Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daphne » 20. feb 2018, 17:23

Synes bare jeg er ramt af en generel tristhed i dag :(

Savner allerede at kunne rende på besøg hos familien efter vi lige har været på forlænget weekend deroppe.

Prins Henriks bisættelse - selvom jeg ikke fik set det ret meget, men det trækker bare følelserne tilbage til begravelsen vi var til lige før jul og de andre. En undren over livet.

Så var jeg et smut til lægen (sygeplejersken) til p-pilletjek, og der fortalte jeg om at jeg havde haft nogle smerter i det ene bryst, men at jeg håbede det var pga. det store modermærke jeg allerede har bestilt lægetid til at få kigget på. Sygeplejersken så lidt bekymret ud, synes jeg. Og jeg bliver altid bange for om det kan være kræft.

Bagefter var det en tur på jobcentret, og synes altid man går derfra med sådan en nedern følelse.

Og så er jeg godt i gang med kostomlægning så trøstespisning er ikke engang en mulighed... baaaah...
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Lykke » 20. feb 2018, 17:27

Jeg har stresssymptomer pga mit studie. Det er jo for latterligt. Skal aflevere på torsdag og føler bare det er noget LORT jeg har skrevet. Og den skal forsvares mundtligt - det er skrækkeligt for mig.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf billiebean » 20. feb 2018, 21:01

Bilproblemer. Der har ikke været andet end problemer med vores bil det sidste stykke tid. Det er en gammel spand, men vi skal have den nye om 14 dage, og den kunne godt lige have holdt perioden ud. Men nej. Først flækkede udstødningsrøret, så faldt lydpotten af (!) og udstødningen blev utæt et nyt sted, så punkterede dækket og vejhjælpen måtte komme og i aften er batteriet stået af! Argh. Hvis jeg ikke var gravid og alene i disse dage, kunne den godt ryge på skrotpladsen, men den står nu på en pplads et stykke væk og er fyldt med ting, som jeg ikke lige kan se, hvordan jeg skal få bugseret hjem. Håber vejhjælpen kan starte den i morgen, så jeg kan køre tingene hjem, og så køber jeg en cykel!
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Studsgaard » 21. feb 2018, 08:05

Øjenbetændelse :boo:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 21. feb 2018, 09:32

Min bilkørsel i morges, fuck jeg lavede nogle underlige ting. Bl.a. forsøge at bakke ud af garagen uden at have sat bilen i (bak)gear og gå i stå, mens jeg ventede på at kunne svinge til venstre (bebrejder dog mine støvler, da jeg kørte i vinterstøvler, hvilket jeg kun har gjort én gang før...) og så gik klappen ned, da jeg skulle ind i en dobbeltsporet rundkørsel, som jeg har kørt i mange gange før, ved ikke hvorfor jeg pludselig ikke kunne hitte ud af det. Sidder stadig og tænker over det (det er ikke en alm. dobbeltsporet rundkørsel, der er noget skiltning ift. hvilket spor man må ligge i hvornår og det er derfor jeg pludselig er i tvivl om jeg har gjort det forkert)

Og så persisterer min hovedpine fra i går, mistænker at jeg drikker for lidt vand i øjeblikket.

Nå ja og så smager kaffen på min nye arbejdsplads virkelig dårligt! :tie: Medmindre jeg trækker kaffe i den fancy nespresso-kaffebar, hvor kaffen koster 4 kr og så skal det være latte , for ellers synes jeg stadig det smager dårligt. Det er både dumt at bruge penge på (selvom det kun er 4 kr, det bliver jo alligevel til noget på en uge/måned/år), og så er jeg ikke meget for at drikke komælk og det er også dumme kalorier, når jeg prøver at komme lidt ned i vægt.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daine » 21. feb 2018, 10:01

Pandesteg skrev:Min bilkørsel i morges, fuck jeg lavede nogle underlige ting. Bl.a. forsøge at bakke ud af garagen uden at have sat bilen i (bak)gear og gå i stå, mens jeg ventede på at kunne svinge til venstre (bebrejder dog mine støvler, da jeg kørte i vinterstøvler, hvilket jeg kun har gjort én gang før...) og så gik klappen ned, da jeg skulle ind i en dobbeltsporet rundkørsel, som jeg har kørt i mange gange før, ved ikke hvorfor jeg pludselig ikke kunne hitte ud af det. Sidder stadig og tænker over det (det er ikke en alm. dobbeltsporet rundkørsel, der er noget skiltning ift. hvilket spor man må ligge i hvornår og det er derfor jeg pludselig er i tvivl om jeg har gjort det forkert)

Og så persisterer min hovedpine fra i går, mistænker at jeg drikker for lidt vand i øjeblikket.

Nå ja og så smager kaffen på min nye arbejdsplads virkelig dårligt! :tie: Medmindre jeg trækker kaffe i den fancy nespresso-kaffebar, hvor kaffen koster 4 kr og så skal det være latte , for ellers synes jeg stadig det smager dårligt. Det er både dumt at bruge penge på (selvom det kun er 4 kr, det bliver jo alligevel til noget på en uge/måned/år), og så er jeg ikke meget for at drikke komælk og det er også dumme kalorier, når jeg prøver at komme lidt ned i vægt.

Har du en god termokande så du selv kan tage kaffe med? Eller kan du drikke te (hvis der forefindes en kogekedel på dit arbejde) - eller måske instant kaffe?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 21. feb 2018, 10:08

Daine skrev:
Pandesteg skrev:Min bilkørsel i morges, fuck jeg lavede nogle underlige ting. Bl.a. forsøge at bakke ud af garagen uden at have sat bilen i (bak)gear og gå i stå, mens jeg ventede på at kunne svinge til venstre (bebrejder dog mine støvler, da jeg kørte i vinterstøvler, hvilket jeg kun har gjort én gang før...) og så gik klappen ned, da jeg skulle ind i en dobbeltsporet rundkørsel, som jeg har kørt i mange gange før, ved ikke hvorfor jeg pludselig ikke kunne hitte ud af det. Sidder stadig og tænker over det (det er ikke en alm. dobbeltsporet rundkørsel, der er noget skiltning ift. hvilket spor man må ligge i hvornår og det er derfor jeg pludselig er i tvivl om jeg har gjort det forkert)

Og så persisterer min hovedpine fra i går, mistænker at jeg drikker for lidt vand i øjeblikket.

Nå ja og så smager kaffen på min nye arbejdsplads virkelig dårligt! :tie: Medmindre jeg trækker kaffe i den fancy nespresso-kaffebar, hvor kaffen koster 4 kr og så skal det være latte , for ellers synes jeg stadig det smager dårligt. Det er både dumt at bruge penge på (selvom det kun er 4 kr, det bliver jo alligevel til noget på en uge/måned/år), og så er jeg ikke meget for at drikke komælk og det er også dumme kalorier, når jeg prøver at komme lidt ned i vægt.

Har du en god termokande så du selv kan tage kaffe med? Eller kan du drikke te (hvis der forefindes en kogekedel på dit arbejde) - eller måske instant kaffe?


Ja jeg kunne godt bare lave instant, det gjorde jeg også på mit gamle arbejde og det er faktisk også det jeg foretrækker, men på mit gamle job havde jeg et skuffedarium og noget reolværk bagved mig, hvor jeg havde alt mit kaffe og müsli og halløj. Nu har jeg fået arbejde sådan et fancy sted på et kæmpe åbent kontor, hvor vi ikke har så meget som en lille skuffe at opbevare vores ting i, så alt hvad jeg skal bruge af "tørvarer" skal jeg have med hver eneste dag, hvis mit skrivebord ikke skal flyde med alverdens ting og sager. Skide upraktisk. Udover det så foretrækker jeg også at drikke kaffe af min termokop, men den har jeg så heller ikke noget sted at opbevare, så er gået lidt kold på projekt kaffe lige nu :lol:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daine » 21. feb 2018, 10:12

Pandesteg skrev:
Daine skrev:
Pandesteg skrev:Min bilkørsel i morges, fuck jeg lavede nogle underlige ting. Bl.a. forsøge at bakke ud af garagen uden at have sat bilen i (bak)gear og gå i stå, mens jeg ventede på at kunne svinge til venstre (bebrejder dog mine støvler, da jeg kørte i vinterstøvler, hvilket jeg kun har gjort én gang før...) og så gik klappen ned, da jeg skulle ind i en dobbeltsporet rundkørsel, som jeg har kørt i mange gange før, ved ikke hvorfor jeg pludselig ikke kunne hitte ud af det. Sidder stadig og tænker over det (det er ikke en alm. dobbeltsporet rundkørsel, der er noget skiltning ift. hvilket spor man må ligge i hvornår og det er derfor jeg pludselig er i tvivl om jeg har gjort det forkert)

Og så persisterer min hovedpine fra i går, mistænker at jeg drikker for lidt vand i øjeblikket.

Nå ja og så smager kaffen på min nye arbejdsplads virkelig dårligt! :tie: Medmindre jeg trækker kaffe i den fancy nespresso-kaffebar, hvor kaffen koster 4 kr og så skal det være latte , for ellers synes jeg stadig det smager dårligt. Det er både dumt at bruge penge på (selvom det kun er 4 kr, det bliver jo alligevel til noget på en uge/måned/år), og så er jeg ikke meget for at drikke komælk og det er også dumme kalorier, når jeg prøver at komme lidt ned i vægt.

Har du en god termokande så du selv kan tage kaffe med? Eller kan du drikke te (hvis der forefindes en kogekedel på dit arbejde) - eller måske instant kaffe?


Ja jeg kunne godt bare lave instant, det gjorde jeg også på mit gamle arbejde og det er faktisk også det jeg foretrækker, men på mit gamle job havde jeg et skuffedarium og noget reolværk bagved mig, hvor jeg havde alt mit kaffe og müsli og halløj. Nu har jeg fået arbejde sådan et fancy sted på et kæmpe åbent kontor, hvor vi ikke har så meget som en lille skuffe at opbevare vores ting i, så alt hvad jeg skal bruge af "tørvarer" skal jeg have med hver eneste dag, hvis mit skrivebord ikke skal flyde med alverdens ting og sager. Skide upraktisk. Udover det så foretrækker jeg også at drikke kaffe af min termokop, men den har jeg så heller ikke noget sted at opbevare, så er gået lidt kold på projekt kaffe lige nu :lol:

Ja så kan jeg godt se, det er lidt op af bakke :lol: Så må du i gang med at drikke mere vand, så slår du to fluer med et smæk - kommer forhåbentlig af med hovedpinen og slipper for kaffen :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Bøtte » 21. feb 2018, 22:19

Daine skrev:
Pandesteg skrev:
Daine skrev:
Pandesteg skrev:Min bilkørsel i morges, fuck jeg lavede nogle underlige ting. Bl.a. forsøge at bakke ud af garagen uden at have sat bilen i (bak)gear og gå i stå, mens jeg ventede på at kunne svinge til venstre (bebrejder dog mine støvler, da jeg kørte i vinterstøvler, hvilket jeg kun har gjort én gang før...) og så gik klappen ned, da jeg skulle ind i en dobbeltsporet rundkørsel, som jeg har kørt i mange gange før, ved ikke hvorfor jeg pludselig ikke kunne hitte ud af det. Sidder stadig og tænker over det (det er ikke en alm. dobbeltsporet rundkørsel, der er noget skiltning ift. hvilket spor man må ligge i hvornår og det er derfor jeg pludselig er i tvivl om jeg har gjort det forkert)

Og så persisterer min hovedpine fra i går, mistænker at jeg drikker for lidt vand i øjeblikket.

Nå ja og så smager kaffen på min nye arbejdsplads virkelig dårligt! :tie: Medmindre jeg trækker kaffe i den fancy nespresso-kaffebar, hvor kaffen koster 4 kr og så skal det være latte , for ellers synes jeg stadig det smager dårligt. Det er både dumt at bruge penge på (selvom det kun er 4 kr, det bliver jo alligevel til noget på en uge/måned/år), og så er jeg ikke meget for at drikke komælk og det er også dumme kalorier, når jeg prøver at komme lidt ned i vægt.

Har du en god termokande så du selv kan tage kaffe med? Eller kan du drikke te (hvis der forefindes en kogekedel på dit arbejde) - eller måske instant kaffe?


Ja jeg kunne godt bare lave instant, det gjorde jeg også på mit gamle arbejde og det er faktisk også det jeg foretrækker, men på mit gamle job havde jeg et skuffedarium og noget reolværk bagved mig, hvor jeg havde alt mit kaffe og müsli og halløj. Nu har jeg fået arbejde sådan et fancy sted på et kæmpe åbent kontor, hvor vi ikke har så meget som en lille skuffe at opbevare vores ting i, så alt hvad jeg skal bruge af "tørvarer" skal jeg have med hver eneste dag, hvis mit skrivebord ikke skal flyde med alverdens ting og sager. Skide upraktisk. Udover det så foretrækker jeg også at drikke kaffe af min termokop, men den har jeg så heller ikke noget sted at opbevare, så er gået lidt kold på projekt kaffe lige nu :lol:

Ja så kan jeg godt se, det er lidt op af bakke :lol: Så må du i gang med at drikke mere vand, så slår du to fluer med et smæk - kommer forhåbentlig af med hovedpinen og slipper for kaffen :)


Drikker du mere end kop om dagen? Ellers kan du måske måle kaffen op i termokoppen hver dag og lave det på jobbet.
Hvis di drikker mere end en kop kan du måske have en lille beholder med kaffen i og en ske. Og koppen med frem og tilbage, selv om det er lidt besværligt.
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tilly » 21. feb 2018, 22:52

At jeg faldt i trøstespisningsfælden i dag :(
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Muddi » 22. feb 2018, 17:20

At jeg ikke kunne klare et besøg på mit arbejde, uden at blive dødtræt efter en halv time, og ryste indeni.
Bagefter var jeg til psykolog, hvor jeg brød helt sammen over, at kommunen mener jeg skal starte roligt op igen i uge 11. Det ved jeg ikke om jeg magter, jeg bliver træt ved det mindste :(
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Hunkat » 22. feb 2018, 17:30

Muddi skrev:At jeg ikke kunne klare et besøg på mit arbejde, uden at blive dødtræt efter en halv time, og ryste indeni.
Bagefter var jeg til psykolog, hvor jeg brød helt sammen over, at kommunen mener jeg skal starte roligt op igen i uge 11. Det ved jeg ikke om jeg magter, jeg bliver træt ved det mindste :(


Nogle gange skal man tage kommunens råd med et gran salt. Også selvom de ikke er ude på at være onde selvfølgelig. Min sagsbehandler foreslog og godkendte (i samarbejde med min arbejdsgiver og HR) en tilbagevenden som inkluderede et hop på ti timer så jeg kunne nå at være tilbage til 1.1.2018.
Jeg knækkede helt sammen, allerede onsdag var jeg nær aldrig kommet ud af sengen og i weekenden sov jeg 27 timer. Jeg kom tilbage på fuld tid den 1.2.2018, to måneder forsinket men til gengæld i et tempo hvor jeg kunne følge med.

Tal med din læge, lægen har det sidste ord et godt stykke tid endnu.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Muddi » 22. feb 2018, 17:39

Hunkat skrev:
Muddi skrev:At jeg ikke kunne klare et besøg på mit arbejde, uden at blive dødtræt efter en halv time, og ryste indeni.
Bagefter var jeg til psykolog, hvor jeg brød helt sammen over, at kommunen mener jeg skal starte roligt op igen i uge 11. Det ved jeg ikke om jeg magter, jeg bliver træt ved det mindste :(


Nogle gange skal man tage kommunens råd med et gran salt. Også selvom de ikke er ude på at være onde selvfølgelig. Min sagsbehandler foreslog og godkendte (i samarbejde med min arbejdsgiver og HR) en tilbagevenden som inkluderede et hop på ti timer så jeg kunne nå at være tilbage til 1.1.2018.
Jeg knækkede helt sammen, allerede onsdag var jeg nær aldrig kommet ud af sengen og i weekenden sov jeg 27 timer. Jeg kom tilbage på fuld tid den 1.2.2018, to måneder forsinket men til gengæld i et tempo hvor jeg kunne følge med.

Tal med din læge, lægen har det sidste ord et godt stykke tid endnu.


Jeg skal til læge på tirsdag, og vil snakke med hende om det der.

Problemet er bare, at hun allerede har sendt en lægeerklæring, men alligevel lyder det på dem (kommunen) som om at de ved, at min medicin burde virke nu, selvom den rette dosis ikke er fundet endnu.
0
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1114
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 886

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Jydepigen » 22. feb 2018, 18:01

Snotnæse og kløende øjne har irriteret hele dagen på arbejde...
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Ally » 22. feb 2018, 19:16

Vågnede med hovedpine. Har, trods Panodiler, mad, frisk luft og masser af vand, stadig hovedpine. Har også lidt feber. Jeg magter ganske enkelt ikke at skulle være syg.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?

Tilbage til "Generelt"