Hjælp til gave til min morfar!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Hjælp til gave til min morfar!

Indlægaf Karkluden » 15. aug 2015, 09:26

Min søde, elskede, allermestyndlings gamle morfar har fødselsdag 15. september. Jeg kan pinligt nok ikke huske nøjagtigt, hvor gammel han bliver, men det er 77 eller 78 :D
Han fejler ca alt, man kan.. Fra 25 års hjerteproblemer til en velbehandlet type 2 diabetes til KOL og sådan lidt nerveforstyrrelser. Han er dog meget frisk, aktiv og velfungerende, så det er jo dejligt. Han er bare slidt.
Jeg har et ultratæt forhold til ham og min mormor, men de to gamle tosser ønsker sig jo fandeme aldrig noget. Min mormor ønskede sig (til på tirsdag) en creme fra apoteket til 80 kr... Så det får hun og en pakke After Eight.

Min morfar? Han ønsker sig, at jeg fortsat kommer på besøg hyppigt, og ringer tit. Men altså han skal også have en RIGTIG gave :klap:
Jeg er på SU, så budgettet er max omkring 250-300 kr, og gerne under, men jeg vil gerne gå derop for en god idé.

Så hvad giver man ham?
Han kan godt lide div. nydelsesmidler i små mængder. Bøger låner han på biblioteket, fordi han er nødt til at læse i magnaprint.
Har I et godt bud på noget, der ikke "bare" er to specialøl og en pakke chokolade nede fra Salling?

ps det skal kunne transporteres 200 km i tog ;)

Tak!
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40718

Re: Hjælp til gave til min morfar!

Indlægaf Akehurst2 » 15. aug 2015, 09:26

Kan en lydbog være noget for ham?
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hjælp til gave til min morfar!

Indlægaf Karkluden » 15. aug 2015, 09:27

Akehurst2 skrev:Kan en lydbog være noget for ham?

Nej, for han har høreapparat, og noget med at både højtalerlyd og høretelefoner driller ham :) Det var sørme ellers en god idé!
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hjælp til gave til min morfar!

Indlægaf Karkluden » 15. aug 2015, 09:39

Rakel skrev:En tur i cirkus med dig! Det kræver bare, at der er cirkus i byen. I know.

Det kommer der nu nok, der hvor de bor, det er vist mere, om der er cirkus fra september og fremefter før næste sommer... Jeg bor jo lidt langt væk, så det skal times.
Og jeg er ikke så vild med at købe noget, der fx først kan ske næste sommer, fordi let's face it, han har været ved at dø mange gange nu, og ja..
Men idéen er god, og kan jo overføres til en tur på café eller lignende med mig. Det kunne vi jo godt! :klap: :klap:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hjælp til gave til min morfar!

Indlægaf Karkluden » 15. aug 2015, 09:40

Rakel skrev:En (væg)kalender med gode billeder af dig/mormor/andre familiemedlemmer/husdyr/ect - et helt sikkert være et hit.

Øj, det er også en god idé...
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: Hjælp til gave til min morfar!

Indlægaf Daflo » 15. aug 2015, 10:08

Jeg tænkte også straks på billeder af dig :)
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hjælp til gave til min morfar!

Indlægaf Karkluden » 15. aug 2015, 20:16

Rakel skrev:Har du lyst til at sylte er hjemmelavet marmelade ofte et hit. Det smager for mange af barndom, hvor alle mødre lavede marmelade (næsten). Og med en velbehandlet diabetes går det nok.

Det var sørme også en god idé, og ja, helt bestemt.
Det kunne godt ende i et cafébesøg, et glas marmelade og et billede af mig og kæresten :gogo:
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Generelt"