Krænkelse igen igen

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Krænkelse igen igen

Indlægaf Aima » 2. feb 2019, 14:54

På forhånd undskyld for flueknep, jeg ved godt der ikke var dårlige intentioner bag formuleringen, men den del, der har skrevet under på den der klage, udgør omtrent 0,001% af verdens muslimer, så jeg tænker, det er mere retvisende at benævne dem som ‘tossehovederne’ fremfor ‘muslimerne’ :)
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Krænkelse igen igen

Indlægaf Slettet bruger » 2. feb 2019, 19:45

Aima skrev:På forhånd undskyld for flueknep, jeg ved godt der ikke var dårlige intentioner bag formuleringen, men den del, der har skrevet under på den der klage, udgør omtrent 0,001% af verdens muslimer, så jeg tænker, det er mere retvisende at benævne dem som ‘tossehovederne’ fremfor ‘muslimerne’ :)


Jeg tror du er for optimistisk.

Siden BT publicerede artiklen i går aftes, har knap 5.000 mere skrevet under, så der er nok lang vej til toppen endnu, mon ikke det endelige antal underskrifter skal tælles i hundredetusinder. Det tog 2-3 måneder for borgerforslaget imod omskæring af drenge at nå 50.000 støtter i Danmark. Adspurgt er 90% af danskerne imod omskæring af drenge, så det er ca. en faktor 100 imellem hvem der bruger tid på at skrive under på borgerforslaget, og hvem der støtter det. 2/3 af verdens muslimer har ingen adgang til internet, og af den sidste tredjedel er der nok en ret stor del som har sporadisk internetforbindelse. Der er 1,5 milliarder muslimer, kun de 500 millioner har adgang til internet, og det er måske de 250 millioner der har et så bekvemt liv at de ulejliger sig med internetafstemninger. Lad os sige at 250.000 ender med at skrive under på change.org-tingen, og faktor 100 gælder, så er det 25 millioner ud af 250 millioner som støtter, eller 10%.

Det er selvfølgelig et ret vildt overslag, men de 0,001% holder næppe heller.
0

Tilbage til "Generelt"