Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf 2SHY » 25. jul 2017, 18:32

Daine skrev:Min mor har lige ringet og fortalt, at min far har fået en blodprop i benet :( De har tilbragt hele dagen på sygehuset, men er nu hjemme igen og han har fået nogle piller, der skal hjælpe. Er der ikke en der kan berolige mig og sige, at der ingen risiko er for pludselig forværring? Lige nu er jeg bare pissebange for at der kan ske noget med ham :trist:

:ae: Det er jeg ked af af høre. Jeg tror dog ikke at du som sådan skal være bekymret selvom det er lettere sagt end gjort. Nok er der pres på sygehusene men med sådan noget der vipper de helst ikke folk ud før de er helt sikre på at det er forsvarligt

Han skal vel til noget follow up?

Kram herfra :ae: :kys:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Ado » 25. jul 2017, 18:37

Daine skrev:Min mor har lige ringet og fortalt, at min far har fået en blodprop i benet :( De har tilbragt hele dagen på sygehuset, men er nu hjemme igen og han har fået nogle piller, der skal hjælpe. Er der ikke en der kan berolige mig og sige, at der ingen risiko er for pludselig forværring? Lige nu er jeg bare pissebange for at der kan ske noget med ham :trist:

Min far fik en blodprop i hjernen. Han blev også sendt hjem ret hurtigt med piller i hånden. Hvad han fik at vide var, at pillerne netop gjorde, at han ikke var i en større risikogruppe end andre mennesker uden en blodprop. :ae:
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daine » 25. jul 2017, 18:39

2SHY skrev:
Daine skrev:Min mor har lige ringet og fortalt, at min far har fået en blodprop i benet :( De har tilbragt hele dagen på sygehuset, men er nu hjemme igen og han har fået nogle piller, der skal hjælpe. Er der ikke en der kan berolige mig og sige, at der ingen risiko er for pludselig forværring? Lige nu er jeg bare pissebange for at der kan ske noget med ham :trist:

:ae: Det er jeg ked af af høre. Jeg tror dog ikke at du som sådan skal være bekymret selvom det er lettere sagt end gjort. Nok er der pres på sygehusene men med sådan noget der vipper de helst ikke folk ud før de er helt sikre på at det er forsvarligt

Han skal vel til noget follow up?

Kram herfra :ae: :kys:

Han skal til kontrol om en uge. Den sidder i knæet/lige under knæet, det ved jeg ikke om har betydning. Jeg tror også nok, de har taget sig fint af ham, han har været i mindst én scanner (jeg kunne ikke helt blive klog på det min mor fortalte) og de sendte ham først hjem, da de havde undersøgt ham grundigt. Men altså ... det er jo min far :( :genert:

(Han gik mest op i, at han fik serveret brændende kærlighed :) )

Og tak for kram :kys:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daine » 25. jul 2017, 18:43

Ado skrev:
Daine skrev:Min mor har lige ringet og fortalt, at min far har fået en blodprop i benet :( De har tilbragt hele dagen på sygehuset, men er nu hjemme igen og han har fået nogle piller, der skal hjælpe. Er der ikke en der kan berolige mig og sige, at der ingen risiko er for pludselig forværring? Lige nu er jeg bare pissebange for at der kan ske noget med ham :trist:

Min far fik en blodprop i hjernen. Han blev også sendt hjem ret hurtigt med piller i hånden. Hvad han fik at vide var, at pillerne netop gjorde, at han ikke var i en større risikogruppe end andre mennesker uden en blodprop. :ae:

Jeg satser også på, at lægerne ved hvad de gør. Men det er jo min far, ikk :genert: Går helt i panik når der sker noget med ham, han skal jo være uforgængelig!

Tak fordi du skrev det, det beroliger mig :kys:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Chichu
Indlæg: 339
Tilmeldt: 12. sep 2015, 20:24
Kort karma: 20
Likede indlæg: 834

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Chichu » 25. jul 2017, 18:44

Daine skrev:
2SHY skrev:
Daine skrev:Min mor har lige ringet og fortalt, at min far har fået en blodprop i benet :( De har tilbragt hele dagen på sygehuset, men er nu hjemme igen og han har fået nogle piller, der skal hjælpe. Er der ikke en der kan berolige mig og sige, at der ingen risiko er for pludselig forværring? Lige nu er jeg bare pissebange for at der kan ske noget med ham :trist:

:ae: Det er jeg ked af af høre. Jeg tror dog ikke at du som sådan skal være bekymret selvom det er lettere sagt end gjort. Nok er der pres på sygehusene men med sådan noget der vipper de helst ikke folk ud før de er helt sikre på at det er forsvarligt

Han skal vel til noget follow up?

Kram herfra :ae: :kys:

Han skal til kontrol om en uge. Den sidder i knæet/lige under knæet, det ved jeg ikke om har betydning. Jeg tror også nok, de har taget sig fint af ham, han har været i mindst én scanner (jeg kunne ikke helt blive klog på det min mor fortalte) og de sendte ham først hjem, da de havde undersøgt ham grundigt. Men altså ... det er jo min far :( :genert:

(Han gik mest op i, at han fik serveret brændende kærlighed :) )

Og tak for kram :kys:


Min mor fik også en blodprop i benet. Jeg blev også rigtig bange, men det viste sig heldigvis, at det slet ikke var så alvorligt - eller i hvert fald, at det var noget, de kunne fikse på sygehuset med en udvidelse og noget medicin. For mig betød det meget, at man 'kunne gøre noget', og det plejer man at kunne med blodpropper i benet, når man opdager dem så tidligt.

Håber det bedste for din far.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf 2SHY » 25. jul 2017, 18:59

Daine skrev:
2SHY skrev:
Daine skrev:Min mor har lige ringet og fortalt, at min far har fået en blodprop i benet :( De har tilbragt hele dagen på sygehuset, men er nu hjemme igen og han har fået nogle piller, der skal hjælpe. Er der ikke en der kan berolige mig og sige, at der ingen risiko er for pludselig forværring? Lige nu er jeg bare pissebange for at der kan ske noget med ham :trist:

:ae: Det er jeg ked af af høre. Jeg tror dog ikke at du som sådan skal være bekymret selvom det er lettere sagt end gjort. Nok er der pres på sygehusene men med sådan noget der vipper de helst ikke folk ud før de er helt sikre på at det er forsvarligt

Han skal vel til noget follow up?

Kram herfra :ae: :kys:

Han skal til kontrol om en uge. Den sidder i knæet/lige under knæet, det ved jeg ikke om har betydning. Jeg tror også nok, de har taget sig fint af ham, han har været i mindst én scanner (jeg kunne ikke helt blive klog på det min mor fortalte) og de sendte ham først hjem, da de havde undersøgt ham grundigt. Men altså ... det er jo min far :( :genert:

(Han gik mest op i, at han fik serveret brændende kærlighed :) )

Og tak for kram :kys:

Jeg er ikke så stærk i det men jeg tænker der kunne være værre steder den kunne have sat sig. Men jeg forstår fuldt ud hvordan det bare bliver noget helt andet når det er ens forældre

Da vi fandt ud af at min mor havde tyktarmskræft blev jeg simpelthen så rædselsslagen. Jeg kunne slet kkke forestille mig hvordan verden skulle fortsætte med at dreje hvis hun ikke klarede den

Jeg krydser alt for at han klarer den uden problemer :gogo:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Stitch » 25. jul 2017, 23:55

kæmpe skænderi med min far. Det gjorde min mor ked det og har konsekvenser for fremtiden.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tata » 29. jul 2017, 14:58

Terror angrebet i Tyskland i går, vi var taget til Hamborg for at holde weekend, og da vi var nået frem og ellers lige var bænket godt på en cocktail bar/café og de pludselig sendte live om angrebet på storskærmen, så ville jeg bare hjem. NU! :shock: Hvis der nu kom flere angreb. Så det blev en psyko hård non-stop tur hjem med. Dog med hyggeligt stop i Flensborg + grænseshopping, da min panik var aftagende :blush: .
Kan kun sige props til de mennesker, der bliver på et feriested, når der sker et eller andet, de må have en form for balls of steel, jeg aldrig får :genert:. Jeg var bare hjem, kære, hjem :whine: .
0
Timian :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6708
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf FrøkenM » 29. jul 2017, 16:17

Jeg har hele tiden vidst, at min mors behandling ville blive hård, virkelig hård men i dag hvor jeg er kommet hjem fra ferie med min far, har de så valgt at fortælle helt præcist hvor hård: På mandag starter hun kemo, seks gange på seks uger krydret med 30 gange stråler over seks uger. Hun skal frem og tilbage fra Aalborg til Skejby alle hverdage. Oveni har hun så lige spurgt om jeg ikke vil med derned næste mandag når hun skal have 2. runde kemo :whine:

Har selvfølgelig sagt ja, fordi hun gerne vil have det - men inderst inde så har jeg virkelig ikke lyst. Jeg er sindssygt bange og er også begyndt at udvikle en frygt for død - både at hun skal dø og hvad der sker når man engang dør :trist: :whine:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LadyFox » 30. jul 2017, 09:36

Jeg er overbevist om at jeg har endometriose, de sidste par gange jeg har haft menstruation har det gjort ret ondt, men dog til at overkomme med en seng at ligge i, og en masse smertestillende.
Det er så slut nu! Jeg kunne først falde i søvn ved en 2 tiden pga. Smerter - klokken 4 vågner jeg så igen af at det gør ekstremt voldsomt ondt, jeg har ikke kunne andet end at skrige af smerte i en 6 timer i træk. Og min smertetærskel er ellers ikke specielt lav.
Det har været fuldstændig vanvittigt.

Min kæreste har brugt hele natten på at hente ting til mig, hjælpe mig på toilettet, hjælpe mig op og side osv.

Og nu er jeg øm, og træt og kan slet ikke overskue min dag.
Jeg bliver vist nødt til at møde min nye læge snarligt.
0
...
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Sevii » 1. aug 2017, 07:16

Så skete det jeg altid har frygtet. Jeg bor på 4 sal med skråvinduer, og har altid tænkt det var farligt med min hund. Lukker altid vinduerne når jeg går på grund af jeg er bange for min hund hopper ud på grund af en fugl eller lignende.
Igår blev jeg vred fordi min kæreste igen forlod alle vinduerne åbne, han tog det ikke seriøst.

Så vågnede jeg imorges af min hund hoppede op i vinduet, parat til at æde en flue, halvdelen af kroppen ude af vinduet. Jeg greb hende i halen. Nu åbner jeg aldrig det vindue igen. Selvom det bliver som et drivhus heroppe.
(Please, lad mig flytte snart)
Senest rettet af Sevii 1. aug 2017, 11:54, rettet i alt 1 gang.
0
:banan: :banan:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Slettet bruger » 1. aug 2017, 11:48

At jeg slet ikke sov i nat fordi det var for varmt
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 1. aug 2017, 11:54

Sevii skrev:Så skete det jeg altid har frygtet. Jeg bor på 4 sal med skråvinduer, og har altid tænkt det var farligt med min hund. Lukker altid vinduerne når jeg går på grund af jeg er bange for min hund hopper ud på grund af en fugl eller lignende.
Igår blev jeg vred fordi min kæreste igen forlod alle vinduerne åbne, han tog det ikke seriøst.

Så vågnede jeg imorges af min hund hoppede op i vinduet, parat til at æde en flue, halvdelen af kroppen ude af vinduet. Jeg greb hende i halen. Nu åbner jeg aldrig det vindue igen. Selvom det bliver som et drivhus heroppe.
(Please, lad mig flytte snart)


Det er min største frygt! :ad!:
Vi har 3 katte og bor på 5. Vi har de her Dannebrogsvinduer med 2 høje vinduer i bunden og to kvadratiske ovenover.
I hvert vindue har vi en stormkrog så vi i de mindste kan åben et enkelt vindue i hvert rum. Men en dag hvor vi skulle se hvor meget en kat kunne presse sig ud gennem sprækken, havde vi pludselig en kat med hele hovedet og skuldrene ude af vinduet :panik: Vi fik trukket den ind igen og jeg fik sat strips på stormkrogene, så de nu åbner endnu mindre.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Prosperity74 » 1. aug 2017, 13:01

Min far der er umulig at stille tilfreds :rulle:
0
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad har påvirket din dag negat

Indlægaf Tata » 1. aug 2017, 14:36

Min mor, jeg var forbi hende med diverse fra grænsen, det var mildest talt ikke et hit. Hun er blevet meget mere syg og opførte sig truende. Har rystet over hele kroppen, lige siden jeg kom hjem derfra :trist: .
0
Timian :lun:

Tilbage til "Generelt"