Fundne "skatte", hvad er jeres regler?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Fundne "skatte", hvad er jeres regler?

Indlægaf Wizzze » 11. aug 2019, 11:39

Hvad er reglerne for fundne "skatte" hjemme hos jer?
Hvis du finder penge i vasketøjet, hvis du opdager en pose glemt snolder bagerst i skabet, eller lign?

Vi har lige ordnet sofa, støvsuget, ordnet hynder og puder osv. og det gav en uventet gevinst på 37,5kr :lol:
Det er sikkert mønter jeg har haft i lommen på et tidspunkt, som er smuttet ud, men jeg husker ikke at de har manglet, og de har sikkert ligget der en rum tid :genert:

Hvad er reglen hjemme hos jer, er det finders? skal de tilbage til ejermand, skal de bruges til fælles bedste, kommer de bare i opsparingsbøssen, eller noget helt andet?
0
Do as I say! :whip:
TomKah
Indlæg: 4188
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 311
Likede indlæg: 4307

Re: Fundne "skatte", hvad er jeres regler?

Indlægaf TomKah » 11. aug 2019, 11:43

Mine børn hamstre alt hvad de kan finde.
Møntkrukken synes jeg jo egentlig er mine penge, men den ældste kan godt finde på at bruge dem til snold hos 7eleven og den mellem shopper hver en krone hun kan finde eller slå nogen for op i Tiger.
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Fundne "skatte", hvad er jeres regler?

Indlægaf Kattefjæs » 11. aug 2019, 11:48

Vi har en dåse til mønter hvor kontanter havner. Men vi finder altså ikke ret mange, for vi bruger nærmest aldrig kontanter mere. Og hvis vi gør, så er det selvfølgelig oftest udgåede mønter som ikke kan veksles mere. :lol:

Med slik og sådan, så plejer det at gå sådan at én af os køber noget lækkert - eller jeg bager noget lækkert - og vi deler så den første servering/portion.

Hvis der er rester, så ryger de i skabet. Som regel er jeg ligeglad med om han så spiser dem når først de har ramt skabet, men en sjælden gang, hvis der er noget VIRKELIG lækkert, så kan jeg godt blive lidt mopset hvis han har spist det hele - men han sidder oppe 2-3 timer efter min sengetid hver aften, så jeg kan ikke rigtig bebrejde ham at han når at blive lækkersulten... :P

Jeg ved at jeg skal gemme tingene rigtig godt hvis han skal holde sig væk, så jeg har et hemmeligt sted hvor jeg gemmer de særligt lækre snacks væk.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Fundne "skatte", hvad er jeres regler?

Indlægaf Pjeps » 11. aug 2019, 13:28

Alt hvad man finder herhjemme er mit, for her er kun mig. Men jeg bliver alligevel tit overrasket over hvor jeg finder penge. I sidste måned fandt jeg en 200 kr seddel, og kom i tanke om at jeg havde lagt den til tørre efter et uheld med en flaske vand i tasken. ( for flere måneder siden :lol: )
0
:ninja:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Fundne "skatte", hvad er jeres regler?

Indlægaf Wizzze » 11. aug 2019, 14:32

Pjeps skrev:Alt hvad man finder herhjemme er mit, for her er kun mig. Men jeg bliver alligevel tit overrasket over hvor jeg finder penge. I sidste måned fandt jeg en 200 kr seddel, og kom i tanke om at jeg havde lagt den til tørre efter et uheld med en flaske vand i tasken. ( for flere måneder siden :lol: )


God skat :D
Jeg fandt en gang en plovmand i inderlommen på min vinterfrakke, da jeg fandt den frem igen efter foråret og sommeren, det var også en god gemt skat :lol: Det er utroligt at man ikke at faret rundt året før for at finde sådan en fætter :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Fundne "skatte", hvad er jeres regler?

Indlægaf sigge » 11. aug 2019, 19:53

Jeg ville nogle gange ønske, at jeg var så distræt med penge, at jeg kunne glemme lidt rundt omkring i min lejlighed nogle gange, fordi det ville være så fedt at finde dem igen. Uventede penge er næsten som at vinde i lotteriet jo. :-D Men det er jeg bare overhovedet ikke. Jeg har fuldstændig styr på, hvor eventuelle kontanter befinder sig. Den eneste overraskelse kan være, hvor mange penge der totalt er i sparebøssen med 1- og 2-kroner, dem har jeg ikke talt.

Og eftersom jeg kun er mig selv, tilhører alt guf i huset mig.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Fundne "skatte", hvad er jeres regler?

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. aug 2019, 20:14

finders keepers...

Med mindre det helt tydeligt er noget der er efterladt som en forglemmelse. Men guld i vaskemaskine, sofa o.l. tilhører den der finder det
Primæt mig ;) Men det ryger nok ret hurtig tilbage til rette ejermand.

jeg har en lynlås pose liggende med mønter, og der ryger den slags skatte i, og det er derfra der går udlæg til tandfeen, til et barn der skal en smuttur ned efter en liter mælk eller skal ha til lidt fredags-sold.
Alt godt i skabene er mit, det er kun gemt ikke glemt, - men det er ikke ligefrem fordi ungerne respekterer det ;)
Således kunne man glæde sig en hel lang aftenvagt over den kolde cola der ventede hjemme i køleskabet, kun for at erfare at den havde 2 teenagere sørget for at drikke :/
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
SonataA
Indlæg: 518
Tilmeldt: 1. sep 2015, 05:20
Kort karma: 52
Likede indlæg: 823

Re: Fundne "skatte", hvad er jeres regler?

Indlægaf SonataA » 11. aug 2019, 20:20

Finders keepers! Og som andre nævner, tøjvasken er lidt en guldgrube.
Og så finder jeg næsten altid pengesedler i min jakke når jeg skifter fra sommer til vinter - og omvendt.

Mine børn får virkelig mange penge af det ene sæt bedsteforældre, så hvis de ligger og flyder, så tror de jeg tager dem (smider dem dog i deres sparegrise), men det hjælper og de holder lidt bedre styr på deres penge.
0

Tilbage til "Generelt"