Ryger du?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Ryger du?

Ja, og har det fint med det
20
16%
Ja, men vil gerne stoppe
10
8%
Måske en enkelt til en fest
11
9%
Har røget, men er stoppet
31
24%
Nej, ryger ikke
56
43%
Ved ikke / andet
1
1%
 
Afgivne stemmer: 129
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Re: Ryger du?

Indlægaf Pjeps » 6. jan 2016, 16:11

Wizzze skrev:Antallet af rygere ligger stabilt på ca. 17% af befolkningen. Siden 2011 er antallet af rygere ikke faldet. Derfor efterlyses der nye tiltag til at nedbringe rygning i Danmark.

http://jyllands-posten.dk/livsstil/fami ... iden-2011/

Er du en af de 17% ? Skal der gøres mere for at forhindre unge i at ryge, og for at hjælp / tvinge voksne rygere til at stoppe ?


Ja jeg ryger og det laver jeg ikke om på lige nu. Har nogle andre issues, bl.a overvægt som jeg lige pt er ved at tage hånd om. En ting ad gangen. Jeg har dog givet mig selv rygeforbud hjemme indendørs, så forbruget er noget mindre end da jeg røg indendøre hjemme.

Og sjovt nok er det også ca 17% af debatten der ryger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
:ninja:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Ryger du?

Indlægaf LadyFox » 6. jan 2016, 16:13

Pjeps skrev:
Wizzze skrev:Antallet af rygere ligger stabilt på ca. 17% af befolkningen. Siden 2011 er antallet af rygere ikke faldet. Derfor efterlyses der nye tiltag til at nedbringe rygning i Danmark.

http://jyllands-posten.dk/livsstil/fami ... iden-2011/

Er du en af de 17% ? Skal der gøres mere for at forhindre unge i at ryge, og for at hjælp / tvinge voksne rygere til at stoppe ?


Ja jeg ryger og det laver jeg ikke om på lige nu. Har nogle andre issues, bl.a overvægt som jeg lige pt er ved at tage hånd om. En ting ad gangen. Jeg har dog givet mig selv rygeforbud hjemme indendørs, så forbruget er noget mindre end da jeg røg indendøre hjemme.

Og sjovt nok er det også ca 17% af debatten der ryger

Tæller dem der ryger, men gerne vil stoppe da ikke med som rygere? :lol:
2
...
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Re: Ryger du?

Indlægaf Pjeps » 6. jan 2016, 16:14

LadyFox skrev:
Pjeps skrev:
Wizzze skrev:Antallet af rygere ligger stabilt på ca. 17% af befolkningen. Siden 2011 er antallet af rygere ikke faldet. Derfor efterlyses der nye tiltag til at nedbringe rygning i Danmark.

http://jyllands-posten.dk/livsstil/fami ... iden-2011/

Er du en af de 17% ? Skal der gøres mere for at forhindre unge i at ryge, og for at hjælp / tvinge voksne rygere til at stoppe ?


Ja jeg ryger og det laver jeg ikke om på lige nu. Har nogle andre issues, bl.a overvægt som jeg lige pt er ved at tage hånd om. En ting ad gangen. Jeg har dog givet mig selv rygeforbud hjemme indendørs, så forbruget er noget mindre end da jeg røg indendøre hjemme.

Og sjovt nok er det også ca 17% af debatten der ryger

Tæller dem der ryger, men gerne vil stoppe da ikke med som rygere? :lol:


Nej :devil: det er de falske rygere :lol:
2
:ninja:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Ryger du?

Indlægaf LadyFox » 6. jan 2016, 16:20

Pjeps skrev:
LadyFox skrev:
Pjeps skrev:
Wizzze skrev:Antallet af rygere ligger stabilt på ca. 17% af befolkningen. Siden 2011 er antallet af rygere ikke faldet. Derfor efterlyses der nye tiltag til at nedbringe rygning i Danmark.

http://jyllands-posten.dk/livsstil/fami ... iden-2011/

Er du en af de 17% ? Skal der gøres mere for at forhindre unge i at ryge, og for at hjælp / tvinge voksne rygere til at stoppe ?


Ja jeg ryger og det laver jeg ikke om på lige nu. Har nogle andre issues, bl.a overvægt som jeg lige pt er ved at tage hånd om. En ting ad gangen. Jeg har dog givet mig selv rygeforbud hjemme indendørs, så forbruget er noget mindre end da jeg røg indendøre hjemme.

Og sjovt nok er det også ca 17% af debatten der ryger

Tæller dem der ryger, men gerne vil stoppe da ikke med som rygere? :lol:


Nej :devil: det er de falske rygere :lol:


Det er egentlig smart - så kræver det jo ikke mere end ønsket om at stoppe, rent faktisk at stoppe, jeg er fan :klap:
1
...
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11191
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1787
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23094

Re: Ryger du?

Indlægaf Mani » 6. jan 2016, 16:34

LadyFox skrev:Jeg ryger og har det fint med det - jeg vil dog gerne skære ned på antallet, og jeg regner ikke med at ryge hele livet.

Jeg har også lovet mig selv at droppe rygning helt den dag jeg får dårlig samvittighed hver gang jeg tænder en cigaret - det er livet simpelthen for kort til!
3
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Ryger du?

Indlægaf Vixen » 6. jan 2016, 16:36

Nej. Og indtil for et par år siden, hvor to kollegaer i en kæmpebrandert nærmest tvang mig til at tage et hiv, havde jeg aldrig prøvet det. Både min mor og far røg som skorstene da jeg var barn, og jeg har ofte hentet 20 Prince Light til min mor i kiosken *mimre*. Hun røg dog altid under emhætten og aldrig i bilen f.eks.. Det var værre når jeg besøgte min far, for han røg hvor det passede ham, inklusiv lange bilture. Jeg HADEDE det, men han blev irriteret på mig, hvis jeg brokkede mig for meget, for sådan var det bare, og "jeg var bare sart". (Til trods for at jeg hostede mig igennem min barndom med tilbagevendende astmatisk bronchitis. :rulle:)

Min mor stoppede for vel 10 år siden fra den ene dag til den anden. Min far har for nyligt fået konstateret KOL og ryger stadig derudaf. Min far er ikke en fornuftig mand.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Ryger du?

Indlægaf LadyFox » 6. jan 2016, 16:41

Mani skrev:
LadyFox skrev:Jeg ryger og har det fint med det - jeg vil dog gerne skære ned på antallet, og jeg regner ikke med at ryge hele livet.

Jeg har også lovet mig selv at droppe rygning helt den dag jeg får dårlig samvittighed hver gang jeg tænder en cigaret - det er livet simpelthen for kort til!

Sådan har jeg det også. Samvittighed gider jeg ikke kæmpe med. Jeg har til gengæld en masse andre ting i mit liv jeg gerne vil ændre på, så de ryger altså foran i køen. Når der er tømt lid ud i de personlige projekter kunne jeg sagtens forstille mig at give det at droppe smøgerne et forsøg, også hvis jeg endnu ikke er ramt af den dårlige samvittighed.
2
...
Brugeravatar
thorsager
Indlæg: 18
Tilmeldt: 6. jan 2016, 17:21
Kort karma: 4
Likede indlæg: 24

Re: Ryger du?

Indlægaf thorsager » 6. jan 2016, 17:44

Har røget. Stoppede sammen med min kæreste, da hendes graviditetstest viste positiv. Først gik jeg over til e-cigaretter med lidt eller intet nikotin (havde flere hylstre), men efter to måneder glemte jeg ærlig talt at tage dem med på en ferie, og har ikke kigget tilbage siden da. Det er knap halvandet år siden nu, og jeg fortryder intet.
2
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Ryger du?

Indlægaf Badesandalen » 6. jan 2016, 17:52

Jeg er ikke-ryger, har ikke engang prøvet da jeg var teenager som de fleste andre. Men jeg har stadig stor respekt for folk der aktivt vælger at ryge fordi det faktisk afslapper dem, og kan nøjes med et par stykker om ugen. Og jeg har endnu mere respekt for folk der har røget i mange år som vælger at stoppe, især hvis de stopper bare sådan. Jeg ved jo ikke selv hvordan det er, men afhængighed er forfærdeligt lige meget hvilken form det tager. :pompom:

Jeg har til gengæld ingen respekt for de rygere der altid stopper så snart de kommer udenfor og står i døren og ryger, så man er tvunget til at gå igennem det. Og dem, for det er sjældent de flytter sig når de ser nogen der skal ud. :tie: (Bare så der ingen misforståelser fremkommer så ved jeg godt det ikke er alle der er sådan.)
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12919
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55517
Kontakt:

Re: Ryger du?

Indlægaf Ado » 6. jan 2016, 19:16

Jeg ryger og har det virkelig træls med det. På samme tid kan jeg gå og glæde mig på jobbet til rygepausen. Meget modstridende følelser.
Jeg var ellers stoppet. Kold tyrker. Babbede løs på en plastikcigaret fra apoteket, hvor jeg proppede mentholkrystaller i. Det virkede SÅ godt.
Men så begyndte jobbet at gå ad helvede til. Jeg tog imod stævninger, jeg fik aldrig løn før sent på måneden og en masse andet lort. Og da chefen en morgen meddelte at en konkurs var lige rundt om hjørnet, skred jeg ud og startede firmabilen, kørte ned og hentede en pakke cigaretter og satte mig udenfor på en trappe og kæderøg. Al den lortestress nåede at slå bunden ud af mig og så magtede jeg ikke at være nikotinstandhaftig.

Men jeg SKAL stoppe. Det er usundt, det er klamt og det er dyrt.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Ryger du?

Indlægaf twinkle » 6. jan 2016, 19:22

Jeg har røget, men er stoppede for en del år siden. Det har jeg aldrig fortrudt, men kan stadig få lyst til at ryge en smøg.
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Ryger du?

Indlægaf Sorenspige » 6. jan 2016, 19:25

Nej, men jeg har prøvet to hiv en gang, da jeg var på interrail.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Ryger du?

Indlægaf Aima » 7. jan 2016, 01:34

Ado skrev:Jeg ryger og har det virkelig træls med det. På samme tid kan jeg gå og glæde mig på jobbet til rygepausen. Meget modstridende følelser.


Ja, det er jo desværre det der med at den cigaret kan være så pissenice, at man nærmest går og glæder sig. Hvis jeg har haft 4-5 travle timer, hvor jeg ikke har røget, og lige får mulighed for det der break. Det er bare nærmest hele rygeoplevelsen der er magisk. At fiske pakken op af tasken, hive en cigaret ud, finde en lighter, sætte cigaretten mellem læberne og - *klik* - tænde lighteren og suge gang i cigaretten. Og så følelsen, roen i kroppen, sådan heeelt ud i fingerspidserne og op i hjernen... AH! Jeg fucking elsker det der fix. Det er kærlighed og tryghed; pisssefarligt og falsk kærlighed og tryghed, godt nok, men ikke desto mindre...

Jeg er simpelthen en forført kvinde, altså.


Jeg har i øvrigt en ven der stoppede som fast ryger for et års tid siden, nu ryger han en lille smule ved sociale lejligheder. Sidst, vi var ude, kom han ud, mens jeg stod og røg og sludrede med andre rygere: "Mmh! Giver du en cigaret? Duften af kræft er så hyggelig!"

Strengt nok sagt.
3
I'll stick with hell no's and headphones...
Sjg
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. nov 2015, 22:32
Kort karma: 11
Likede indlæg: 212

Re: Ryger du?

Indlægaf Sjg » 7. jan 2016, 15:30

Jeg røg i lidt over 7 år, hvoraf jeg i løbet af det sidste års tid løbende trappede ned til et forbrug på 5-10 cigaretter om ugen. Det havde efter ganske kort tid den følge, at den ene cigaret om dagen både smagte og lugtede en hel del kraftigere, end jeg havde været vant til, hvilket ret hurtigt førte til, at jeg valgte at stoppe, fordi jeg blev enormt træt af hele tiden at lugte af/kunne lugte røg.

Nu ryger jeg ikke længere til hverdag, men ved festlige lejligheder køber jeg som regel en pakke, som jeg dog typisk sørger for at give væk sidst på aftenen, så den ikke ligger og frister i dagene efter. Det fungerer fint, og jeg oplever faktisk sjældent trang til at ryge, når jeg ikke samtidig har drukket alkohol.

Festrygningen er jeg til gengæld meget glad for, og umiddelbart er det ikke en vane, som jeg har planer om at lægge fra mig lige foreløbig. Øl smager simpelthen bare (meget!) bedre sammen med en cigaret, synes jeg. :D
0
D.itsen
Indlæg: 3287
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8871

Re: Ryger du?

Indlægaf D.itsen » 7. jan 2016, 16:55

Jeg har aldrig røget en almindelig smøg. Røget vandpibe nogle gange og prøvet joints et par gange, det er det.
Min morfar døde af lungekræft, da jeg var 10.
Der er nærmest ingen i min omgangskreds der ryger, en del festrygere da jeg var yngre, men de er stoppet
Jeg synes aldrig jeg har været seriøst fristet til at prøve
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:

Tilbage til "Generelt"