Ryger du?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Ryger du?

Ja, og har det fint med det
20
16%
Ja, men vil gerne stoppe
10
8%
Måske en enkelt til en fest
11
9%
Har røget, men er stoppet
31
24%
Nej, ryger ikke
56
43%
Ved ikke / andet
1
1%
 
Afgivne stemmer: 129
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Ryger du?

Indlægaf Aima » 6. jan 2016, 09:20

Jeg ryger. Indtil videre er det kun lykkedes mig at skære ned, ikke stoppe.

Jeg går egentlig bare og venter på, jeg får ændret det sted i hjernen, hvor tilgangen til min rygning, og til mig selv, ikke mindst, sidder. Jeg har det virkelig stramt med de cigaretter, dårlig samvittighed hver eneste dag og et mærkeligt stik i selvværdet, hver eneste gang jeg skal forholde mig til min rygeridentitet. Jeg synes rygning er pisseuansvarligt, og jeg har helt vildt svært ved at sætte mig ind i, man kan være cool med at man selv eller nogen man holder af, er ryger. Altså jeg forstår udmærket, man kan have sluttet fred med at man bare ikke kan/vil stoppe og har accepteret dét, men jeg forstår ikke, man oprigtigt kan have det helt fint med at praktisere noget, der er så dårligt for ens helbred.

Ingen i min omgangskreds ryger, jeg har dog enkelte venner der godt kan snuppe en cigaret ved festlige eller sociale lejligheder. Jeg har det derudover fint med diverse rygeregler og forbud.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1419
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4859

Re: Ryger du?

Indlægaf Patience » 6. jan 2016, 09:31

Jeg var storryger i 20 år, fra 15-35 år, og så stoppede jeg. Det er 5 år siden.
Jeg synes, den første måned som ikke ryger var fuldstændig forfærdelig, og de følgende 3 mdr var svære og jeg var temmelig følsom i den periode. Men derefter var det som om jeg aldrig havde røget. Jeg savner det aldrig og kan nærmest ikke huske, hvordan det var at være ryger.
4
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Ryger du?

Indlægaf Persnikedy » 6. jan 2016, 09:49

Jeg er ryger, og jeg har røget siden jeg var 14.
I søndags gik jeg dog over til e-cigaret og holder nok ved den.
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3978
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5198

Re: Ryger du?

Indlægaf girl_beat » 6. jan 2016, 09:55

Jeg synes cigaretter lugter, er ulækre og er en ucharmerende last... Så jeg ryger ikke :engel:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
In_your_eyes
Indlæg: 1015
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1941

Re: Ryger du?

Indlægaf In_your_eyes » 6. jan 2016, 10:11

Jeg har aldrig røget, ikke engang et enkelt hiv. :naughty:
0
:pompom:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Ryger du?

Indlægaf Fru Sunshine » 6. jan 2016, 10:13

Jeg ryger, og har det fint med det.
Der kan godt gå en dag eller to, hvor jeg ikke ryger, og en pakke holder vel i en uges tid.
Hvorfor holder jeg så ikke op? Fordi jeg ikke har lyst.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Ryger du?

Indlægaf Fillie » 6. jan 2016, 10:19

Fru Sunshine skrev:Jeg ryger, og har det fint med det.
Der kan godt gå en dag eller to, hvor jeg ikke ryger, og en pakke holder vel i en uges tid.
Hvorfor holder jeg så ikke op? Fordi jeg ikke har lyst.


Det, du her beskriver, er nok de fleste rygeres våde drøm. :D

Ej, jeg ved sgu ikke, altså. Jeg havde det så godt med at leve et fuldkommen røgfrit liv, at jeg ikke vil satse på at kunne ryge lidt til hverdag. Dog ville jeg elske at have selvdisciplinen til at være festryger, for alkohol og høj musik er bare bedre med smøger. :lun:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Ryger du?

Indlægaf dykkersild » 6. jan 2016, 10:45

Fillie skrev:Hvor er I seje! Jeg hader, at jeg har tillagt mig denne dårlige vane (igen! :rulle:) for, hvad den gør ved mit udseende, min pengepung og ikke mindst mit helbred. Jeg ser ellers mig selv som et intelligent og fornuftigt menneske, og jeg er fuldkommen vidnede om, hvad der er, jeg gør ved mig selv - og alligevel bliver jeg ved. Det er simpelthen så dumt af mig, og der er ingen undskyldninger for det. Minuspoint til mig. :s


Jeg syntes, at du er lidt for god til at slå dig selv i hovedet for tiden Fillie - det skal du lade være med.
7
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Ryger du?

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jan 2016, 12:04

Jeg har røget sporadisk, siden jeg var 16, dvs. i nu 19 år, og det har jeg altid haft det fint med.
Jeg er aldrig blevet afhængig og har derfor heller ikke prøvet at stoppe.

Jeg har næsten altid cigaretter liggende, men ryger sjældent. Der kan sagtens gå måneder i mellem, og når jeg ryger, er det ikke i kæde.

Edit: For mig har indskrænkningen af områder med tilladt rygning helt klart haft en positiv effekt, fordi jeg så sjældnere bliver ansporet til at hyggeryge, men da det er mit indtryk, at de fleste enten ryger dagligt eller slet ikke, er det muligvis bare en dråbe i havet.
Ift. de unge, som endnu ikke har valgt til eller fra, tror jeg til gengæld, at de mere restriktiv rygeregler giver resultater.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Ryger du?

Indlægaf Delfin » 6. jan 2016, 12:46

Jeg har røget langt den største del af mit liv, men i november 14 stoppede jeg fra den ene dag til den anden.
3
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25524

Re: Ryger du?

Indlægaf Delfin » 6. jan 2016, 12:47

Ps. Man kan ikke tvinge nogen til at holde op. Det sker først, når man er klar til det.
3
14 11 14
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4495
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 940
Likede indlæg: 4728

Re: Ryger du?

Indlægaf Panton » 6. jan 2016, 12:51

Jeg har aldrig røget cigaretter og hader også lugten/røgen fra dem. Det tricker noget besvær med at få luft når nogen ryger i nærheden af mig. Jeg kender kun få mennesker der stadig ryger, under en håndfuld tilbage. Jeg har iøvrigt aldrig haft en rygerkæreste, det har været et no go for mig.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Ryger du?

Indlægaf decibell » 6. jan 2016, 13:03

GnueN skrev:Røg i 12 år, stoppede fra dag til anden, og har ikke set mig tilbage efter en smøg siden...



Samme her, bare med 29 års rygning. Stoppede nytår 2008/09.
3
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Ryger du?

Indlægaf lulu-p » 6. jan 2016, 13:04

Jeg har ikke røget i 10 år. Lysten kommer nogen gange til mig, men det sker sjældnere og sjældnere. En vigtig ting er helt sikkert, at jeg ikke bliver eksponeret for rygning i samme grad som jeg gjorde for bare få år tilbage.

Jeg kender ingen rygere længere. Alle er stoppet.

For et par måneder siden var jeg til bryllup. Og ikke EN ENESTE af de mange gæster gik ud for at ryge en smøg.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Ryger du?

Indlægaf Fillie » 6. jan 2016, 13:26

Jeg ELSKER historier om folk, som er stoppet med at ryge. Virkelig, jeg svælger seriøst i dem, for de levner håb for, at det også vil lykkes for mig, og jeg har bare lyst til at give alle jer mega seje eksrygere ti millioner grønne kort! :love:

Og I, der aldrig har røget, og I, der kan begrænse rygningen til ingenting, er jo bare pr. default for lækre. Og så er der jer, som ryger fast og er glade for det: More power to you! Jeg ville ønske, jeg kunne have det som jer, mens jeg endnu ikke har formået at kvitte. :blomst:

Til os der gerne vil holde op: Vi skal nok lykkes med projektet en dag. Flere historier, tak! :lun:
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Generelt"