Skal jeg spærre mit dankort?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Skal jeg spærre mit dankort?

Indlægaf Daine » 8. feb 2019, 13:39

Jeg har fået stjålet 350,- i dag, sandsynligvis til træning som jeg lige er kommet hjem fra. Pengene lå i min pung, der lå i min taske som jeg havde med ind i træningslokalet. Det er selvfølgelig pissesurt! Jeg er på dagpenge og det var resten af mit månedsbudget - men så kan jeg jo lære det, ikke tage pung med sådanne steder (skulle handle ind på vejen hjem, derfor var den med).

Spørgsmålet er nu, skal jeg spærre mit Visa-kort? Vedkommende der har taget pengene kan jo potientielt have taget billede af for og bagside af kortet, kan det så misbruges? Der er pt ikke sket noget, har lige tjekket.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9481
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7799

Re: Skal jeg spærre mit dankort?

Indlægaf Sophies-mor » 8. feb 2019, 13:49

Jeg ville spærre.
3
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2673
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6969

Re: Skal jeg spærre mit dankort?

Indlægaf Ladysparrow » 8. feb 2019, 13:53

Sophies-mor skrev:Jeg ville spærre.

Enig, ville ikke turde tage risikoen. Og sådan en narrøv der ikke kan lade andres ting være i fred!
2
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Skal jeg spærre mit dankort?

Indlægaf Prosperity74 » 8. feb 2019, 13:59

Jeg ville også spærre kortet, for en sikkerheds skyld
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14670
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Skal jeg spærre mit dankort?

Indlægaf sigge » 8. feb 2019, 14:01

Man kan jo sagtens købe alt muligt på nettet udelukkende med de oplysninger, der står på kortet, så jeg ville også spærre det for en sikkerheds skyld.

Øv, for en langfingret idiot, der ikke kan kende forskel på dit og mit.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Skal jeg spærre mit dankort?

Indlægaf Daine » 8. feb 2019, 14:09

Jeg kom endelig igennem til min bank, og hun fortalte at jeg kunne midlertidig spærre kortet (så det har jeg gjort), og så får jeg en mail i starten af næste uge, om spærringen skal gøres definitiv. Jeg kan inden da ringe ind og høre, om der har været forsøgt transaktioner på mit kort mens det var spærret.


Forsøger at rekonstruere de sidste dage indkøbsmæssigt. Jeg ved jeg handlede i går og jeg er sikker på jeg der var stolt over at jeg havde 350 tilbage (dvs jeg ikke købte noget jeg ikke skulle have!) ... men jeg er også sådan lidt wtf over, at nogen kan komme i min taske, og i min pung, uden at jeg opdagede det, det er et lille bitte center. Men jeg har selvfølglig ikke kigget på tasken hele tiden :(
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Skal jeg spærre mit dankort?

Indlægaf IrmaPigen » 8. feb 2019, 14:11

Spær og bestil et nyt kort.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Skal jeg spærre mit dankort?

Indlægaf Daine » 8. feb 2019, 14:17

Og tak for søde kort! :kys: Jeg kan godt klare den resten af måneden økonomisk, alternativt kan jeg låne lidt af mine forældre, hvis mit dankort bliver helt spærret. Men ja, blomster og sushi bliver nok droppet på torsdag, så kan jeg bruge de penge der var sat fra til det, hvis der skulle komme andre udgifter (eller tilbagebetale mine forældre, hvis jeg er nødt til at låne).
Men tanken om at nogen har været i min pung! Jeg håber, at vedkommende bare har skyndt sig at fiske sedlerne op og så ikke andet, netop fordi han/hun kunne blive opdaget hvert øjeblik.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.

Tilbage til "Generelt"