Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf Fru Sunshine » 28. jan 2019, 19:34

I så fald er jeg seriøst forstyrret i bøtten. Hvis man ser på min Netflix, er der så kraftig overvægt på horror, at andre genrer nærmest drukner. Og jeg er efterhånden så hardcore, at der skal ekstremt meget til at skræmme mig.

Og for at gøre det endnu værre, så elsker jeg Stephen King-bøger.

LaScrooge har beskrevet min indgang til det ret godt tidligere i tråden.

Forresten er jeg ikke bange for at møde en morder ude i skuret. Jeg er meget mere bange for monstre som Randall Flagg.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf Misantropen » 28. jan 2019, 19:41

fisken80 skrev:
Misantropen skrev:Det er en fantastisk film!

Jeg synes helt klart det værste ved film er når der opbygges en spænding hvor man sidder og holder vejret og knapt nok kan bevæge sig fordi man er så optaget, selvom man på forhånd kender handlingen der evt. er baseret på virkelige/realistiske hændelser. Jeg synes også det er frygteligt når der indgår diverse grusomheder, der tidligere har været anset for normale. Historiske krigs- og katastrofefilm er et godt eksempel på det, men det er langt fra altid instruktøren formår at fremkalde den spænding og en reaktion der tager en igennem hele følelsesregistret. Scenen i "American History X" med et fortov og en sort mand der bliver slået ihjel kan jeg ikke tåle at se. Det kommer lidt for tæt på virkeligheden for mig :gruble: Jeg tror aldrig jeg har set hele filmen, andet end i brudstykker.

Den første Scream film kunne også noget. Jeg tror måske det er fordi jeg ikke var så gammel da den udkom og det var en af de første gyserfilm i den "bølge" af teenagegyserfilm i den stil. Det var noget mine venner og jeg ikke havde set før, men det virkede alligevel virkeligt fordi vi havde en alder hvor man var begyndt at være alene hjemme om aftenen osv.

Filmene "Nattevagten", "Sidste time" og "Mørkeleg", især de to første, har en særlig plads i mit hjerte. Ikke fordi de som sådan er uhyggelige, men pga. spændingen og jeg føler jeg kan sætte mig ind i frygten over uvisheden. Nyere gyserfilm som It Follows, Saw, The Ring osv. kan slet ikke fremkalde en tilsvarende reaktion hos mig, nærmest tværtimod. Jeg kan godt se Saw er ulækker, men hvis jeg skal se en ulækker gyserfilm vil jeg hellere se en af Rob Zombie fx. De er så gennemført ulækre, selvom de virker ligeså urealistiske som Saw filmene.

Egentlig interessant hvad vi hver især "tænder" og reagerer på når det kommer til uhygge :gruble: Men det er vist en anden tråd.


Åh gud, Sidste time og Mørkeleg :shock: jeg havde lykkeligt fortrængt dem... fuck hvor var de uhyggelige. Mørkeleg med fingeren, der talte og Sidste time med tidsforskydningen - og så på en skole. Et sted man selv skulle være på dagligt.
Nu får jeg lyst til at se dem igen, er jeg så forstyrret i hovedet?

Jeg kan ikke engang huske detaljerne i Mørkeleg, det er nok mest følelserne der sidder i mig stadigvæk :D

Men skolen i "Sidste time" mindede på mange måder om min folkeskole. En gammel bygning i flere etager, inkl. en med skråvægge under taget og en kælder, alle med lange "tomme" gange. Om eftermiddagen og aftenen foregik der indimellem forskellige ting(aftenskolekurser og lignende) så skolen var sjældent låst af selvom skoledagen var øvre. Det var fandeme uhyggeligt hvis man skulle alene op på en af de øverste etager fordi man havde glemt noget :ad!:

Det ville være det perfekte sted til en 2'er :panik:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20889

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf Misantropen » 28. jan 2019, 20:04

Orchidea skrev:Hold da op. Tænk at mit lille indlæg har fået sin egen tråd.

Jeg synes dog at emnet har udviklet sig ret meget væk fra det jeg egentlig skrev i den anden tråd. Jeg har aldrig skrevet at man er mentalt udenfor rækkevidde, hvis man elsker gyserfilm. Jeg ved slet ikke hvor gyserfilm kom ind i billedet. Det kommer ikke fra mig.

Jeg har ikke læst med i den anden tråd, men jeg har ikke opfattet startindlægget i denne tråd som andet en at den er afledt/inspireret af et eller flere indlæg i den anden tråd.

TinaW skrev:
Misantropen skrev:Jeg synes helt klart det værste ved film er når der opbygges en spænding hvor man sidder og holder vejret og knapt nok kan bevæge sig fordi man er så optaget, selvom man på forhånd kender handlingen der evt. er baseret på virkelige/realistiske hændelser. Jeg synes også det er frygteligt når der indgår diverse grusomheder, der tidligere har været anset for normale. Historiske krigs- og katastrofefilm er et godt eksempel på det, men det er langt fra altid instruktøren formår at fremkalde den spænding og en reaktion der tager en igennem hele følelsesregistret. Scenen i "American History X" med et fortov og en sort mand der bliver slået ihjel kan jeg ikke tåle at se. Det kommer lidt for tæt på virkeligheden for mig :gruble: Jeg tror aldrig jeg har set hele filmen, andet end i brudstykker.

Jeg mener ikke engang at de viser det i handling i American History X med den sorte mand og fortovskanten. Men det er mange år siden jeg har set den. Måske har jeg også bare kigget væk, for det er lige akkurat den slags jeg mener, der gør mig fysisk utilpas.
Også en film, der gjorde stort indtryk på mig.

Og igen, så synes jeg slet ikke at man kan sammenligne gyser-/splatter-/zombiefilm med en film som American History X.
Den ene type film udløser en form for adrenalinkick, måske noget urtids overlevelses instinkt.
Den anden slet ikke samme følelse.

De viser i hvert fald tilstrækkeligt for mig i den scene.

Jeg vil ikke gøre mig til dommer over hvilke følelser man skal have når man ser bestemte film, men "Under Sandet", som det indlæg jeg citerede omhandler, er vel heller ikke en gyser-/splatterfilm.
Senest rettet af Misantropen 28. jan 2019, 20:05, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12921
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55520
Kontakt:

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf Ado » 28. jan 2019, 20:04

Purple Haze skrev:
LadyFox skrev:
Altså, hvis man er klar til at kalde andre folk for småsyge i bøtten, ud fra deres helt almindelige underholdningspræferencer som vel og mærke ikke skader nogen, så synes jeg da man må forvente at få en reaktion. Jeg synes det er lidt letkøbt bagefter at mene at det er de andre der misforstår, altså, hvad havde du regnet med?


Vel at der ikke laves en tråd hvor man bedes redegøre for det i detaljer, når det er skrevet i “det må man ikke sige tråden”....

Jeg lavede ikke tråden for at hun skulle redegøre for det. Det havde hun vist gjort i forvejen i den anden tråd. Men i og med at vi er mange forskellige herinde og at der er flere, der er fascinerede af f.eks. seriemordere, synes jeg det er interessant at høre det fra begge sider. Så nej.

Jeg kan i øvrigt godt se hvorfor man kan få tanken: "Okay, der er fandeme tale om en person med et sort sind", når man ser Saw-filmene og ser de syge scener med rædsel, tortur og lign. malet over hele skærmen. Men jeg synes også det er fedt, at der er nogen, der tænker sådan - altså som folkene bag filmen.
Desuden kan det vel være ligegyldigt hvor diskussionen fortsætter, tænker jeg?
2
Donna Martin Graduates!
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf zembra1986 » 28. jan 2019, 20:08

SAGA skrev:
Orchidea skrev:
zembra1986 skrev:Og hvorfor er det anderledes med det skriftlige makabre? Det er vel et fedt om det er vold penslet ud på papir eller på skærmen.......jeg kan i hvert ikke se hvori forskellen ligger?



For mig er der stor forskel. Jeg kan virkelig ikke forstå at du kan holde ud at se voldtægtsscenen i irreversible og jo, jeg synes sgu at det er lidt off. Det vil jeg have lov til at mene. Du er velkommen til at synes at jeg er off, fordi jeg synes du er off. Det er okay, jeg er sikker på at vi kan være enige om så meget andet så.

Nu føler jeg at jeg er nødt til at se den scene. Bare for at kunne snakke med, selvfølgelig :D

Er det en film eller en serie? Er den på Netflix?


Fransk film fra 2002. Ved ikke hvor man kan se den, men i hvert fald ikke på Netflix.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf LadyFox » 28. jan 2019, 20:10

Blandt mine yndlingsfilm finder man: Orange Clockwork, Se7en, enkelte af Saw filmene, Battle Royale, Natural Born Killers, diverse fængels, bande og hooligan film. Jeg ved ikke om nogle af dem gælder som realistisk voldelige.
0
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf kidkomb » 28. jan 2019, 20:23

LadyFox skrev:Blandt mine yndlingsfilm finder man: Orange Clockwork, Se7en, enkelte af Saw filmene, Battle Royale, Natural Born Killers, diverse fængels, bande og hooligan film. Jeg ved ikke om nogle af dem gælder som realistisk voldelige.

Kort og godt: Ikke rigtigt, nej.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf LadyFox » 28. jan 2019, 20:29

kidkomb skrev:
LadyFox skrev:Blandt mine yndlingsfilm finder man: Orange Clockwork, Se7en, enkelte af Saw filmene, Battle Royale, Natural Born Killers, diverse fængels, bande og hooligan film. Jeg ved ikke om nogle af dem gælder som realistisk voldelige.

Kort og godt: Ikke rigtigt, nej.

Cool, tænker bare det er måske meget relevant at vide hvor grænsen går.
1
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf Purple Haze » 28. jan 2019, 20:30

LadyFox skrev:Blandt mine yndlingsfilm finder man: Orange Clockwork, Se7en, enkelte af Saw filmene, Battle Royale, Natural Born Killers, diverse fængels, bande og hooligan film. Jeg ved ikke om nogle af dem gælder som realistisk voldelige.


Dem af dem du nævner jeg har set,vil jeg ikke mene indeholder det jeg vil betegne som “realistisk ultravold”, skal selvfølgelig ikke kunne sige om andre synes de er.

Har egentlig ikke set særlig meget jeg synes falder i den kategori - men undgår også den slags, hvis jeg ved det er der. ‘Back to Cold Mountain’ har noget og har også set nogle krigsfilm med det og måske nogle bandefilm.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf LadyFox » 28. jan 2019, 20:39

Purple Haze skrev:
LadyFox skrev:Blandt mine yndlingsfilm finder man: Orange Clockwork, Se7en, enkelte af Saw filmene, Battle Royale, Natural Born Killers, diverse fængels, bande og hooligan film. Jeg ved ikke om nogle af dem gælder som realistisk voldelige.


Dem af dem du nævner jeg har set,vil jeg ikke mene indeholder det jeg vil betegne som “realistisk ultravold”, skal selvfølgelig ikke kunne sige om andre synes de er.

Har egentlig ikke set særlig meget jeg synes falder i den kategori - men undgår også den slags, hvis jeg ved det er der. ‘Back to Cold Mountain’ har noget og har også set nogle krigsfilm med det og måske nogle bandefilm.


Jeg husker slet ikke Back to cold mountain som slem, men har også kun set den en gang, for længe siden.
0
...
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf Patience » 28. jan 2019, 20:44

TinaW skrev:
Misantropen skrev:
LaScrooge skrev:Jeg så Under Sandet i går, som handler om de tyske krigsfanger som blev sat til at rydde landminer ved vestkysten efter krigen. De skal lære at desarmere minerne og det var forfærdelig svært at se på. Hele forventningen om, at det går galt gjorde, at både min kæreste og jeg måtte se væk hver gang kameraet viste dem med rystende hænder forsøge at skrue "låget" af inden de kunne løfte detonatoren op og fjern splitten. Så der skal ikke engang altid direkte vold til, før det bliver uudholdeligt. Det, der også gjorde en forskel her, er det sande i historien. Det var sådan det var. Men det er samtidig også det, der gør, at jeg har lyst til at forholde mig til det. De sendes også i armgang gennem de ryddede felter, fordi der var en enkelt mine der ikke var fundet, trods det detaljerede minekort og de grundigt optalte, indsamlede miner. Det gør man også rundt om i verden for at rydde miner: sender folk igennem felterne. Det er grusomt, men det er virkelighed.

Det er en fantastisk film!

Jeg synes helt klart det værste ved film er når der opbygges en spænding hvor man sidder og holder vejret og knapt nok kan bevæge sig fordi man er så optaget, selvom man på forhånd kender handlingen der evt. er baseret på virkelige/realistiske hændelser. Jeg synes også det er frygteligt når der indgår diverse grusomheder, der tidligere har været anset for normale. Historiske krigs- og katastrofefilm er et godt eksempel på det, men det er langt fra altid instruktøren formår at fremkalde den spænding og en reaktion der tager en igennem hele følelsesregistret. Scenen i "American History X" med et fortov og en sort mand der bliver slået ihjel kan jeg ikke tåle at se. Det kommer lidt for tæt på virkeligheden for mig :gruble: Jeg tror aldrig jeg har set hele filmen, andet end i brudstykker.

Den første Scream film kunne også noget. Jeg tror måske det er fordi jeg ikke var så gammel da den udkom og det var en af de første gyserfilm i den "bølge" af teenagegyserfilm i den stil. Det var noget mine venner og jeg ikke havde set før, men det virkede alligevel virkeligt fordi vi havde en alder hvor man var begyndt at være alene hjemme om aftenen osv.

Filmene "Nattevagten", "Sidste time" og "Mørkeleg", især de to første, har en særlig plads i mit hjerte. Ikke fordi de som sådan er uhyggelige, men pga. spændingen og jeg føler jeg kan sætte mig ind i frygten over uvisheden. Nyere gyserfilm som It Follows, Saw, The Ring osv. kan slet ikke fremkalde en tilsvarende reaktion hos mig, nærmest tværtimod. Jeg kan godt se Saw er ulækker, men hvis jeg skal se en ulækker gyserfilm vil jeg hellere se en af Rob Zombie fx. De er så gennemført ulækre, selvom de virker ligeså urealistiske som Saw filmene.

Egentlig interessant hvad vi hver især "tænder" og reagerer på når det kommer til uhygge :gruble: Men det er vist en anden tråd.


Jeg mener ikke engang at de viser det i handling i American History X med den sorte mand og fortovskanten. Men det er mange år siden jeg har set den. Måske har jeg også bare kigget væk, for det er lige akkurat den slags jeg mener, der gør mig fysisk utilpas.
Også en film, der gjorde stort indtryk på mig.

Og igen, så synes jeg slet ikke at man kan sammenligne gyser-/splatter-/zombiefilm med en film som American History X.
Den ene type film udløser en form for adrenalinkick, måske noget urtids overlevelses instinkt.
Den anden slet ikke samme følelse.


Åh jo det gør de - jeg får aldrig den scene ud af mit hoved. Den dukker op med jævne mellemrum helt ud af det blå , når jeg feks ligger og prøver at falde i søvn om aftenen. Den giver mig stadig kvalme og kuldegysninger selvom det er mange år siden jeg har set den.
Sådan har jeg det generelt med den slags. Jeg kan bare ikke tåle det - og det hjælper på ingen måde at jeg ved at det er fiktion. Billederne og de følelser de fremkalde i mig sidder der bare for evigt.
Så derfor ser jeg ikke længere velvilligt film med nogen former for "realistisk" vold.
Men at andre gør det og sagtens kan det, gør på ingen måde at jeg synes der er noget galt med dem.
I virkeligheden tror jeg det er mig der er alt for sart.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf icelady » 28. jan 2019, 20:51

SAGA skrev:Nu føler jeg at jeg er nødt til at se den scene. Bare for at kunne snakke med, selvfølgelig :D

Er det en film eller en serie? Er den på Netflix?




Ved ikke om den er til at finde, men selve voldtægtscenen kan findes her:


https://video-streaming.orange.fr/cinema/irreversible-gaspar-noe-VID00000028fyN.html
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf Viskelæder » 28. jan 2019, 20:54

Patience skrev:
Åh jo det gør de - jeg får aldrig den scene ud af mit hoved. Den dukker op med jævne mellemrum helt ud af det blå , når jeg feks ligger og prøver at falde i søvn om aftenen. Den giver mig stadig kvalme og kuldegysninger selvom det er mange år siden jeg har set den.
Sådan har jeg det generelt med den slags. Jeg kan bare ikke tåle det - og det hjælper på ingen måde at jeg ved at det er fiktion. Billederne og de følelser de fremkalde i mig sidder der bare for evigt.
Så derfor ser jeg ikke længere velvilligt film med nogen former for "realistisk" vold.
Men at andre gør det og sagtens kan det, gør på ingen måde at jeg synes der er noget galt med dem.
I virkeligheden tror jeg det er mig der er alt for sart.


Det gør man jo egentligt ikke. Man ser ham bide over fortovskanten, og så ser man langt væk fra, at hovedperson sparker på hans hoved. Du ser ikke hans hoved smadre eller noget.
0
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf Patience » 28. jan 2019, 20:57

Viskelæder skrev:
Patience skrev:
Åh jo det gør de - jeg får aldrig den scene ud af mit hoved. Den dukker op med jævne mellemrum helt ud af det blå , når jeg feks ligger og prøver at falde i søvn om aftenen. Den giver mig stadig kvalme og kuldegysninger selvom det er mange år siden jeg har set den.
Sådan har jeg det generelt med den slags. Jeg kan bare ikke tåle det - og det hjælper på ingen måde at jeg ved at det er fiktion. Billederne og de følelser de fremkalde i mig sidder der bare for evigt.
Så derfor ser jeg ikke længere velvilligt film med nogen former for "realistisk" vold.
Men at andre gør det og sagtens kan det, gør på ingen måde at jeg synes der er noget galt med dem.
I virkeligheden tror jeg det er mig der er alt for sart.


Det gør man jo egentligt ikke. Man ser ham bide over fortovskanten, og så ser man langt væk fra, at hovedperson sparker på hans hoved. Du ser ikke hans hoved smadre eller noget.


Nej det er rigtigt - men det er så rigeligt for mig. Den der måde han tramper på hans hoved :ad!:
Det er sjældent blod og den slags der får mig til at væmmes - det er ondskaben i handlingen.
Og han er jo en fremragende skuespiller så han er simpelthen så troværdig i den rolle - jeg kan slet ikke have det.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Er man forstyrret i bøtten, hvis man elsker gyserfilm?

Indlægaf Purple Haze » 28. jan 2019, 21:19

Patience skrev:
Viskelæder skrev:
Patience skrev:
Åh jo det gør de - jeg får aldrig den scene ud af mit hoved. Den dukker op med jævne mellemrum helt ud af det blå , når jeg feks ligger og prøver at falde i søvn om aftenen. Den giver mig stadig kvalme og kuldegysninger selvom det er mange år siden jeg har set den.
Sådan har jeg det generelt med den slags. Jeg kan bare ikke tåle det - og det hjælper på ingen måde at jeg ved at det er fiktion. Billederne og de følelser de fremkalde i mig sidder der bare for evigt.
Så derfor ser jeg ikke længere velvilligt film med nogen former for "realistisk" vold.
Men at andre gør det og sagtens kan det, gør på ingen måde at jeg synes der er noget galt med dem.
I virkeligheden tror jeg det er mig der er alt for sart.


Det gør man jo egentligt ikke. Man ser ham bide over fortovskanten, og så ser man langt væk fra, at hovedperson sparker på hans hoved. Du ser ikke hans hoved smadre eller noget.


Nej det er rigtigt - men det er så rigeligt for mig. Den der måde han tramper på hans hoved :ad!:
Det er sjældent blod og den slags der får mig til at væmmes - det er ondskaben i handlingen.
Og han er jo en fremragende skuespiller så han er simpelthen så troværdig i den rolle - jeg kan slet ikke have det.


Og det er jo egentlig et godt eksempel på at man ikke nødvendigvis behøver et close up af blod, tænder der smadre, hvordan foden rammer osv for at få den ønskede virkning i en film (hvis den er godt lavet),
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Generelt"