. jan 2019, 14:25

paint skrev:
Akehurst2 skrev:
paint skrev:Pudsigt som man kan opleve ting forskelligt. Jeg bruger ofte denne ;) . Og der er ikke skyggen af nedladenhed eller andet negativt i min brug af den. den markerer helt enkelt, at noget er sagt med et (venligt) glimt i øjet. Jeg har ikke kunnet finde andre, som passer bedre.


Jeg regner egentlig altid med, at alle herinde skriver altid med et venligt glimt i øjet, medmindre der er noget i deres indlæg, der tyder på det modsatte. Så i den sammenhæng er den nok mest overflødig.

Det er særligt hvis den bruges i diskussioner, der ikke handler om noget personligt, fx politiske, at jeg synes, den bliver nedladende. Især hvis den bruges i alle indlæg i en diskussion. For der er jo ikke rigtig brug for 'venlige glimt i øjet' når det handler om, hvad man mener politisk eller samfundsmæssigt, og så er det den kommer til at virke sådan 'det kan du da nok forstå-agtig' på mig.


Men nu ved du så, at hvis indlægget er mit, så er det ikke ment på dén måde ;)


Jeg synes stadig, den er nedladende. Trods alle forsikringer.
0
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 769

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Kruspersille » 28. jan 2019, 14:42

Jeg synes de her tre er skideirriterende: :panik: :love: :dåne:

De her to, har jeg vist aldrig set i brug, og jeg ved heller ikke, hvornår de skulle være relevante: :cool2: :alien:

Resten har jeg et ok forhold til, omend jeg er enig i, at jeg forestiller mig, at denne ;) mest bruges af ældre hvide heteroseksuelle mænd og at man ofte har lyst til at svare med :rulle:
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24986
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29986

Re: Dine hade-debat-emoticons

Indlægaf Wizzze » 28. jan 2019, 14:58

dgd2007 skrev:
paint skrev:Men nu ved du så, at hvis indlægget er mit, så er det ikke ment på dén måde ;)

#metoo :fløjt:


x3
1
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"