Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Juki » 20. jun 2018, 12:31

Lemonella skrev:
AgentPixie skrev:
Lemonella skrev:
AgentPixie skrev:Vi oplever også tit, at hundeejere lader deres hunde skide på skolens fodboldbane, på vores afdelings fodboldbane og den store græsplæne, til trods for 1 milliard 'hundeluftning forbudt'-skilte.
Tror de gør det, fordi der ikke rigtig er nogle andre græsplæner i området. Men det skal jo ikke gå ud over os andre. De fleste bor i hus - få da hunden til at skide i egen have!
Og hvis de nu gad gå 500 meter længere væk, ville de komme ud på Brabrandstien, hvor der er masser af krat og tilgroede områder, hvor deres hunde kan skide alt det de vil.


Det er jo lidt ligegyldigt, hvor på gader, veje og græsplæner hunde skider. Der skal stadig samles op efter dem.

Øh ja, men da ikke inde i et kæmpe krat af buske og ukrudt.


Næ, måske ikke, men man kan jo aldrig vide, hvilke emsige park&vej medarbejdere man møder på sin vej og i følge loven, må man ikke efterlade affald i naturen.

Naturstyrelsens presse- og kommunikationschef har tidligere udtalt:

"»En generel politik på området er ikke mulig, fordi der er meget stor forskel på styrelsens naturområder og skove«, siger han.

»I de bynære skove med høje besøgstal vil det være til meget stor gene for skovgæsterne, hvis hundeejere pludselig holdt op med at samle hundens efterladenskaber op efter sig. Mens det i de mere øde skove giver god mening at lade lortet ligge«."

https://politiken.dk/forbrugogliv/livss ... alle-skove

http://naturstyrelsen.dk/nyheder/2012/o ... tepolitik/
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Juki » 20. jun 2018, 12:50

Lemonella skrev:
Juki skrev:
Lemonella skrev:
AgentPixie skrev:
Lemonella skrev:
AgentPixie skrev:Vi oplever også tit, at hundeejere lader deres hunde skide på skolens fodboldbane, på vores afdelings fodboldbane og den store græsplæne, til trods for 1 milliard 'hundeluftning forbudt'-skilte.
Tror de gør det, fordi der ikke rigtig er nogle andre græsplæner i området. Men det skal jo ikke gå ud over os andre. De fleste bor i hus - få da hunden til at skide i egen have!
Og hvis de nu gad gå 500 meter længere væk, ville de komme ud på Brabrandstien, hvor der er masser af krat og tilgroede områder, hvor deres hunde kan skide alt det de vil.


Det er jo lidt ligegyldigt, hvor på gader, veje og græsplæner hunde skider. Der skal stadig samles op efter dem.

Øh ja, men da ikke inde i et kæmpe krat af buske og ukrudt.


Næ, måske ikke, men man kan jo aldrig vide, hvilke emsige park&vej medarbejdere man møder på sin vej og i følge loven, må man ikke efterlade affald i naturen.

Naturstyrelsens presse- og kommunikationschef har tidligere udtalt:

"»En generel politik på området er ikke mulig, fordi der er meget stor forskel på styrelsens naturområder og skove«, siger han.

»I de bynære skove med høje besøgstal vil det være til meget stor gene for skovgæsterne, hvis hundeejere pludselig holdt op med at samle hundens efterladenskaber op efter sig. Mens det i de mere øde skove giver god mening at lade lortet ligge«."

https://politiken.dk/forbrugogliv/livss ... alle-skove

http://naturstyrelsen.dk/nyheder/2012/o ... tepolitik/


Jeg er nok bare anderledes end mange andre hundeejere. I de år jeg havde hunde, samlede jeg altid op efter dem, også når vi gik ture i skoven.
Jeg også sådan en ryger, der altid bruger et lommeaskebæger til mine skodder.

Jamen det er der da heller ingen der ikke sætter pris på eller synes du skal stoppe med.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19588
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LadyFox » 20. jun 2018, 13:05

Lemonella skrev:
Juki skrev:
Lemonella skrev:
AgentPixie skrev:
Lemonella skrev:
AgentPixie skrev:Vi oplever også tit, at hundeejere lader deres hunde skide på skolens fodboldbane, på vores afdelings fodboldbane og den store græsplæne, til trods for 1 milliard 'hundeluftning forbudt'-skilte.
Tror de gør det, fordi der ikke rigtig er nogle andre græsplæner i området. Men det skal jo ikke gå ud over os andre. De fleste bor i hus - få da hunden til at skide i egen have!
Og hvis de nu gad gå 500 meter længere væk, ville de komme ud på Brabrandstien, hvor der er masser af krat og tilgroede områder, hvor deres hunde kan skide alt det de vil.


Det er jo lidt ligegyldigt, hvor på gader, veje og græsplæner hunde skider. Der skal stadig samles op efter dem.

Øh ja, men da ikke inde i et kæmpe krat af buske og ukrudt.


Næ, måske ikke, men man kan jo aldrig vide, hvilke emsige park&vej medarbejdere man møder på sin vej og i følge loven, må man ikke efterlade affald i naturen.

Naturstyrelsens presse- og kommunikationschef har tidligere udtalt:

"»En generel politik på området er ikke mulig, fordi der er meget stor forskel på styrelsens naturområder og skove«, siger han.

»I de bynære skove med høje besøgstal vil det være til meget stor gene for skovgæsterne, hvis hundeejere pludselig holdt op med at samle hundens efterladenskaber op efter sig. Mens det i de mere øde skove giver god mening at lade lortet ligge«."

https://politiken.dk/forbrugogliv/livss ... alle-skove

http://naturstyrelsen.dk/nyheder/2012/o ... tepolitik/


Jeg er nok bare anderledes end mange andre hundeejere. I de år jeg havde hunde, samlede jeg altid op efter dem, også når vi gik ture i skoven.
Jeg også sådan en ryger, der altid bruger et lommeaskebæger til mine skodder.


Jeg samler også altid op efter min hund, også selvom det betyder jeg skal kravle rundt i en busk, eller jeg må komme tilbage hvis jeg har glemt at få poser med, derfor har jeg også fået tilladelse til at låne en skoles græsplæne på faste aftalte tider ved min første egen hund - den gang var der ikke så mange andre der brugte arealet til alt muligt udover nogle svinene unge, aftalen var så at jeg kunne bruge arialet på faste tider, og så ryddede jeg også lige joint skodder, pizzabakker og flasker op mens jeg alligevel var der - min hund var en myndeblandning med behov for at løbe frit, men med et jagt instinkt der gjorde at hun kun kunne være løs på indhegnede områder. Da søndag aften var en af mine dage er jeg ret overbevist om at det var en ret god deal for både skolen og jeg, for der var ret grisset efter sådan weekend. Senere hen har de dog fået problemer med hundeejere så jeg tror ikke man ville kunne lave en lignende aftale den dag i dag.
0
...
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf hotlips » 20. jun 2018, 17:09

Juki skrev:
hotlips skrev:Hundeejere. Hvordan kommer de frem til at det er fint at lufte hunde på en skole?

Jeg er så fed up af andres kæledyr, enten kommer der katte og skider i haven eller også så bliver min dreng smurt ind i hundelort fordi han leger på skolens boldbane.

Klamme kræ, det er fanme hvad i er og nej det er ikke dem med 4 ben jeg mener :sur:

Så nu har jeg sikkert lagt mig ud med halvdelen af byens hundeejere fordi jeg har smidt et opslag på den lokale side hvor der står at de der lufter hunde der bare skal vide at dem de møder der synes at de er nogle svin. Jeg er ellers ikke så glad for at tale på andres vegne på den måde men det er åbenbart noget der har stået på så længe at skolen har opgivet, og det hører åbenbart til ting der betragtes som obligatorisk at man kommer til at være smurt ind i hundelort mindst en gang i sin skoletid når man går der.

Det er jo helt ude i hampen og der er også lærere fra de andre skoler der har skrevet at det er samme problem på deres boldbaner.

Med risiko for at lyde som en gammel krage, det har jeg aldrig i mit liv oplevet da jeg gik i skole.

På min folkskole blev der nogle gange fundet brugte kanyler i "åbne" buskadser på skolens udendørsarealer :mellow:

Folks hensynsløse og egoistiske opførsel kan godt nok vække undren nogle gange. Som om folk tænker "nu har jeg jo skilt mig af med det så er det ikke mit problem mere", uden at tænke på at andre måske i stedet kommer til at hænge på besværligt/konsekvenserne.
:


Inde ved Istedgade ligger der en lille sidevej hvor der er en skole med anti narkolys på toiletterne.

Det er sådan noget der får mig til at rulle med øjnene når folk fra Fyn så forsøger at bilde mig ind at det er et helt almindeligt kvarter.

Men så er jeg trods alt glad for at bo i liguster city og at det kun er Klamme ting jeg skal være bekymret for.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 20. jun 2018, 18:10

Hele denne uge - eller bare til fredag kl. 13 - skal bare overstås! Jeg har læst og læst, skrevet notater og flere notater, gjort lokaler klar til mine sidste afgangsprøver, og alligevel føler jeg, jeg ikke har styr på en fløjtende fis til de prøver. Det er første gang, jeg skal føre op i det fag, så det er bare en hurdle, jeg skal over, men for hulan da, hvor jeg glæder mig, til de er overstået!
I morgen er der så også lige en fest på børnenes skole.

Jeg håber, jeg er i stand til at give den gas til personalesommerfesten fredag aften - og at jeg ikke sidder og hyler over prøverne eller ender med at blive hentet før 21...
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Juki » 21. jun 2018, 03:05

hotlips skrev:
Juki skrev:
hotlips skrev:Hundeejere. Hvordan kommer de frem til at det er fint at lufte hunde på en skole?

Jeg er så fed up af andres kæledyr, enten kommer der katte og skider i haven eller også så bliver min dreng smurt ind i hundelort fordi han leger på skolens boldbane.

Klamme kræ, det er fanme hvad i er og nej det er ikke dem med 4 ben jeg mener :sur:

Så nu har jeg sikkert lagt mig ud med halvdelen af byens hundeejere fordi jeg har smidt et opslag på den lokale side hvor der står at de der lufter hunde der bare skal vide at dem de møder der synes at de er nogle svin. Jeg er ellers ikke så glad for at tale på andres vegne på den måde men det er åbenbart noget der har stået på så længe at skolen har opgivet, og det hører åbenbart til ting der betragtes som obligatorisk at man kommer til at være smurt ind i hundelort mindst en gang i sin skoletid når man går der.

Det er jo helt ude i hampen og der er også lærere fra de andre skoler der har skrevet at det er samme problem på deres boldbaner.

Med risiko for at lyde som en gammel krage, det har jeg aldrig i mit liv oplevet da jeg gik i skole.

På min folkskole blev der nogle gange fundet brugte kanyler i "åbne" buskadser på skolens udendørsarealer :mellow:

Folks hensynsløse og egoistiske opførsel kan godt nok vække undren nogle gange. Som om folk tænker "nu har jeg jo skilt mig af med det så er det ikke mit problem mere", uden at tænke på at andre måske i stedet kommer til at hænge på besværligt/konsekvenserne.
:


Inde ved Istedgade ligger der en lille sidevej hvor der er en skole med anti narkolys på toiletterne.

Det er sådan noget der får mig til at rulle med øjnene når folk fra Fyn så forsøger at bilde mig ind at det er et helt almindeligt kvarter.

Men så er jeg trods alt glad for at bo i liguster city og at det kun er Klamme ting jeg skal være bekymret for.

Hvad mener de med et almindeligt kvarter? Jeg tror det er mere udbredt end man tror, desværre, så hellere at skole m.m. tager deres forholdsregler og ikke risikerer noget.

Min skole var også en ganske almindelig folkeskole, i et Familien Danmark kvarter, men der er jo altid borgere/beboere der stikker ud på den ene eller den anden måde. Og evt. prøver at skjule nogle lyster, behov eller misbrug for deres familie, koste hvad det vil.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf MissHindenburg » 21. jun 2018, 20:14

At min mand er så god af sig - især når det kommer til hans egen lillebror.
Nu har min mand åbenbart købt en gammel grim lorte bil af lillebror. For satan hvor er jeg glad for at vi ikke har fælles økonomi lige nu!

Lillebror er et gennemført egoistisk uempatisk røvhul, jeg stoler ikke på ham over en dørtærskel.

Der kommer intet godt ud af det bilkøb!
*rant off*
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Prosperity74 » 22. jun 2018, 06:37

Menstruations smerter og jeg føler mig rigtig uoplagt :mellow:
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9819
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9557

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Spjaerten » 22. jun 2018, 07:45

Folk der tror man er deres privat sekretær.
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4426
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7303

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Neenah » 22. jun 2018, 09:34

En af mine kolleger har mistet sin mand ret pludseligt :(
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jun 2018, 14:42

1. Det er fire år siden i dag, at min mor døde meget pludseligt.
2. Jeg har de ondeste tømmermænd, der gør, jeg ikke kan holde mig oprejst ret længe ad gangen.
3. Min mand insisterer på, vi skal ned til stranden og se bål. For børnenes skyld. Skyld med skyld på.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12991
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21751

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 24. jun 2018, 16:44

Endnu et af vores egern lå ramt af en bil ude foran vores hus. Jeg kom sådan til at græde da jeg fandt ham :(
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pawnee_Waffle
Indlæg: 158
Tilmeldt: 26. mar 2018, 22:03
Kort karma: 56
Likede indlæg: 546

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pawnee_Waffle » 24. jun 2018, 20:07

Jeg har fået en åreknude på mit ben. Jeg blev ret ærgerlig da jeg opdagede den. Gik jo og troede at jeg var for ung til sådan noget, men nu er vel lige så godt som senere. Det er mærkeligt at være i 30erne og begynde at få den slags småting der kommer for at blive.
0
One person's annoying is another's inspiring and heroic.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14443

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pjeps » 25. jun 2018, 07:26

At en meget kær kollega er styrtet på cykel og ligger på neurokirurgisk afd, og at jeg pt ikke ved mere og er dybt bekymret.
1
:ninja:
Brugeravatar
Pawnee_Waffle
Indlæg: 158
Tilmeldt: 26. mar 2018, 22:03
Kort karma: 56
Likede indlæg: 546

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pawnee_Waffle » 25. jun 2018, 12:20

Lemonella skrev:
Pawnee_Waffle skrev:Jeg har fået en åreknude på mit ben. Jeg blev ret ærgerlig da jeg opdagede den. Gik jo og troede at jeg var for ung til sådan noget, men nu er vel lige så godt som senere. Det er mærkeligt at være i 30erne og begynde at få den slags småting der kommer for at blive.


Jeg fik min første åreknude. Jeg var højgravid og 21 år. Så måske alder ikke har noget med den slags at gøre. :)

Det var også det Google kunne fortælle mig, så nu er det egentligt lidt ligemeget om der er åreknuder eller ej :D
0
One person's annoying is another's inspiring and heroic.

Tilbage til "Generelt"