Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tata » 16. dec 2017, 16:22

Jeg skulle have været ovre med nogle indkøb og noget mad til min mor i dag, men det afviste hun så pga. hun har fået voldsom migræne (så trækker hun bare stikket helt ud, når hun har det). Nu er jeg så bekymret for om hun falder, om hun har hvad hun skal bruge, alt muligt. Men må bare vente til hun giver lyd fra sig/tjekke ind imellem.
0
Timian :lun:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Anilara » 16. dec 2017, 18:03

Min mor.
Jeg fucking hader at juleaften nu pludselig gøres til hendes integrationsprojekt! Ffs!
Hun er så pisse nedern.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Prosperity74 » 16. dec 2017, 18:42

En træls kommentar fra min veninde
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 16. dec 2017, 19:04

Bræk. Bræk har påvirket min dag negativt.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LaMariposa » 17. dec 2017, 08:57

lillebjoern skrev:
Nicolait skrev:
lillebjoern skrev:At jeg lige har fundet ud af, at min eksamensopgave kun må være på 25 sider. Jeg troede den måtte være på 30. Jeg har pt. 38 sider og den skal afleveres onsdag. Er nok nødt til at udskyde den :(


Hvordan opgøres sidetallet? Er det antal tegn eller er det pr. side?

Hvis det er pr. side, så kan du sætte linjeafstanden til 1,4 i stedet for 1,5. Det plejer at give 0,5 side ekstra pr. 5 sider man skriver.

Hvis det er pr. tegn, så træk 1 tegn fra pr. fodnote, du har sat.

Det giver ihvertfald lidt.


Det er pt. anslag. Men jeg tror jeg er nødt til at fifle lidt med tegnantallet, for jeg kan ikke se, at det skal kunne lade sig gøre at fjerne 13 hele sider i anslag... Jeg har før sat det op sådan at det visuelt ligner, at der kun er 30 sider, fx ved som du siger at minimere linjeafstanden og fjerne tegn pr. fodnote samt at starte siden bare en centimeter højere end normalt. Så lægger de ikke mærke til noget... forhåbentligt :D


Da jeg skrev speciale endte jeg med at lave alle mine figurerer (inkl. forklarende tekster) i power point og så kopiere det hele ind som billeder. Det sparede en hel del anslag. Ved dog ikke, om det er at snyde, men hørte ikke noget for det.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LaMariposa » 17. dec 2017, 08:57

bluetof1 skrev:Bræk. Bræk har påvirket min dag negativt.


Øv :ae:
0
:lun: Be brave
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 17. dec 2017, 09:14

Fire børn har haft bræksyge siden natten til torsdag (hvorfor er sådan noget altid om natten?!), to børn har valgt at strække det ud over to døgn, så tre af dem nåede at brække sig simultant i tre døgn. Jeg er også selv syg.
Jeg fortjener en fucking medalje!

På opsiden har jeg aldrig haft så mange så rene dyner, lagner, håndklæder, puder og dyne- og pudebetræk.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf lillebjoern » 17. dec 2017, 11:38

LaMariposa skrev:
lillebjoern skrev:
Nicolait skrev:
lillebjoern skrev:At jeg lige har fundet ud af, at min eksamensopgave kun må være på 25 sider. Jeg troede den måtte være på 30. Jeg har pt. 38 sider og den skal afleveres onsdag. Er nok nødt til at udskyde den :(


Hvordan opgøres sidetallet? Er det antal tegn eller er det pr. side?

Hvis det er pr. side, så kan du sætte linjeafstanden til 1,4 i stedet for 1,5. Det plejer at give 0,5 side ekstra pr. 5 sider man skriver.

Hvis det er pr. tegn, så træk 1 tegn fra pr. fodnote, du har sat.

Det giver ihvertfald lidt.


Det er pt. anslag. Men jeg tror jeg er nødt til at fifle lidt med tegnantallet, for jeg kan ikke se, at det skal kunne lade sig gøre at fjerne 13 hele sider i anslag... Jeg har før sat det op sådan at det visuelt ligner, at der kun er 30 sider, fx ved som du siger at minimere linjeafstanden og fjerne tegn pr. fodnote samt at starte siden bare en centimeter højere end normalt. Så lægger de ikke mærke til noget... forhåbentligt :D


Da jeg skrev speciale endte jeg med at lave alle mine figurerer (inkl. forklarende tekster) i power point og så kopiere det hele ind som billeder. Det sparede en hel del anslag. Ved dog ikke, om det er at snyde, men hørte ikke noget for det.


God idé med forklarende tekst/figurtekst. :D Har allerede konverteret tekst i figurer til billeder... mangler nu 8 sider... Det går da i det mindste fremad. :)
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 17. dec 2017, 13:10

lillebjoern skrev:
Muspel skrev:
lillebjoern skrev:
Nicolait skrev:
lillebjoern skrev:At jeg lige har fundet ud af, at min eksamensopgave kun må være på 25 sider. Jeg troede den måtte være på 30. Jeg har pt. 38 sider og den skal afleveres onsdag. Er nok nødt til at udskyde den :(


Hvordan opgøres sidetallet? Er det antal tegn eller er det pr. side?

Hvis det er pr. side, så kan du sætte linjeafstanden til 1,4 i stedet for 1,5. Det plejer at give 0,5 side ekstra pr. 5 sider man skriver.

Hvis det er pr. tegn, så træk 1 tegn fra pr. fodnote, du har sat.

Det giver ihvertfald lidt.


Det er pt. anslag. Men jeg tror jeg er nødt til at fifle lidt med tegnantallet, for jeg kan ikke se, at det skal kunne lade sig gøre at fjerne 13 hele sider i anslag... Jeg har før sat det op sådan at det visuelt ligner, at der kun er 30 sider, fx ved som du siger at minimere linjeafstanden og fjerne tegn pr. fodnote samt at starte siden bare en centimeter højere end normalt. Så lægger de ikke mærke til noget... forhåbentligt :D


Pas på med det! Hvis du afleverer pr pdf kan de uden problemer tjekke antal anslag. Og mon ikke de gør det.


Jeg har gjort det til næsten hver eksamen. Og det er aldrig blevet opdaget, 7-9-13 :genert: Men det handler også kun om max en side ekstra jeg ikke ville skrive på. Det er en chance jeg er villig til at tage for at gøre min eksamen så god som muligt. Hvis de opdager det dumper jeg “bare” og må tage re-eksamen, hvor jeg godt må aflevere det samme.


Vil virkelig ikke tilråde det - jeg kender censorer, der kategorisk nægter at læse flere sider, end de får løn for. Og de vurderer så kun de første 3/4 af en opgave, hvis den er for lang. Det giver ikke ret gode karakterer, hvis du skulle være i tvivl ...

Visse af dem anskuer det sådan, at opgaven er løst forkert, fordi de ser det som en del af opgaven at holde sig inden for det fastsatte antal anslag og nægter helt at vurdere den, og så dumpes den i stedet (jeg er enig med dem!)
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf lillebjoern » 17. dec 2017, 13:47

ManicNinja skrev:
lillebjoern skrev:
Muspel skrev:
lillebjoern skrev:
Nicolait skrev:
lillebjoern skrev:At jeg lige har fundet ud af, at min eksamensopgave kun må være på 25 sider. Jeg troede den måtte være på 30. Jeg har pt. 38 sider og den skal afleveres onsdag. Er nok nødt til at udskyde den :(


Hvordan opgøres sidetallet? Er det antal tegn eller er det pr. side?

Hvis det er pr. side, så kan du sætte linjeafstanden til 1,4 i stedet for 1,5. Det plejer at give 0,5 side ekstra pr. 5 sider man skriver.

Hvis det er pr. tegn, så træk 1 tegn fra pr. fodnote, du har sat.

Det giver ihvertfald lidt.


Det er pt. anslag. Men jeg tror jeg er nødt til at fifle lidt med tegnantallet, for jeg kan ikke se, at det skal kunne lade sig gøre at fjerne 13 hele sider i anslag... Jeg har før sat det op sådan at det visuelt ligner, at der kun er 30 sider, fx ved som du siger at minimere linjeafstanden og fjerne tegn pr. fodnote samt at starte siden bare en centimeter højere end normalt. Så lægger de ikke mærke til noget... forhåbentligt :D


Pas på med det! Hvis du afleverer pr pdf kan de uden problemer tjekke antal anslag. Og mon ikke de gør det.


Jeg har gjort det til næsten hver eksamen. Og det er aldrig blevet opdaget, 7-9-13 :genert: Men det handler også kun om max en side ekstra jeg ikke ville skrive på. Det er en chance jeg er villig til at tage for at gøre min eksamen så god som muligt. Hvis de opdager det dumper jeg “bare” og må tage re-eksamen, hvor jeg godt må aflevere det samme.


Vil virkelig ikke tilråde det - jeg kender censorer, der kategorisk nægter at læse flere sider, end de får løn for. Og de vurderer så kun de første 3/4 af en opgave, hvis den er for lang. Det giver ikke ret gode karakterer, hvis du skulle være i tvivl ...

Visse af dem anskuer det sådan, at opgaven er løst forkert, fordi de ser det som en del af opgaven at holde sig inden for det fastsatte antal anslag og nægter helt at vurdere den, og så dumpes den i stedet (jeg er enig med dem!)


Det er selvfølgelig ikke tilrådeligt, nej.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf malou_43 » 17. dec 2017, 16:43

At jeg lige har tudet over tanken om at skulle på arbejde imorgen - øv hvor er jeg ked af det arbejde :trist:
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tata » 17. dec 2017, 17:19

Igen min mor, trods jeg tilbød at komme med mad til hende flere gange i går (skrev sms) og ringede adskillige gange, påstår hun nu i dag, da jeg kommer med mad, indkøb og gør rent, og min kæreste fejer og salter udenfor, at de sms'er har hun aldrig fået, og at vi er ligeglade med hende (medicinsk martyrrolle?) og nægter at kigge på min telefon, hvor jeg kan vise, at jeg har sendt adskillige sms'er (og de er læst) og tilbudt dit og dat, nej never happend, og fordi vi er sådan, så vil hun ikke komme til jul, og så skulle mit nye hår også lige have en kommentar med på vejen "skulle du ikke klippes? det kan man da ikke se du er blevet" (tak mor, jeg har da ellers både fået pandehår og klippet 10 cm af længden...). Why do I bother. :(
0
Timian :lun:
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26710

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Santa » 18. dec 2017, 06:02

Lavede min sædvandlige morgenbakke, og tog den med ind i sofaen, hvor min dyne og hunden ventede på vores morgenhygge.
I det jeg sætter mig, får jeg skubbet den ene marmelademad ned....og ja, den lander selvfølgelig sådan så der bliver tværet mest muligt rød marmelade på min lyse langhårede tæppe!!!
FFS!!
Måtte bruge ti min på at få det af, og nu har jeg travlt!
Skodmorgen.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf sigge » 18. dec 2017, 08:10

Jeg har sovet dårligt i nat pga. alt muligt larm. Først havde min overbo gæster, som bumpede rundt og hørte semihøjt musik (ikke højt nok til at klage over dog, her er bare lidt lydt). Så valgte folk udenfor bygningen at kommunikere med dem indenfor ved at råbe. Ved 01:15-tiden tog min overbos gæster hjem, dog brugte de lige 15 min. udenfor på at tale højt og lade deres dieselbiler stå i tomgang. Så var jeg så irriteret og lysvågen, at det tog mig ½ time at falde i søvn igen, og jeg var i øvrigt også helt vildt sulten. Kl. 03:30 blev jeg vækket af en telefon, der ringede i en uendelighed: Ca. 15 ring, så en pause på ½ minut og så 15 ring igen. Om og om i ½ time. Jeg tror, det var hos apoteket under min lejlighed. Da det endelig stoppede, kunne jeg så falde i søvn igen og sove uroligt, indtil vækkeuret ringede kl. 04:45. :gab:

Og jeg ville ikke tage ørepropper i, fordi mine øregange i forvejen er irriterede og kløende for tiden, så jeg ville ikke risikere at gøre det værre.
0
You can't spell awesome without me.
godtnavn
Indlæg: 11159
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1104
Likede indlæg: 12978

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf godtnavn » 18. dec 2017, 10:06

Min datter er syg :( Har fået sovet under 1 time i nat, og har nu kastet hende i armene på far og putter under dynen mens jeg prøver at lave kemi. Har en eksamen i morgen og jeg tuder over at skulle forlade hende 6-7 timer i morgen, samt at jeg ikke kan være der bedre for hende i dag fordi jeg er nødt til at få styr på de sidste ting. Jeg hader det! Og derudover er jeg alt for træt, selvom jeg fik sovet et par timer til formiddag så kan mit hoved slet ikke tænke. Øv!
0

Tilbage til "Generelt"