Har du nogensinde haft lange fingre?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf Orchidea » 22. feb 2019, 14:02

Nej. Jeg har aldrig haft behov for at stjæle og jeg har åbenbart fundet spænding på anden vis.
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf Sangius » 22. feb 2019, 14:10

Ja, jeg stjal jo så fra kunderne i Fakta, som I jo nok har set i den anden tråd.
Gjorde det ikke for spændingen. Jeg gjorde det for at hævne mig på nedern kunder - lige som Lily i HIMYM, som stjæler genstande fra folk for at give dem en lærestreg? :D

Mine klassiske ofre var dem som skældte mig ud pga. for gamle varer i butikken, eller dem der stod på lur for at komme ind af de ellers lukkede døre efter lukketid, når de sidste kunder gik ud. Røv irriterende typer, missede ofte mit tog pga dem.

Jeg stjal som regel 1-5 kroner pr person, og stjal bare lige nok til at købe sådan en lille frysepizza til min frokost. Og en cola.

Jeg stjal aldrig fra de flinke, og bestemt aldrig fra dem der gav mig deres pung, så jeg selv kunne tage pengene. Det virkede forkert.

Ja, jeg kan godt selv høre det. :lol:
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf lulu-p » 22. feb 2019, 14:26

Nej. Jeg er en total bangebuks og et dydsmønster.

Selv i dag som granvoksen bryder jeg mig ikke om at passere døralarmer i stormagasiner. Jeg er altid sikker på at de bimler også selvom jeg slet ikke har købt noget :stoned:
3
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf thomassneum » 22. feb 2019, 14:34

Sangius skrev:Ja, jeg stjal jo så fra kunderne i Fakta, som I jo nok har set i den anden tråd.
Gjorde det ikke for spændingen. Jeg gjorde det for at hævne mig på nedern kunder - lige som Lily i HIMYM, som stjæler genstande fra folk for at give dem en lærestreg? :D

Mine klassiske ofre var dem som skældte mig ud pga. for gamle varer i butikken, eller dem der stod på lur for at komme ind af de ellers lukkede døre efter lukketid, når de sidste kunder gik ud. Røv irriterende typer, missede ofte mit tog pga dem.

Jeg stjal som regel 1-5 kroner pr person, og stjal bare lige nok til at købe sådan en lille frysepizza til min frokost. Og en cola.

Jeg stjal aldrig fra de flinke, og bestemt aldrig fra dem der gav mig deres pung, så jeg selv kunne tage pengene. Det virkede forkert.

Ja, jeg kan godt selv høre det. :lol:


Den får du sgu ikke en like for, men befriende med ærlighed. Så du skal da ha´ en :pompom:
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf Artem » 22. feb 2019, 14:52

Det eneste jeg kan komme i tanke om, er da jeg var 11 år og min fars arbejdsplads lukkede for at samle produktionen et andet sted i landet. Der havde jeg ofte kommet der som barn. Hvor jeg efter skole tog cyklen der ned og legede ved fjorden ind til at min far fik fri.
Men efter at fabrikken var lukket og de havde rømmet den var jeg der nede, og opdagede en port der ikke var lukket/låst. Hvor jeg så gik på opdagelse i den tomme bygning. Som generelt var helt tom. Undtagen i laboratoriet, hvor der lagde en digital laboratorie temperaturmåler, som jeg valgte at "stjæle".
Stjal den netop fordi den var efterladt på den måde i den tomme bygning. Fortalte det også til min far, som synes det var ok.
Har den faktisk stadig i dag.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. feb 2019, 15:03

Jeg TROR nok, at jeg engang stjal et Jenka-tyggegummi hos købmanden. Der var i hvert fald noget med det tyggegummi, men om jeg lagde det tilbage igen, kan jeg simpelthen ikke huske. Det var tilbage i indskolingen.

Som skrivelysten teenager tog jeg alt for mange kladdehæfter fra skolens depot, og de blev ikke brugt til lektier. De havde sådan en pæn lilla farve.
0
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf JoyNips » 22. feb 2019, 15:46

Nej. Eller, da jeg stod i is- og chokoladebutik som teenager købte jeg indimellem en pose fudge med hjem. Det blev vejet af og jeg rundede vægten ned når jeg selv købte så jeg fik lidt mere for pengene, mens vi skulle runde op når det var kunder. Men det opfatter jeg altså ikke rigtigt som tyveri.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf fisken80 » 22. feb 2019, 15:48

DetSorteCirkus skrev:Jeg TROR nok, at jeg engang stjal et Jenka-tyggegummi hos købmanden. Der var i hvert fald noget med det tyggegummi, men om jeg lagde det tilbage igen, kan jeg simpelthen ikke huske. Det var tilbage i indskolingen.

Som skrivelysten teenager tog jeg alt for mange kladdehæfter fra skolens depot, og de blev ikke brugt til lektier. De havde sådan en pæn lilla farve.


Gud, jeg har da nappet hæfter fra min folkeskole. Eller det passet ikke helt, jeg fik lærerne til at udlevere dem ved at sige jeg skulle bruge til skolearbejde, selvom de skulle bruges til at tegne og skrive dagbog i.
Det havde jeg glemt alt om.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf LadyFox » 22. feb 2019, 17:19

Jeg har haft sindssygt lange fingre. Som ung var Jeg temmelig meget en hustler.

Det startede med at jeg som barn fandt ud af at hvis jeg sad i busstoppestedet og græd krokodilletårer under påskud af at have tabt mine buspenge, så var den stensikker at gamle damer forbarmede sig over mig og stak mig kontanter. Derefter var stilen lagt og der gik der ikke længe før at jeg havde halvdelen af Chokoland på Strøgets varelager liggende i mit skab. Jeg havde altid sygt meget slik, og virkelig mange Spice Girls kort.

Som teenager huggede jeg ind i mellem kontanter fra min mor, og chokolade sent om natten fra 7-eleven.
Senest rettet af LadyFox 22. feb 2019, 17:21, rettet i alt 1 gang.
3
...
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf zembra1986 » 22. feb 2019, 19:13

Ork ja - rigtig meget i min pre-teen ungdom :genert:

Det foregik altid med en bestemt veninde fra skoleklassen og vi stjal ikke dyre ting, men alt muligt latterligt som klistermærker, tusser og andet bralder. Mig og en veninde nakkede også engang en kasse sodavand som stod ved en parkeret bil.......vi gemte os bag et skur i nærheden og drak alle dem vi kunne, storgrinende og lige ved at tisse i bukserne og så hældte vi resten ud og gik på tanken og fik panten :lol: Jeg kan ikke lade være med at grine af det den dag i dag, men helt ærligt vi var da nogle møgunger :genert:

Min karriere som tyv sluttede den dag jeg i Bahne blev fanget af en ansat i færd med at ligge en Diddl dagbog i posen - blev bedt om at forlade butikken, aldrig komme igen og så ville de ikke politianmelde - det satte en skræk i livet af mig, og dermed var min tid som tyv ovre.......nok meget godt kan man sige.

Og ja, jeg kommer i Bahne i dag, men der gik rigtig lang tid fra jeg blev taget som tyv, inden jeg igen satte benene derind.
Senest rettet af zembra1986 22. feb 2019, 19:20, rettet i alt 4 gange.
3
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf MrMister » 22. feb 2019, 19:13

Har taget min fair share af vareprøver og lignende. Det var ret normalt at folk tog det, men vel egentlig tyveri.

I mine yngre dage på McD snød med frokosten. En ekstra bøf, mere salat. Sådan i den stil. Og absurd meget fra skolens slikbutik...
1
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf Nicolait » 22. feb 2019, 19:57

lulu-p skrev:Nej. Jeg er en total bangebuks og et dydsmønster.

Selv i dag som granvoksen bryder jeg mig ikke om at passere døralarmer i stormagasiner. Jeg er altid sikker på at de bimler også selvom jeg slet ikke har købt noget :stoned:


Jeg har det på samme måde. Jeg kan endda heller ikke lide at forlade supermarkedet uden at have købt noget.

Jeg har aldrig stjålet noget. Jeg har været alt for bange for konsekvenserne af at blive opdaget.
Derudover tror jeg også tillidsbruddet fra de gange, hvor jeg har oplevet at få ting stjålet sidder meget dybt i mig.

Til gengæld udlever jeg nok mit behov for at være mesterskurk i spil som gta og red dead redemption.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf MrMister » 22. feb 2019, 23:05

Hurtigst muligt voksende plante / monstera til indendørs opgangsbeplantning med ikke-direkte sollys & 20 grader vinter og varmere sommer?
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf MrMister » 22. feb 2019, 23:06

Jo større, jo før, jo bedre
0
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Har du nogensinde haft lange fingre?

Indlægaf Fru Sunshine » 22. feb 2019, 23:39

Jeg har været på æblemol, har som tre-årig taget et bolsje fra en pose i et supermarked, og så er jeg kommet til at stjæle en is fra den kiosk, jeg havde sommerjob i. Jeg glemte at skrive den på listen over de varer, vi tog, så de kunne trækkes fra lønnen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"