Ryger du?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Ryger du?

Ja, og har det fint med det
20
16%
Ja, men vil gerne stoppe
10
8%
Måske en enkelt til en fest
11
9%
Har røget, men er stoppet
31
24%
Nej, ryger ikke
56
43%
Ved ikke / andet
1
1%
 
Afgivne stemmer: 129
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6682
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34728

Re: Ryger du?

Indlægaf Dirtylittledevil » 6. jan 2016, 13:43

Fillie skrev:Jeg ELSKER historier om folk, som er stoppet med at ryge. Virkelig, jeg svælger seriøst i dem, for de levner håb for, at det også vil lykkes for mig, og jeg har bare lyst til at give alle jer mega seje eksrygere ti millioner grønne kort! :love:

Og I, der aldrig har røget, og I, der kan begrænse rygningen til ingenting, er jo bare pr. default for lækre. Og så er der jer, som ryger fast og er glade for det: More power to you! Jeg ville ønske, jeg kunne have det som jer, mens jeg endnu ikke har formået at kvitte. :blomst:

Til os der gerne vil holde op: Vi skal nok lykkes med projektet en dag. Flere historier, tak! :lun:


Hvor er du bare sød og positiv Fillie :)

Nå men jeg er ex-ryger i min hverdag.
Hvis jeg er sammen med rygere må jeg gerne nasse en smøg for hyggens skyld. På den måde lykkedes det mig at vedholde mit rygestop, fordi jeg havde de hyggesmøger at se frem til. Jeg kender meget få rygere, så det sker ikke ret tit.
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7459
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19498

Re: Ryger du?

Indlægaf Animi » 6. jan 2016, 13:46

Jeg har måske røget 3-4 smøger ialt i mit liv, som altid har været når jeg var virkelig fuld :lol2:
Men ellers ikke.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Ryger du?

Indlægaf dykkersild » 6. jan 2016, 13:59

Delfin skrev:Ps. Man kan ikke tvinge nogen til at holde op. Det sker først, når man er klar til det.


Helt enig - det prøvede jeg også at få en fælles ven til at forstå. Han bestilte rygestopmateriale til sin kone i tide og utide - nej, bare nej!
3
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Ryger du?

Indlægaf Flora » 6. jan 2016, 13:59

Jeg røg fra jeg var 16 til 32/33. Så stoppede jeg ved hjælp af diverse nikotinpræparater. Det var lige omkring der hvor rygelovgivningen blev indført. Det hjalp mig rigtig meget, for det blev pludselig besværligt at ryge når man var andre steder end hjemme. Jeg tror ikke det havde haft effekt, hvis jeg ikke havde ønsket at stoppe, men kombinationen af lyst til at stoppe og det besværlige i at ryge gjorde udslaget. Rygestoppet holdt i 2 år og så røg jeg en enkelt til en fest, hvilket resulterede i 2 års daglig rygning :rulle:. For et halvt år siden holdt jeg så op igen og vil aldrig mere ryge. Jeg ved at der ikke skal mere end en enkelt til før jeg sidder fast i afhængigheden igen, så selv om trangen stadig kommer ind imellem, så holder jeg fast og minder mig selv om alle de gode ting ved at være ikke-ryger og alle de dårlige ting ved at være ryger.
3
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Ryger du?

Indlægaf dykkersild » 6. jan 2016, 14:03

Fillie skrev:Jeg ELSKER historier om folk, som er stoppet med at ryge. Virkelig, jeg svælger seriøst i dem, for de levner håb for, at det også vil lykkes for mig, og jeg har bare lyst til at give alle jer mega seje eksrygere ti millioner grønne kort! :love:

Og I, der aldrig har røget, og I, der kan begrænse rygningen til ingenting, er jo bare pr. default for lækre. Og så er der jer, som ryger fast og er glade for det: More power to you! Jeg ville ønske, jeg kunne have det som jer, mens jeg endnu ikke har formået at kvitte. :blomst:

Til os der gerne vil holde op: Vi skal nok lykkes med projektet en dag. Flere historier, tak! :lun:


There you go Fillie :blomst:

Og så kan jeg afsløre, at da jeg stoppede var en af de bedste midler, at have et gl. fyldt askebæger i en frysepose. Når lysten kom over mig, blev den åbnet og så snusede jeg godt igennem. Jeg kan love dig, at du på ingen måde har lyst til en smøg efter sådan en omgang kvalme-lorte-bræk-indsætselvklam-lugt snusning :lol:
2
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Ryger du?

Indlægaf HappyQ » 6. jan 2016, 14:14

Jeg røg i mange år, så stoppede jeg fuldstændig, det er seks år siden.
2
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Ryger du?

Indlægaf Fillie » 6. jan 2016, 14:19

dykkersild skrev:
Fillie skrev:Jeg ELSKER historier om folk, som er stoppet med at ryge. Virkelig, jeg svælger seriøst i dem, for de levner håb for, at det også vil lykkes for mig, og jeg har bare lyst til at give alle jer mega seje eksrygere ti millioner grønne kort! :love:

Og I, der aldrig har røget, og I, der kan begrænse rygningen til ingenting, er jo bare pr. default for lækre. Og så er der jer, som ryger fast og er glade for det: More power to you! Jeg ville ønske, jeg kunne have det som jer, mens jeg endnu ikke har formået at kvitte. :blomst:

Til os der gerne vil holde op: Vi skal nok lykkes med projektet en dag. Flere historier, tak! :lun:


There you go Fillie :blomst:

Og så kan jeg afsløre, at da jeg stoppede var en af de bedste midler, at have et gl. fyldt askebæger i en frysepose. Når lysten kom over mig, blev den åbnet og så snusede jeg godt igennem. Jeg kan love dig, at du på ingen måde har lyst til en smøg efter sådan en omgang kvalme-lorte-bræk-indsætselvklam-lugt snusning :lol:


Gud, hvor fedt! :klap:

Jeg har faktisk aldrig for alvor "ownet" min rygning: Der har altid kun maksimalt måttet ligge to skodder i askebægeret, jeg har altid skullet vaske hænder og også børste tænder, hvis jeg kunne komme til det, og jeg har konsekvent levet i rimelig kolde omgivelser i vintertider pga. konstant udluftning. Desuden er jeg ikke engang den type ryger, som "rigtigt" inhalerer; røgen får altid kun lige lov til at vende i halsen for derefter at blive blæst ud med ret stor kraft.

Og så spørger jeg mig selv: HVORFOR?! Men præcis som Aima beskriver, er der det her lille men ekstremt insisterende sted i min hjerne, som fortæller mig, at jeg skal gøre det. Og så er jeg virkelig "stressryger": Når jeg er stresset som nu, føles det ubetinget som om, at cigaretterne er mine venner, som holder mig i hånden og lige giver mig en tiltrængt pause. Rygning - og afhængighed i et hele taget - er uhyre interessant set ud fra en psykologisk vinkel. Det siger virkelig meget om, hvordan vi mennesker sanser, reagerer og tolker på vores egne kroppe og på omgivelsernes signaler...
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Ryger du?

Indlægaf Mani » 6. jan 2016, 14:27

Jeg røg fra jeg var 20 til jeg blev gravid som 26 årig. Og så har jeg været festryger de sidste 10 år. Jeg køber 10 pakker hvert år i januar - og det er den eneste gang om året jeg må købe. Eller - i år købte jeg kun 7 pakker - for jeg havde 3 til overs fra sidste år. Og det er forbudt at nasse af andre - jeg må derimod godt dele dem jeg har :-D
6
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Ryger du?

Indlægaf LadyFox » 6. jan 2016, 14:29

Jeg ryger og har det fint med det - jeg vil dog gerne skære ned på antallet, og jeg regner ikke med at ryge hele livet.
2
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Ryger du?

Indlægaf Juki » 6. jan 2016, 15:09

Jeg har røget on/off i 10 år (vil jeg skyde på) men stoppede endnu en gang, med at ryge fast, i august sidste år. Siden da har jeg måske røget 5-10 cigaretter ifm. fest eller hygge med venner. Alle de gange jeg er stoppet har været fra den ene dag til den anden og uden hjælpemidler. Det er det der har fungeret for mig.

Jeg elsker ikke at være slave af cigaretternes afhængighed, både psykisk og fysisk. Og ikke mindst økonomisk :tie:

Men det har da været hårdt i starten. Det værste var nok de der "vanecigaretter", fx når man lige har 5 minutter hvor man venter på bussen eller lignende. Til gengæld synes jeg det er en kæmpe hjælp at tænke på at der overhovedet ikke er noget vundet eller nogle fordele ved at ryge :)
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7062
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13274

Re: Ryger du?

Indlægaf Rapfisk » 6. jan 2016, 15:38

Fillie skrev:Flere historier, tak! :lun:

Min moster holdt op, da hun havde røget i måske 40 år. Hun var på det tidspunkt oppe på cirka tre pakker om dagen (!!!) og tog en kold tyrker efter en omgang lungebetændelse, hvor hun dels ikke kunne ryge i tre dage, dels nåede at blive så bange for, at hun havde lungekræft, at hun mistede den værste lyst til cigaretter.

Hun havde prøvet mange gange før da, de fleste gange uden held. Den ene gang, det før var gået godt, var med hypnose. Der røg hun ikke i flere måneder, men begyndte igen, da hun troede, hun kunne blive festryger :rulle:

Min moster er i øvrigt måske den væsentligste årsag til, at jeg aldrig har røget (ud over et par prøver som ung). Jeg kan stadig huske, hvordan jeg græd mig i søvn som barn, når jeg blev passet hos hende, fordi røgen sved i mine øjne. Det er bare ikke tiltrækkende.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Ryger du?

Indlægaf Juki » 6. jan 2016, 15:45

Rapfisk skrev:
Fillie skrev:Flere historier, tak! :lun:

Min moster holdt op, da hun havde røget i måske 40 år. Hun var på det tidspunkt oppe på cirka tre pakker om dagen (!!!) og tog en kold tyrker efter en omgang lungebetændelse, hvor hun dels ikke kunne ryge i tre dage, dels nåede at blive så bange for, at hun havde lungekræft, at hun mistede den værste lyst til cigaretter.

Hun havde prøvet mange gange før da, de fleste gange uden held. Den ene gang, det før var gået godt, var med hypnose. Der røg hun ikke i flere måneder, men begyndte igen, da hun troede, hun kunne blive festryger :rulle:

Min moster er i øvrigt måske den væsentligste årsag til, at jeg aldrig har røget (ud over et par prøver som ung). Jeg kan stadig huske, hvordan jeg græd mig i søvn som barn, når jeg blev passet hos hende, fordi røgen sved i mine øjne. Det er bare ikke tiltrækkende.

Tre pakker om dagen? :nerve:

Hun må da næsten have tændt den ene cigaret med den forrige?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 754
Likede indlæg: 12359

Re: Ryger du?

Indlægaf Joe » 6. jan 2016, 15:47

Jeg begyndte at ryge for otte år siden, og har siden da haft et meget vekslende cigaret-forbrug: I perioder er der gået tre-fire uger mellem jeg har røget, i en periode på en måned i 2010 var det op til tre pakker om dagen. Det meste af tiden har det dog ligget på 5-6 cigaretter om dagen på hverdage, lidt ekstra i weekenden, hvis jeg var i byen, ingen når jeg var hjemme.
I den periode har der så også været et halvt år uden en eneste cigaret.

Nu har jeg så ikke røget siden nytår, fordi det lige føltes som på tide. Der er ingen der har tvunget mig eller hjulpet mig til det, og der har jeg heller ikke brug for. Tværtimod stod en kollega så sent som i dag og viftede med en cigaret foran mit ansigt, og det var egentlig okay. Jeg kan godt lide, at mange mennesker i min omgangskreds ikke tror på jeg holder længe, for så skal jeg satme bare vise dem!

Men jeg var rimeligt cool fast ryger, jeg kan være en rimeligt cool festryger, og jeg satser også på at kunne blive en rimeligt cool ikke-ryger. Da jeg var stoppet i et halvt år, havde jeg konstant drømme, hvor jeg ved en fejl kom til at ryge en cigaret, og det bare var det mest forfærdelige nogensinde. Det gider jeg ikke igen. Får jeg lyst til at ryge et par smøger til en fest om et halvt år, så gør jeg det, jeg skal bare lige stoppe med at betragte det som en vane.
3
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2405
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Ryger du?

Indlægaf Elvispop » 6. jan 2016, 16:03

Har røget i ca.22 år.
Røg den sidste smøg i starten af oktober, og pakkede E-cigaretten væk, 1/1.
7
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1075
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Ryger du?

Indlægaf mariannaa » 6. jan 2016, 16:07

Jeg har været ryger. Stoppede for 10 år siden, da min kusine på 40 år døde af lungekræft.
0

Tilbage til "Generelt"